Pozycjonowanie stron www - czyli jak zwiększyć ruch na stronie?

Pozycjonowanie Twojej strony internetowej to bardzo dobry sposób na pozyskiwanie klientów z wyszukiwarek internetowych takich jak Google. Sprawdź jak to osiągnąć!


Pozycjonowanie strony www - czy warto?

Pozycjonowanie czy SEO to bardzo istotne tematy pojawiające się w rozmowach z naszymi klientami, którzy zastanawiają się czy warto jest inwestować w taki rodzaj promocji strony internetowej. Z całą pewnością strona każdej firmy powinna zaistnieć w wynikach wyszukiwania firm takich jak Google, Bing czy Yahoo. W większości przypadków obecność w organicznych wynikach wyszukiwania stwarza ogromną szansę zdobycia klienta, który właśnie szuka danej usługi.

    Spis treści:
  1. Wyniki organiczne a płatne
  2. Czy warto pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
  3. Spsoby rozliczania za pozycjonowanie
  4. Na czym polega pozycjonowanie stron www?
  5. Co jest ważne w procesie pozycjonowania?
  6. Co przeszkadza w działaniach SEO

Wyniki organiczne a płatne

Na początku przygody z pozycjonowaniem strony internetowej w Google, trzeba wiedzieć na jakie wyniki wyszukiwania mamy wpływ, bo część z nich to np. płatne reklamy. Przyjrzyjmy się więc wynikom wyszukiwania dla frazy "laptopy":

Wynik wysuzkiwania w Google

Rodzaje wyników wyszukiwania

Pierwsza grupa pozycji zaznaczona kolorem zielonym to reklamy systemu Adwords. Dla tego zapytania Adwords wyświetlił dwa rodzaje reklam: na samym początku reklamy produktowe wraz z ich obrazkami i cenami, oraz dwie zwykłe reklamy tekstowe. Reklamy Adwords pojawiają się jeszcze na samym dole wyników wyszukiwania i są to ostatnie trzy pozycje na stronie. Organiczne wyniki wyszukiwania to w tym przypadku dwa obszary standardowych wyników wyszukiwania (oznaczonych niebieską ramką)m oraz wyniki prezentowane na mapie (żółta ramka).To na te wyniki wywieramy wpływ pozycjonując stronę www i w zależności od sytuacji Google może je zaprezentować w różny sposób. Oto kilka przykładów:

Organiczne wyniki wyszukiwania to w tym przypadku dwa obszary standardowych wyników wyszukiwania (oznaczonych niebieską ramką) oraz wyniki prezentowane na mapie (żółta ramka).To na te wyniki wywieramy wpływ pozycjonująć stronę www i w zależności od sytuacji Google może je zaprezentować w różny sposób. Oto kilka przykładów:

Standardwy wynik wyszukiwania

Standardwy wynik wyszukiwania

Rozszerzony wynik wyszukiwania

Rozszerzony wynik wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania na mapie

Wyniki wyszukiwania na mapie

Fragment z odpowiedzią

Wyniki wyszukiwania z odpowiedzią

Wynik wyszukiwania z linkami i/lub wyszukiwarką

Wynik wyszukiwania z linkami i/lub wyszukiwarką

Informacje o firmie po prawej stronie

Graf wiedzy

Inne rodzaje wyników wyszukiwania:

  • snippety z przepisami kulinarnymi
  • wyniki z miniaturkami zdjęć na telefonach
  • rich cards dla wyników mobilnych
  • AMP dla wyników mobilnych
  • knowledge graph
  • rezerwacje hotelu
  • Porównywanie/bookowanie lotów
  • wiadomości Google
  • informacje turystyczne - Google Carousel
  • informacje dla flimów/muzyki
  • obliczenia matematyczne
  • przeliczanie walut
  • repertuary kin
  • prognozy pogody
  • czas na świecie
  • aplikacje na adroida z Google Play

Czy warto pojawiać się w wynikach wyszukiwania?

W dobie wszechobecnego internetu każda firma powinna szukać klientów w wyszukiwarkach takich jak Google. Jeżeli sprzedajesz produkt lub usługę, możesz być pewny że ludzie będą szukać tych dóbr w sieci. Z marketingu w wyszukiwarkach korzystają też małe lokalne firmy. Google podaje, że ponad połowa osób które szukają sklepu stacjonarnego na urządzeniach mobilnych pojawia się w tym sklepie w ciągu doby.

Pozycjonowanie - czy to się opłaca?

O ile zasadność istnienia w wyszukiwarkach jest raczej oczywista, o tyle walka o najlepsze pozycje może być nieopłacalna. W takiej sytuacji ważne jest, aby dobrać odpowiednią strategię pozycjonowania strony tak, aby cała kampania przyniosła odpowiedni poziom zwrotu. Jednym słowem - trzeba zaplanować działania, które pozwolą firmie na zysk.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Koszt pozycjonowania strony internetowej zależy od wielu czynników i określany jest indywidualnie. Na cenę mają wpływ takie czynniki jak: wielkość serwisu, konkurencyjność branży, czy przyjęta strategia.

Spsoby rozliczania za pozycjonowanie

Istnieje kilka modeli rozliczeń stosowanych przez firmy oferujące usługi SEO, najczęściej stosowane to:

Rozliczenie za pozycje słów

Do niedawna był to najczęściej i najchętniej stosowany sposób rozliczenia za pozycjonowanie. Klient sam (lub z pomocą usługodawcy) wybierał słowa kluczowe. Wypłata wynagrodzenia następowała po osiągnięciu minimalnej (wcześniej ustalonej) pozycji w Google. Wbrew pozorom, ten sposób rozliczania zawiera wiele wad i jest mało efektywny dla klienta. Wysokie pozycje, nawet na często wyszukiwane frazy nie muszą oznaczać zysku. W przypadku niepoprawnego doboru słów kluczowych jesteśmy przegrani już na starcie. Kolejnym problemem jest sprawdzanie pozycji - Google personalizuje wyniki wyszukiwania i praktycznie każda osoba widzi je inaczej, choćby ze względu na lokalizację.

Ryczałt

Rozliczenie ryczałtowe za pozycjonowanie polega na stałej, miesięcznej opłacie za usługę. W tym modelu znika ograniczenie ilości słów kluczowych, które w teorii jest nieograniczone. Opłata nie jest zależna od osiąganych wyników. Zazwyczaj klient i osoba prowadząca działania SEO umawiają się na przesyłanie raportów z przeprowadzonych prac, aby klient wiedział za co płaci.

Rozliczanie za ruch z wyszukiwarek

Ten rodzaj rozliczanie za działania SEO polega na rozliczeniu za pozyskany organiczny ruch z na stronie klienta. Premiowany jest wzrost ruchu w stosunku do wcześniej ustalonej bazy, obliczonej np. na podstawie kilku ostatnich miesięcy, w czasie których nie było prowadzonych działań SEO.

Rozliczenie abonamentowe + premia za wzrost ruchu

Jest to mix dwóch lub nawet większej ilości modeli (w zależności od czego liczony jest wzrost). Polega na stałej, abonamentowej opłacie za pozycjonowanie oraz dodatkowej premii za osiągnięte wyniki. Jest to najbardziej uczciwy model dla obu stron. Specjalista SEO może zaplanować budżet ze względu na miesięczne wpłaty. Wraz z sukcesem i większymi zarobkami klienta zwiększa się też poziom przyznawanej premii, co motywuje obie strony do dalszych działań.

Na czym polega pozycjonowanie stron www?

Działania polegają na poprawie wszystkich elementów strony, które mają, lub mogą mieć wpływ na pozycje danej strony internetowej na wcześniej wybrane zapytania (słowa kluczowe). Proces pozycjonowania jest bardzo długi, a jego efekty nie są widoczne natychmiast. Zauważalna poprawa widoczności w Google może nastąpić dopiero po kilkunastu miesiącach. Działania SEO polegają na wyborze odpowiedniej strategii i jej realizowania w różnych obszarach, takich jak:

  • treść i struktura całego serwisu
  • struktura treści poszczególnych podstron na stronie www
  • eliminacja błędów technicznych
  • przystosowanie strony do wyświetlania w urządzeniach mobilnych
  • linkbulding

Co jest ważne w procesie pozycjonowania?

Dobrze przemyślana struktura serwisu

Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, która wpływa nie tylko na SEO, ale także poprawia użyteczność witryny dla odwiedzających, którzy są Twoimi potencjalnymi klientami.

Architekura treści

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne bardzo ściśle łączy się z poprzednim punktem. Struktura linków powinna odzwierciedlać strukturę informacji i logiczny układ treści w obrębie całego serwisu.

Optymalizacja treści na poziomie pojedynczej strony

Strony powinny być zoptymalizowane w myśl zasady: jedna strona = jeden zestaw powiązanych ze sobą słów. Treści tagów title oraz nagłówków powinny zawierać najważniejsze słowa kluczowe.

Co przeszkadza w działaniach SEO?

Duplikacja Treści

Wyróżniamy dwa rodzaje duplikacji treści, które przeszkadzają w procesie pozycjonowania. Duplikacja w obrębie tej samej witryny występuje gdy w danym serwisie znajdują się podobne lub identyczne strony. Taką wewnętrzną duplikację generują zazwyczaj niepoprawnie wykonane systemy CMS, które wyświetlają tą samą treść pod różnymi adresami URL. Warto też zauważyć, że dla robotów indeksujących strony z przedrostkiem www i bez, to zupełnie inne strony - tutaj też mamy do czynienia z duplikacją.

Drugim rodzajem duplikacji jest duplikacja treści na innych serwisach. Skopiowane treści uznawane są za niewarte uwagi. Problematyczna może być sytuacja gdy ktoś inny skopiuje treść z naszego serwisu.

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja to częsty problem przy źle treściowo zoptymalizowanych witrynach. Jest to sytuacja gdy wiele podstron jest zoptymalizowana na podobne słowa, i podczas zapytania Google nie wie którą z nich wyświetlić. Może to spowodować sytuację, w której użytkownik poszukujący danego produktu trafia na inną podstronę i opuszcza serwis.

Niepoprawny kod strony

Niepoprawny semantycznie kod strony utrudnia robotom wyszukiwarek interpretowanie treści na stronie. Duża ilość zbędnego kodu powoduje, że roboty nie są w stanie pobrać dużej ilość danych. Proces indeksowania takiej witryny odbywa się powoli. Taka sytuacja wpływa też na wolniejsze ładowanie się strony, co może przekładać się na większy współczynnik odrzuceń.


Masz firmę w Lublinie?

Lublin to też nasze miasto!

Czasami trudno jest omówić wszystkie kwestie związane z Twoim biznesem tylko przez telefon czy e-mail. Dla klientów z Lublina i okolic oferujemy możliwość spotkania i omówienia wszelkich spraw związanych z projektem - na przykład w miejscu prowadzenia Twojej działalności.

Lublin

Potrzebujesz pomocy?

Powiedz czego potrzebujesz, a my znajdziemy rozwiązanie, które wycenimy za darmo. Nasze doświadczenie pomoże Ci wyprzedzić konkurencję i zdobyć więcej klientów.


Przeczytaj opinie zadowolonych klientów

Profesjonalne podejście i szybkie wykonanie strony, bezproblemowy kontakt. Jestem w pełni zadowolony z usługi, którą polecam! Paweł Wcisło (serviceday.pl)
Jestem bardzo zadowolony z wykonanej stony, projekt został wykonany sprawnie i szybko. Zostałem przeszkolony z obsługi CMS. Waldemar Skrzypik (swierkowe-zacisze.com)