Teoretycznie zasady modelu pozycjonowania za efekt są proste i bardzo atrakcyjne – płacisz, dopiero gdy, wybrane przez ciebie (lub przez twojego usługobiorcę) frazy znajdą się na określonej pozycji w Google. Co w tym złego?

Agencjom SEO taki model się nie opłaca

Popatrz na ten „interes” od strony potencjalnego usługodawcy, który obiecuje ci, że zapłacisz, dopiero gdy osiągniesz topowe pozycje. Taka osoba, czy firma będzie chciała jak najszybciej wypozycjonować twoją stronę. Problem w tym, że nie da się tego zrobić bardzo szybko w bezpieczny sposób.

Wykonawca będzie uciekał się do technik, które mogą sprawić, że przez karę od Google, twoja strona w ogóle zniknie z wyników wyszukiwania. Kto więc ponosi takie ryzyko, twój wykonawca czy jednak twój biznes? Oddajesz stronę, która ma zarabiać komuś, kto może tę stronę pogrążyć.

Jeśli coś pójdzie nie tak, i twoja strona zostanie ukarana, zostaniesz z tym zupełnie sam. Wykonawca takiego pozycjonowania za efekt, po prostu znajdzie innego klienta wiedząc, że twoja strona jest spisana na straty.

Trudno jest mierzyć ten „efekt”

Efektu w postaci określonej pozycji w Google czy innej wyszukiwarce po prostu nie da się sprawdzić. Żyjemy w dobie pełnej personalizacji wyników wyszukiwania. Ich kolejność zależy od wielu czynników takich jak lokalizacja urządzania, zainteresowania czy zachowanie w internecie. Dwie różne osoby mogą otrzymać zupełnie inne wyniki wyszukiwania.

Co prawda istnieją narzędzia, które sprawdzają pozycję, ale nie można ich traktować w kontekście dokładnych pomiarów. Narzędzia takie służą głównie do obrazowania sytuacji, dzięki nim wiemy, jakie są tendencje czy nagłe spadki. Nawet najlepsze sprawdzarki nie są w stanie symulować użytkowników, a ty przecież chcesz dotrzeć do prawdziwych osób zainteresowanych twoją ofertą.

Pozycjonowanie na poszczególne frazy nie ma sensu

Twoi klienci szukają cię na różne sposoby, wpisują w wyszukiwarki frazy, o których nie masz nawet pojęcia, dopóki nie przeprowadzisz porządnego researchu fraz. Każda pojedyncza usługa lub produkt może wyświetlać się w Google na kilkadziesiąt czy kilkaset fraz związanych z produktem.

Klienci są coraz bardziej świadomi, szukają nie tylko samych produktów, ale też wielu informacji czy opinii. Wyszukania te powinny być uwzględnione w twojej strategii SEO, Twoim celem jest więc próba pojawienia się w Google na wszelkie możliwe frazy związane z Twoją ofertą. To, czy jest to wykonalne, zależy od wielu czynników, ale trzeba spróbować, zamiast zamykać się na 10, 20 czy 50 fraz wybranych bez dokładnej analizy.

Kolejnym aspektem wartym wspomnienia jest jakość fraz, które będziesz chciał pozycjonować. Obiecywany szybki efekt, może wynikać z faktu, że wybrane frazy nie są do końca konkurencyjne, przez co bardzo łatwo je wy pozycjonować. Efekt w postaci wysokich pozycji będzie — ruch i sprzedaż niestety się nie poprawią.

Pozycjonowanie jest dla cierpliwych

Pozycjonowanie jest dla cierpliwych, realne efekty pojawiają się czasem po kilku miesiącach regularnej pracy. Z punktu widzenia firmy zajmującej się SEO to się po prostu nie opłaca. Żadna profesjonalna agencja SEO nie zainwestuje własnych środków w twój biznes, żeby potem czekać kilka miesięcy na zwrot.

Wykres Senuto dla erton.pl
Wykres rosnącej widoczności jednego z naszych klientów

Dlaczego w ogóle niektóre firmy nadal oferują taki model rozliczeń? Zarabiają na braku twojej wiedzy, wybierając na przykład frazy, które już są w TOP10 lub frazy, które nie są w ogóle wyszukiwane. Kolejną drogą na skróty są techniki spamerskie, które potrafią szybko poprawić pozycję danej frazy. Niestety takie pozycjonowanie kończy się zazwyczaj późniejszym spadkiem lub nawet karą od Google.

Zmień definicję słowa efekt

Wypozycjonowanie frazy X na pewne miejsce w wyszukiwarce może nie być właściwym dla ciebie efektem. To tylko środek do celu. Prawdziwym efektem są pieniądze na twoim koncie. SEO służy pozyskiwaniu klientów, a nie samej obecności w Google. Aby to zadziałało, musi zostać wdrożona odpowiednia strategia, która pozwoli na zwiększenie ilość potencjalnych klientów.

Jak więc się rozliczać?

Model rozliczeń za pozycjonowanie będzie różny, w zależności od tego z kim współpracujesz. Nie możesz jednak oczekiwać, że ktoś za darmo będzie inwestował w twoją stronę. Takie naiwne podejście spowoduje więcej problemów niż pożytku.

My z naszymi klientami rozliczamy się na dwa sposoby, które zależą od etapu prac. Na początku współpracy przygotowujemy strategie pozycjonowania na kilka-kilkanaście miesięcy oraz naprawiamy samą stronę, wykonywując audyty SEO. Usługi te są płatne jednorazowo, ponieważ płacisz za konkretne działania związane z przygotowaniem strony do zdobywania klientów.

Gdy strona jest już odpowiednia przygotowana, zaczynamy cykliczną współpracę abonamentową. W ramach wybranego budżetu realizujemy strategię, budując zaplanowane wcześniej treści i zdobywając wartościowe linki.

Czy warto inwestować w SEO, jeśli efekt nie jest szybki i łatwy?

Zdecydowanie warto, po kilkunastu lub nawet kilku miesiącach takiej współpracy, nasi klienci osiągają realne efekty — większą ilość zapytań, większą sprzedaż w sklepie.

Przecież w twoim biznesie nie chodzi o pozycje w Gogole, nie potrzebujesz też ruchu — potrzebujesz nowych klientów. Reszta to tylko środek do celu, który należy wykonać jak najlepiej by ten cel osiągnąć.

Aby, osiągnąć właściwy cel musisz też wybrać odpowiedniego partnera — zobacz jak wybrać agencję SEO do współpracy.

Zobacz efekty naszej pracy

Przeczytaj Case Study opisujące drogę do sukcesu naszych klientów. Zobacz jak zwiększona widoczność w Google, wpływa na sprzedaż firm.

Przydało się? Oceń!
Średnia ocena: 5,00, na podstawie 2 opinii.
Loading...