Czym jest AdWords?

AdWords to zaawansowany system reklamowy stworzony przez Google umożliwiający tworzenie i publikację reklam oraz analizę ich skuteczności. Tego typu reklamy określa się potocznie „linkami sponsorowanymi”, które prezentowane są w wynikach wyszukiwarki Google, a także wyszukiwarkach pracujących na silniku Google oraz stronach partnerów Google.

System AdWords, obok reklam tekstowych umieszczanych w wyszukiwarce, pozwala również na emitowanie reklam graficznych w całej sieci, m.in. na YouTube, czy w skrzynkach pocztowych użytkowników.

Dlaczego warto?

Dobra reklama to reklama skuteczna, dająca szybkie i łatwe do zmierzenia efekty. AdWords umożliwia tworzenie takich właśnie reklam, w których w pełni kontrolujemy zarówno ich treść, jak i nasz budżet.

Masz pełną kontrolę nad treścią i frazami

Reklama w systemie AdWords jest Twoją reklamą – masz pełną kontrolę nad jej zawartością i frazami. Możesz samodzielnie ułożyć jej treść w taki sposób, by jak najpełniej przedstawiała potencjalnym klientom ofertę Twojej firmy lub wybrać opcję, w której reklama buduje się automatycznie w odpowiedzi na konkretne zapytania internautów. To Ty konstruujesz listy słów kluczowych, które umożliwią wyświetlanie reklamy w wyszukiwarce.

Efekt jest natychmiastowy

Reklama gotowa? Aby uruchomić kampanię wystarczy ustalić dzienny budżet i zasilić konto adekwatną kwotą. Tak, tylko tyle! Reklamy AdWords dają natychmiastowy efekt, mogą być tworzone „na gorąco”, a przygotowanie kampani zajmuje tylko kilka godzin pracy. Doskonale nadają się zarówno do prowadzenia długofalowych kampanii reklamowych, jak i promowania jednorazowych, bądź sezonowych produktów lub usług.

Płacisz tylko za kliknięcia

Za co płacisz reklamując się za pomocą systemu AdWords? Płacisz tylko za kliknięcia w reklamę, które prowadzą osobę zainteresowaną do Twojej witryny internetowej lub gdy potencjalny Klient decyduje się od razu (bezpośrednio) zadzwonić do Twojej firmy. Koszty kampanii nie są zależne od liczby wyświetleń Twojej reklamy!

Kontrolujesz budżet

Wielkość Twojego budżetu, który przeznaczasz na reklamę AdWords, zależy wyłącznie od Ciebie. Samodzielnie ustalasz i ustawiasz budżety dzienne oraz budżety na poszczególne kampanie, a także decydujesz o stawkach za kliknięcia dla konkretnych słów kluczowych bądź fraz. Możesz też w dowolnym momencie zdecydować o zwiększeniu lub zmniejszeniu budżetu. Masz kontrolę nad tym w jakie dni, czy godziny Twoje reklamy będą się wyświetlać, co pozwala jeszcze lepiej zaplanować wydatki na reklamę.

Praktycznie nieograniczony zasięg

Ponad 95% wszystkich wyszukiwań w polskim Internecie to wyszukiwania obsługiwane przez Google, a co za tym idzie – reklamy w systemie AdWords mogą być wyświetlane niemal wszystkich użytkownikom Internetu. Swoje miejsce w sieci reklamowej Google mają zarówno niewielkie, specjalistyczne blogi i witryny, jak i duże portale.

Dokładne statystyki

System AdWords gromadzi i analizuje wszystkie ruchy internautów związane z Twoją reklamą. Masz dostęp do dokładnych statystyk dotyczących m.in. ilości kliknięć dla konkretnych reklam lub fraz, czy słów kluczowych oraz wysokości kosztów z tego wynikających, a także ilości wejść na stronę internetową Twojej firmy oraz ilości i rodzaju podjętych na niej działań. Jeżeli AdWord zintegrujemy dodatkowo z Analytics otrzymamy jeszcze więcej szczegółowych informacji, np. na temat zaangażowania internautów, czy ilości czasu spędzonego na stronie i podstronach.

Jakie są formy reklamy?

Reklama w AdWords może mieć kilka form, wyświetlać się w różny sposób i w różnych miejscach, a nawet… podążać za klientem. Jak reklama będzie najkorzystniejsza dla Twojej firmy?

Reklama tekstowa w wyszukiwarce

Reklama tekstowa pojawiająca się w wyszukiwarce nad lub obok naturalnych wyników wyszukiwania jest podstawową formą reklamy AdWords. Taka reklama składa się, podobnie jak naturalne wyniki wyszukiwania, z: nagłówka, dwóch linijek tekstu oraz adresu www i pojawia się na podstawie dopasowania wpisanego przez internautę zapytania ze słowami kluczowymi/frazami wybranymi przez Ciebie dla danej kampanii reklamowej Twojej firmy.

Reklama tekstowa w sieci reklamowej

Reklama tekstowa w sieci reklamowej (czyli m.in.. na: blogach, rozmaitych witrynach, portalach, YouTube) konstruowana jest podobnie jak reklama tekstowa pojawiająca się w wyszukiwarce. Różnica polega na innym sposobie kierowania Twojej reklamy w dane miejsce w sieci. W tym przypadku decydują np. frazy określone dla konkretnej strony, tematyka witryny lub zainteresowania samego internauty.

Reklama graficzna w sieci GDN

Google Display Network (GDN) to strony zrzeszone w sieci reklamowej Google. Reklamy wyświetlane w sieci GDN (statyczne, animowane, graficzne) wykorzystywane są przede wszystkim do budowania świadomości i rozpoznawalności marki – korzystając z sieci możemy uzyskać miliony odsłon, ponosząc przy tym minimalne koszty (opłaty pobierane są przecież wyłącznie za kliknięcie w reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie).

Reklama produktowa w wyszukiwarce (PLA)

Product Listing Ads (w skrócie PLA) to format reklamowy, dzięki któremu możesz reklamować w wyszukiwarce Google konkretne produkty i usługi ze sklepu internetowego. Reklama wyświetlana jest w odpowiedzi na zapytanie internauty o konkretny produkt czy usługę i działa w oparciu o nazwy i opisy ze sklepu (nie wymaga podawania fraz, czy słów kluczowych).

Reklama dynamiczna na wyszukiwarkę

Reklama dynamiczna na wyszukiwarkę jest alternatywą dla reklamy produktowej PLA. W tym przypadku AdWords samodzielnie (bazując na zawartości witryny Twojej firmy) buduje nagłówki i linki do stron docelowych w odpowiedzi na konkretne zapytanie internauty. To doskonała forma reklamy dla stron, portali i blogów, których treść jest bardzo zróżnicowana i rozbudowana.

Remarketing

Remarketing to podążanie za klientem, czyli prezentowanie mu dynamicznych reklam zbudowanych w oparciu o produkty i kategorie, które już oglądał w sieci reklamowej Google. Ta forma reklamy znajduje zastosowanie np. wobec klientów, którzy porzucili koszyk (reklama graficzna produktów z koszyka będzie im się wyświetlała w różnych miejscach sieci reklamowej Google), czy tych, którzy po prostu przeglądali ofertę jakiegoś sklepu (będzie im się wyświetlała reklama graficzna wybranych produktów z tego sklepu).

Remarketing daje również możliwość segmentowania klientów i oferowania pojedynczym użytkownikom (lub stosunkowo niewielkim grupom użytkowników) np. jednorazowego rabatu pod warunkiem dokonania zakupu do końca dnia lub zniżki na trzecie zakupy sklepie.

Reklamy z dynamiczną treścią

To forma reklamy, w której część treści jest dopasowywana dynamicznie (aktualizowana na bieżąco) do wyszukiwań. Najczęściej stosowana jest konstrukcja łącząca nazwę produktu z jego ceną (po wpisaniu w wyszukiwarce np. nazwy produktu i frazy „cena”) – wyświetlana jest wówczas reklama produkty/usługi Twojej firmy wraz z jego aktualną ceną.

Reklama w Gmail

Reklama w Gmail to reklama wyświetlana użytkownikom w ich skrzynkach odbiorczych. Cechuje ją wysoki stopień spersonalizowania, co jest niezwykle ważne we współczesnym marketingu. Reklamy w tym systemie można dokładnie targetować i tworzyć w oparciu o zawartość skrzynek mailowych.

Przydało się? Oceń!
Średnia ocena: 5,00, na podstawie 2 opinii.
Loading...