Octamedia · Aleja Kraśnicka 109 · 20-718 Lublin
697 617 182
kontakt@ocmd.pl
Jak wyglada proces SEO?

Jak wygląda proces SEO we współpracy z naszymi klientami?

Ile firm oferujących pozycjonowanie, tyle różnych podejść do tego zagadnienia. W przypadku SEO możliwe jest osiągnięcie tych samych lub podobnych rezultatów za pomocą różnych strategii. Różnica zaczyna być widoczna dopiero na poziomie biznesowym. Nie zawsze dobrze wypozycjonowana strona pomaga firmie zdobywać więcej klientów czy zwiększać sprzedaż. Dlaczego tak jest i jakie jest nasze podejście do promowania naszych klientów?

Zaczynamy od poznania Twojego biznesu

Pozycjonowanie czy inne działania reklamowe w internecie mają pewien cel. Nie chcesz być wysoko w Google tylko dla własnej satysfakcji, chcesz być jak najwyżej bo chcesz zarabiać. Im więcej potencjalnych klientów może do Ciebie trafić tym lepiej, duże znaczenie ma też to jacy są to użytkownicy i czego konkretnie szukają.

Na bazie Twoich doświadczeń oraz wiedzy o własnym biznesie postaramy się nakreślić odpowiednią strategię pozyskania potencjalnych klientów z wyszukiwarek internetowych. Razem zastanowimy się jak mogą Cię szukać użytkownicy Google i jak najlepiej do nich dotrzeć za pomocą tej oraz innych wyszukiwarek. Na tym etapie nie szukamy konkretnych słów kluczowych, skupiamy się jedynie na opisaniu kilkunastu lub więcej grup docelowych.


Przykładowo, dla laptopów będą to grupy takie jak:

  • osoby, które szukają laptopa,
  • osoby, które szukają laptopa firmy X,
  • osoby, które szukają laptopa o parametrach X,
  • osoby, które szukają recenzji laptopa X,
  • osoby, które szukają laptopa do kwoty X zł,

Wybieramy słowa kluczowe, które przyniosą klientów

Następnym krokiem w naszych działaniach jest wybranie odpowiednich słów kluczowych używanych przez Twoich potencjalnych klientów. Musisz wiedzieć, że osoby zainteresowane Twoją ofertą mogą szukać Twojej firmy w różny sposób. Postaramy się przewidzieć najczęstsze frazy, które mogą być użyte w kontekście Twojej firmy.

Wyszukujemy maksymalną ilość słów kluczowych, daje to pogląd jak oraz z jaką częstotliwością potencjalni klienci szukają Twoich usług czy produktów. Z kilkunastu fraz, które Twoi klienci mają w głowie nagle zaczyna się tworzyć lista setek lub nawet tysięcy słów. Wybieramy każdy rodzaj słów, zarówno te zakupowe jak i takie, które nie są bezpośrednio związane z Twoją ofertą, ale mogą pomóc w sprzedaży.


Przykładowe wstępnie wybrane frazy dla naszych klientów:

  • producent mebli na wymiar – około 2,500 słów kluczowych
  • sklep internetowy z bielizną – około 6,000 słów kluczowych
  • mała firma szkoleniowa – około 2,000 słów kluczowych
  • sklep internetowy z laptopami – ponad 10,000 słów kluczowych

Przygotowujemy strategię zdobycia ruchu organicznego

Znając potencjalną grupę docelową oraz słowa jakich używa ta grupa układamy strategię SEO, która pozwoli dotrzeć do tych osób za pomocą wyszukiwarek internetowych. Strategia to dokładne rozpisanie miejsc na stronie (wybranie konkretnych podstron), które powinny pojawiać się w Google na dane zapytania.

Klienci szukający np. laptopów firmy X, muszą za pomocą wyszukiwarki trafić na podstronę sklepu, gdzie znajdują się produkty tylko tej firmy. To istotne z dwóch powodów. Po pierwsze, takie rozwiązanie pozwala najlepiej wykorzystać potencjał jak największej ilości słów. Po drugie, użytkownicy trafiający na produkty o które pytają, tym samym są bardziej skłonni do zakupów ponieważ wiedzą czego szukają. Gdyby trafili np. na stronę główną szansą na sprzedaż produktu byłaby znacznie mniejsza.

W strategii uwzględniane są więc adresy URL stron do których przypisujemy grupy fraz jakie mają generować ruch na dany adres. Dodatkowo, adresy te układane są hierarchicznie w struktury najbardziej optymalne dla wyszukiwarek. To na podstawie tych struktur tworzone jest w przyszłości linkowanie wewnętrzne.

Optymalizujemy stronę pod względem technicznym

Po dokładnym przygotowaniu strategii przychodzi czas na optymalizację Twojej strony. Dopiero w tym kroku skupiamy się na samej stronie i wcielamy wcześniejsze plany w życie. Dodajemy brakujące adresy URL, które mają generować ruch i pomagać w zdobywaniu klientów. Na tym etapie wykonywany jest też audyt SEO, który pozwala na wykrycie i eliminację wszelkich błędów technicznych oraz związanych z samą optymalizacją.


W ramach optymalizacji technicznej najczęściej:

  • poprawiamy możliwości indeksowania strony
  • niwelujemy problemy duplikacji treści oraz kanibalizacji słów kluczowych
  • dodajemy dane strukturalne
  • wdrażamy poprawne użycie tagów kanonicznych
  • poprawiamy szybkość ładowania strony

W niektórych przypadkach, gdy optymalizacja i rozbudowa wydaje się być bardzo kosztowna tworzymy stronę od nowa. Czasami taniej i bardziej efektywnie jest zbudować stronę od zera. Nasza wiedza i doświadczenie związane z optymalizacją stron pozwala przygotować profesjonalną stronę, która pomoże zdobyć wielu nowych klientów.

Takie rozwiązanie proponujemy też firmom, których strony są przestarzałe i mało funkcjonalne. Nawet najlepiej wypozycjonowana strona nie zdobędzie klienta, jeżeli jej wygląd lub funkcjonowanie nie pomoże użytkownikom znaleźć niezbędnych informacji czy wysłać zapytanie. Dobrze przygotowana strona pod kątem zakładanego celu potrafi nawet trzykrotnie zwiększyć sprzedaż przy takim samym ruchu!

Pracujemy nad treścią

Treści to podstawa SEO, ich odpowiednia optymalizacja oraz rozmieszczenie w obrębie całej witryny to klucz do sukcesu w budowaniu ruchu długoogonowego. Prace nad treścią mają charakter ciągły tzn. trwają przez cały czas współpracy. Na początku optymalizowane są podstawowe elementy takie jak znaczniki title i description czy nagłówki. Następnie dodawane są i odpowiednio zoptymalizowane treści tekstowe, graficzne czy video.

Działania na treściach nie są jednorazowe, proces jest ciągły i wymaga zmian. Wynika to głównie z samych zmian w wyszukiwarkach, czy też testowania konkretnych rozwiązań. Niestety nie ma idealnej drogi dotarcia do celu, w większości przypadków trzeba przetestować kilka opcji zanim uda się dojść do oczekiwanego rezultatu. Przygotowanie wszystkich treści oparte jest wcześniejszym wyszukaniem słów kluczowych, które najbardziej odzwierciedlają daną część oferty.

Aby strona się rozwijała i zdobywała coraz więcej klientów należy dbać o dobrą jakość treści oraz jej aktualizację. W wielu przypadkach pomagamy naszym klientom prowadzić bloga na stronie. Szukamy odpowiednich tematów, odpowiadamy na pytania i rozwiązujemy problemy potencjalnych klientów. Działanie takie przekłada się na wzrost świadomości marki oraz poprawę sprzedaży.

Treści poradnikowe to doskonały sposób na zwiększenie zainteresowanie firmą, dobrze rozplanowane i wykonane może pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży.

Zdobywamy wartościowe linki

Linki to w dalszym ciągu ważny element pozycjonowania strony. Nie są podstawą procesu pozycjonowania, ale w połączeniu z odpowiednią strukturą strony i odpowiedniej ilości treści linki powielają efekty standardowej optymalizacji powodując kolejne wzrosty ruchu.

Dlatego w ramach współpracy z klientami cyklicznie zdobywamy linki, które pomagają się przebić jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Ilość samych linków jest uzależniona od wielkości budżetu przeznaczonego na działania SEO. Na początku wpsółpracy ustalamy zakres działań link buildingowych, które później wykonywane są cyklicznie.

Zdobycie odnośnika do Twojej strony to jedna wartość dla strony, drugą wartością może być przyciągnięcie czytelników do Twojej witryny. Aby to zrobić musisz ich zainteresować swoją publikacją. Publikowane treści, które będą zawierały odnośniki do strony muszą być odpowiednio przygotowane. Teksty powinny być merytoryczne oraz muszą mieć wartość dla czytelnika, w ten sposób możesz skłonić użytkownika do odwiedzenia Twojej strony.

Ile to wszystko trwa?

Proces pozycjonowania strony internetowej tak naprawdę nigdy się nie kończy. Walka o najlepsze pozycje ciągle trwa i nawet, gdy teraz posiadasz satysfakcujące wyniki, działania konkurencji mogą sprawić, że Twoja strona zostanie zepchnięta na dalsze pozycje. Istotą sukcesu w SEO jest regularność – konkurencja nie śpi i wykorzysta każde zaniechanie.

Wiele zależy też od stanu początkowego Twojej witryny. W przypadku nowych stron ciężko jest osiągnąć sukces w krótkim czasie i należy spodziewać się pierwszych wyników dopiero po kilku miesiącach, czasem ten okres trwa nawet ponad rok. Więcej informacji na ten temat znajdziesz we wpisie: Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania.

Mam nadzieje, że ten wpis okazał się przydatny. Gdybyś jednak miał jakieś wątpliwości możesz się z nami skontaktować. Chętnie odpowiadamy na wszelkie pytania.

Napisz komentarz