Ile kosztuje audyt SEO? Poznaj nasze ceny

Audyt SEO to kompleksowa analiza strony internetowej pod kątem jej widoczności w Google. Celem audytu jest przygotowanie jej w taki sposób, aby mogła się pojawiać w wynikach wyszukiwania na możliwie najwięcej fraz używanych przez potencjalnych klientów na możliwie najwyższych pozycjach. Zastanawiasz się, jaka jest cena audytu SEO? Czytaj dalej!

Jak skutecznie pozyskiwać klientów z Google?

Pobierz darmowe materiały i otrzymaj solidną dawkę wiedzy o strategicznym podejściu do obecności w wyszukiwarkach.

📘 9 błędów, przez które nie masz klientów z Google.

📗 Pierwszy rozdział E-booka: Samodzielne SEO bez agencji.

👨‍🏫 Kurs o podstawach SEO dla totalnie początkujących.

👩🏻‍💻 Zamknięta grupa do zadawania pytań.

📨 Cotygodniową porcję wiedzy o efektywnej sprzedaży dzięki Google.

📈 Dostęp do niepublicznych case study naszych klientów.

☑️ Checklista analizy strony pod kątem SEO.

📝 Pytania do agencji SEO na początek współpracy.

Zapisz się i pobierz wszystko:

Uwaga! Musisz kliknąć przycisk w pierwszej wiadomości, by potwierdzić swój adres! Jeśli wiadomość nie przychodzi, sprawdź foldery "spam" i "oferty". Bez tego nie otrzymasz dostępu do darmowych materiałów.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

  • Z czego składa się audyt SEO?
  • Jaki jest cel audytu?
  • Jaka powinna być cena audytu SEO?
  • Co zyska biznes po jego wdrożeniu?

Jaki jest cel audytu SEO?

To, co za chwilę przeczytasz, może Ci się wydać dość dziwne, ale celem audytu nie jest naprawienie Twojej strony. Jego celem jest poprawa Twojego biznesu. Przecież ostatecznie nie chodzi o to, aby mieć stronę, która jest dostosowana do wytycznych Google. Taka strona nie pomoże Ci w zdobywaniu klientów.

Dobrze technicznie przygotowana strona internetowa to dopiero pierwszy krok do zdobywania klientów z Google. Oprócz aspektów technicznych audyt SEO powinien mieć za zadanie skonfrontowania budowy strony i jej struktury z obecną strategią pozyskiwania ruchu z Google.

Od czego zależy koszt audytu SEO?

Krótką odpowiedzią na to pytanie jest to, że cena audytu SEO zależy najczęściej od:

  • zakresu działań wykonywanych podczas audytu,
  • stopnia zaawansowania strony,
  • wielkości strony (ilości adresów URL),
  • doświadczenia firmy wykonującej audyt,

Ogólnie mówiąc, cena audytu SEO będzie zależała od jego zakresu oraz od samej audytowanej strony. Profesjonalne agencje SEO, zazwyczaj nie podają dokładnych cenników czy nawet cząstkowych cen. Audyty są wtedy wyceniane indywidualnie.

Jaka powinna być cena audytu SEO?

Ciężko podać nawet orientacyjną ceną bazując na całym rynku. Wiele agencji ma różne ceny nawet przy podobnym zakresie wykonywanych działań.

Dlatego nie będę podawał ogólnych cen, które nie wniosłyby, żadnych wartościowych informacji. W zamian wypiszę tutaj nasze ceny minimalne, jakie stosujemy podczas robienia audytów SEO.

Audyt SEO dzielimy zawsze na dwie części: część strategiczną i analizą treści oraz część techniczną. Działamy tak, ponieważ nie zawsze każda z tych części jest potrzebna, bez sensu jest ponosić koszt całego audytu, gdy strona klient potrzebuje audytu tylko w jednym z obszarów.

Chcesz się nauczyć skutecznie pozyskiwać klientów z Google? Zobacz nasz kurs SEO, który jest instrukcją działania krok po kroku.

Ile kosztuje część strategiczna audytu SEO?

Część strategiczna audytu to przede wszystkim analiza słów kluczowych, konkurencji i zaplanowanie właściwej struktury strony. To na podstawie tych informacji planujemy optymalną budowę strony oraz jej treści.

W ramach strategicznej części audytu:

  • wskażemy wszystkie frazy kluczowe, używane przez potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą (bezpośrednio i pośrednio)
  • przygotowujemy strukturę strony pozwalającą na wygenerowanie maksymalnego ruchu organicznego (na podstawie wcześniej wybranych fraz)
  • pokażemy jak budować poszczególne treści strony istotne z punktu widzenia SEO
    • title
    • description
    • nagłówki
    • treść tekstowa
  • wskażemy sposoby optymalizacji istniejącej treści oraz pokażemy jak tworzyć nową treść
  • analizujemy jakość i zasadność indeksowania poszczególnych podstron

Cena tej części audytu SEO zaczyna się od 3000 zł netto. Oczywiście, przy większych projektach koszt będzie większy, dokładne ceny podajemy po zapoznaniu się z założeniami projektu.

Ile kosztuje techniczny audyt SEO?

Część techniczna polega przede wszystkim na uporaniu się z błędami związanymi z możliwością indeksowania strony oraz sprawnym jej działaniem podczas skanowania przez roboty Google.

W ramach technicznej części audytu:

  • wykonujemy analizę skanowania strony przez roboty Google
  • planujemy właściwe indeksowanie strony (jakie strony mają być odwiedzane przez roboty)
  • tworzymy mapy przekierowań nieużywanych adresów
  • sprawdzamy linkowanie wewnętrzne
  • analizujemy stronę pod kątem właściwej semantyki kodu HTML5
  • sprawdzamy lub proponujemy użycie danych strukturalnych
  • wykonujemy analizę szybkości storny
  • badamy pozostałe elementy techniczne istotne z punku widzenia SEO takie jak:
    • używanie grafik
    • wersje językowe
    • wersje mobilne
    • wdrożenie tagów kanonicznych
  • podajemy sposoby na eliminacje wszystkich błędów

Cena tej części audytu zaczyna się od 2000 zł netto. Tutaj także koszt może być większy, jeśli budowa strony jest bardziej skomplikowana.

Czy warto ponosić takie koszty?

Taki audyt to bardzo duże cenne źródło informacji o stanie Twojego biznesu w Google. Dowiesz się z niego o wszystkich błędach, które blokują Cię przed osiąganiem lepszych rezultatów. Otrzymasz indywidualną analizę danych na temat Twojego biznesu oraz rekomendacje przyszłych działań, które sprawią, że wreszcie zaczniesz odczuwać pozytywne skutki obecności w Google.

Dobrze przygotowany i dokładnie wdrożony audyt SEO pozwoli Ci zwiększyć efektywność pozyskiwania klientów z Google i innych wyszukiwarek internetowych. To inwestycja, która w realny sposób zwiększy obroty Twojej firmy!

Sprawdzimy poprawność budowy Twojej strony internetowej. Pokażemy Ci jak wyeliminować błędy techniczne, które blokują stronę przed wzrostami. Podpowiemy Ci jak zoptymalizować jej strukturę oraz treść, by dotrzeć do większej liczby klientów.

Po zakończeniu audytu SEO otrzymasz pełny raport zawierający wszystkie informacje oraz plany na dalsze działania. Dokument będzie napisany prostym i zrozumiałym językiem.

Co zyska biznes po wdrożeniu zaleceń audytu?

  • Strona będzie widoczna na wiele fraz związanych z biznesem, które są wpisywane przez potencjalnych klientów (zarówno tych ogólnych jak i szczegółowych, które charakteryzują się dużym współczynnikiem sprzedaży).
  • Ruch na stronie będzie bardziej wartościowy — na stronę trafią osoby, które rzeczywiście poszukują usługi/produktu.
  • Marka będzie bardziej rozpoznawalna.
  • Dzięki analizie słów kluczowych można poznać lepiej swoich klientów — frazy mówią, czego potrzebują oraz jakie intencje za nimi stoją.

Jak wygląda współpraca?

Współpraca podczas audytu SEO, podzielona jest na kilka etapów:

  1. Analiza obecnej sytuacji strony — sprawdzamy, na jakie słowa już się pojawia w wynikach Google, badamy obecny ruch.
  2. Rozmowa, mająca na celu omówienie aktualnych celów biznesowych klienta, modelu sprzedaży, rodzaju dystrybucji itp. Dzięki poznaniu biznesu jesteśmy w stanie zaproponować najlepsze rozwiązania, które przekładać się będą na zwiększenie efektywności ruchu z darmowych wyników wyszukiwania.
  3. Wykonanie dokładnej analizy słów kluczowych oraz sprawdzenie konkurencji klienta. Efektem analizy jest tabela z wszystkimi słowami kluczowymi oraz dodatkowymi informacjami na temat tych słów (ilości wyszukiwań, CPC, sezonowość).
  4. Przygotowanie proponowanej struktury strony bazującej na analizie słów kluczowych.
  5. Przygotowanie schematów linkowania wewnętrznego.
  6. Zaproponowanie podstawowych elementów optymalizacyjnych dla każdej ze stron w strukturze.
  7. Sprawdzenie strony pod kątem podstawowych błędów optymalizacyjnych związanych z SEO.
  8. Sprawdzenie strony pod kątem podstawowych błędów technicznych związanych z SEO.
  9. Przygotowanie propozycji wpisów blogowych.
  10. Przygotowanie propozycji miejsc do publikacji artykułów sponsorowanych.
  11. Omówienie audytu z klientem, przedstawienie proponowanych rozwiązań, ewentualne poprawki struktury oraz odpowiedzi na pytania.

Czy ten artykuł był pomocny?

Staramy się tworzyć pomocne i wartościowe treści, dlatego będziemy wdzięczni za ocenę tego artykułu.
Tak
Nie
Autor:
Maciej Cherubin
Zajmuję się pozyskiwaniem klientów oraz zwiększeniem sprzedaży za pomocą wyszukiwarki Google. Przygotowuję strategie pozyskiwania wartościowego ruchu z SEO oraz Google Ads, które realnie zwiększają zyski. Wdrażam rozwiązania analityczne, które pomagają małym i średnim firmom podejmować właściwe decyzje biznesowe związane z marketingiem internetowym. Chętnie pomogę Twojej firmie, zapraszam do kontaktu.

Maciej Cherubin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Certyfikat Google Partners
Certyfikat Google PPC
Certyfikat Google Analytics
Certyfikat Google Analytics