Czego się dowiesz z tego artykułu?

  • Czym jest SEM i jaki ma wpływ na Twój biznes?
  • Dlaczego obecność w Google jest ważna?
  • Czy bycie na pierwszym miejscu wystarcza, aby pozyskiwać klientów?
  • Jak zacząć marketing w wyszukiwarkach?

Dzięki dobrze zaplanowanej obecności w darmowych wynikach wyszukiwania oraz płatnym kampaniom osiągniesz swoje cele, a Twoja firma nabierze rozpędu. Musisz tylko zainwestować w odpowiednie sposoby dotarcia do potencjalnego klienta za pomocą Google — okazuje się, że to nie jest wcale takie proste.

Co to jest SEM?

SEM (ang. Search Engine Marketing) to w tłumaczeniu na język polski po prostu Marketing w wyszukiwarkach internetowych. Celem SEM jest poprawienie widoczności w Google na frazy związane z danym biznesem, oraz wygenerowanie ruchu, który przełoży się na pozyskiwanie klientów.

SEM dzieli się na dwa główne obszary:

  • SEO, czyli optymalizacja pod darmowe wyniki wyszukiwania czasami zwane też pozycjonowaniem stron.
  • Reklamy Google Ads, czyli płatne kampanie linków sponsorowanych.
  • YouTube, czyli działania związane z wyszukiwarką filmów od Google.

SEM to nic innego jak wszystkie działania związane z obecnością w wyszukiwarkach internetowych.

Sama obecność nawet na pierwszym miejscu w Google nie oznacza jeszcze sukcesu…

Twoja strona musi być widoczna na dosłownie każde zapytanie związane z Twoim biznesem. Każda fraza, użyta w kontekście Twoich produktów czy usług to potencjalny klient, który jest w stanie zostawić u Ciebie pieniądze. Niestety, sama obecność w Google to dopiero początek…

To dlatego część firm zajmujących się reklamą w Google ma tak złą opinię. Próbują oni wygenerować jak najwięcej ruchu, który nie daje dosłownie nic, jeżeli strona nie jest przygotowana do generowania sprzedaży. Oprócz ruchu potrzebujesz też profesjonalnej strony internetowej, która zamieni ten ruch na wartościowych klientów.

Aby zakończyć frustrację spowodowaną brakiem sprzedaży, czy chociażby zapytań potrzebujesz przemyślanej strategii z wiązanej z obecnością w wyszukiwarkach. Przede wszystkim musisz wiedzieć, jak szukają Cię Twoi klienci, dopiero na podstawie analiz można zaproponować długofalową strategię pozyskiwania klientów.

Ile firm zaproponowało Ci przygotowanie strategii zdobywania klientów dzięki Google?

A może po prostu wolą wystawić fakturę za miesięczną usługę, która niewiele wnosi? Niby lepsze pozycje, niby więcej ruchu z płatnych kampanii, a sprzedaży nadal brak. To częsta sytuacja, jaką zastajemy podczas rozmów z firmami, którym pomagamy.

Na palcach jednej ręki można policzyć firmy, które nie tylko dbają o sam ruch, ale skupiają się na wysokim współczynniku konwersji (wysłanych zapytań czy sprzedaży).

No bo zobacz: wolisz mieć wysokie pozycje na kilka najważniejszych fraz? Czy wolisz mieć stronę, która dzięki obecności w darmowych wynikach wyszukiwania generuje wysoką sprzedaż? To zupełnie dwa różne podejścia, niestety tylko to drugie pomoże Ci naprawdę rozwinąć firmę.

Wolisz mieć 2000 wejść na stronę przy zaledwie kilku zapytaniach / transakcjach, czy może wystarczy 500 wejść, z których 50 zakończy się kontaktem z klientem / sprzedażą?

Wiadomo, że wolisz mieć więcej klientów! Jednak zaplanowanie strategii i jej wdrożenie kosztuje więcej. Profesjonalna i skuteczna reklama wymaga skrupulatnego przygotowania, a następnie odpowiedniego wdrożenia.

Czego więc potrzebujesz, żeby mieć ciągły dopływ nowych klientów z Google?

  1. Przemyślanej, długofalowej strategii zwiększania obecności firmy w Google (chodzi tutaj zarówno o SEO, jak i Google Ads).
  2. Dobrze zaprojektowanej strony www, która będzie w stanie zrealizować taką strategię — bez dobrej strony nie warto inwestować w reklamę, bo pieniądze pójdą w błoto.
  3. Dobrze przygotowanej oferty, która będzie w stanie zachęcić klienta do zakupu.
  4. Optymalizacji pod konwersję, która wyciągnie możliwie najwięcej sprzedaży z dostarczanego ruchu.
  5. Przynajmniej podstawowej analityki, która podpowie które obszary działają najlepiej i gdzie inwestować pieniądze.

Jak zacząć, żeby to miało sens?

Dezorientacja, jaką czujesz, jest uzasadniona, w internecie można znaleźć w ogrom informacji na temat reklamy w Google. Wiele z nich jest sprzeczne, a wynika to z faktu, że w SEO czy reklama w Google Ads występuje wiele zależności i zmiennych. Prawie nigdy nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Wszystko trzeba testować. To co opłaca się w jednym biznesie, w innym może nie mieć racji bytu. Sama wiedza to mało, potrzebujesz doświadczenia osób, które zjadły zęby i popełniły wiele błędów, próbując wypromować w Google firmy z różnych branż.

Aby Twoja strona regularnie przyciągała nowych klientów, potrzebujesz jasno określonej strategii oraz dobrze zbudowanej strony internetowej. Współpraca z każdym naszym klientem zaczyna się od poznania biznesu, analizy słów oraz przygotowania odpowiedniej strategii. To właśnie dzięki dokładnemu planowaniu osiągamy dobre wyniki.

FAQ

Dlaczego wyszukiwarki to dobry sposób na pozyskiwanie klientów?

Marketing w wyszukiwarkach internetowych to jeden z najlepszych, a do tego najtańszych sposobów na generowanie klientów. Jego największą zaletą jest fakt, że klienci sami określają swoje potrzeby, wpisując konkretne frazy.

Jak wypromować się w Google?

Wiele zależy tutaj od konkretnego biznesu oraz od zachowania w wyszukiwarkach potencjalnych klientów. Na tej podstawie można zaprojektować skuteczną strategię marketingu w wyszukiwarkach.

Czy marketing w wyszukiwarkach jest skuteczny?

Obecność w darmowych oraz płatnych wynikach wyszukiwania jest skuteczna pod warunkiem poprawnego zaplanowania strategii, oraz jej prawidłowego wdrożenia.