Zapewne nie raz słyszałeś o pozycjonowaniu stron www, jako o bardzo dobrym źródle ruchu czy nawet klientów. Obecność wysoko w wynikach wyszukiwania rzeczywiście przekłada się ruch czy sprzedaż, ale tylko w przypadku przemyślanych i dobrze zaplanowanych działań. Niestety, czasy, kiedy wystarczyło być wysoko i mieć przeciętnej jakości stronę minęły. Budowanie wartościowego ruchu z Google wymaga teraz o wiele więcej działań, które w sumie, mogą dać bardzo dobre efekty. 

Spis treści

Jak zdobywać klientów dzięki pozycjonowaniu stron www?

Pierwszą rzeczą, nad jaką musisz się skupić, są podstawy działania wyszukiwarki Google pod kątem biznesowym. Chodzi mi o to, jak Google może wpłynąć na to, by klienci nie tylko trafiali do Ciebie, ale też zostawali na stronie i dokonywali zakupów. Dlatego na początek proponuję Ci małą zabawę. Wyobraźmy sobie, że Google nie istnieje!

Co zrobisz, gdy poproszę Cię o pomoc w znalezieniu sukienki na wesele w kolorze beżowym? 

Jak mi pomożesz bez możliwości wyszukiwania w Google? Zapewne wejdziesz po prostu na znane sobie strony oferujące odzież damską i zaczniesz klikać. Najpierw wejdziesz do kategorii z sukienkami, potem przejdziesz do podkategorii z tymi weselnymi, a następnie wybierzesz filtr z kolorem beżowym. Żeby zapisać tę stronę, skopiujesz adres URL z paska przeglądarki. Efektem Twoich poszukiwań mogą być na przykład poniższe linki, które wyślesz mi mailem:

  • https://allani.pl/wyszukaj/sukienki-na-wesele/bezowe
  • https://domodi.pl/bezowe-sukienki-na-wesele 
  • https://www.peek-cloppenburg.pl/kobiety/sukienki/colorgroup-beige/occasion-na-wesele/
  • itd.

Co właściwie zrobiłeś? Wysłałeś mi kilka linków na podstawie mojej prośby. Wysłane linki należą do znanych Ci marek, o których wiesz, że mają w ofercie sukienki. Adresy URL linków są długie, ponieważ nie chciałeś mi podsyłać jedynie adresu strony głównej. Zadałeś sobie trochę więcej trudu i odnalazłeś odpowiednie podstrony, aby wysłać mi adresy z produktami, które są mi potrzebne.

Dokładnie tak samo działa Google.

Najbardziej znana wyszukiwarka na świecie zajmuje się znajdowaniem adresów URL do podstron, które najbardziej pasują do zadanego przez Ciebie pytania i udzielają na nie najlepszej odpowiedzi. Nie ważne czy pytasz o jakiś produkt, usługę, informacje czy próbujesz rozwiązać jakieś zadanie z matematyki.

Wyniki wyszukiwania to linki do podstron

Z punktu widzenia biznesowego to najważniejsza informacja, jaką powinieneś zapamiętać z tego artykułu, oczywiście nakładając, że dopiero zaczynasz przygodę z pozycjonowaniem swojej strony firmowej czy nawet bloga hobbistycznego.

Aby Twoja strona pojawiła się w Google na dane zapytanie, musisz mieć konkretną podstronę, która będzie odpowiedzą na to zapytanie. Google nie chce wysyłać swoich użytkowników na stronę główną, żeby sami szukali. Wyszukiwarka chce od razu pomagać ludziom i wysyłać ich bezpośrednio do odpowiedzi. Jeśli jej w tym nie pomożesz — zapomnij o wysokich pozycjach. 

W jaki sposób Google znajduje strony?

Na pewno nie raz spotkałeś się z określeniem „słowo kluczowe” lub „fraza kluczowa”. Na ten temat możesz poczytać w artykule o słowach kluczowych, ale pokrótce – słowa kluczowe w pozycjonowaniu działają podobnie, jak słowa kluczowe w bibliotece, gdy wyszukujesz woluminy nie po autorze, a po tematyce. Wystarczy, że wpiszesz frazę w wyszukiwarkę, a Google przeszukuje zaindeksowane przez siebie strony (podobnie jak – nomen omen – indeks biblioteczny) i znajduje te, na których znajdują się wpisane przez Ciebie słowa (oczywiście w wielkim uproszczeniu).

Pewnie zauważyłeś już, że wyszukiwarka świetnie sobie radzi z błędami ortograficznymi, synonimami, a nawet sama podpowiada pasujące słowa i dokańcza za Ciebie zdania. Robi to coraz lepiej i lepiej, dając coraz dokładniejsze wyniki. Dzieje się tak, ponieważ Google jest wyszukiwarką tekstową – jej praca polega na „czytaniu” tekstów na stronie, a dzięki algorytmom i sztucznej inteligencji potrafi dopasowywać kontekst tych tekstów do podanych słów.

To dlatego w pozycjonowaniu tak ważna jest jakość tekstów na stronie, a nie ich ilość. Teksty na stronie muszą spełniać także pewne warunki techniczne, aby roboty Google potrafiły je przeczytać. Także i to opiszę w dalszej części tego artykułu.

Wypływa stąd jeszcze jeden wniosek dotyczący pozycjonowania stron www – aby Google wiedział, że Twoja strona istnieje i zawiera treści na dany temat, musi ona zostać zaindeksowana i sprawdzona. Bardzo podobnie jak książka w bibliotece, która musi być do niej zaniesiona i wpisana na indeks. Z tą jedyną różnicą, że Google dodatkowo ocenia strony pod kątem ich jakości i zawartości.

Jak Google ocenia strony?

Google zarabia na tym, że pokazuje wartościowe wyniki na zapytania internautów – dlatego jest taki popularny. Nie pokaże na wysokich pozycjach stron, które są na niskim poziomie merytorycznym i technicznym. Płynie z tego prosty wniosek: aby Google pokazywało Twoją stronę, musi Ci zaufać i być pewne, że Twoja strona jest wartościowa dla Twoich klientów. To podstawa pozycjonowania stron www.

Nie dzieje się tak z dnia na dzień. Aby zdobyć i utrzymać wysoką pozycję w wyszukiwarce oraz w naturalny sposób zwiększać ruch, musisz tak zbudować lub przebudować stronę, aby „uwieść” nią Google – a w trakcie tego kursu dowiesz się, jak to zrobić. 

Pozycjonowanie stron internetowych — podstawy

Aby zrozumieć, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron www czy SEO, musisz poznać zasadę działania samej wyszukiwarki. Najważniejszą informacją, którą powinieneś zapamiętać, jest fakt, że dla większości fraz Google nie działa w czasie rzeczywistym. 

W chwili, gdy wpisujesz dane zapytanie do wyszukiwarki, Google już wcześniej ma przygotowane wszystkie wyniki i ich kolejność. To dlatego pozycjonowanie tyle trwa. Aby Twoja strona pojawiła się jako wynik wyszukiwania, muszą być spełnione trzy podstawowe warunki:

  • Po pierwsze, Google musi w ogóle wiedzieć o istnieniu Twojej strony. Nie da się pozycjonować strony internetowej, której Google nigdy wcześniej nie widział. Wyszukiwanie w Google nie dzieje się w czasie rzeczywistym, roboty (tzw. spidery) nieustannie przeszukują sieć w poszukiwaniu stron, które mogą się kiedyś przydać. Jak taki robot nie sprawdzi wcześniej Twojej strony, to nigdy nie trafi ona na listę wyników wyszukiwania — to podstawa SEO.
  • Po drugie, taki robot musi umieć odnaleźć się na takiej stronie. Jeżeli nawigacja Twojej strony będzie źle zaprojektowana, to robot może nigdy nie trafić do podstrony z konkretnym produktem, którego ktoś właśnie szuka. Nie da się wypozycjonować strony, jeżeli jej struktura jest niezrozumiała dla Google. Jeśli nie trafi na taką stronę, to nie wyświetli jej jako wynik wyszukiwania, nawet jeśli zna Twoją domenę. Google nie chce wyświetlać tylko strony głównej, a strony, które od razu odpowiedzą na zadane pytanie.
  • Po trzecie, Google musi ufać Twojej stronie. Gdy zna Twoją stronę www i umie się po niej poruszać musi jeszcze wiedzieć, że ta strona jest wartościowa dla osoby, która właśnie zadała pytanie. W ogólnym stwierdzeniu to właśnie to “zaufanie” odpowiada za kolejność wyników wyszukiwania i właśnie pozycjonowanie. Jako wynik zapytania Google pokaże wszystkie strony, które zna i po których umie się poruszać. Ich kolejność będzie zależała od subiektywnego “zaufania” robotów do tych stron.

Twoim pierwszym zadaniem w drodze do zdobywania pozycjonowania strony czy sklepu jest sprawienie, że Google pozna Twoją stronę oraz roboty będą w stanie używać nawigacji — zrobisz to dzięki optymalizacji SEO swojej strony. Są to aspekty prawie zawsze czysto technicznie związane z odpowiednią budową strony. 

Trudniejszą częścią jest budowanie zaufania w oczach Google. Będzie to długi proces pozycjonowania, który będzie Cię kosztował sporo czasu i pieniędzy. Wyniki są darmowe, ale należy poświęcić wiele, aby Twoja strona była bardziej zaufana niż strony konkurencji. Im lepsze SEO tym lepiej dla Twojej strony.

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest ważne z punktu widzenia biznesowego?

W wielu działalnościach nie tylko tych internetowych, pozycjonowanie strony to bardzo dobre źródło ruchu i podstawowy kanał docierania do klientów. No bo zobacz, jeśli dana osoba, czegoś szuka w Google, to wprost mówi, że tego potrzebuje. Reklama na Facebook’u czy innych social mediach to tylko zakładanie, że jeśli ktoś jest w grupie docelowej, to ma potrzebę, co nie zawsze może być zgodne z prawdą. Ile razy widziałeś reklamę w SM, nawet jeśli nie potrzebowałeś danej usługi? 

Z Google jest inaczej, jeśli ktoś wpisze w Google daną frazę, to mówi, czego potrzebuje. Twoim zdaniem jest pojawić się na tę frazę z odpowiednim wynikiem wyszukiwania oraz odpowiednią stroną docelową, która pomoże potencjalnemu klientowi zostać prawdziwym klientem. To najprostsza definicja pozycjonowania stron internetowych w Google. 

Nie myśl, że wystarczy być wysoko, żeby zdobywać klientów. To zdecydowanie za mało. Większość osób uważa, że jak już będą na pierwszych miejscach w Gogole, to klienci będą ciągle od nich kupować. Prawda jest taka, że obecność w Google to dopiero początek. Wysokie pozycje nie dadzą nic bez odpowiedniego przygotowania strony.

  • Musisz być wysoko, ale na odpowiednie frazy używane przez klientów, którzy będą kupować. 
  • Już na poziomie wyników wyszukiwania musisz pokazywać, że warto wejść na Twoją stronę. 
  • Sam wynik wyszukiwania musi kierować do strony, która zrealizuje Twój cel biznesowy. 
  • Strona docelowa musi być zoptymalizowana w taki sposób, by pomóc klientowi wykonać właściwą akcję.

Bez takiego podejścia trudno mówić o większych sukcesach. A jeśli jesteś dość wysoko i masz jakąkolwiek sprzedaż — pomyśl, jak mogłaby się ona zwiększyć po wdrożeniu pozycjonowania nastawionego na zdobywanie klientów!

Budowa strony zależy od strategii pozycjonowania

Musisz zdawać sobie sprawę, że SEO jest jedynym źródłem ruchu, który w tak dużym stopniu wpływa na to, jak powinna wyglądać strona internetowa. Jeśli reklamujesz się w płatnych kampaniach, ruch możesz kierować nawet na pojedyncze landing pages, które są ukryte na normalnej stronie i nie będzie to miało żadnego znaczenia. Natomiast pozycjonowanie wymaga przemyślanej struktury oraz budowy technicznej strony. Musisz o pamiętać o SEO już na etapie projektowania i tworzenia strony internetowej.

Jeśli chcesz inwestować w pozycjonowanie i generować klientów musisz zaplanować strukturę i treści strony, zanim w ogóle grafik zacznie projektować pierwsze layouty. Pozycjonowanie nie polega na zoptymalizowaniu tego co jest, jeśli źle zaprojektowałeś stronę, to generowanie ruchu z Google będzie po prostu niemożliwe. 

To nie jest tak, że proces pozycjonowanie strony internetowej polega na podnoszeniu pozycji strony za pomocą jakiś magicznych narzędzi czy systemów. Pozycjonowanie to głównie budowa odpowiedniej treści, jej struktury oraz promowanie całej strony na zewnątrz. To tylko tyle i aż tyle.

Bardzo często zdarza nam się robić audyty SEO, których wnioskiem jest, że aby pozyskiwać dobry ruch, należy taką stronę zbudować od nowa. Wynika to z czasu i kosztów — taniej będzie zrobić nową wersję strony niż kombinować i stosować półśrodki. Jeśli więc jesteś na początku swojej drogi z pozycjonowaniem, polecam Ci konsultacje SEO z doświadczonym specjalistą, który pokieruje Twoje działania na właściwe tory. Nie ma nic gorszego niż wielomiesięczna praca, która okazuje się zbędna. 

Pozycjonowanie jest tanie w dłuższej perpektywie

SEO ma to do siebie, że na początku może się wydawać kosztownym działaniem i w sumie (pozornie) takim jest. Na początku, musisz zainwestować sporą ilość czasu oraz pieniędzy na zaplanowanie działań, oraz na regularną pracę nad stroną. Na początku inwestujesz dużo i zyskujesz mało, czasem prawie nic…

Jednak po pewnym czasie (który zależy od wielu czynników), sytuacja się odwraca — zainwestowane pieniądze generują coraz więcej zysków, bez podnoszenia nakładów na działania. Zaczynasz zwiększać swoją widoczność, a im bardziej wartościowa jest ta widoczność, tym więcej zyskujesz klientów.

W skali kilku lat pozycjonowanie to najtańszy kanał zdobywania ruchu, który jest dodatkowo bardzo dobrej jakości. Podobną jakość ruchu uzyskasz, inwestując w Google Ads, jednak ruch ten będzie znacznie droższy. Do tego, w chwili gdy przestaniesz płacić za reklamy, nie masz zupełnie nic. Ruch z pozycjonowania nie zniknie nawet jeśli przestaniesz inwestować. Oczywiście z czasem konkurencja będzie w stanie Ci zagrozić, jednak nie stracisz ruchu z dnia na dzień. 

Czy każdy powinien inwestować w pozycjonowanie?

Tutaj odpowiedź jest bardzo prosta. Nie każdy biznes nadaje się do pozycjonowania. Są wyjątki, które należy wymienić i postaram się tutaj zrobić. Ogólnie mówiąc, pozycjonowanie stron  jest dla wszystkich, których klienci szukają właśnie w Google, ale nie zawsze warto inwestować w SEO.

Pozycjonowanie krótkoterminowych biznesów

Pozycjonowanie strony www nie będzie miało sensu na przykład, gdy biznes, który chcesz wypromować, jest krótkoterminowy. Co mam tutaj na myśli? Wyobraź sobie, że jesteś deweloperem mieszkań i chcesz sprzedawać apartamenty na jednym z osiedli. Oczywiście ludzie szukają mieszkań w Google, ale nie ma sensu pozycjonowanie się na frazy związane z mieszkaniami jeśli chcesz sprzedać mieszkania w ciągu kilku miesięcy. 

Wy pozycjonowanie strony w tak konkurencyjnej branży może zająć nawet kilka-kilkanaście miesięcy, następnie ruch, który wygenerujesz, raczej nie będzie przydatny. Na takie frazy pozycjonować się ktoś inny — na przykład pośrednicy nieruchomości, którzy ciągle sprzedają jakieś mieszkania. Jeśli jednak chcesz promować się w Google jako deweloper, polecam w tym przypadku Google Ads, które jest co prawda droższe, ale działa od razu. Uruchomisz kampanie i ruch będzie już tego samego dnia!

Gdy nikt nie szuka Twoich produktów czy usług

Kolejną opcją, gdy nie warto aktywnie pozycjonować się w Google jest stan w którym Twoje usługi nie są wyszukiwane. Nawet w dzisiejszych czasach istnieją jeszcze biznesy, gdzie potencjalni klienci nie szukają kontrahentów. Nie ma sensu wtedy inwestować w pozycjonowanie strony, wysokie pozycje nic nie dadzą, jeśli nikt nie szuka danych fraz. 

Od czego zależy pozycja strony?

Wszystkich czynników wpływających na pozycję danej strony w wyszukiwarce jest bardzo dużo. Niestety Google nie mówi jasno, co wpływa i w jakim stopniu na widoczność danej domeny w wynikach wyszukiwania. Google lubi utrudniać nam pozycjonowanie dlatego, żeby było jeszcze ciekawiej — różne czynniki są mniej lub bardziej brane pod uwagę w zależności od branży. Inne aspekty SEO będą ważniejsze dla strony finansowej a zupełnie inne dla bloga podróżniczego, niestety nie ma jednej recepty na skuteczne pozycjonowanie.

Główne czynniki SEO, na które musisz zwracać uwagę

Istnieje jednak pewna lista czynników rankingowych, które musisz wziąć pod uwagę, porównując swoją stronę do konkurencji. To one wpływają na skuteczne pozycjonowanie. Poniżej znajduje się lista tych najważniejszych:

Treść strony

To treść strony jest odpowiedzią na pytanie wpisane w wyszukiwarkę. Na podstawie tej treści Google analizuje czy Twoja strona może się przydać pytającemu. Nie można pozycjonować pustej strony, to dlatego tak ważne jest opisywanie produktów czy usług nawet bardzo szczegółowo. Każda strona (adres URL) powinna mieć swój unikalny tytuł oraz opis reprezentujący jej treść — to one pojawią się najprawdopodobniej jako wynik wyszukiwania i są to najistotniejsze elementy SEO.

Budowa strony

Budowa strony to przede wszystkim logiczne rozmieszczenie informacji na stronie internetowej. Konkretne działy, sekcje czy kategorie powinny mieć swoje miejsca w serwisie. Użytkownik nie może czuć się zdezorientowany, gdy trafi na Twoją stronę. To jak dane treści są ze sobą połączone (linkami między stronami), może mieć bardzo duży wpływ pozycjonowanie domeny. 

Ważnym czynnikiem wpływającym na SEO jest także możliwość skanowania strony przez roboty Google — jeżeli nie mają one możliwości wejścia na poszczególne podstrony serwisu, to nie będą wstanie pokazać tych adresów jako wyniki wyszukiwania. Nie można pozycjonować strony, której Google nie może wcześniej przeczytać.

Aspekty techniczne

Istnieje wiele technikaliów, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie w darmowych wynikach wyszukiwania. Może to być na przykład semantyka kodu HTML, jakość grafik czy ich nazwy lub atrybuty ALT. Poprawność strony ma wielkie znaczenie w procesie indeksowania SEO. Im lepiej zbudowana jest strona, tym łatwiej roboty Google będą ją skanować i odnajdywać odpowiednie informacje i tym skuteczniejsze będzie pozycjonowanie.

Bardzo pomocne będą tutaj dane strukturalne, które pokazują istnienie elementy strony np: dane firmy lokalizacyjne firmy, informacje o ofercie, produktach czy planowanych wydarzeniach. Istnieją schematy, które bezpośrednio pokazują Google szczegółowe informacje, które prezentowane są potem w wynikach wyszukiwania. To właśnie dane strukturalne odpowiadają za gwiazdki recenzji pokazywane obok wyników wyszukiwania. To dlatego dane strukturalne są bardzo ważne w pozycjonowaniu stron internetowych.

Zaufanie Google do strony

Aby wyświetlać Twoje adresy URL jako wyniki wyszukiwania, Google chce mieć pewność, że treści tam umieszczone będą odpowiadać na zadawane pytania i dodatkowo spełnią oczekiwania osób wyszukujących. 

Aby Twoja domena była dobrze wypozycjonowana, musi posiadać pewien autorytet. To dlatego istnieją pewne domeny, które pojawiają się na bardzo dużą ilość fraz. Przykładem może być Wikipedia, na hasła związane z wiedzą będzie zazwyczaj bardzo wysoko. Dlaczego Google ufa tej witrynie? 

  • Po pierwsze, Wikipedia ma bogatą i merytoryczną treść. Google o tym wie i ufa, że artykuły opisywane w Wikipedii odpowiedzą na zapotrzebowanie użytkowników — ta domena pozycjonuje się tylko dzięki treści jej użytkowników. Ty też musisz dbać, aby treści Twojej strony były jak najbardziej wartościowe. To dlatego prowadzenie bloga firmowego jest ważne w procesie pozycjonowania, dzięki niemu budujesz swoją markę jako ekspercką i w oczach Google jesteś autorytetem. SEO Twojej domeny na pewno na tym skorzysta.
  • Po drugie, wiele innych domen linkuje do Wikipedii jako źródła wiarygodnych informacji. Google sprawdza linkowanie między stronami i jeżeli widzi, że inne strony wskazują na zasoby Wikipedii Linki to kolejny ważny aspekt pozycjonowania. 

Jeszcze jakiś czas temu można było nadużywać drugiej zasady i po prostu umieszczać linki z dużej ilości domen. Wiele stron zostało tak wypozycjonwanych i zajmują wysokie pozycje do dziś. Niestety, teraz taka forma “oszukiwania” algorytmu już nie zadziała. Tylko linki ze stron, które same mają wysoką reputację, będą się liczyć. 

Aby wypozycjjonować swoją stronę, musisz sprawiać, by inne domeny, którym Google ufa, linkowały do ciebie. Najlepiej by było, żeby domeny linkujące do ciebie były powiązane tematycznie — doskonale sprawdzą się tutaj portale tematyczne, blogi czy prawdziwe fora. To kolejna z podstaw SEO.

Urządzenia

Kolejność wyników wyszukiwania zależy też od urządzenia, z jakiego korzystasz. Na pewno zauważyłeś już, że wyniki wyszukiwania prezentowane na komputerze nie pokrywają się z tymi na smartfonach, czy tabletach. Nie oznacza to, że należy inaczej pozycjonować stronę www na różne urządzenia — nalezy mieć taką samą treść na wszystkich urządzeniach.

W zależności od używanego urządzenia proporcje czynników rankingowych SEO się zmieniają. Głównie chodzi tu o przystosowanie strony do małych ekranów oraz jej szybkie działanie — to jedne z ważniejszych czynników, które wpływają na pozycjonowanie mobilne. 

Lokalizacja

Twoja lokalizacja także ma wpływ na część pozycjonowanych zapytań, głównie związanych z lokalnymi biznesami czy wydarzeniami. Wbrew pozorom, Google dość dokładnie jest w stanie określić Twoją lokalizację na przykład po sygnale GPS telefonu.

Nawet jak wyłączysz czujnik GPS w swoim urządzeniu, namierzenie Cię będzie nadal możliwe — wystarczy zwykły sygnał telefonu, którego używasz do rozmowy. Taka analiza pozycji telefonu jest możliwa, zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach.

Użytkownicy komputerów stacjonarnych także są łatwi do namierzenia dzięki adresowi IP. Ogólnie rzecz biorąc, Google jest prawie zawsze określić Twoją lokalizację z dokładnością do miasta lub nawet dzielnicy. Dzięki temu może on prezentować wyniki lokalne.

Szukasz dentysty, piekarni lub najbliższej restauracji? Nie musisz wpisywać nazwy miasta. Google pokaże Ci te najbliższe Twojej lokalizacji. To bardzo ważne w procesie pozycjonowania biznesów lokalnych, które chcą zdobywać klientów z SEO.

Twoje zachowanie w internecie

To jakie wyniki otrzymasz, zależy też od tego, jak wygląda Twoje zachowanie w wyszukiwarce oraz na innych stronach. Na podstawie danych historycznych, wyszukiwarka wie, czym się interesujesz i jakie są Twoje preferencje. Wiedza o użytkownikach wpływa na SEO.

Jeśli jesteś miłośnikiem owoców i wpiszesz w Google słowo “avokado” – informacje o tym owocu lub przepisy z nim związane. Jeżeli natomiast jesteś stałym bywalcem restauracji o tej nazwie, jako wynik wyszukiwania zobaczysz stronę internetową tego lokalu. Pamiętaj o tym podczas pozycjonowania swojej strony.

Czym jest algorytm Google?

Słynny algorytm Google, który winny jest wszystkim problemom z pozycjonowaniem stron www w darmowych wynikach wyszukiwania, jest niczym innym, jak mieszanką wszystkich czynników wpływających na SEO. Google przelicza czynniki związane z treścią strony, linkami, technikaliami oraz innymi czynnikami, by ostatecznie ocenić wartość danego adresu URL na zadane pytanie. 

Żeby było jeszcze trudniej, ważność poszczególnych czynników SEO wpływających na poszczególne pozycje zmienia się wraz z branżą czy tematyką. Niektóre elementy są bardziej istotne w branży finansowej a inne w branży medycznej czy rozrywkowej. 

Mocno skomplikowanie zależności oraz zasady, jakimi kierują się algorytmy sprawiają, że żadna osoba nie zna go w całości. Wiele osób odpowiedzialnych za wdrażanie zmian po prostu, nie jest wstanie zebrać wszystkiego w jedną całość. Do tego wszystkiego, Google coraz częściej używa sztucznej inteligencji, która uczy się poznawać zachowania użytkowników i prezentować im wyniki najlepsze możliwe wyszukiwania. 

Mnogość czynników i zależności sprawia, że nie da się sprawdzić pozycji Twojej domeny, używając do tego Google. To, że w Twoim komputerze strona znajduje się na pierwszym miejscu, nie oznacza, że wszyscy tak mają. Google wie, że to Twoja strona i pomaga Ci szybko na nią wejść. Dlatego podczas sprawdzania efektów pozycjonowania, należy analizować dane z narzędzi typu Google Search Console.

Sama obecność nawet na pierwszym miejscu w Google nie oznacza jeszcze sukcesu…

Twoja strona musi być wypozycjonowana na dosłownie każde zapytanie związane z Twoim biznesem. Każda fraza, użyta w kontekście Twoich produktów czy usług to potencjalny klient, który jest w stanie zostawić u ciebie pieniądze. Niestety, wysokie pozycje w Google to dopiero początek…

To dlatego część firm zajmujących się pozycjonowaniem w Google ma tak złą opinię. Próbują oni wygenerować jak najwięcej ruchu, który nie daje dosłownie nic, jeżeli strona nie jest przygotowana do generowania sprzedaży.

Aby zakończyć frustrację spowodowaną brakiem sprzedaży czy chociażby zapytań potrzebujesz przemyślanej strategii pozycjonowania. Przede wszystkim musisz wiedzieć, jak szukają Cię Twoi klienci, dopiero na podstawie analiz można zaproponować długofalową strategię pozyskiwania wartościowych klientów.

Czego więc potrzebujesz, żeby mieć ciągły dopływ nowych klientów z Google?

  1. Przemyślanej, długofalowej strategii pozycjonowania w Google.
  2. Strony, która będzie w stanie zrealizować taką strategię — bez dobrej strony nie warto inwestować w reklamę, bo pieniądze pójdą w błoto.
  3. Dobrze przygotowanej oferty, która będzie w stanie zachęcić klienta do zakupu.
  4. Optymalizacji pod konwersję, która wyciągnie możliwie najwięcej sprzedaży z dostarczanego ruchu.
  5. Przynajmniej podstawowej analityki, która podpowie które obszary działają najlepiej i gdzie inwestować pieniądze.

Proces zdobywania klienta dzięki pozycjonowaniu

Potencjalny klient przechodzi długą drogę, zanim dokona zakupu czy poprosi o ofertę. Istnieje kilka ważnych etapów, przez które musisz w łatwy sposób przeprowadzić osobę do Twojego celu. Tylko wtedy pozycjonowanie będzie skuteczne.

Proces SEO z punktu widzenia użytkownika wygląda następująco:

  1. Użytkownik odkrywa w sobie jakąś potrzebę i z intencją spełnienia potrzeby zaczyna szukać w Google.
  2. Użytkownik zaczyna wpisywać różne zapytania związane z jego potrzebą — to dlatego ważne jest, aby pozycjonować się na wszelkie możliwe frazy.
  3. Po wpisaniu zapytania użytkownik wybiera, kilka wyników, w które klika. Wpływ na to, w co kliknie ma optymalizacja SEO tytułu i opisu.
  4. Po przejściu na stronę, użytkownik oczekuje, że adres docelowy na jaki trafił rozwiąże jego problem

W całym procesie pozycjonowania istnieje kilka pułapek, w które łatwo wpaść. Są to tak zwane wąskie gardła w procesie pozycjonowania.

Problem 1:

Twoja strona nie pojawia się na różne kombinacje zapytań związane z pytaniem potencjalnego klienta. Zamiast być widocznym tylko na kilka fraz związanych z produktem, Twoja strona powinna pozycjonować się na wszelkie możliwe zapytania związane z tym tematem. 

Jedni klienci sklepu wpiszą “pozycjonowanie” inni mogą wpisać “skuteczne pozycjonowanie stron internetowych”. Jeśli pojawiasz się na wszystkie frazy, Twoja szansa na zdobycie ruchu generowanego przez potencjalnych klientów bardzo się zwiększa. 

Problem 2:

Treści, wyników wyszukiwania nie odpowiadają zapytaniu użytkownika. Ważne jest, aby użytkownik widział w treści wyniku wyszukiwania, że po kliknięciu w niego znajdzie odpowiedź na swój problem.

Przykład dla zapytania “pozycjonowanie”:

Title 1:
Pozycjonowanie, SEO, pozycjonowanie stron www, strony www, sklepy internetowe — octamedia.pl

Title 2:
Skuteczne pozycjonowanie stron — octamedia.pl

Który z wyników jest bardziej atrakcyjny? Drugi pokazuje użytkownikowi, że trafi na podstronę dedykowaną usłudze pozycjonowania firm. Nie będzie musiał dodatkowo szukać, by znaleźć to, czego potrzebuje. Dodatkowo już na poziomie wyników wyszukiwania, potencjalny klient dostaje informację o skuteczności działań, co wpływa na atrakcyjność pozycjonowania tej strony.

Aby strona miała tak precyzyjne wyniki wyszukiwania, wymagana jest odpowiednia struktura strony, ale przekłada się to na o wiele lepsze wyniki sprzedażowe. 

Analogicznie będzie z firmami usługowymi. Jeżeli potencjalny klient szuka projektanta do ogrodu, to warto mieć podstronę dedykowaną tej usłudze. 

Ludzie o wiele chętniej kliknąć tytuł: “Projektowanie nowoczesnych ogrodów – xyz” zamiast “firma ogrodnicza – xyz”. Im bardziej wynik wyszukiwania dopasowany do zapytania, tym lepiej. 

Problem 3:

W procesie pozycjonowania musisz sprawić, by użytkownik musi trafić na odpowiednią stronę. Jeżeli tytuł mówi, że trafisz na stronę z usługą pozycjonowania stron internetowych dla firm, to tak musi być. Jeżeli tytuł odpowiada intencji wyszukiwania, a strona docelowa ma nieoczekiwaną treść — użytkownik najpewniej wyjdzie.

Pierwszą rzeczą, jaką potencjalny klient powinien zauważyć, jest nagłówek potwierdzający, że treść strony jest tym, czego szuka. To dlatego tak ważne jest, by umieszczać nagłówki H1 opisujące zawartość strony. Możesz porównać treść tytułu tego artykułu, do jego title:

Title:
Pozycjonowanie stron — jak zacząć?

Nagłówek H1, który jest tytułem artykułu:
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – Octamedia

Twoja strona musi posiadać tyle podstron, ile jesteś sobie w stanie wyobrazić intencji użytkowników.  Pamiętaj, że intencja to zestaw fraz. Frazy typu „pozycjonowanie”, „pozycjonowanie stron internetowych” czy „pozycjonowanie stron www”, to frazy, za którymi stoi intencja znalezienia usługodawcy oferującego pozycjonowanie stron internetowych.

Problem 4:

Ostatnim problemem jest brak odpowiedniej optymalizacji strony pod kątem konwersji. Użytkownik, który trafił na Twoją stronę, dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, musi jeszcze mieć możliwość dokonania zakupu czy realizacji zamówienia w maksymalnie prosty sposób. 

Sama strona, jej układ czy ogólny design ma wpływ na to, czy użytkownik ostatecznie zostawi u ciebie pieniądze. Ludzie są z reguły leniwi, dlatego warto ułatwiać im wszystkie akcje, które prowadzą do kontaktu z Tobą czy też zakupu. Jeśli nie zadbasz o ten aspekt to cały wysiłek, który poszedł na pozycjonowanie strony, pójdzie na marne.

Czasem warto zainteresować się tym tematem. Zamiast inwestować w budowanie coraz większego ruchu (np. dokupując reklamę Google Ads), by zwiększyć procent osób, które zostawiają kontakt — właśnie poprzez zmiany wyglądu na stronie i optymalizacji konwersji. To aspekt Twojej strony, o który musisz zadbać oprócz optymalizacji pod SEO.

Przykład:
Strona posiada 10 000 wejść miesięcznie z Google, 1% użytkowników używa formularza do złożenia zamówienia. Na 10 000 osób 100 zostawia kontakt.

Aby zwiększyć liczbę wysłanych formularzy do 200, musisz wygenerować dwa razy tyle ruchu (20 000 wejść). Znacznie łatwiej będzie popracować nad współczynnikiem wysłanych formularzy. Jeżeli uda się zoptymalizować proces wysyłania formularza i osiągnąć 2% zapytań to mamy 200 wysłanych formularzy przy takim samym ruchu.

Wniosek nasuwa się sam — pozycjonowanie strony nie wystarczy, by zdobywać klientów. Musisz jeszcze postarać się, by użytkownik wszedł na Twoją stronę, a następnie maksymalnie ułatwić mu proces złożenia zamówienia czy wysłania formularza.

Strategia zdobywania klientów dzięki pozycjonowaniu

Wiesz już, że użytkownicy powinni trafiać na odpowiednie sekcje strony w zależności od zapytania, które wpisują. Teraz musisz zaplanować strukturę strony, która to umożliwi właściwą optymalizację SEO. Do rozplanowania ruchu po odpowiednich podstronach należy podejść strategicznie. 

Musisz z góry zaplanować jakie strony będą pozycjonowane na konkretne zapytania. Żeby to osiągnąć, musisz przeprowadzić analizę słów kluczowych i znaleźć wszystkie słowa, jakie mogą używać Twoi potencjalni klienci.

Listę wszystkich pozycjonowanych słów podziel na grupy, które reprezentują tą samą intencję. Na przykład frazy typu: “„pozycjonowanie cena”, „pozycjonowanie stron internetowych ceny” czy „pozycjonowanie stron www koszt” oznaczają tą samą intencję wyszukiwania, jaką jest poznanie ceny usługi pozycjonowania.

Każda intencja powinna mieć swoje miejsce w strukturze strony, dzięki temu jesteś w stanie w prosty sposób budować tytuły SEO, które stają się treścią wyników wyszukiwania oraz panować nad zjawiskiem duplikacji czy kanibalizacji.

Przygotowanie takiej struktury powinno odbywać się niezależnie od strony, którą będziesz pozycjonować. Istnieje bardzo duża szansa, że Twoja strona nie posiada w tej chwili podstron, które można przypisać do konkretnych grup fraz czy intencji i przez to pominiesz pewne frazy w procesie pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron www – krok po kroku [poradnik]

Twoim pierwszym zadaniem w drodze do zdobywania klientów z darmowych wyników wyszukiwania jest sprawienie, że Google pozna Twoją stronę oraz roboty będą w stanie skanować wszystkie ważne adresy URL Twojej strony. Są to aspekty prawie zawsze czysto technicznie związane z odpowiednią budową strony. 

Trudniejszą częścią jest budowanie zaufania „w oczach” Google. Będzie to długi proces, który będzie Cię kosztował dużo czasu oraz innych zasobów. Wyniki wyszukiwania są darmowe, ale należy poświęcić wiele, aby Twoja strona była bardziej zaufana niż strony konkurencji. 

W zasadzie cały ten poradnik będzie mówił o tym jak zbudować właściwą stronę. Taką, która jest przyjazna robotom wyszukiwarek oraz taką, jaka będzie wzbudzała zaufanie Google. Zaufanie lub też autorytet domeny to po prostu szereg czynników, na bazie których, Google ocenia Twoją stronę i jej przydatność dla potencjalnych klientów. 

Krok 1: Analiza słów kluczowych

Dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania to jeden z najważniejszych etapów w tworzeniu strategii SEO. Podczas researchu, jesteś w stanie poznać, o co pytają Twoi potencjalni klienci. 

Spora część osób szukających firm od usługi pozycjonowania pomija ten krok i zgłasza się do firm oferujących pozycjonowanie z własnymi propozycjami fraz. Kilka czy kilkanaście fraz to za mało, by poważnie myśleć o pozyskiwaniu klientów. Twój biznes powinien pojawiać się na wszystkie możliwe związane z Twoją branżą.

Zwłaszcza jeżeli zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem w Google, wiedza na temat tych niszowych fraz może okazać bardzo pomocna. Google nie wyświetli Cię od razu na te najpopularniejsze frazy, jedyna szansa to spróbować optymalizować stronę na frazy mniej konkurencyjne. Pozycjonowanie na ważniejsze frazy musisz odłożyć na późniejszy czas, niestety takie jest SEO.

Szukając słów, powinno się mieć na uwadze zachowanie klientów, punktem wyjścia może być własna wiedza, ale research fraz do pozycjonowania należy rozszerzyć za pomocą narzędzi:

  • Google Keyword Planner – darmowe narzędzie do szukania słów z systemu Google Ads, doskonale sprawdza się też w analizach SEO do darmowych wyników wyszukiwania.
  • Narzędzia dla specjalistów SEO typu Senuto/Semstorm, które bazują na danych ze wspomnianego wyżej planera.
  • Google Search Console, które pokaże na jakie frazy, już wyświetla się Twoja strona (pod warunkiem, że masz już jakieś pozycje i ruch).
  • Answer The Public, które w znakomity sposób agreguje informacje o podpowiedziach proponowanych przez wyszukiwarkę. Narzędzie znakomicie nadaje się do szukania fraz zapytaniowych.
  • Własna wyszukiwarka na stronie — jeżeli Twoi użytkownicy szukają czegoś w wyszukiwarce Twojego sklepu, na pewno warto pozycjonować te frazy w Google.

Efektem researchu słów dla małego biznesu powinno być przynajmniej 500 słów kluczowych, właściciele większych stron czy sklepów w wyniku analizy mogą otrzymać nawet kilka tysięcy słów, które stanowią punkt wyjścia do optymalizacji SEO.

Nie skupiaj się jednak na konkretnych słowach kluczowych

Czy to na pewno ważne, z jakiej frazy pochodził użytkownik, który kupił Twój produkt? Ważne jest, że była to fraza związana z tym produktem i że osoba, która go szukała, trafiła od razu na stronę ,na której mogła zrealizować transakcje. 

Warto jest wiedzieć, na jakie frazy należy się pozycjonować, taka wiedza jest niezbędna do przeprowadzenia właściwej optymalizacji SEO strony. Jednak w podstawowych analizach np. przy użyciu Google Search Console, nie zwracaj uwagi na to, ile wejść na stronę wygenerowała każda z fraz. Patrz, ile było wejść na konkretny adres URL, bo to adresy URL są przedstawicielami produktów czy ofert. 

Może być tak, że strona, która generuje najwięcej ruchu, jest wypozycjonowana na wiele różnych zapytań. Nie zauważysz tego, patrząc tylko na frazy. Da się to dopiero zauważyć, sumując wszystkie zapytania przypisane do jednego adresu URL.

Krok 2: Odpowiednia struktura strony

Z poprzednich akapitów wiesz już, że potencjalni klienci powinni trafiać na odpowiednie podstrony w zależności od tego, jaką frazę wpiszą. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że nie opuszczą strony w ciągu kilku sekund. Dzięki temu pozycjonowanie Twojej strony nie pójdzie na marne. Poza tym im bardziej strona docelowa dopasuje się do zapytania, tym większa szansa na zdobycie klienta.

Zbudowanie struktury strony powinno bazować na analizie słów kluczowych, którą wcześniej wykonałeś. Znając słowa, używane przez potencjalnych użytkowników wiesz, czego tak naprawdę potrzebują i na jakie słowa się pozycjonować.

Najważniejsze elementy struktury

Zobacz grafikę, która doskonale przedstawia poszczególne elementy podstrony oraz typy słów kluczowych, na jakie powinny się one pojawiać w Googlej, jesli chodzi o pozycjonowanie.

Najważniejsze, na które trzeba zwrócić uwagę to:

  • Strona główna — słowa związane z nazwą firmy lub ogólnie opisaną działalnością (sklep zoologiczny, firma remontowa, itd.)
  • Kategoria produktów — podstrona kategorii zawierająca produkty związane z wyszukiwaniem (sukienki na wesele, narzędzia budowlane, itd.)
  • Strona produktowa — podstrona dedykowana jednemu konkretnemu produktowi (telewizor Sony KD-49XG8096, wkrętarka MAKITA DDF458RTJ, itd.)
  • Kategoria usług — podstrona dedykowana zbiorowi powiązanych ze sobą usług (usługi prawnicze, usługi księgowe, itd.)
  • Konkretna usługa — podstrona dedykowana konkretnej usłudze (sprawy karne, księgowość dla spółek itd.)
  • Treści poradnikowe — wpis na blogu, strona z najczęstszymi pytaniami. Ogólnie wszystkie treści zawierające informacje szukane przez potencjalnych klientów.

Strona główna

Struktura strony, powinna być zbudowana od ogółu do szczegółu. Najbardziej ogólną stroną Twojego serwisu jest strona główna. Powinni na nią trafić osoby ogólnie szukające Twojej firmy lub ogólnego tematu związanego z Twoją działalnością.

Na jakie frazy pozycjonować stronę główną? Aby to określić, wystarczy, że zadasz sobie pytanie — Czym jest moja firma? Odpowiedz na to pytanie w kilku słowach (maksymalnie 50 znaków ze spacją). Dzięki temu będziesz wiedzieć, co wpisać w tytuł strony głównej. Na końcu tytułu dodaj nazwę firmy:

  • Internetowy sklep zoologiczny – [nazwa sklepu]
  • Sklep z odzieżą online – [nazwa sklepu]
  • Renomowana kancelaria adwokacka – [nazwa kancelarii]
  • Nowoczesne meble na wymiar – [nazwa firmy]
  • itd

Projektowanie całej struktury od zacznij od strony głównej, ponieważ wszystkie inne podstrony będą podlegać właśnie jej. Zastanów się, czy standardowy podział na produkty, usługi i ich kategorie jest wystarczający. Jeśli nie, to utwórz dodatkowe podziały (np. na części działalności firmy itp.).

Strony zbiorcze

Kolejnym poziomem w strukturze strony optymalnej pod pozycjonowanie są strony zbiorcze. Będą to wszelkiego rodzaju kategorie (produktów, usług, poradników). Mają one za zadanie przyciągnąć użytkownika, który nie wie jeszcze, czego konkretnie szuka. Na przykład, gdy szuka butów sportowych, ale nie zna jeszcze modelu. Dzięki takim stronom możesz się pozycjonować na setki fraz kluczowych!

Strony zbiorcze można zawężać, tworząc kolejne strony zbiorcze o mniejszym zakresie. Np. kategoria buty sportowe, może dzielić się dodatkowo na: buty do biegania, buty na siłownię itd. Dzięki temu tworzysz podstrony, które będą pozycjonowane na konkretne frazy kluczowe.

Dokładny układ kategorii oraz nazwy poszczególnych elementów będą zależały od Twojego biznesu, oraz słów kluczowych, jakich używają potencjalni klienci.

Strony produktów, usług lub wpisów

Strony produktowe lub usługowe oraz wpisy, to elementy, które znajdują się najniżej w strukturze. Są one najbardziej szczegółowe, dlatego powinny być optymalizowane na szczegółowe frazy kluczowe z nimi związane. Osoby szukające tych produktów wiedzą czego potrzebują i powinni trafić od razu na taką stronę.

Przykładowa struktura strony

Poniżej możesz zobaczyć przykładową strukturę dla sklepu z meblami, który dodatkowo zajmuje się projektowaniem i renowacją mebli. Każdy element struktury to jedna podstrona, natomiast w nawiasie znajdują się przykładowe słowa kluczowe.

Przykładowa struktura strony z uwzględnieniem słów kluczowych podanych w nawiasie.

  • Strona główna (sklep z meblami)
    • Usługi
      • Kategoria usług (projektowanie mebli)
        • Usługa (projektowanie mebli do salonu)
        • Usługa (projektowanie mebli kuchennych)
      • Kategoria usług (renowacja mebli)
        • Usługa (renowacja szaf)
        • Usługa (renowacja komód)
    • Produkty (meble dla domu)
      • Kategoria produktów (wyposażenie salonu)
        • Produkt (komoda)
        • Produkt (szafka pod TV)
      • Kategoria produktów (wyposażenie kuchni)
        • Podkategoria produktów (meble do kuchni)
          • Produkt (stoły)
          • Produkt (krzesła)
        • Podkategoria produktów (AGD do kuchni)
          • Produkt (Lodówka)
          • Produkt (Kuchenka)
    • Blog
      • Kategoria wpisów (aranżacja kuchni)
        • Wpis na blogu (Jak zaprojektować kuchnię w kształcie litery U)
        • Wpis na blogu (Jak zaprojektować kuchnię w kształcie litery L)
      • Kategoria wpisów (aranżacja salonu)
        • Wpis na blogu
        • Wpis na blogu

Zasady budowania struktury

Niestety nie ma uniwersalnej struktury, która zawsze będzie dobra. Wiele zależy tutaj od biznesu, jaki chcesz pozycjonować. Wiele zależy tutaj od Twojej działalności oraz od tego jak szukają Cię Twoi klienci. Natomiast istnieje kilka ważnych zasad, które możesz zastosować:

  1. Jedna podstrona, powinna być pozycjonowana tylko na jeden temat. Nie możesz tworzyć kilku podstron o tym samym produkcie lub kategorii, ponieważ Google nie będzie wiedział, którą nich pokazać jako wynik wyszukiwania.
  2. Struktura powinna odzwierciedlać Twój biznes. Każda usługa powinna posiadać swoją podstronę.
  3. Struktura powinna pokazywać treści od ogółu do szczegółu (Strona główna > Kategorie > Konkretne produkty / usługi).
  4. Strony w strukturze powinny wzajemnie ze sobą linkować. Strony wyższego rzędu powinny linkować do stron podrzędnych, dodatkowo każda strona powinna linkować do stron równorzędnych (jeśli takie istnieją).
  5. Strony, które nie będą generować ruchu (nie będą optymalizowane na frazy), nie powinny być uwzględniane w strukturze.

Każda podstrona w Twoim serwisie ma za zadanie generować ruch z innych fraz. Jedne będą pozyskiwać ruch z fraz sprzedażowych, inne z poradnikowych. Dokładne rozpisanie, a następnie wdrożenie struktury to jeden z pierwszych kroków do generowania wartościowego ruchu.

Bez globalnego podejścia oraz bez dokładnie zaplanowanej struktury nie zdobędziesz maksymalnej ilości ruchu.

Krok 3: treści na stronie

Zastanawiałeś się, co zyskasz dzięki wartościowym treściom wspierającym pozycjonowanie? Nie wystarczy wstawić jakiejkolwiek treści; musi to być taka treść, która dotrze do Twoich klientów. Tworzenia dobrych treści można się nauczyć, choć nie przychodzi to tak od razu. Gra jest jednak warta świeczki.

Oto najważniejsze argumenty za jakościową treścią:

  • przyciągnięcie nowych klientów,
  • Google lubi strony, które posiadają atrakcyjną i użyteczną treść dla użytkowników,
  • budowanie wizerunku eksperta, któremu można zaufać – nawiązanie wartościowej i długoterminowej relacji z użytkownikiem.

Jak pisać teksty pod pozycjonowanie?

Ten temat jest rzecz jasna bardzo rozległy – ale postaram się przytoczyć Ci kilka najważniejszych i uniwersalnych porad. Stosuj je, a zobaczysz, jak wiele dzięki temu wysokie pozycje i większy ruch:

  • używaj krótkich akapitów, składających się maksymalnie z czterech-pięciu zdań – Twoje teksty będą łatwiejsze w czytaniu.
  • Używaj krótkich zdań – długie zdania są trudniejsze w odbiorze i przyswojeniu.
  • zwracaj się do czytelnika na „ty” – niech odbiorca utożsamia się z problemami zawartymi w tekście. 
  • Po napisaniu tekstu nie publikuj go od razu. Usiądź do niego następnego dnia i popraw błędy, skróć dłużyzny i uprość to, co wydaje się skomplikowane.
  • Stosuj język korzyści. jest to jedna z najważniejszych cech tekstu, który ma pomóc w sprzedaży; nie pisz, że produkt jest dobry, tylko napisz, co klient będzie miał z tego, że go kupi. Będę o tym wspominać jeszcze wielokrotnie, ponieważ to bardzo ważna sprawa.
  • Stosuj wezwanie do działania. Na końcu tekstu zachęć do sprawdzenia oferty, skontaktowania się z Tobą czy do pozostawienia opinii. Może być to nawet krótkie „skontaktuj się z nami!”, „przejdź do sklepu” czy znane z pewnego portalu aukcyjnego „kup teraz!”.
  • Pisz chwytliwe nagłówki, które budzą ciekawość. Sprawdzonym sposobem na dobry nagłówek jest zadanie pytania, na które odpowiedź umieścisz w akapicie. Pamiętaj, aby w tytule tekstu i w śródtytułach umieszczać frazę kluczową.

Jak pisać teksty na strony firmowe? 

Pisząc teksty na stronę internetową, nie możesz skupiać się wyłącznie na pozycjonowaniu. Liczy się też potencjalny klient — musisz wiedzieć, do kogo piszesz. Z pozoru wydaje się to oczywiste – ale uwierz mi, że zdefiniowanie i dokładne rozpisanie sobie grupy docelowej bardzo w tym pomaga i daje Ci bardzo konkretną wiedzę o tym, jak pisać. Inaczej będziesz pisał do klientów indywidualnych, inaczej do MŚP, a jeszcze inaczej do klientów korporacyjnych.

Tworząc swoją grupę docelową, zwróć przede wszystkim uwagę na to, jakie problemy i pytania ją trapią. Dzięki temu będziesz mógł skoncentrować się w treściach na zaspokojeniu bardzo konkretnych potrzeb Twojego klienta. Dzięki pozycjonowaniu pojawisz się na frazy kluczowe związane z tymi problemami. Jest to niezbędne, aby przyciągnąć jego uwagę i sprawić, aby pozostał na Twojej stronie – a zrobi tak, gdy będzie wiedział, że znajdzie na niej rozwiązanie jego problemu.

Tekst na stronie głównej 

W tekście, który zaprezentujesz na stronie głównej, zawrzyj najistotniejsze informacje: czym zajmuje się Twoja firma, jakich klientów obsługujesz (klienci indywidualni, MŚP, a może obsługujesz tylko klientów korporacyjnych?) oraz w jaki sposób możesz im pomóc. Klient, przeglądając Twoją stronę główną, nie powinien mieć żadnych wątpliwości, że dobrze trafił i że pomożesz mu w rozwiązaniu jego problemu.

Wypisz, co wyróżnia Cię na tle innych firm i dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty. Jednak w tekście nie skupiaj się na sobie – treść w głównej mierze powinna być skierowana do klienta i dotyczyć jego, a nie Ciebie. Napisz, w czym możesz mu pomóc i jak wiele zyska, korzystając z Twojej oferty. To jest właśnie język korzyści!

Teksty na podstronach ofertowych 

Każdy Twój produkt lub usługa powinny być opisane na oddzielnej podstronie i powinny posiadać opis mówiący o tym, w czym mogą one pomóc Twojemu klientowi. Pokaż mu korzyści, które zapewnia Twój produkt czy usługa: użyj konkretnych przykładów zastosowania i udowodnij, że wielokrotnie to już zadziałało, np. pokazując opinie zadowolonych klientów. Jeśli masz taką możliwość, opisz korzyści również liczbami i statystykami – pamiętaj, że na różnych klientów działają różne argumenty.

Firmowy blog a pozycjonowanie

Jest wiele sposobów, dzięki którym użytkownicy mogą trafić na Twoją stronę. Jedni znajdą cię, bo trafią na produkt lub usługę, którą masz w swojej ofercie; jeszcze inni wejdą na Twoją stronę, bo znają Twoją firmę. A jak dotrzeć do osób, które nie znają Twojej firmy i nie wiedzą, że sprzedajesz swoje produkty lub usługi? 

Pomoże w tym prowadzenie bloga – dzięki niemu trafią do Ciebie osoby szukające porady lub rozwiązania problemu związanego z branżą, którą się zajmujesz. Blog pomaga pozycjonować się na setki fraz poradnikowych, które są często używane przez potencjalnych klientów.

Dzięki wartościowym artykułom możesz znacznie zwiększyć ruch na stronie i dotrzeć do użytkowników, do których w innych sposób nie miałbyś szans trafić. Blog to podstawa w pozycjonowaniu w większości branż.

Kolejną korzyścią związaną z publikowaniem wysokiej jakości artykułów jest możliwość pozyskania wzmianek czy linków (które są ważne w procesie pozycjonowania) na innych stronach związanych z prowadzonym przez Ciebie biznesem. Jeśli Twój artykuł pomoże Twoim czytelnikom, to będą chętnie dzielili się nim w mediach społecznościowych. 

Kreowanie pozycji eksperta i dzielenie się przydatnymi treściami 

Blog daje Ci możliwość zaprezentowania Twojej wiedzy w konkretnym obszarze tematycznym lub branży. Z biegiem czasu możesz stać się wartościowym źródłem informacji w internecie, w naturalny i niewymuszony sposób kierując ruch do Twojego sklepu. Aby tak było, dawaj czytelnikom wartościowe porady i rozwiązuj trudne problemy związane z branżą, w której się specjalizujesz.

W ten sposób udowodnisz, że masz wiedzę w danej dziedzinie i zdobędziesz ich zaufanie. W końcu zaczniesz być postrzegany jako ekspert w danej branży. Użytkownicy utwierdzą się w przekonaniu, że warto wracać do Ciebie nie tylko po kolejne porady, ale także po świadczone przez Ciebie usługi i porady, ponieważ doskonale znasz się na tym, co sprzedajesz i nie robisz tego wyłącznie dla zarobku, ale również po to, aby im pomóc.

Jak tworzyć treści na bloga i skąd brać tematy artykułów? 

Najważniejsza zasada doboru tematów artykułów na bloga brzmi: pisz na tematy, o których chcieliby czytać Twoi klienci. Jak poznać te tematy, wiesz już z poprzednich lekcji – kluczowym narzędziem będzie dla Ciebie Answer The Public, które poda Ci tematy praktycznie na tacy.

Oprócz tego przeglądaj blogi Twojej konkurencji i inspiruj się poruszanymi u nich tematami – nie pisz jednak tych samych treści. Nawet jeśli chcesz się pozycjonować na ten sam temat, to go sparafrazuj i opisz to samo zagadnienie, ale z innej perspektywy lub dodaj wiedzę, której nikt inny nie opisał.

W swoich artykułach skupiaj się na rozwiązywaniu konkretnych problemów, tutaj chodzi o wypozycjonowanie się jako eksperta. Nie staraj się wciskać swoich produktów na siłę – blog to nie miejsce na bezpośrednią sprzedaż. Sam fakt, że to Ty dzielisz się wiedzą, jest już wystarczającą reklamą.

Nie obawiaj się, że „sprzedajesz wiedzę za bezcen” albo że po przeczytaniu Twojego bloga klienci nie będą już chcieli wydawać u Ciebie pieniędzy, bo mają rozwiązanie problemu na tacy. Pamiętaj, że nawet jeśli ktoś zdobędzie instrukcję wykonania jakiejś czynności, to nie mając doświadczenia i rozległej wiedzy z całej branży, nigdy nie wykona jej tak, jak Ty. Sprzedajesz nie tylko wiedzę – ale także doświadczenie i skuteczność. Opisując niuanse swojej branży nie dasz nikomu narzędzi ani umiejętności do praktykowania tej wiedzy.

Krok 4: Działania poza stroną, czyli zdobywanie linków

Jeżeli znany portal branżowy lub informacyjny umieszcza artykuł, a w nim taką treść: 

…o tym wspaniałym wydarzeniu poinformował nas Pan Adam z firmy Adamex, który… 

to dla Google jest to sygnał, że ktoś ufa Tobie i Twojej stronie, zatem można ją wysoko pokazywać w wynikach. Kiedyś była to podstawa pozycjonowania, ale na szczęście czasy się już zmieniły. To dlatego warto dbać o to, by nazwa Twojej firmy pojawiała się w miejscach czytanych przez Twoją grupę docelową. Ważne jest też, aby wzmianki miały wydźwięk pozytywny – wszelkiego rodzaju niepochlebne opinie mogą spowodować efekt odwrotny. 

Pamiętaj też, że linki powinny prowadzić do konkretnego miejsca w Twojej domenie. Jeśli kontekst linku mówi o danym temacie, to link powinien prowadzić do podstrony, która zawiera informacje związane z tym tematem. To bardzo ważne jeśli chodzi o wspieranie pozycjonowania.

NAP-y 

Innym sposobem na wzmiankę o Twojej firmie w internecie są NAP’y, czyli bardziej potocznie – wizytówki. Ich nazwa pochodzi od trzech angielskich słów: Name, Address, Phone. Jak sama nazwa wskazuje, powinny one zawierać przynajmniej nazwę firmy, jej adres i numer telefonu. Oczywiście nie zaszkodzi, gdy będzie też e-mail i adres strony www.

Najprostszym i najpowszechniejszym przykładem NAPów są wizytówki w popularnych katalogach firm, takich jak Google Moja Firma, panoramafirm.pl czy zoomi.pl. Dodawanie wizytówek we wszystkich tych miejscach nie sprawi, że szybko wypozycjonujesz stronę, ale na pewno pomoże Google zrozumieć, że Twoja firma to prawdziwy biznes.

Linki dobrej jakości – czym się charakteryzują?

Jeszcze kilka lat temu jakość linków (mierzona ilością odwiedzin na linkującej stronie, opiniami i stanem technicznym samej strony) miała małe znaczenie — to ich ilość wpływała na pozycjonowanie stron internetowych. Google wychodziło z założenia, że im więcej osób Cię poleca, tym lepiej to o Tobie świadczy.

Wystarczyło więc pozyskać tysiące linków z mało znaczących domen, zazwyczaj tworzonych tylko po to, by mogły linkować do stron klientów. Było to stale nadużywane, dlatego Google zaczął nakładać kary za takie praktyki i całkowicie lub częściowo blokować widoczność stron, do których kierowało tysiące bezwartościowych linków. 

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie, to dziś znacznie lepiej skupić się na jakości linków, a nie ilości. Jeden odnośnik ze znanego i zaufanego portalu branżowego w Twoim biznesie zdziała znacznie lepiej wpłynąć na pozycjonowanie, niż wiele linków z mało znanych stron.

Na jakość linków ma także wpływ to, do ilu witryn linkuje ta sama strona. Nietrudno się domyślić, że jeśli jedna strona linkuje do setek innych stron, to każdy z tych linków nie jest wiele wart.

Musisz postarać się także o to, aby linki, które zdobywasz, wyglądały maksymalnie naturalnie – tzn. tak, jakby ktoś polecał Cię dalej z własnej woli i bez Twojej wiedzy.

Linki dofollow i nofollow 

Linki umieszczane w internecie mogą mieć pewne atrybuty. Jednym z nich jest atrybut rel=, który może przyjąć dwie wartości: follow lub nofollow.

Atrybut ten oznacza konkretnie, czy robot Google może śledzić link, czy ma go pominąć. Dla pozycjonowania największą wartość mają linki z atrybutem dofollow (lub bez żadnego atrybutu), ponieważ Google zakłada, że to ten rodzaj linków jest dodawany naturalnie, a nie na prośbę linkowanej strony.

To one wpływają na zwiększenie zaufania i lepsze pzocyjonowanie. Nie oznacza to, że warto skupiać się tylko na takich rodzajach linków – linki nofollow przydają się, by pokazać wyszukiwarce naturalność linków przychodzących lub zróżnicować profil linków. 

Skąd pozyskiwać linki? 

Teorię w pigułce masz już za sobą – teraz postaram się podpowiedzieć, skąd możesz pozyskiwać linki wysokiej jakości.

Kontrahenci 

Prowadząc biznes zapewne masz współpracowników, kontrahentów, dostawców czy usługodawców, którzy także mają swoje strony internetowe. Dobrą praktyką jest poproszenie swoich kontrahentów o umieszczenie linka do Twojej strony; bardzo często firmy używają do tego sekcji „Partnerzy”, gdzie umieszczają odnośniki do firm, z którymi współpracują. 

Takie linki mają wiele zalet. Przede wszystkim, prawie zawsze będą one powiązane tematycznie (zakładając, że kontrahent jest z tej samej lub pokrewnej branży). Linki z sekcji „partnerzy” są powszechnie stosowane, więc będą wyglądały naturalnie.

Dodatkowo takie linki będą unikalne, ponieważ nie każdy Twój konkurent współpracuje z danym kontrahentem i nie może poprosić o takiego linka. Warto więc się o niego postarać, zwłaszcza że może Cię to nic nie kosztować. Nie każdy, kto pozycjonuje swoją stronę, może pozwolić sobie na taki link.

Artykuły sponsorowane ze stron branżowych 

Bardzo dobrym sposobem na pozyskiwanie w miarę naturalnych, ale i tematycznych linków są wszelkiego rodzaju portale branżowe, piszące o tematyce związanej z Twoją firmą. Większość portali daje możliwość publikacji artykułu sponsorowanego, który pozwoli zaprezentować Twoją firmę. 

Artykuły sponsorowane w większości przypadków są płatne. Warto jednak zainwestować w dobry artykuł sponsorowany i umieścić w nim linka do własnej strony. 

Oprócz linka dodanego na potrzeby pozycjonowania, możesz zyskać też zainteresowanie potencjalnych klientów czytających branżowe portale. Aby maksymalnie wykorzystać budżet wydany na artykuł sponsorowany, w artykule rozwiąż jakiś problem lub pokaż, jak Twoje działania (lub produkty) pomagają innym.

Link do Twojej strony umieszczaj możliwie rzadko, nawet 1-2 razy. Dzięki temu artykuł będzie wartościowy dla Twoich klientów i będzie wyglądał naturalnie, a niej jak jawna reklama.

Wpisy gościnne na portalach powiązanych tematycznie 

Niektóre portale pozwalają za darmo opublikować Twoje treści z zawartym w nich linkiem. Warunkiem będzie zazwyczaj napisanie treści o wysokiej jakości. Sporo osób nazywa taką formę współpracy postami gościnnymi. 

Posty gościnne to dobry sposób na linki pod warunkiem, że portale/strony, na których publikujesz, mają już jakąś pozycję w branży. Aby sprawdzić jakość danej strony, sprawdź jej widoczność (w lekcji 3 wyjaśniłem, jak to zrobić). Jeżeli liczba słów kluczowych takiej domeny regularnie rośnie — możesz spokojnie opublikować na niej wpis gościnny.

Artykuły sponsorowane w portalach informacyjnych 

Kolejnym sposobem na pozyskanie dobrych linków są artykuły sponsorowane w portalach informacyjnych, które także wpływają pozytywnie na pozycjonowanie strony internetowej. Niektóre znane portale posiadają swoje sekcje poradnikowo-publicystyczne, takie jak motoryzacja, dom, moda, ogród itp. Jeśli będą one tożsame z Twoją branżą, możesz pozyskać odnośnik z takiej właśnie sekcji.

Zaletą takiej publikacji jest duża ilość portali, które oferują możliwość dodania linku do artykułu. Wystarczy dostarczyć artykuł z linkiem do redakcji danego portalu i opłacić jego publikację, by cieszyć się dobrej jakości odnośnikiem.

Oczywiście także i w tym przypadku należy sprawdzać widoczność portali – im wyższa liczba fraz kluczowych, na jakie pojawia się dana domena, tym lepiej. W tych najbardziej znanych i często odwiedzanych portalach nie trzeba się obawiać ich jakości, jednak publikacja w nich będzie odpowiednio droższa.

Fora internetowe 

Jeszcze niedawno fora internetowe były jednym z najczęściej używanych sposobów na zdobywanie linków do efektywnego pozycjonowanie stron www. Niestety, w obecnych czasach, Google zdewaluowało wartość linków pochodzących z forów ogólnotematycznych. Powodem było nadużywanie linkowania przez użytkowników lub budowanie forów tylko po to, aby mogły linkować do innych stron.

Jeśli jednak w Twojej branży dalej istnieją długoletnie fora, które są nadal używane, warto skorzystać z opcji pokazania się na nich.

Pamiętaj, by Twoja wypowiedź na takim forum nie ograniczała się jedynie do podania linka, ale żeby niosła realną wartość dla innych forumowiczów. Udzielaj się na nim regularnie, aby Twoja obecność nie wzbudzała tam podejrzeń.

Czego unikać podczas zdobywania linków? 

Linkowanie to temat bardzo delikatny. Teoretycznie zdobywanie linków jest w ogóle zabronione przez Google – jego pracownicy odpowiedzialni za kontakt z webmasterami twierdzą, że jedynym sposobem na pozyskiwanie odnośników jest pisanie wartościowej treści.

W rzeczywistości linki to jednak nadal ważna część strategii pozycjonowania, bez której ciężko o wysokie pozycje. Aby więc nie narazić się na karę od Google, należy unikać przestarzałych i bardzo często nieefektywnych już technik zdobywania linków, takich jak systemy wymiany linków, kupowanie dużej liczby linków na aukcjach internetowych czy korzystanie ze stron zapleczowych, które wyglądają, jakby zatrzymały się w poprzedniej epoce i które linkują do setek lub tysięcy firm z bardzo różnych branż. Nie twierdzę, że wszystkie zaplecza są złe – jest ich jednak mało, dlatego trzeba uważać i dokładnie je sprawdzać.

Wiele początkujących osób, które zaczynają przygodę z samodzielnym zdobywaniem linków, dowiaduje się o możliwości stosowania fraz kluczowych w treści linka – tak jak w poniższym przykładzie: 

Anchor to treść linka, który przenosi do innej strony. Dla przykładu to jest anchor linka naszej strony głównej.

Umiejętne dodawanie fraz kluczowych w treści linka może dawać dobre efekty, ale może też spowodować efekt odwrotny, jeśli jest robione niewłaściwie. 

Jeżeli jesteś początkujący w temacie pozycjonowania i nie wiesz, jak obchodzić się z treściami linków, zastosuj poniższą zasadę. 

Jeśli link ma prowadzić do strony głównej, jako anchora użyj nazwy firmy lub adresu URL strony głównej, np.:

  • Octamedia → https://octamedia.pl 

Jeśli natomiast link ma prowadzić do podstrony, używaj zawsze adresu URL bez dodatkowej treści, na przykład:

Narzędzia do linków 

Na koniec tej lekcji polecam zapoznać się z narzędziami, które pozwalają na analizę linków w zasadzie wszystkich domen dostępnych w internecie. Za ich pomocą będziesz w stanie sprawdzić, większość linków prowadzących do domen Twoich konkurentów. 

Polecam regularnie sprawdzać domeny konkurencji oraz próbować dodawać swoją stronę do miejsc, z których oni pozyskują linki. Oto lista narzędzi, które możesz sprawdzić: 

  • Ahrefs 
  • Majestic 
  • SEO Surfer 
  • Clusteric 
  • SEO Spy Glass 

Pamiętaj! Pozycjonuj swój biznes, nie stronę internetową

W pozycjonowaniu stron www nie chodzi wyłącznie, o zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Twoim celem działań SEO powinno być pozyskanie klienta wprost z wyszukiwarki. Takiego, który nie tylko kliknie, by przejść na stronę, ale zostanie na niej na dłużej, a w konsekwencji — sfinalizuje transakcję — wszystko dzięki pozycjonowaniu.

Aby go osiągnąć, musisz działać kompleksowo i według przemyślanej strategii. Dzięki temu uda Ci się wzmocnić pozycję na rynku – na długo i skutecznie.

Patrz na pozycjonowaną stronę szeroko

Twój biznes, bez względu na branżę, ma wiele różnych aspektów, dlatego pozycjonowanie rozpocznij od dogłębnej analizy: Twojej sytuacji rynkowej oraz konkurencji oraz od dookreślenia kluczowej dla Twojego biznesu grupy docelowej.

To absolutna podstawa – fundament, na którym zbudujesz strategię na długo. Zapomnij o kilku frazach, na które prowadzone jest pozycjonowanie i powitaj to działające szeroko. Tzw. długi ogon pozwala na dotarcie do tych klientów, na których najbardziej Ci zależy.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Dobra strona w Internecie to podstawa. Ale jeżeli jej odpowiednio nie wypozycjonujesz, nikt nie zobaczy nawet najlepiej przygotowanej wizytówki Twojego biznesu. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jak przyciągnąć odbiorców na Twoją stronę www, zatrzymać ich tam na dłużej, a co najważniejsze – zachęcić do interakcji (czyt. zakupu) – zastanów się, jak Ty szukasz informacji.

Czy pamiętasz dokładnie adresy witryn, które odwiedzasz? A może wolisz nie zaprzątać swojej głowy takimi informacjami. Jasne, że tak. Przecież wystarczy, że wpiszesz odpowiednią frazę w Google, a wyskoczą Ci informacje, których potrzebujesz, prawda?

I tu w grę wchodzi właśnie pozycjonowanie stron www oraz optymalizacja SEO. To dzięki nim zwiększasz swoją widoczność w sieci, bo Twoja strona wyświetla się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. A większa widoczność to większy ruch.

Większy ruch = większy zysk

Na tym, że ktoś odwiedzi stronę Twojej firmy raczej jeszcze nie zarobisz. No, chyba że w witrynie umieścisz reklamy, za wyświetlenie których reklamodawca zapłaci. To jednak nie jedyna forma zarabiania na większym ruchu.

Mówiąc najprościej: do im szerszego grona odbiorców trafi Twoja oferta, tym większa szansa, że któryś z nich zechce przejść od oglądania do zakupu czy zamówienia usługi. To czysta statystyka. Oczywiście zwiększysz swoje szanse, jeśli dodatkowo zadbasz o nowoczesny i komunikatywny layout strony.

Docierasz do klientów posiadających motywacje zakupowe

To możliwe dzięki innowacyjnym technologiom stosowanym obecnie w branży SEO. Odpowiednio dobrane narzędzia połączone z planem działania opracowanym na podstawie analizy Twojej pozycji rynkowej.

Tak właśnie eksperci od pozycjonowania stron docierają do klientów, którzy są prawdopodobnie zainteresowani Twoją ofertą. To dzięki temu odzwierciedlenie pozycjonowania dostrzeżesz również w wynikach sprzedażowych.

Relatywnie niski koszt

Pozycjonowanie stron internetowych i SEO to forma promocji, która niesie za sobą niewielkie wydatki – zwłaszcza gdy przyjrzysz się przełożeniu wydanych sum na ruch na stronie www.

Za ułamek kosztów, które poniósłbyś np. na reklamę w mediach tradycyjnych – np. na billboardach, w telewizji czy prasie – zyskujesz sprawdzone narzędzie, które pozwala ci być tam, gdzie Twoi Klienci.

SEO to długoterminowe korzyści

Inteligentna, dopracowana w każdym detalu strategia uwzględniająca tzw. długi ogon to najlepsza gwarancja, że wysoką pozycję w rankingach Google utrzymasz nie przez kilka dni czy tygodni, ale znacznie dłużej.

Tak właśnie zbudujesz prestiż swojej marki, rozpoznawalność wśród klientów oraz wzmocnisz sprzedasz produktów na długo.

Co możesz zyskać dzięki usłudze SEO?

  • Twoja firma będzie widoczna na szereg fraz związanych z Twoim biznesem. Zoptymalizujemy stronę pod szczegółowe zapytania, które charakteryzują się większym współczynnikiem sprzedaży czy większa ilością wysłanych zapytań i/lub telefonów,
  • Twoja strona zyska wartościowych ruch, bo trafiasz do osób, na których Ci zależy. Przełoży się to na efekty biznesowe,
  • Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna oraz wzbudzisz zaufanie wśród potencjalnych klientów,
  • Poznasz lepiej swoich klientów i dowiesz się czego szukają, co pomoże Ci rozwijać firmę.

Co my oferujemy w ramach współpracy SEO?

  • Przygotujemy dedykowaną strategię marketingu w wyszukiwarkach przeznaczoną dla Twojego biznesu. Będzie ona miała na celu zdobywanie jak największej ilości potencjalnych klientów,
  • Udoskonalimy Twoją stronę technicznie, tak aby ułatwić jej indeksowanie przez wyszukiwarki,
  • Zoptymalizujemy stronę treściowo i strukturalnie, tak aby mogła pojawiać się w wyszukiwarkach internetowych na jak najwięcej haseł związanych z Twoim biznesem,
  • Wdrożymy narzędzia analityczne pozwalające mierzyć ruch oraz zainteresowanie ofertą,
  • Wykonana zostanie promocja na zewnętrznych portalach branżowych, umożliwiająca dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów,
  • Zwiększymy użyteczność Twojej strony. Będzie łatwiejsza w nawigowaniu dla użytkowników, jak również dla wyszukiwarek,

Jak wygląda współpraca?

Nasz produkt to skuteczne kampanie pozycjonowania realizowane w miesięcznym abonamencie wynoszących od 1997 zł do 3997 zł netto. W ramach abonamentu rozbudowujemy treści Twojej strony oraz zdobywamy wysokiej jakości linki z artykułów sponsorowanych.

Zanim jednak przejdziemy do abonamentu, każdy klient otrzymuję dedykowaną strategię oraz pełny audyt SEO, które są płatne jednorazowo. Realizacje kampanii zaczynamy, dopiero gdy Twoja strona jest na to gotowa.

Zacznij rozwijać swój biznes już dziś!

Daj się dostrzec swoim potencjalnym klientom, sięgając po siłę tkwiącą w nowoczesnym pozycjonowaniu. Chcesz się dowiedzieć, co konkretnie możemy dla ciebie zrobić? Skontaktuj się z naszym doradcą i pytaj. Z przyjemnością udzielimy Ci wszystkich informacji, a później wspólnie opracujemy plan, dzięki któremu Twoja marka stanie się znana tak online, jak i offline.