Jak pokonać konkurencję w Google? Zadanie nie jest łatwe, ale wykonalne dla każdego kto ma trochę wolnego czasu i odpowiedni budżet. Artykuł ten stanowi podstawy dotyczące zmian, które pomogą Ci poprawić pozycję w Google. Nie licz jednak na szybkie efekty, SEO to raczej maraton i działania strategiczne, których realizacja przekłada się na końcowy sukces.

Zacznij od struktury strony

Twoja strona powinna odzwierciedlać Twój biznes. Największym, a zarazem najczęstszym błędem jest umieszczanie oferty firmy na jednej podstronie o nazwie “Nasza oferta”. Każda Twoja usługa czy produkt powinna mieć swój dedykowany adres URL, na którym znajdują się treści dotyczące tej usługi/produktu. To jedna z najważniejszych rzeczy o jakie musisz zadbać podczas pozycjonowania strony internetowej! Dzięki temu Google wyświetli ją w wynikach na właściwe zapytania związane z tym produktem / usługą.

Załóżmy, że mamy firmę oferującą sprzedaż mebli ogrodowych, która ma tylko jedną podstroną z ofertą.

Co stanie się gdy użytkownik będzie szukał:

  • mebli ogrodowych,
  • krzeseł ogrodowych,
  • stołów ogrodowych,
  • parasoli ogrodowych,

W każdym z tych przypadków, jako wynik wyszukiwania pokaże się jedna strona, na której użytkownik musi znaleźć informację o danym meblu. Treść strony poświęcona temu rodzajowi mebli to zaledwie kilka procent całej jej treści, istnieją naprawdę małe szanse, by taka strona pojawiła się wysoko na zapytanie o każdy z mebli.

Zamiast używać jednej strony, stwórz osobne podstrony na każdą z usług/produktów, tak aby:

  • osoba szukająca mebli trafiła na stronę /oferta/,
  • osoba szukająca krzeseł trafiła na stronę /oferta/krzesla/,
  • osoba szukająca stołów trafiła na stronę /oferta/stoly/,
  • osoba szukająca parasoli trafiła na stronę /oferta/parasole/,

Dzięki takiemu zabiegowi każda grupa ważnych dla Ciebie słów kluczowych będzie przypisana do jednej podstrony i Google wyświetli właśnie tę stronę jako wynik wyszukiwania. Niewątpliwą zaletą jest tutaj możliwość stosowania unikalnego title/description dla każdej z podstron, które odpowiadają za treść wyniku. Unikalny title to treść wyniku bardziej dostosowana do zapytania co przekłada się na wyższy współczynnik klikalności.

Odpowiednia ilość treści oraz optymalizacja nagłówków, tytułów, obrazów itp. zwiększa Twoje szanse wielokrotnie. Dodatkowo taka sytuacja jest o wiele lepsza dla użytkownika. Trafia on na stronę produktu, którego szuka a nie na ogólną stronę oferty – istnieje o wiele większa szansa, że zostawi on u Ciebie swoje pieniądze.

Przygotuj optymalizację każdej ze stron

Optymalizacja on-site to połowa sukcesu, dlatego warto poświęcić na nią trochę czasu. Poniższe czynności powinieneś wykonać dla każdej z ofert. Posłużmy się przykładem strony poświęconej krzesłem ogrodowym. Używając odpowiednich narzędzi znajdź główne słowa kluczowe, które są używane przez potencjalnych klientów.

W tym przypadku strony poświęconej krzesłom będą to:

  • krzesła ogrodowe,
  • krzesła do ogrodu,
  • ogrodowe krzesła,

Następnie wybierz słowa pomocnicze, które mogą dodatkowo opisywać te krzesła:

  • nowoczesne,
  • designerskie,
  • rattanowe,
  • drewniane,
  • metalowe,
  • plastikowe,
  • używane,
  • składane,
  • itd,

Wybierz jak najwięcej elementów składowych, fraz które mogą wpisywać w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci. Nie skupiaj się na jednej czy dwóch frazach, które są najbardziej popularne. Zoptymalizuj stronę tak, aby pojawiać się na wszystkie frazy związane z tym produktem. Dzięki temu, zanim Twoja strona pojawi się na te najważniejsze frazy, będzie miała możliwość pojawianie się na zapytania mniej konkurencyjne.

Mając taki zestaw słów kluczowych możesz przystąpić do ustalenia podstawowej optymalizacji SEO.

  1. Uzywaj tych słów we wszystkich waznych elementach optymaizayjnych.Niech title oraz nagłówki wyglądają naturalnie, np: ”Nowoczesne krzesła ogrodowe z drewna”, “Drewniane krzesła do ogrodu”.
  2. Napisz obszerny i wyczerpujący opis produktu / usługi przy pomocy wybranych wcześniej słów. Pod opisem możesz umieścić więcej informacji jak opinie zadowolonych klientów czy sekcję FAQ szczególnie ważną dla SEO. Aby zobaczyć o co pytają Twoi klienci użyj narzędzia AnswerThePublic bądź poproś swój dział obsługi klienta o przygotowanie takiej listy najczęściej zadawanych pytań.
  3. Umieść na stronie kilka grafik oraz nadaj im opisujące je atrybuty ALT.

Pamiętaj, aby wszystkie treści, które dodajesz były pisane dla użytkowników, a nie pod roboty. Umieszczanie słowa kluczowego w każdym zdaniu raczej nie pomoże Ci zdobyć wysokiej pozycji.

Zoptymalizuj stronę globalnie

Optymalizacja każdej ze stron to nie wszystko, musisz jeszcze zoptymalizować stronę jako całość.

  1. Na początku usuń problemy, które mogą powodować problemy z indeksowaniem strony, tak aby robot mógł sprawnie przeskanować cały serwis.
  2. Usuń problem duplikacji treści. Trzymaj się zasady: jeden adres URL = jedna podstrona z unikalną treścią. Google bazuje na adresach więc dla robota poniższe adresy to różne strony, na których występuje duplikacja.
    • https://strona.pl
    • https://www.strona.pl
    • http://strona.pl
    • http://www.strona.pl
    • https://strona.pl?parametr=21
  3. Zadbaj o prawidłowe linkowanie wewnętrzne – linkuj produkty z tej samej kategorii między sobą. Zastanów się co może interesować klienta, który jest na stronie krzesła ogrodowego? Mogą go interesować albo meble ogrodowe albo krzesła – pokaż kilka produktów z tych kategorii.
  4. Utwórz mapę strony w wersji dla użytkownika oraz dla robota (sitemap.xml).

Pisz treści wspierające

Im więcej piszesz na temat swoich usług czy produktów, tym jest większa szansa, że Google uznaje Twoją stronę za wartą pokazania jako wynik wyszukiwania. Dziel się swoją wiedzą na przykład w formie bloga firmowego, możesz na nim udzielać rad swoim klientom. Pisz o konserwacji produktów, rozwiewają obawy przed zakupem czy pomagają wybrać odpowiedni model.

Często zdarza się, że na wczesnych etapach działań firmy w Google, firmowy blog zdobywa o wiele więcej ruchu niż strony z ofertą gdzie jest dużo większa konkurencja. Wykorzystaj to i linkuj z bloga do swoich produktów – takie regularne działania przyczynią się do poprawy pozycji głównych fraz.

Zdobywaj linki

Link Building to nadal ważny aspekt poprawienia pozycji strony w Googlezwłaszcza w konkurencyjnych branżach. Zdobywanie wartościowych linków, które pomagają stronie jest trudne i czasochłonne. Na początku spróbuj poprosić o linki swoich partnerów biznesowych. Możesz też zacząć udzielać się na forach branżowych czy rozpocząć współpracę z blogerami, którzy piszą w tematyce Twojego biznesu.

Pamiętaj, że liczy się jakość linków a nie ich ilość. Kupowanie pakietów dużej ilości linków przychodzących za małe kwoty nie pomoże, a może zaszkodzić. Skup się na dobrych linkach z których możesz zyskać też ruch – na przykład z lokalnych portali informacyjnych w przypadku lokalnych biznesów.

Działaj regularnie i bądź cierpliwy

SEO to gra dla cierpliwych. Nie oczekuj spektakularnych rezultatów, które dzieją się z dnia na dzień. Regularna praca nad stroną będzie owocowała stopniową poprawą pozycji oraz wzrostem ruchu. Ostatecznie zwiększy się ilość zapytań potencjalnych klientów pozyskiwanych dzięki stronie www.

Z mojego doświadczenia wynika, że strona potrzebuje kilku miesięcy aby można było zauważyć pozytywny efekt pracy nad stroną. Co więcej, nowe/młode domeny potrzebują ponad rok by pojawić się w TOP10 na przynajmniej kilka ważnych dla biznesu słów kluczowych.

Przydało się? Oceń!
Średnia ocena: 5,00, na podstawie 1 opinii.
Loading...