Octamedia · Willowa 18/21 · 20-819 Lublin
697 617 182
kontakt@ocmd.pl

Blog marketingowy

Maciej Cherubin

Strategia SEO – czyli jak zdobywać wartościowy ruch z wyszukiwarek

Pozycjonowanie to przede wszystkim długoterminowe działania, które mają na celu zwiększenie widoczności Twojego biznesu w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google. Warto takie działania dobrze zaplanować, bo w SEO dobry plan to połowa sukcesu. Zobacz czym jest strategia i dowiedz się jak ją zaplanować.

Jak znaleźć słowa kluczowe pod SEO?
Michał Całka

Jak dobrać słowa kluczowe do SEO, które przyniosą klientów?

Dobór słów kluczowych do kampani SEO oraz ich dokładne rozplanowanie na przestrzeni strony to jeden z najważniejszych elementów, które zadecydują o sukcesie Twojej strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Dane strukturalne
Maciej Cherubin

Dane strukturalne w SEO – Poznaj tajemnice rich snipets

Poznaj tajniki danych strukturalnych i zdobywaj więcej ruchu dzięki rozbudowanym wynikom wyszukiwania.

Michał Całka

Kanibalizacja słów kluczowych, czyli dlaczego pozycje skaczą

Kanibalizacja to sytuacja w której Google widzi w na Twojej stronie przynajmniej dwa adresy URL, które, pasują do zapytania na dane słowo kluczowe. Powoduje to problem z wyborem adresu, który powinien pojawić się jako wynik wyszukiwania. Skąd się bierze kanibalizacja? Wynikiem wyszukiwania prezentowanym w Google zawsze jest jakaś podstrona Twojego serwisu (konkretniej właśnie adres URL). […]

Wszystko o adresach URL
Maciej Cherubin

Adres URL a SEO – Jak budować URL’e dla Google?

Adresy URL to jedna z najistotniejszych kwestii związanych z indeksowaniem stron internetowych w Google. Panowanie nad budową i strukturą adresów URL pozwala na uniknięcie wielu błędów związanych z obecnością firmy w Google. Zobacz jak tworzyć przyjazne adresy URL dla Google.

Zanim zlecisz pozycjonowanie
Maciej Cherubin

Co powinieneś wiedzieć zanim zlecisz pozycjonowanie?

Zastanawiasz się nad zleceniem pozycjonowania zewnętrznej firmie? Obecność firmy w Google to istotny element zdobywania klientów, niestety jako nieświadomy klient możesz nie wiedzieć na co konkretnie zwrócić uwagę podczas rozmów z potencjalnymi wykonawcami usługi

Jak poprawić pozycję strony w Google?
Michał Całka

Jak poprawić pozycję strony w Google?

Jak pokonać konkurencję w Google? Zadanie nie jest łatwe, ale wykonalne dla każdego kto ma trochę wolnego czasu i odpowiedni budżet. Artykuł ten stanowi podstawy dotyczące zmian, które pomogą Ci poprawić pozycję w Google. Nie licz jednak na szybkie efekty, SEO to raczej maraton i działania strategiczne, których realizacja przekłada się na końcowy sukces. Zacznij […]

Ile kosztuje pozycjonowanie / SEO
Maciej Cherubin

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to usługa bardzo ważna z punktu widzenia pozyskiwania klientów korzystających z wyszukiwarek internetowych. Każda firma chciałaby znaleźć się jak najwyżej w Google na frazy używane przez ich potencjalnych klientów. W tym artykule postaram się wyjaśnić ile kosztuje pozycjonowanie oraz wszystkie działania związane z SEO.

Darmowy audyt SEO online
Maciej Cherubin

Dlaczego darmowy audyt SEO generowany online nie pomoże Twojej stronie?

W sieci istnieje wiele narzędzi online, dzięki którym możesz wykonać audyt swojej strony internetowej pod kątem SEO, wiele z nich wykonywanych jest zupełnie za darmo. W takim razie dlaczego agencje SEO wyceniają audyty na kilka tysięcy złotych za coś co można mieć w kilka minut bez ponoszenia żadnych kosztów? Czym tak naprawdę jest audyt online? […]

Specyfikacja SEO
Maciej Cherubin

Specyfikacja SEO strony internetowej

Zlecając przygotowanie strony internetowej na pewno zastanawiasz się czy firma, którą wybrałeś do jej wdrożenia jest w stanie przygotować całość w sposób optymalny dla wyszukiwarek internetowych. Oto prosta ściągawka, która pomoże Ci zlecić budowę strony z uwzględnieniem kilku istotnych elementów, które zazwyczaj są pomijane. Specyfikacja w punktach Poniżej znajdziesz ogólną listę rzeczy, które powinne być […]

Jak pisać dobre treści na stronę?
Michał Całka

Jak tworzyć treści na stronę firmową, które przyciągną wartościowy ruch?

Tworzenie treści, które przyciągną użytkowników na Twoją stronę, a dodatkowo zachęcą do skorzystania z oferty lub zakupu produktów nie należy do najprostszych zadań. Budowanie dobrego contentu to zadanie, które będzie wymagało od Ciebie sporo czasu, a im więcej go poświęcisz, tym lepszą jakość osiągniesz, która przyniesie wartość dla Twojej strony. W tym artykule dowiesz się […]

Zanim wdrożysz stronę internetową
Maciej Cherubin

O czym należy pomyśleć przed wdrożeniem nowej strony?

Zamierzasz wdrożyć nową stronę firmową? Zanim to zrobisz zastanów się nad kilkoma aspektami jej wdrożenia. Musisz wiedzieć, że sam wygląd strony i jej wizualna prezentacja to tylko wierzchołek góry lodowej. Warto poświęcić więcej czasu na zbadanie kwestii związanych z tym cp jest o wiele ważniejsze dla Twojego biznesu.

Dlaczego Twoja strona nie zdobywa klientów
Michał Całka

Dlaczego Twoja strona nie zdobywa klientów i jak to zmienić?

Wielu przedsiębiorców traktuje swoją witrynę jako zwykłą ulotkę, umieszczoną w internecie. Zmień podejście i potraktuj swoją stronę jako potężne narzędzie sprzedaży! Dzięki dobrze przemyślanej strategii Twoja strona może zdobyć wielu klientów.

Jak wyglada proces SEO?
Maciej Cherubin

Jak wygląda kampania SEO dla biznesu?

Nie zawsze dobrze wypozycjonowana strona pomaga firmie zdobywać więcej klientów czy zwiększać sprzedaż. Dlaczego tak jest i jakie jest nasze podejście do promowania naszych klientów?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Michał Całka

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Zwiększenie ruchu w sklepie internetowym, czy to przez pozycjonowanie, Adwords czy inne źródła pozyskiwania klientów nie zawsze powoduje zwiększenia sprzedaży. Internauci odwiedzają twoją stronę, ale nie kupują? Zobacz jak temu zaradzić!

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?
Maciej Cherubin

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Na pewno słyszałeś już, że pozycjonowanie jest dla cierpliwych. Nie da się szybko zbudować widoczności w darmowych wynikach wyszukiwania, wynika to przede wszystkim zasady działania samych wyszukiwarek. Google promuje strony, którym ufa, a zdobywanie zaufania zawsze wiąże się z czasem. Z artykułu dowiesz się, ile tego czasu potrzeba.

optymalizacja seo sklepu internetowego
Maciej Cherubin

Optymalizacja SEO sklepu internetowego – krok po kroku

Ruch z wyszukiwarek w e-commerce to podstawa. Duża część potencjalnych klientów trafia do Twojego sklepu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Zobacz jak poprawić sklep i sprawić, by pojawiał się w wynikach wyszukiwania na jak najwięcej fraz związanych z Twoim biznesem.

pozycjonowanie na efekt
Michał Całka

Pozycjonowanie za efekt – dlaczego się nie opłaca?

Pozycjonowanie na efekt to niestety jeszcze spotykany model rozliczeń firm z agencjami SEO czy freelancerami. Zobacz dlaczego takie rozwiązanie Ci się nie opłaci.

Jak sprawdzić obecność strony internetowej w Google
Maciej Cherubin

Jak sprawdzić sytuację Twojej strony w Google?

Internet jest miejscem w którym znajdują się Twoi klienci, warto wiedzieć gdzie na tle konkurencji znajduję się Twoja strona firmowa czy sklep internetowy. Z tego artykułu dowiesz się z jakich narzędzi warto korzystać , aby pozyskać dane, które określą Twoją sytuację w wyszukiwarkach internetowych.

Podstawy SEO
Maciej Cherubin

Wszystko co powinieneś wiedzieć o SEO – poradnik dla początkujących

Poznaj podstawy, które pomogą Ci zrozumieć cały proces optymalizacji strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Google bez tajemnic wyjaśnione w prosty sposób!