Czego się dowiesz z tego artykułu?

  • Czym jest kampania SEO?
  • Jak powinna wyglądać skuteczna kampania SEO?
  • Jak wygląda przygotowanie i wdrożenie kampanii SEO?
Jak wygląda typowa kampania SEO prowadzona dla naszych klientów?
Jak wygląda typowa kampania SEO prowadzona dla naszych klientów?

Poniżej znajdziesz opis naszego podejścia do prowadzenia kampanii SEO bazujący na pracy z naszymi obecnymi klientami. Pokażę Ci też, że mimo nieco dłuższej drogi do sukcesu, efekty mogą być naprawdę spektakularne — zarówno w małym jak i dużym biznesie.

Jakie są efekty naszych kampanii SEO?

Zanim przejdziemy do prezentacji naszego sposobu prowadzenia kampanii SEO, chciałbym Ci pokazać efekty, jakie osiągamy z naszymi klientami. Będą to zarówno małe (lokalne), jak i te większe biznesy.

Mały biznes, który podbił lokalne wyniki wyszkukiwania

Mowa tutaj o firmie Erton, z którą współpracujemy już od ponad 2 lat. Na początku, firma nie była widoczna jedynie na swoją nazwę własną. Aktualnie, można ją znaleźć w Google na wszystkie zapytania związane z ofertą, w większości przypadków na bardzo wysokich pozycjach. W ciągu roku ilość zapytań ze strony zwiększyła się o 1100%.

Jeśli jesteś zainteresowany, szerszym opisem kampanii SEO dla firmy Erton, zobacz case study: Jak zwiększyliśmy ilość zapytań ze strony o ponad 1100% w firmie Erton?

Średni biznes w skali całego kraju

Firma Activeline to producent placów zabaw działający w całej Polsce. W tym przypadku strona była pozycjonowana przez inną firmę, natomiast zupełnie nie przekładało się to zapytania ze strony klientów. Po około roku od rozpoczęcia naszej współpracy nad kampanią SEO ilość zapytań (w okresie sezonowym) zwiększyła się do średnio 3-15 zapytań dziennie.

Case Study: Activeline

Jeśli jesteś zainteresowany, szerszym opisem kampanii SEO dla firmy Activeline, zobacz case study: Jak zwiększyliśmy sprzedaż firmy Activeline?

Duży biznes w skali całego kraju

Kolejny klient to firma z branży szkoleń, która w miarę dobrze radziła sobie w Google, ale postanowiła spróbować zwiększyć udziały w rynku. Kampanie SEO prowadzimy tutaj od ponad roku, główną strategią jest treść blogowa, która przyciąga bardzo dużą ilość potencjalnych klientów.

Widoczność w TOP10 dla tego klienta wygląda następująco:

Jak wygląda przygotowanie i wdrożenie kampanii SEO?

Poznanie biznesu to podstawa

Kampania SEO (Pozycjonowanie) czy inne działania reklamowe w internecie zawsze mają jakiś cel. Nie chcesz być wysoko w Google tylko dla własnej satysfakcji. Chcesz być jak najwyżej, bo chcesz zarabiać. Im więcej potencjalnych klientów może do Ciebie trafić tym lepiej, duże znaczenie ma też to jacy są to użytkownicy i czego konkretnie szukają.

Na bazie Twoich doświadczeń i wiedzy o biznesie postaramy się nakreślić odpowiednią strategię pozyskania potencjalnych klientów z wyszukiwarek internetowych. Razem zastanowimy się, jak mogą Cię szukać użytkownicy Google i jak najlepiej do nich dotrzeć za pomocą tej oraz innych wyszukiwarek.

Tak zaczyna się kampania SEO, dla każdego klienta. Na tym etapie nie szukamy konkretnych słów kluczowych, skupiamy się jedynie na opisaniu kilkunastu lub więcej grup docelowych. Przykładowo, dla laptopów będą to grupy takie jak:

  • osoby, które szukają laptopa,
  • osoby, które szukają laptopa firmy X,
  • osoby, które szukają laptopa o parametrach X,
  • osoby, które szukają recenzji laptopa X,
  • osoby, które szukają laptopa do kwoty X zł,
  • itd.

Taka lista czasami bywa bardzo duża, ale to dobrze. Im dokładnie opiszemy Twoich potencjalnych klientów, tym lepsze będą efekty całej kampanii SEO.

Wybieramy słowa kluczowe, które przyniosą klientów

Następnym krokiem w naszych działaniach w ramach kampani SEO jest wybranie odpowiednich słów kluczowych używanych przez Twoich potencjalnych klientów. Musisz wiedzieć, że osoby zainteresowane Twoją ofertą mogą szukać Twojej firmy w różny sposób. Staramy się przewidzieć wszystkie frazy, które mogą być użyte w kontekście Twojej firmy.

Wyszukujemy maksymalną ilość słów kluczowych, daje to pogląd jak oraz z jaką częstotliwością potencjalni klienci szukają Twoich usług czy produktów. Z kilkunastu fraz, które Twoi klienci mają w głowie, nagle zaczyna się tworzyć lista setek lub nawet tysięcy słów. Wybieramy każdy rodzaj słów, zarówno te zakupowe, jak i takie, które nie są bezpośrednio związane z Twoją ofertą, ale mogą pomóc w sprzedaży.

Przykładowe wstępnie wybrane frazy dla naszych klientów:

  • producent mebli na wymiar – około 2,500 słów kluczowych
  • sklep internetowy z bielizną – około 6,000 słów kluczowych
  • mała firma szkoleniowa – około 2,000 słów kluczowych
  • sklep internetowy z laptopami – ponad 15,000 słów kluczowych

Przygotowujemy strategię zdobycia ruchu organicznego

Znając potencjalną grupę docelową oraz słowa, jakich używa ta grupa, układamy strategię SEO, która pozwoli dotrzeć do tych osób za pomocą wyszukiwarek internetowych.

Każda kampania SEO musi posiadać odpowiednią strukturę. Jest to plan rozpisania miejsc na stronie (wybranie konkretnych podstron), które powinny pojawiać się w Google na dane zapytania oraz zaproponowanie sposobu osiągnięcia jak największych pozycji dla tych podstron.

Klienci szukający np. laptopów firmy X, muszą za pomocą wyszukiwarki trafić na podstronę sklepu, gdzie znajdują się produkty tylko tej firmy. To istotne z dwóch powodów. Po pierwsze, takie rozwiązanie pozwala najlepiej wykorzystać potencjał jak największej ilości słów.

Po drugie, użytkownicy trafiający na produkty, o które pytają. Tym samym są bardziej skłonni do zakupów, ponieważ wiedzą czego szukają. Gdyby trafili np. na stronę główną, szansa na sprzedaż produktu byłaby znacznie mniejsza.

W kampanii SEO uwzględniane są więc adresy URL stron, do których przypisujemy grupy fraz, jakie mają generować ruch na dany adres. Dodatkowo, adresy te układane są hierarchicznie w struktury optymalne dla wyszukiwarek. To na podstawie tych struktur tworzone jest w przyszłości linkowanie wewnętrzne.

Optymalizujemy stronę pod względem technicznym

Po dokładnym przygotowaniu strategii przychodzi czas na optymalizację Twojej strony. Dopiero w tym kroku skupiamy się na samej stronie i wcielamy wcześniejsze plany w życie.

Dodajemy brakujące adresy URL, które mają generować ruch i pomagać w zdobywaniu klientów. Na tym etapie wykonywany jest też techniczny audyt SEO, który pozwala na wykrycie i eliminację wszelkich błędów technicznych oraz związanych z samą optymalizacją.

W ramach optymalizacji technicznej najczęściej:

  • poprawiamy możliwości indeksowania strony
  • niwelujemy problemy duplikacji treści oraz kanibalizacji słów kluczowych
  • dodajemy dane strukturalne
  • wdrażamy poprawne użycie tagów kanonicznych
  • poprawiamy szybkość ładowania strony

W niektórych przypadkach, gdy optymalizacja i rozbudowa wydaje się być bardzo kosztowna tworzymy stronę od nowa. Czasami taniej i bardziej efektywnie jest zbudować stronę od zera. Nasza wiedza i doświadczenie związane z optymalizacją stron pozwala przygotować profesjonalną stronę, która pomoże zdobyć wielu nowych klientów.

Takie rozwiązanie proponujemy też firmom, których strony są przestarzałe i mało funkcjonalne. Nawet najlepiej wypozycjonowana strona nie zdobędzie klienta, jeżeli jej wygląd lub funkcjonowanie nie pomoże użytkownikom znaleźć niezbędnych informacji czy wysłać zapytanie. Dobrze przygotowana strona pod kątem zakładanego celu potrafi nawet trzykrotnie zwiększyć sprzedaż przy takim samym ruchu!

Cyklicznie pracujemy nad treścią

Treści to podstawa, opieramy o nie każdą kampanię SEO. Ich odpowiednia optymalizacja oraz rozmieszczenie w obrębie całej witryny to klucz do sukcesu w budowaniu ruchu długoogonowego. Prace nad treścią mają charakter ciągły, tzn. trwają przez cały czas współpracy.

Na początku optymalizowane są podstawowe elementy takie jak znaczniki title i description czy nagłówki. Następnie dodawane są i odpowiednio zoptymalizowane treści tekstowe, graficzne czy video.

Działania na treściach nie są jednorazowe, proces jest ciągły i wymaga zmian podczas trwania kampanii SEO. Wynika to głównie z samych zmian w wyszukiwarkach, czy też testowania konkretnych rozwiązań.

Niestety nie ma idealnej drogi dotarcia do celu, w większości przypadków trzeba przetestować kilka opcji, zanim uda się dojść do oczekiwanego rezultatu. Przygotowanie wszystkich treści oparte jest wcześniejszym wyszukaniem słów kluczowych, które najbardziej odzwierciedlają daną część oferty.

Aby strona się rozwijała i zdobywała coraz więcej klientów, należy dbać o dobrą jakość treści oraz jej aktualizację. W wielu przypadkach pomagamy naszym klientom prowadzić bloga na stronie. Szukamy odpowiednich tematów, odpowiadamy na pytania i rozwiązujemy problemy potencjalnych klientów.

Działanie takie przekłada się na wzrost świadomości marki oraz poprawę sprzedaży. Treści poradnikowe to doskonały sposób na zwiększenie zainteresowanie firmą, dobrze rozplanowane i wykonane może pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży.

Zdobywamy wartościowe linki

Linki to w dalszym ciągu ważny element pozycjonowania strony. Nie są podstawą procesu pozycjonowania, ale w połączeniu z odpowiednią strukturą strony i odpowiedniej ilości treści linki powielają efekty standardowej optymalizacji, powodując kolejne wzrosty ruchu.

Dlatego w ramach współpracy z klientami cyklicznie zdobywamy linki, które pomagają się przebić jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Ilość samych linków jest uzależniona od wielkości budżetu przeznaczonego na działania SEO. Na początku współpracy ustalamy zakres działań link buildingowych, które później wykonywane są cyklicznie.

Zdobycie odnośnika do Twojej strony to jedna wartość dla strony, drugą wartością może być przyciągnięcie czytelników do Twojej witryny. Aby to zrobić musisz ich zainteresować swoją publikacją.

Publikowane treści, które będą zawierały odnośniki do strony, muszą być odpowiednio przygotowane. Teksty powinny być merytoryczne oraz muszą mieć wartość dla czytelnika, w ten sposób możesz skłonić użytkownika do odwiedzenia Twojej strony.

Ile to wszystko trwa?

Proces pozycjonowania strony internetowej tak naprawdę nigdy się nie kończy. Walka o najlepsze pozycje ciągle trwa i nawet gdy teraz posiadasz satysfakcujące wyniki, działania konkurencji mogą sprawić, że Twoja strona zostanie zepchnięta na dalsze pozycje. Istotą sukcesu w SEO jest regularność – konkurencja nie śpi i wykorzysta każde zaniechanie.

Wiele zależy też od stanu początkowego Twojej witryny. W przypadku nowych stron ciężko jest osiągnąć sukces w krótkim czasie i należy spodziewać się pierwszych wyników dopiero po kilku miesiącach, czasem ten okres trwa nawet ponad rok. Więcej informacji na ten temat znajdziesz we wpisie: Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania.

FAQ

👉 Ile kosztuje kampania SEO?

Koszty przeprowadzenia kampanii SEO, będą zależeć od wielu czynników takich jak: obecna widoczność domeny, konkurencja, ilości potrzebnej treści.

👉 Ile trwa kampania SEO?

Proces pozycjonowania strony internetowej tak naprawdę nigdy się nie kończy. Walka o najlepsze pozycje ciągle trwa i nawet gdy teraz posiadasz satysfakcujące wyniki, działania konkurencji mogą sprawić, że Twoja strona zostanie zepchnięta na dalsze pozycje.

👉 Kiedy będą efekty kampanii SEO?

Wiele tutaj zależy od stanu początkowego oraz budżetu, z jakim pracujemy. Większy ruch może pojawić się nawet po 2-3 miesiącach, natomiast zauważalne efekty biznesowe to około pół roku solidnej pracy.