Czego się dowiesz z tego artykułu?

  • Co wpływa na sprzedaż na stronie internetowej?
  • Jakie czynniki pomagają w zwiększaniu sprzedaży?
  • Jak sprawić by strona generowała klientów?
  • Jak wygląda nasze podejście do Tworzenia stron?
Dlaczego Twoja strona nie zdobywa klientów i jak to zmienić?
Dlaczego Twoja strona nie zdobywa klientów i jak to zmienić?

Większość firm posiada stronę internetową, wizytówka w sieci stała się już normą. Niestety, nie każda z tych firm zdobywa klientów za pomocą własnej strony internetowej. Wielu przedsiębiorców traktuje swoją witrynę jako zwykłą ulotkę, umieszczoną w internecie. Zmień podejście i potraktuj swoją stronę jako potężne narzędzie sprzedaży! Dzięki dobrze przemyślanej strategii Twoja strona może zdobyć wielu klientów.

Dlaczego strona nie generuje sprzedaży?

Przyczyn braku klientów zdobywanych przez stronę może być wiele, ale istnieje jedna cecha wspólna dla każdej z tych przyczyn. Jest nią brak strategii na pozyskiwanie klientów z internetu. Otrzymujemy wiele zapytań o wycenę przygotowania strony i większość z nich skupia się od razu na wyglądzie strony. Zdarza się, że klienci podsyłają adresy konkretnych stron i proszą, aby “zrobić coś podobnego”, nawet jeżeli taka strona nie jest z branży (np. dentysta prosi o zrobienie strony podobnej do firmy oferującej usługi fotobudki).

Takie powierzchowne potraktowanie firmowej strony kończy się tym, że jest ona zwykłą “ulotką” a nie narzędziem, które może rzeczywiście wspomagać sprzedaż w firmie. Profesjonalna strona internetowa wymaga większych nakładów finansowych i czasowych, ale taka inwestycja zwraca się wraz ze zwiększoną ilością klientów oraz rozwojem biznesu.

W jakim celu tworzysz firmową stronę?

Odpowiedź na to pytanie jest w zasadzie jedna. Twoja strona ma pomóc Ci zarabiać więcej pieniędzy, to jest nadrzędny cel każdej komercyjnej strony. Zastanów się jak strona ma Ci w tym pomóc.

Chcesz żeby klienci do ciebie dzwonili? A może wolisz, żeby od razu składali konkretne zamówienia? To są istotne aspekty, które należy przemyśleć jeszcze przed projektowaniem strony, która ma być tworzona z myślą o realizowaniu tych celów. Od tego co chcesz osiągnąć będzie zależało dosłownie wszystko: układ, struktura czy odpowiednia architektura informacji.

To dlatego nie powinno się kopiować z pozoru idealnych rozwiązań stosowanych u konkurencji. Możliwe, że strona Twojego konkurenta ma za zadanie osiągnąć inny cel niż Twój.

Jak sprawić by strona generowała klientów?

Jest kilka ogólnych porad, które mogą przybliżyć Cię do tego, aby Twoja strona była bardziej wartościowa i przyjazna dla użytkowników. Dzięki temu, ostatecznie wielu z tych użytkowników może zostać Twoimi klientami. Poniżej postaram się opisać pokrótce podstawowe porady odnośnie użyteczności strony. Przejrzyj je wszystkie i sprawdź czy znajdują się na Twojej stronie.

Stwórz stronę, która będzie odzwierciedlała Twoją ofertę

Żeby zdobyć klienta, trzeba najpierw przyciągnąć jego uwagę i czymś go zainteresować, aby pozostał na dłużej. Twoja strona powinna zawierać pełną ofertę firmy wraz z wszelkimi szczegółami dotyczącymi produktów czy usług. Już w czasie przeglądania oferty, potencjalny klient może wyrobić sobie zdanie o firmie czy jakości usług jakie świadczy. Im więcej informacji udzielisz, tym większa szansa na zdobycie klienta czy sprzedaż produktu.

Wypisanie zakresu oferty na jednej stronie nie wystarczy. Każdy produkt czy usługę opisz na osobnej podstronie. Dzięki temu w łatwy sposób potencjalni klienci będa mogli dzielić się linkami do właściwych miejsc oraz zyskasz na widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Google będzie w stanie zaprezentować te adresy w wynikach wyszukiwania.

Twoja strona powinna być zrozumiała

Postaw na prostotę – nie komplikuj układu, ani wyglądu strony. Pozwól potencjalnemu klientowi łatwo się odnaleźć na Twojej stronie. Większość użytkowników, zniechęca się już po kilkunastu sekundach jeśli nie będzie w stanie odszukać istotnej dla nich informacji. Eksponuj rzeczy oraz informacje ważne dla potencjalnego klienta!

Sam wygląd strony powinien być “niewidoczny” tj. nie powinien zwracać na siebie uwagi, a wszelkie animacje czy ciekawie wyglądające elementy są zbędne jeżeli nie służą pomocą w zdobywaniu informacji. Pierwsze skrzypce na stronie ofertowej powinna grać jej treść: opisy, zdjęcia, wideo oraz wszystko inne co może przekonać użytkownika do zakupu.

Generuj ruch dobrej jakości

Strona, której nikt nie odwiedza nie zdobędzie dla ciebie żadnego klienta. Pierwszym krokiem do sukcesu jest promocja firmy wszędzie tam gdzie mogą Cię znaleźć potencjalni klienci. Głównymi źródłami pozyskiwania ich są:

  • wyszukiwarki internetowe,
  • social media,
  • płatne kampanie (np. Google Ads czy FB Ads),
  • content marketing,
  • e-mail marketing,
  • influencerzy,
  • video marketing.

Ważne jest, aby osoby które odwiedzają Twoją stronę należały do Twojej grupy docelowej. Nie próbuj zdobywać jak najwięcej odwiedzin, w pierwszej kolejności skup się na jakości. Pokaż się w Google na słowa kluczowe, które wpisują Twoi potencjalni klienci, pokaż ofertę na Facebooku – na przykład w grupie, gdzie znajdziesz osoby zainteresowane Twoim produktem. Dzięki temu Twoją strona będzie odwiedzana przez właściwe osoby.

Na starcie zacznij od płatnych źródeł ruchu

Nie zdobędziesz nowych klientów dzięki stronie, jeśli nikt jej nie zna. Aby ktoś trafił do ciebie z darmowych wyników wyszukiwarek internetowych, takich jak Google musisz zainwestować w pozycjonowanie. Darmowy ruch z Facebooka też jest możliwy, ale dopiero gdy dostatecznie rozwiniesz swój fanpage, a na to trzeba przeznaczyć odpowiedni budżet. Te pozornie darmowe źródła ruchu są jednymi z najlepszych, ale niestety potrzeba dużo czasu zanim zaczniesz uzyskiwać z nich odwiedzających.

Zanim rozwiniesz swoje profile społecznościowe czy wdrożysz właściwą strategię SEO potrzebujesz ruchu już teraz. Idealne do tego celu nadają się wszelkie płatne kampanie takie jak Google Ads czy Facebook Ads. Dzięki Google Ads Twoja strona pojawi się w wyszukiwarkach na frazy kluczowe, których używają Twoi potencjalni klienci. Analogiczna sytuacja jest z Facebook Ads dzięki którym dotrzesz do swojej grupy docelowej za pośrednictwem Facebooka i skierujesz osoby zainteresowane na stronę www.

Dzięki płatnym źródłom zdobędziesz ruch, który już teraz ma szansę zamienić odwiedzających w klientów Twojej firmy.

Twoja strona musi działać szybko

Jednym z istotnych czynników wpływających na konwersję jest szybkość strony. Żyjemy w czasach ciągłego pośpiechu, nikt nie chce marnować czasu na czekanie, aż Twoja strona się załaduje. Minimum to 2 sekundy – tyle czasu jest w stanie zaakceptować większość z nas. Z każdą sekundą opóźnienia szansa na zdobycie klienta spada.

Zadbaj by strona działała szybko i poprawnie – zarówno przy pierwszym wczytaniu jak i podczas przełączania między podstronami. Czasami niewielka ilość zmian takich jak włącznie cache, minifikacja skryptów i arkuszów styli może znacznie przyspieszyć stronę. Pamiętaj też o używaniu grafik we właściwych rozmiarach tj. nie większych niż wymagana rozdzielczość.

Nie utrudniaj klientom zakupów

Są sytuacje, w których klient zdecydował się na zakup produktu czy wysłanie formularza z zapytaniem, jednak nie może tego zrobić z powodów technicznych. Czasem z pozoru błahy błąd powoduje utratę klienta, który chce coś zamówić, ale niestety nie może. Taka sytuacja prawie zawsze kończy się opuszczeniem Twojej strony, a zniechęcona osoba poszuka oferty u konkurencji.

Aby uniknąć tego problemu musisz zadbać, by Twoja strona działała poprawnie w najważniejszych dla sprzedaży sytuacjach. Formularz kontaktowy czy formularz zamówienia powinien działać bez zarzutów, nie powinien też zawierać za dużo pól – poproś tylko o niezbędne dane. Zbyt duża ilość informacji do pozostawienia możesz zniechęcić potencjalnego klienta.

Jeżeli jesteś właścicielem sklepu to zadbaj, aby przejście przez koszyk było sprawne. Nic tak nie denerwuje klientów jak skomplikowany proces składania zamówienia – poprawa na tym polu może znacznie zwiększyć sprzedaż.

Optymalizuj stronę bazując na zachowaniu obecnych użytkowników

Obecni użytkownicy mogą Ci wiele powiedzieć. Dzięki analityce internetowejbędziesz w stanie prześledzić ich zachowanie i znaleźć błędy, które są powodem niskiego poziomu sprzedaży. Czasem małe, z pozoru nieistotne zmiany mogą znacząco wpłynąć na zwiększenie ilości kupionych produktów czy wysłanych formularzy.

Nie podejmuj decyzji o zmianach na podstawie własnych doświadczeń. Jeżeli możesz, to rób testy porównawcze, które sprawdzą zasadność zmian i wyłonią najlepszą opcję. Czasem taniej jest poprawić działanie pewnych elementów strony, które poprawią sprzedaż niż szukać nowych źródeł ruchu.

Używaj narzędzi wspomagających sprzedaż

Istnieje wiele narzędzi, które wspomagają sprzedaż na stronach internetowych. Niektóre z tych narzędzi pomogą Ci zatrzymać klienta w momencie wyjścia ze strony, odzyskać koszyk czy rozpocząć jakąś interakcję działu sprzedaży z potencjalnym klientem. Rodzaj narzędzia oraz sposób jego zastosowania zależy głównie od Twoich potrzeb.

Jak wygląda nasze podejście do Tworzenia stron

Jeżeli chodzi o nasze podejście do tworzenia stron internetowych to jest ono skupione na pozyskiwaniu dzięki tej stronie zapytań, zamówień czy sprzedaży. Przed rozpoczęciem pracy rozmawiamy z klientami o biznesie i wspólnie ustalamy rozwiązania, które rzeczywiście pomogą osiągnąć cele Twojej firmy.

Przed rozmową dotyczącą celów biznesowych przygotowujemy też pełną analizę słów kluczowych używanych w wyszukiwarce Google przez jej użytkowników. Pozwala to na dokładne zdefiniowanie potrzeb potencjalnych klientów i przygotowanie strony pod tym kątem.

Przygotowanie słów kluczowych przed stworzeniem strony wpływa również na sprawniejszy proces zwiększania jej widoczności w wyszukiwarkach. Strona taka, od razu jest przygotowana pod frazy kluczowe posiadające potencjał wyszukiwania w Google. Oczywiście na tym etapie nie gwarantujemy, że strona od razu zacznie pojawiać się na wysokich pozycjach na wybrane frazy, ale jest to solidny fundament dla przyszłych działań związanych z pozycjonowaniem.

Po rozmowie i ustaleniu odpowiedniej strategii przygotowujemy projekt strony. Tworzymy strony, które pomagają użytkownikom dotrzeć do celu (kontaktu czy składania zamówienia). Minimalizujemy wszelkie rozpraszacze, które zwiększają współczynnik odrzuceń, ułatwiamy dostęp do istotnych informacji, tak aby jak najwięcej potencjalnych klientów skorzystało z oferty firmy.

Podsumowanie

Profesjonalna strona internetowa powinna być przygotowana w konkretnym celu. W większości przypadków jest to sprzedaż lub pozyskanie klienta. Im więcej energii włożysz w optymalizację i eliminowanie błędów, które mogą przeszkadza, tym większa szansa na zwiększenie sprzedaży w firmie.