Mapy Google rozprzestrzeniły się na całym świecie i zapewniają nieocenioną pomoc gdy ktoś jest w drodze do nowego miejsca, chce poznać opinie osób odwiedzających konkretny lokal lub szuka usług w najbliższej okolicy.

Do czego służy wizytówka w Google Moja Firma?

Jednym z najważniejszych aspektów każdego biznesu jest pozyskiwanie nowych klientów. Jeśli klienci nie mogą Cię znaleźć, Twój biznes na tym traci. Wizytówka Gogole zapewni Ci dotarcie do większego grona potencjalnych klientów, a także ułatwia znalezienie drogi do Twojej siedziby. Z badań wynika, że firmy, które mają zweryfikowane informacje w Google Moja Firma, są dwa razy częściej uważane za godne zaufania.

Dzięki wizytówce w GMF klienci mogą przechodzić bezpośrednio do Twojej strony firmowej, mają możliwość pozostawić opinii oraz wykonania połączenia telefonicznego bezpośrednio z mapy. Będziesz mógł sprawdzić statystyki tych działań w panelu Google Moja Firma, ale o tym w dalszej części artykułu.

Jeśli będziesz odpowiednio wysoko w „mapkach” na konkretną frazę, ilość zapytań oraz odwiedzin strony znacznie się poprawi. Zalet posiadania wizytówki w Google Moja Firma jest oczywiście dużo więcej np. możliwość komunikacji z klientami poprzez opinie, informowanie klientów o promocjach, wydarzeniach i prezentowanie nowych produktach poprzez tworzenie wpisów oraz QA, czyli odpowiadanie na zadawane pytania przez klientów.

Czy wizytówka jest darmowa?

Pytanie to często pojawia się na forach i różnego rodzaju grupach w social mediach. Często zdarza się, że właściciele firm dostają również maile lub telefony, w których inne osoby, za odpowiednią kwotę proponują im założenie nowej lub przedłużenie wyświetlania się wcześniej dodanej wizytówki.

Rejestracja wizytówki w Google Moja Firma jest całkowicie darmowa, nie ma też na to żadnego ograniczenia czasowego i raczej to się nie zmieni. Do założenia mapki wymagane jest jedynie adres fizyczny siedziby firmy.

Jak wyglądają wizytówki w wynikach organicznych?

Wizytówki prawie zawsze pojawiają się nad wynikami organicznymi – także zdecydowanie warto znaleźć tam miejsce dla swojej firmy.

Wyniki z map w zwykłych wynikach wyszukiwania

Liczba wizytówek wyświetlanych nad wynikami organicznymi jest stosunkowo niewielka, są to tylko 3 wyniki, więc droga, aby tam się pojawiać, nie jest łatwa, a konkurencja jest spora.

Przed aktualizacją z 2016 roku w wynikach pojawiało się 7 takich mapek, jednak wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych Google ograniczyło ilość wyświetlania do 3 wyników.

Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Aby założyć wizytówkę, musisz spełniać jeden warunek, tj. musisz posiadać fizyczny adres firmy. Może to być siedziba firmy lub Twój adres zamieszkania. Najważniejsze, aby pocztówka z kodem weryfikacyjnym trafiła pod wskazany adres, dopiero po zweryfikowaniu mapka zacznie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Co ważne nie jest do tego wymagane konto Google, wizytówkę możesz założyć na dowolnym mailu.

Zakładanie pierwszej wizytówki w Google Moja Firma

W celu rejestracji wizytówki logujemy się na stronie: https://www.google.pl/intl/pl_pl/business/.

Panel logowania do Google Moja Firma
Ekran logowania do GMF

Po kliknięciu Zaloguj się zostaniesz przeniesiony do kreatora wizytówki Google Moja Firma. Następnie postępuj według poniższych wskazówek.

Krok 1: Nazwa firmy

W pierwszym kroku zostaniesz poproszony o podanie nazwy firmy. Najlepiej jak będzie to pełna nazwa Twojej działalności. Możesz spróbować dodać do nazwy jakieś słowa kluczowe, ale pamiętaj, że muszą być one naturalnie powiązane z Twoim przedsiębiorstwem. Wystrzegaj się nazw w stylu: Najlepsze tanie sukienki – Sklep Aneta. Google to szybko wychwyci i nie pozwoli na wyświetlanie się takiej wizytówki w wynikach wyszukiwania.

Nazwa firmy - Gogole Moja Firma
Podawanie nazwy firmy w GMF

Krok 2: Podaj adres firmy

Kolejnym etap to uzupełnienie danych adresowych: ulica i numer lokalu, kod pocztowy i miasto (na te dane zostanie wysłana specjalna pocztówka z kodem weryfikacyjnym).

Adres firmy - Gogole Moja Firma
Podawanie adresu w GMF

W tym kroku będziesz miał również możliwość zaznaczenia checkboxa Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów. Zaznaczając tę opcję, dajesz do zrozumienia, że Twoja firma nie obsługuje interesantów w siedzibie firmy, a usługi prowadzone są bezpośrednio u klientów (np. hydraulicy lub usługi remontowe). Po wybraniu tej opcji będziesz miał również możliwość ukrycia swojego adresu w Google Maps, poprzez zaznaczenie pola Ukryj mój adres (to nie jest lokalizacja dla klientów). W tym kroku możesz wybrać również obszar, na terenie którego działasz.

Krok 3. Kategorie działalności

Wybierz jedną kategorii najbardziej pasującej do prowadzonej działalności. Kolejne kategorie będziesz mógł dodać dopiero podczas optymalizacji wizytówki, czyli już po ukończeniu rejestracji.

Kategoria firmy - Gogole Moja Firma
Podawanie kategorii działalności w GMF

Krok 4. Numer telefonu i adres strony

Dodaj numer telefonu oraz adres firmowej strony internetowej. Jeśli posiadasz numer stacjonarnym, to wpisz go w tym miejscu, to powinno zadziałać pozytywnie dla Twojego pozycjonowania lokalnego.

Podawanie telefony i adresu witryny

Krok 5. Kod weryfikacyjny

Wybierz, w jaki sposób chcesz otrzymać kod weryfikacyjny. W większości przypadków będzie to potwierdzenie za pomocą kodu wysyłanego za pomocą tradycyjnej poczty. Aby wizytówka pojawiała się w Google Maps, należy ją w pierwszej kolejności zweryfikować otrzymanym kodem. Kod powinien dotrzeć drogą pocztową w ciągu 15 dni.

Jak wygląda gotowa wizytówka i jakie mamy możliwości?

Po przejściu wszystkich powyższych kroków zostaniesz automatycznie przeniesiony do panelu zarządzania usługą Google Moja Firma. Z tego miejsca masz możliwość uzupełnienia wizytówki o bardziej szczegółowe informacje dotyczące Twojej firmy. Dostajesz również możliwość dodawania wpisów oraz przeglądania statystyk związanych z wyświetlaniem naszej wizytówki.

Ze statystyk dowiesz się, jak użytkownicy wyszukują Twoją firmę i skąd pochodzą. Zobaczysz, ile osób zadzwoniło do ciebie bezpośrednio z numeru telefonu wyświetlanego w lokalnych wynikach wyszukiwania. Maksymalnie mamy wgląd w dane do 90 dni wstecz. Statystyki dadzą Ci obraz na to, czy sytuacja związana z wyświetlaniem wizytówki w mapach poprawia się na przestrzeni czasu.

Optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma

Samo założenie wizytówki to nie wszystko, musimy również dokonać optymalizacji wizytówki aby poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania oraz zwiększyć skuteczność.

Aby ułatwić klientom znalezienie Twojej firmy i przedstawić im swoją działalność, zweryfikuj informacje na jej temat i aktualizuj je na bieżąco. Dodaj branże, do których należy Twoja firma, zamieść odpowiedni opis i zdjęcia, wstaw godziny pracy oraz uzupełnij wszystkie inne pola, jakie jeszcze są dostępne w panelu. Im więcej informacji zamieścisz, tym lepiej dla wyników pozycjonowania lokalnego.

Co prawda złotej reguły na sukces nie ma, dlatego testuj i sprawdzaj, co najlepiej będzie działało w przypadku Twojej wizytówki. Niekiedy nawet sama zmiana nazwy wizytówki przynosi poprawę wyników wyświetlania.

Dlaczego warto mieć taką wizytówkę?

Założenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma jest bardzo proste, a dzięki temu możesz znacznie poprawić widoczność swojej firmy w internecie. Wizytówka jest znaczącym czynnikiem, który może wpływać na ilość kontaktów z Twoją firmą oraz na ilość wejść na stronę. Szczególne znaczenie ma to w przypadku biznesów lokalnych.

Nie zwlekaj i daj się znaleźć potencjalnym klientom przy pomocy wizytówki w Google Moja Firma.