Octamedia · Willowa 18/21 · 20-819 Lublin
697 617 182
kontakt@ocmd.pl
pozycjonowanie na efekt

Pozycjonowanie za efekt – dlaczego się nie opłaca?

Pozycjonowanie za efekt to niestety jeszcze spotykany model rozliczeń firm z agencjami SEO czy freelancerami. Teoretycznie zasady modelu są proste i bardzo atrakcyjne – płacisz dopiero gdy, wybrane przez Ciebie (lub przez Twojego usługobiorcę) frazy znajdą się na określonej pozycji w Google. Gdzie tutaj jest haczyk i dlaczego takie rozwiązanie Ci się nie opłaci?

Efektu nie można zmierzyć

Efektu w postaci określonej pozycji w Google czy innej wyszukiwarce po prostu nie da się sprawdzić. Żyjemy w dobie pełnej personalizacji wyników wyszukiwania. Ich kolejność zależy od wielu czynników takich jak lokalizacja urządzania, zainteresowania czy zachowanie w internecie. Dwie różne osoby mogą otrzymać zupełnie inne wyniki wyszukiwania.

Co prawda istnieją narzędzia, które sprawdzają pozycję, ale nie można ich traktować w kontekście dokładnych pomiarów. Narzędzia takie służą głównie do obrazowania sytuacji, dzięki nim wiemy jakie są tendencje czy nagłe spadki. Nawet najlepsze sprawdzarki nie są w stanie symulować użytkowników, a Ty przecież chcesz dotrzeć do prawdziwych osób zainteresowanych twoją ofertą.

Pozycjonowanie na poszczególne frazy nie ma sensu

Twoi klienci szukają Cię na różne sposoby, wpisują w wyszukiwarki frazy o których nie masz nawet pojęcia dopóki nie przeprowadzisz porządnego researchu fraz. Każda pojedyncza usługa czy produkt może wyświetlać się w Google na kilkadziesiąt czy kilkaset fraz związanych z produktem.

Klienci są coraz bardziej świadomi, szukają nie tylko samych produktów, ale też wielu informacji czy opinii. Wyszukania te powinny być uwzględnione w Twojej strategii. Twoim celem jest więc próba pojawienia się w Google na wszelkie możliwe frazy związane z Twoją ofertą. To czy jest to wykonalne zależy od wielu czynników, ale trzeba spróbować zamiast zamykać się na 10, 20 czy 50 fraz wybranych bez dokładnej analizy.

Agencjom SEO taki model się nie opłaca

Pozycjonowanie niestety nie jest dla cierpliwych, realne efekty pojawiają się czasem po kilku miesiącach regularnej pracy. Z punktu widzenia firmy zajmującej się SEO to się po prostu nie opłaca. Żadna profesjonalna agencja SEO nie zainwestuje własnych środków w Twój biznes, żeby potem czekać kilka miesięcy na zwrot.

Dlaczego więc firmy nadal oferują taki model rozliczeń? Zarabiają po prostu na braku Twojej wiedzy wybierając na przykład frazy, które już są w TOP10 lub frazy, które nie są w ogóle wyszukiwalne. Kolejną drogą na skróty są techniki spamerskie, które potrafią szybko poprawić pozycję danej frazy. Niestety takie pozycjonowanie kończy się zazwyczaj późniejszym spadkiem lub nawet karą od Google.

Zmień definicję słowa efekt

Obecność frazy X na określonej pozycji w wyszukiwarce nie może być dla Ciebie efektem. To tylko środek do celu – prawdziwego efektu jakim są pieniądze na Twoim koncie. SEO służy pozyskiwaniu klientów, a nie samej obecności w Google. Aby to zadziałało musi zostać wdrożona odpowiednia strategia, której wdrożenie pozwoli na zwiększenie ilość potencjalnych klientów.

Mam nadzieje, że ten wpis okazał się przydatny. Gdybyś jednak miał jakieś wątpliwości możesz się z nami skontaktować. Chętnie odpowiadamy na wszelkie pytania.

Napisz komentarz