Czego się dowiesz z tego artykułu?

  • Jakie treści przyciągają klientów?
  • Jak zaplanować treści, aby pozyskiwać ruch z Google?
  • Jak pisać teksty na stronach firmowych?
  • Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?
  • Jak tworzyć treści na bloga i skąd czerpać inspirację?
Jak tworzyć treści na stronę firmową, które przyciągną wartościowy ruch?
Jak tworzyć treści na stronę firmową, które przyciągną wartościowy ruch?

W tym artykule dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę przy pisaniu treści swojej strony firmowej lub sklepu oraz jak tworzyć treści, które zainteresują Twoich potencjalnych klientów. Przekaże Ci kilka cennych porad, które mogą znaleźć zastosowanie na Twojej stronie i sprawdzą się dla Twojego biznesu.

Dlaczego content na stronie jest ważny

Dobra treść jest tym, co odróżnia Twoją witrynę od całej masy innych stron znajdujących się w internecie. Tylko dzięki wartościowej treści dotrzesz do umysłów i portfeli Twoich klientów. Sukces każdej witryny w dużej mierze zależy od jej zawartości. Ostatecznie to właśnie treść witryny przekonuje klientów do podjęcia jakiegoś działania.

Co zyskasz dzięki wartościowym treściom

Przyciągnięcie większej ilości klientów to tylko jeden z pozytywnych aspektów tworzenia wartościowej treści, a jest ich zdecydowanie więcej. Google lubi strony, które posiadają atrakcyjną i użyteczną treść dla użytkowników. Unikalna treść pozwoli Ci pojawiać się w wynikach wyszukiwania, co za tym idzie zwiększy się jej widoczność.Użyteczne treści zwiększą świadomość Twojej marki i pomogą w budowaniu wizerunku firmy jako eksperta w danej branży. Zbudujesz w ten sposób zaangażowanie użytkowników oraz nawiążesz z nimi pozytywne relacje.

Jak tworzyć wartościowe treści

Przy pisaniu porywających tekstów warto wykorzystać model AIDA. Jest to skrót od anglojęzycznych słów Attention, Interest, Desire, Action. Model ten pozwala na zbudowanie skutecznego przekazu, który trafia do klientów.

Budowa treści w oparciu o model AIDA pomoże Ci w przeprowadzeniu potencjalnego klienta przez poszczególne etapy na drodze do zakupu:

  • Attention – skuteczne przyciągnięcie uwagi,
  • Interest – wzbudzenie zainteresowania,
  • Desire – wzbudzenie pożądania,
  • Action – pobudzić działanie do zakupu, za pomocą konkretnego i zrozumiałego wezwania do działania.

Podstawową funkcją każdej strony internetowej jest sprzedaż, dlatego upewnij się, że przeglądając Twoją stronę internetową potencjalny klient zrozumie najważniejsze informacje, które chcesz mu przekazać. Poniżej znajdziesz kilka ważnych porad, które warto zastosować przy pisaniu dobrych tekstów.

Treści najlepiej planować i pisać jeszcze przed tworzeniem strony www. Dzięki temu, jej wygląd oraz układ będzie dostosowany do Twojego przekazu, a nie odwrotnie. Zobacz też: Jak stworzyć stronę internetową.

Zacznij od researchu i rozpoznania potrzeb

Kluczem do sukcesu witryny jest posiadanie przejrzystej, trafnej i bogatej treści, która dostarcza właściwą wiadomość z odpowiednią mocą i przekonaniem. Treści w witrynie powinny trafiać do odbiorców, angażować ich i zachęcać do podjęcia odpowiednich działań (skorzystanie z usług lub zakup produktu).

Treść witryny powinna zawsze zaczynać się rozpoznania swojej grupy docelowej oraz jasnego określenia ich potrzeb. Po pierwsze, należy określić swoich klientów, jakiej treści mogą szukać i co jest ich w stanie przekonać do podjęcia decyzji.

Treść na stronie powinna być zorientowane na klienta, powinna koncentrować się na jego potrzebach. Jest to niezbędne, aby przyciągnąć jego uwagę. Twoje teksty muszą przedstawiać wyraźne wartości i powinny zawierać skuteczne wezwanie do działania. Osoba czytająca tekst musi utożsamiać się z potrzebami w nim zawartymi, a Ty oferujesz mu remedium na jego problem.

Poznaj swoją grupę odbiorców i stwórz dla nich treści

W treściach na swojej stronie rozwiązuj problemy i doradzaj swoim użytkownikom. Wykorzystaj do tego np. pytania, które często zadają Twoi klienci. Nie bój się pisać w wąskiej niszy – im bardziej ukierunkowane treść, tym bardziej prawdopodobne, że będzie się wyróżniać na tle całej masy innych stron.

Wszyscy interesują się wyłącznie treściami, które mają dla nich zastosowanie. Celuj tylko w swoją konkretną grupę odbiorców i z myślą o nich twórz swoje treści. Nie próbuj sprzedawać wszystkim – to się nie uda.

Skoncentruj się na tematach, które podsunęły Ci badania rynku. Jeśli posiadasz wiedzę o zapytaniach wpisywanych w wyszukiwarkę przez Twoich potencjalnych klientów – wykorzystaj ją.

Używaj chwytliwych nagłówków

Badania przeprowadzane na internautach pokazują, że większość użytkowników internetu skanuje stronę i czyta tylko część tekstu. Statystyki sugerują, że tylko 16% osób czyta strony internetowe słowo w słowo. Mogę więc śmiało stwierdzić, że większość osób jest tzw. “skanerami”. Dlatego bardzo ważne jest, abyś używał w swoich tekstach chwytliwych nagłówków, którymi jesteś w stanie zainteresować użytkowników.

Aby dotrzeć do osób skanujących strony internetowe zadbaj o to, żeby nagłówki jasno przekazywały o co chodzi w tekście. Niech podsumowują najważniejsze jego punkty i mówią o przesłaniu tekstu.

Pisz prostym językiem

Pisanie prostych, a zarazem użytecznych treści nie jest łatwe. Jeśli Twoja wiadomość w tekście nie jest jasna, ciężko będzie Ci przekonać nim kogoś do podjęcia decyzji jakiej od niego oczekujesz. Dlatego musisz pisać możliwe najprostszym językiem, jano przekazującym co masz do zaoferowania.

Nie traktuj użytkowników swojej strony jak naukowców oraz wyszukanych znawców języka, którzy uwielbiają czytać trudne i skomplikowane teksty. Nie martw się o wyszukane słownictwo w swoich tekstach, zamiast tego uczyń tekst tak prostym, jak to tylko możliwe. Tym sposobem trafisz do większej grupy odbiorców i jaśniej określisz to co masz do przekazania.

Zdaj sobie z tego sprawę, że odwiedzający Twój portal nie chce się wysilić, by przeczytać Twój tekst. W swoich tekstach bądź jasny, specyficznym i odważny. Postaraj się zrobić możliwe wszystko, aby Twoja treść była łatwa do odczytania.

Przy pisaniu swoich tekstów stosuj poniższe rady, a zobaczysz jak wiele dzięki temu osiągniesz:

  • używaj krótkich akapitów, maksymalnie czterech zdań – Twoje teksty będą łatwiejsze w czytaniu,
  • używaj krótkich zdań – długie zdania wydają się skomplikowane i trudne w odbiorze,
  • pomiń niepotrzebne słowa, które nic nie wnoszą do przesłania zawartego w tekście,
  • zwracaj się bezpośrednio do odwiedzającego, użyj słowa „Ty” – niech odbiorca utożsamia się z problemami zawartymi w tekście.

Jak pisać teksty na stronach firmowych?

Nie ma jednego idealnego rozwiązanie pasującego dla wszystkich branż i biznesów. Jest wiele czynników, które należy brać uwagę, takich jak: wielkość biznesu, branża w jakiej działasz, a także jakie odczuciu chcesz wzbudzać po kontakcie z Twoją firmą. Istnieją jednak pewne ogólne zasady dotyczące tworzenia wartościowych treści na stronie firmowej, które każdy może zastosować na swojej stronie.

Przed rozpoczęciem pracy nad treścią musisz jasno sobie odpowiedzieć do kogo chcesz konkretnie trafić. W treści wyraźnie zaznacz czym zajmuje się Twoja firma oraz jakich klientów obsługujesz. W tekstach pokaż, że znasz się na swojej pracy i jesteś specjalistą w swojej branży. Pisząc o sobie bądź szczery, nie przypisuj sobie umiejętności których nie masz, prędzej czy później Twoi klienci to zweryfikują.

Tekst na stronie głównej

W tekście, który zaprezentujesz na stronie głównej zawrzyj najistotniejsze informacje, czym zajmuje się Twoja firma oraz w jaki sposób pomagasz swoim klientom. Zawrzyj w nim najistotniejsze informacje. Klient przeglądając Twoją stronę główną nie powinien mieć żadnych wątpliwości, że dobrze trafił i że pomożesz mu w rozwiązaniu jego problemu. To właśnie w tym miejscu podejmie ostateczną decyzję czy warto przejrzeć pełną ofertę Twojej firmy.

Wypisz co wyróżnia Cię na tle innych firm i dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty. Jednak w tekście nie skupiaj się wyłącznie na przechwalaniu samego siebie – tego nikt nie lubi. Każdego interesuje wyłącznie własna osoba, więc treść w głównej mierze powinna być skierowana do klienta i jego dotyczyć. Wypisz w czym możesz mu pomóc i jak wiele może zyskać dzięki korzystając z Twojej oferty. Używaj języka korzyści!

Teksty na podstronach ofertowych

Na tych podstronach opisujesz wszystko, co oferujesz swoim klientom. Każdy Twój produkt lub usługa powinny być opisane na oddzielnej podstronie i powinny posiadać przynajmniej krótki opis mówiący o tym w czym mogą one pomóc Twojemu klientowi. Postaraj się dopasować do klienta, zacznij myśleć jak on i wczuj się w jego sytuację.

Na każdej z podstron bliżej przedstaw konkretną usługę lub produkt – poinformuj klienta co tak naprawdę sprzedajesz. Pokaż mu korzyści, które zapewnia Twój produkt czy usługa. Użyj konkretnych przykładów zastosowania, udowodnij, że wielokrotnie to już zadziałało np. pokazując innych zadowolonych klientów. Jeśli jesteś w stanie to pokaż korzyści na konkretnych liczbach.

Używaj perswazyjnego języka, wpływaj na emocje i wyobraźnię. Dzięki temu adresat oferty wyobrazi siebie samego jak korzysta z produktu i jak czerpie z niego korzyści. Przedstaw mu wątpliwości, jakie może mieć, a następnie przedstaw argumenty żeby je rozwiać.

Jak pisać teksty w sklepach internetowych?

Treść sklepu internetowego w dużej mierze określa sukces Twojej firmy. Twoja witryna jest często pierwszą okazją, aby pokazać swoje produkty. Dlatego Twoje treści muszą być najlepszej jakości w której dobitnie podkreślisz swoją wartość.

W przypadku sklepów internetowych dobra treść jest bardzo ważna dla sprzedaży. Klient szukając produktu i przejrzeniu specyfikacji, nie może zostać bez odpowiedzi na swoje pytania. Udzielaj im na stronie najbardziej wartościowych odpowiedzi, żeby nie byli zmuszeni szukać ich w innym miejscu. Poświęć swój czas na tworzenie wartościowych treści, które będą przydatne dla klientów.

Strona główna sklepu

W przypadku strony głównej sklepu należy skupić się na przekazaniu unikalnej wartości, pomyśl co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Określ jasno jakie produkty oferujesz w sowim sklepie internetowym. Klient po wejściu na Twoją stronie nie może zastanawiać się czy rzeczywiście dobrze trafił.

Opisy kategorii

Dobry tekst na kategorię w sklepie internetowym musi zawierać informacje o tym jakie korzyści oferują produkty w nim się znajdujące. Tekst powinien odpowiadać na pytanie, dlaczego odwiedzający powinni kupować produkty w tej kategorii i w tym konkretnym sklepie. Jest to swoisty przewodnik po produktach znajdujących się w danej kategorii.

W opisie przedstaw do czego mogą zostać wykorzystane produkty z danej kategorii oraz odpowiadaj na najczęściej zadawane pytania związane z produktami znajdującymi się w niej. Nie pisz banałów o tym jak jaką masz niską cenę lub, że Twoje produkty są wysokiej jakości – tak jak pisałem wcześniej nikt nie lubi przechwalania się. Opisz jakie potrzeby klienta spełniają produkty znajdują się w danej kategorii i jak to robią. Jasno zaznacz dlaczego właśnie dla niego będą idealne.

Opisy produktów

Przekonanie kogoś, aby kliknął lub kupił Twój produkt w dużej mierze zależy od samego przedmiotu, ale dobry opis produktu znacznie w tym pomoże. Tekst na produkcie nie może brzmieć zbyt reklamowo, ponieważ ludzie lubią czuć, że kupują przedmiot na własną rękę, a nie wciskamy im coś na siłę.

Wymień wszystkie funkcje i wybierz, które z nich są inne lub lepsze niż produkty konkurencyjne – postaw na unikalność. Upewnij się, że w tekście zwracasz się bezpośrednio do klienta, wtedy tekst jest bardziej spersonalizowany. W opisie produktu wyraźnie wyjaśnij, do czego przyda się produkt – opisz jego przeznaczenie. W tekście zawrzyj jakie wartości lub korzyści po zakupie będzie miał jego nabywca. Uwzględnij wszystkie najistotniejsze informacje o produkcie.

Treści tworzone przez użytkowników – opinie i komentarze

Warto udostępnić możliwość dodawania opinii swoim klientom oraz zadbać o to, żeby było ich jak najwięcej. Opinie i recenzje produktów pozytywnie wpłyną na ich odbiór. Jeśli produkt będzie miał dużo pozytywnych opinii, to na pewno pomoże w podjęciu decyzji zakupowej przyszłemu klientowi. Dodatkowo ilość opinii wpłynie na unikalność Twojego produktu.

Dlaczego warto prowadzić bloga ?

Założenie bloga jest bardzo skutecznym sposobem promowania swojej firmy, a także możliwością pozyskanie nowych klientów. Blog firmowy jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, które może też pomóc w lepszym zrozumieniu Twojej firmy oraz budowaniu lojalności klientów.

Blog sprawi, że Twoja firma stanie się ”żywa” i bardziej przystępna. Poruszanie odpowiednich tematów na blogu utwierdzi użytkowników w przekonaniu, że jesteś ekspertem w swojej branży i że warto zawierzyć Ci swoje pieniądze.

Prowadzenie bloga przyniesie Ci wiele korzyści. Mam nadzieję że poniższe argumenty utwierdzą Cię w przekonaniu, że warto poświęcić swój cenny czas na tworzenie wartościowych i unikalnych artykułów.

Wzrost odwiedzin strony

Jest wiele sposobów dzięki którym użytkownicy mogą trafić na Twoją stronę. Jedni znajdą Cię bo trafią na produkt lub usługę, którą masz w swojej ofercie. Jeszcze inni wejdą na Twoją stronę bo znają Twoją firmę. Dzięki artykułom blogowym możesz dotrzeć do osób, które nie znają ciebie i nie wiedzą czym się zajmujesz. Trafili do ciebie ponieważ szukali porady lub rozwiązania problemu związanego z branżą, którą się zajmujesz.

Dzięki wartościowym artykułom możesz znacznie zwiększyć ruch na stronie i przyciągnąć do siebie nowych użytkowników. Dotrzesz do użytkowników do których w innych sposób nie miałbyś szans trafić.

Kolejną możliwością związaną z publikowaniem wysokiej jakości artykułów jest możliwość pozyskania wzmianek na innych stronach związanych z prowadzonym biznesem. Jeśli Twój artykuł wniesie wartość dla użytkowników będą również chętnie dzielili się nim w mediach społecznościowych.

Kreowanie pozycji eksperta i dzielenie się przydatnymi treściami

Twoje posty na blogu mogą pokazać Twoją wiedzę w konkretnym obszarze tematycznym lub branży. Z biegiem czasu możesz stać się wartościowym źródłem informacji, w ten sposób możesz pomóc czytelnikom dowiedzieć się o Twojej firmie. Dawaj im wartościowe porady i rozwiązać trudne problemy związane z branżą w której się specjalizujesz. Niech Twoje eksperckie artykuły przynoszą namacalną wartość użytkownikom.

Udowadniając artykułami, że posiadasz wiedzę w danej dziedzinie zdobędziesz ich zaufanie i zaczniesz być postrzegany jako ekspert w danej branży. Użytkownicy utwierdzą się w przekonaniu, że warto wracać do ciebie po kolejne porady. Jeśli zdobędziesz ich zaufanie łatwo przekujesz ich na swoich klientów – bo ostatecznie właśnie o to chodzi.

Jak tworzyć treści na bloga i skąd czerpać inspirację?

W swoich artykułach skupiaj się na rozwiązywanie problemów i serwuj porady dla użytkowników (potencjalnych klientów). Nie staraj się wciskać swoich produktów na siłę – blog to nie miejsce na bezpośrednią sprzedaż. Dzięki blogowi wspomagaj sprzedaż, ale nie wciskaj swoich produktów czy usług na siłę. W tym miejscu doradzaj swoim użytkownikom, pokazuj się jako ekspert w swojej dziedzinie.

Pisz na tematy o które pytają się Twoi klienci. Inspiruj się tematami u Twojej konkurencji, nie pisz jednak identycznie, nie tędy droga. Pokaż swój unikalny styl, każdy temat można napisać lepiej. W czerpaniu pomysłów pomogą Ci również narzędzia takie jak Google Trends lub Answer The Public. W Google Trends sprawdzisz jakie obecnie tematy są popularne , w drugim zaś sprawdzisz jakie pytania użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google.

Wartościowe treści – szansa dla Twojego biznesu

Dzięki wartościowym treściom masz szansę odnieść sukces w internecie. Dobre treści na stronie mogą przekonać potencjalnych użytkowników do skorzystania z Twoich usług lub kupienia Twojego produktu. Artykuły blogowe skutecznie przyciągną ruch na Twoją stronę i pozwolą na nowe metody komunikacji z klientem.

Przy tworzeniu treści miej na względzie przede wszystkim swoich użytkowników. Spraw aby dobrze czuli się na Twojej stronie i znajdowali na niej wszystko co ich interesuje. Im lepiej traktujesz swoich klientów, tym będą bardziej skłonni do zakupów lub skorzystania z Twojej oferty.