Ile kosztuje strona internetowa?

Wiele osób nie wie jak skomplikowany jest proces tworzenia strony www, oraz co tak naprawdę wpływa na jej cenę. Koszt zaprojektowania nowoczesnej wizytówki różni sie od zbudowania dużego serwisu, na cenę wpływają też inne czynniki.

Jak skutecznie pozyskiwać klientów z Google?

Pobierz darmowe materiały i otrzymaj solidną dawkę wiedzy o strategicznym podejściu do obecności w wyszukiwarkach.

📘 9 błędów, przez które nie masz klientów z Google.

📗 Pierwszy rozdział E-booka: Samodzielne SEO bez agencji.

👨‍🏫 Kurs o podstawach SEO dla totalnie początkujących.

👩🏻‍💻 Zamknięta grupa do zadawania pytań.

📨 Cotygodniową porcję wiedzy o efektywnej sprzedaży dzięki Google.

📈 Dostęp do niepublicznych case study naszych klientów.

☑️ Checklista analizy strony pod kątem SEO.

📝 Pytania do agencji SEO na początek współpracy.

Zapisz się i pobierz wszystko:

Uwaga! Musisz kliknąć przycisk w pierwszej wiadomości, by potwierdzić swój adres! Jeśli wiadomość nie przychodzi, sprawdź foldery "spam" i "oferty". Bez tego nie otrzymasz dostępu do darmowych materiałów.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

  • Od czego zależy koszt stworzenia strony?
  • Jakie są ceny stron internetowych?
  • Jak znaleźć dobrego wykonawcę?

Zakres przeprowadzanych badań dla UX/UI

Pierwszym a zarazem najważniejszym aspektem ceny profesjonalnej strony internetowej jest zakres badań jakie trzeba wykonać przed samym projektowaniem. Podczas badań zbieramy informacje o działalności firmy czy osoby, a także próbujemy się dowiedzieć wszystkiego o samych odbiorcach – grupie docelowej, dla której budujemy cały przekaz.

Koszt takich badań zależny jest od ich szczegółowości i poziomu zaawansowania. Trzeba jednak pamiętać, że bardziej szczegółowe badania dają nam większą wiedzę o przyszłych użytkownikach serwisu, co z kolei powinno przełożyć się na współczynnik konwersji (np. zakupu produktu czy usługi).

Ilość unikalnych widoków

Unikalny widok to pojedynczy układ strony serwisu wykorzystywany wielokrotnie, na przykład kilka stron oferty wyglądające podobnie i różniące się tylko treścią stanowią jeden unikalny widok, który został zaprojektowany tylko raz.

Jeżeli wszystkie podstrony serwisu wyglądają podobnie a prezentują jedynie różna treść, wówczas mamy do czynienia z tylko jednym widokiem. Bardzo często projekt wymaga zróżnicowania i część portalu używa innych układów. Najczęstsze rodzaje widoków to:

  • strona główna
  • prezentacja oferta
  • galeria grafiki
  • kontakt z formularzem
  • FAQ czy Q&A
  • spis aktualności
  • pojedyncza aktualność
  • blog
  • kategoria/tag na blogu
  • wpis na blogu
  • sklep
  • kategoria sklepu
  • widok produktu
  • koszyk sklepu
  • lista producentów
  • landing page

Projekt graficzny strony

Przygotowanie projektu graficznego to jeden z najtrudniejszych etapów produkcji strony www. To tutaj powstaje cały wygląd zaprojektowany zgodnie z życzeniami klienta, oraz z uwzględnieniem wiedzy na temat użytkowników zdobytej podczas badań. Projekt graficzny ma duży udział w końcowej cenie, a w większości przypadków uzależniony jest od ilości unikalnych widoków oraz czasu spędzonego na jego tworzeniu.

System CMS – zarządzanie treścią

System CMS pozwala łatwo i szybko dodawać treści – tak prosto jak w zwykłym edytorze tekstu. Ułatwia to pracę osobom, które nie znają się na technologiach używanych przy produkcji stron www. Jednak systemy CMS, takie jak używany przez nas WordPress, wymagają stałej kontroli i opieki – potrzebują aktualizacji i ochrony przed różnymi zagrożeniami. Wdrożenie takiego systemu zarządzania treścią zazwyczaj wiąże się z większymi kosztami, dlatego warto zastanowić się czy jest w ogóle potrzebny. Proste wizytówki internetowe, które mają jedynie cel informacyjny i nie będą często aktualizowane, można wdrożyć bez użycia systemu CMS i nie martwić się o jego opiekę.

Wielkość strony

Przy projektowaniu większych serwisów, które już na starcie posiadać będą dużą ilość treści, wiele czasu wymaga przygotowanie i dodanie tej treści. W takiej sytuacji stosowane są dwa rozwiązania: dodajemy tylko część treści potrzebnej do produkcji, a resztę zostawiamy klientowi, lub też pobieramy opłatę za uzupełnienie całego serwisu. Strony z dużą ilością treści to takie, które na starcie będą posiadać ponad 20 stron.

Niestandardowe funkcjonalności

Bardzo często klienci wymagają niestandardowych rozwiązań, które będą zaprojektowane oraz zaprogramowane tylko i wyłącznie na potrzeby ich serwisu. Mogą to być zaawansowane formularze kontaktowe lub system rezerwacji połączony z innym systemem wewnętrznym firmy. W takich przypadkach cena strony www zależy od czasu poświęconego na zaprogramowanie funkcjonalności oraz od stopnia jego trudności.

Domena i serwer

Publikując stronę w internecie musimy ją umieścić na serwerze podłączonym do domeny klienta. Koszt utrzymania domeny wynosi średnio 100 zł rocznie. Jeżeli chodzi o cenę serwera www, to zależy ona od jego formy. Ceny prostych serwerów współdzielonych, pozwalających na utrzymanie małej firmowej wizytówki, wahają się w zakresie 50-200 zł za rok. Bardziej wymagające serwery (takie jak VPS) kosztować mogą nawet kilkaset zł miesięcznie.

Wdrożenie analityki internetowej

Kolejnym elementem wpływającym na cenę strony internetowej jest wdrożenie analityki przy pomocy narzędzia takiego jak Google Analytics. Jest to usługa opcjonalna i nie jest wymagana dla poprawnej funkcjonalności serwisu, ale wdrożenie analityki pomoże w przyszłości podjąć ważne biznesowe decyzje.

Wiele osób myli wdrożenie analityki internetowej z samą instalacją narzędzia do tego przeznaczonego (np. używane przez nas Google Anlytics). Bez odpowiedniego przygotowania samo narzędzie jest mało przydatne, a wdrożenie takiej analityki wymaga wiedzy i doświadczenia.

Cennik stron internetowych – podsumowanie

Określenie ceny wdrożenia strony www nie jest możliwe bez podania przynajmniej kilku wymagań, takich jak struktura, wielkość i zawartość, czy sposób funkcojowania. Ceny profesjonalnych stron firmowych zawierających jedynie podstawowe informacje, takich jak oferta i kontakt, zaczynają się od 1000 zł. Duży portal czy blog może kosztować znacznie więcej.

Czy ten artykuł był pomocny?

Staramy się tworzyć pomocne i wartościowe treści, dlatego będziemy wdzięczni za ocenę tego artykułu.
Tak
Nie
Autor:
Maciej Cherubin
Zajmuję się pozyskiwaniem klientów oraz zwiększeniem sprzedaży za pomocą wyszukiwarki Google. Przygotowuję strategie pozyskiwania wartościowego ruchu z SEO oraz Google Ads, które realnie zwiększają zyski. Wdrażam rozwiązania analityczne, które pomagają małym i średnim firmom podejmować właściwe decyzje biznesowe związane z marketingiem internetowym. Chętnie pomogę Twojej firmie, zapraszam do kontaktu.

Maciej Cherubin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Certyfikat Google Partners
Certyfikat Google PPC
Certyfikat Google Analytics
Certyfikat Google Analytics