Zapewne nie raz słyszałeś o pozycjonowaniu, jako o bardzo dobrym źródle ruchu czy nawet klientów. Obecność wysoko w wynikach wyszukiwania rzeczywiście przekłada się ruch czy sprzedaż, ale tylko w przypadku przemyślanych i dobrze zaplanowanych działań. 

Niestety, czasy, kiedy wystarczyło być wysoko i mieć przeciętnej jakości stronę minęły. Budowanie wartościowego ruchu z SEO wymaga teraz o wiele więcej działań, które w sumie, mogą dać bardzo dobre efekty. 

Pozycjonowanie działa zarówno, gdy chcesz promować się w całej Polce, jak i lokalnie — na przykład w Lublinie. SEO to bardzo dobry pomysł, jeśli myślisz o swoim biznesie w strategiczny sposób.

Jakie to działania? Czytaj dalej, by się przekonać, jak zarabiać na obecności strony w Google. Zwłaszcza jeżeli jesteś z Lublina!

Zobacz jak wypromowaliśmy firmy z Lublina

Zanim przeczytasz wiele przydatnych informacji na temat pozycjonowania, możesz sprawdzić, jak takie działania przekładają się na biznesy naszych klientów. Polecamy sprawdzić zwłaszcza opisy dwóch firm z Lublina, którym pozycjonowanie w Google pozwoliło rozwinąć sprzedaż.

Erton

Pierwsza z nich to Erton — lubelska firma robiącą wysokiej jakości meble na wymiar. Dzięki pozycjonowaniu na wiele fraz kluczowych strona pojawia się nie tylko w Lublinie, ale i całej Polsce co znaczącą zwiększa perspektywy rozwoju. Strona w rok osiągnęła bardzo wysokie pozycja na frazy związane z meblami w mieście Lublin:

Druga pozycja na ważną frazę dzięki pozycjonowaniu (Lublin)

Jeśli chcesz zobaczyć szczegóły naszej współpracy z firmą Erton, zachęcamy do zapoznania się z case study. Przeczytasz w nim, jak zaplanowaliśmy rozwój strony i jakie były tego efekty.

Czytaj opis sukcesu firmy Erton →

Activeline

Druga firma z Lublina to Activeline — producent sprzętu outdoor typu siłownie oraz place zabaw. Strona firmy Activeline jest pozycjonowana w skali całego kraju. Od ponad roku, stale zwiększamy pozycję fraz, które przekładają się na zdobywanie nowych zleceń:

Stale rosnąca liczba fraz w TOP10 dzięki pozycjonowaniu

Jeśli chcesz zobaczyć szczegóły naszej współpracy z firmą Activeline, zachęcamy do zapoznania się z case study. Przeczytasz w nim, jak zaplanowaliśmy rozwój strony i jakie były tego efekty.

Czytaj opis sukcesu firmy Activeline →

Jak w ogóle działa Google?

Aby zrozumieć, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie czy SEO, musisz poznać zasadę działania samej wyszukiwarki. Najważniejszą informacją, którą powinieneś zapamiętać, jest fakt, że dla większości fraz Google nie działa w czasie rzeczywistym. 

W chwili, gdy wpisujesz dane zapytanie do wyszukiwarki, Google już wcześniej ma przygotowane wszystkie wyniki i ich kolejność. To dlatego pozycjonowanie tyle trwa. Aby twoja strona pojawiła się jako wynik wyszukiwania, muszą być spełnione trzy podstawowe warunki:

  • Po pierwsze, Google musi w ogóle wiedzieć o istnieniu Twojej strony. Nie da się pozycjonować strony internetowej, której Google nigdy wcześniej nie widział. Wyszukiwanie w Google nie dzieje się w czasie rzeczywistym, roboty (tzw. spidery) nieustannie przeszukują sieć w poszukiwaniu stron, które mogą się kiedyś przydać. Jak taki robot nie sprawdzi wcześniej Twojej strony, to nigdy nie trafi ona na listę wyników wyszukiwania — to podstawa SEO.
  • Po drugie, taki robot musi umieć odnaleźć się na takiej stronie. Jeżeli nawigacja Twojej strony będzie źle zaprojektowana, to robot może nigdy nie trafić do podstrony z konkretnym produktem, którego ktoś właśnie szuka. Nie da się wypozycjonować strony, jeżeli jej struktura jest niezrozumiała dla Google. Jeśli nie trafi na taką stronę, to nie wyświetli jej jako wynik wyszukiwania, nawet jeśli zna twoją domenę. Google nie chce wyświetlać tylko strony głównej, a strony, które od razu odpowiedzą na zadane pytanie.
  • Po trzecie, Google musi ufać Twojej stronie. Gdy zna twoją stronę www i umie się po niej poruszać musi jeszcze wiedzieć, że ta strona jest wartościowa dla osoby, która właśnie zadała pytanie. W ogólnym stwierdzeniu to właśnie to “zaufanie” odpowiada za kolejność wyników wyszukiwania i pozycjonowanie SEO. Jako wynik zapytania Google pokaże wszystkie strony, które zna i po których umie się poruszać. Ich kolejność będzie zależała od subiektywnego “zaufania” robotów do tych stron.

Twoim pierwszym zadaniem w drodze do zdobywania pozycjonowania jest sprawienie, że Google pozna Twoją stronę oraz roboty będą w stanie używać nawigacji — zrobisz to dzięki optymalizacji SEO swojej strony. Są to aspekty prawie zawsze czysto technicznie związane z odpowiednią budową strony. 

Trudniejszą częścią jest budowanie zaufania w oczach Google. Będzie to długi proces pozycjonowania, który będzie Cię kosztował sporo czasu i pieniędzy. Wyniki są darmowe, ale należy poświęcić wiele, aby Twoja strona była bardziej zaufana niż strony konkurencji. Im lepsze SEO tym lepiej dla twojej strony.

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania?

Chciałbyś, aby twoja strona była wysoko w Google, a do tego, żeby generowała zapytania od potencjalnych klientów?
Zobacz naszą ofertę skutecznego pozycjonowania.

Od czego zależy pozycja strony?

Wszystkich czynników wpływających na pozycję danej strony w wyszukiwarce jest bardzo dużo. Niestety Google nie mówi jasno, co wpływa i w jakim stopniu na widoczność danej domeny w wynikach wyszukiwania. Google lubi utrudniać nam pozycjonowanie dlatego, żeby było jeszcze ciekawiej — różne czynniki są mniej lub bardziej brane pod uwagę w zależności od branży. Inne aspekty SEO będą ważniejsze dla strony finansowej a zupełnie inne dla bloga podróżniczego, niestety nie ma jednej recepty na skuteczne pozycjonowanie.

Główne czynniki SEO, na które musisz zwracać uwagę

Istnieje jednak pewna lista czynników rankingowych, które musisz wziąć pod uwagę, porównując swoją stronę do konkurencji. To one wpływają na skuteczne pozycjonowanie. Poniżej znajduje się lista tych najważniejszych:

Treść strony

To treść strony jest odpowiedzią na pytanie wpisane w wyszukiwarkę. Na podstawie tej treści Google analizuje czy Twoja strona może się przydać pytającemu. Nie można pozycjonować pustej strony, to dlatego tak ważne jest opisywanie produktów czy usług nawet bardzo szczegółowo. Każda strona (adres URL) powinna mieć swój unikalny tytuł oraz opis reprezentujący jej treść — to one pojawią się najprawdopodobniej jako wynik wyszukiwania i są to najistotniejsze elementy SEO.

Budowa strony

Budowa strony to przede wszystkim logiczne rozmieszczenie informacji na stronie internetowej. Konkretne działy, sekcje czy kategorie powinny mieć swoje miejsca w serwisie. Użytkownik nie może czuć się zdezorientowany, gdy trafi na Twoją stronę. To jak dane treści są ze sobą połączone (linkami między stronami), może mieć bardzo duży wpływ pozycjonowanie domeny. 

Ważnym czynnikiem wpływającym na SEO jest także możliwość skanowania strony przez roboty Google — jeżeli nie mają one możliwości wejścia na poszczególne podstrony serwisu, to nie będą wstanie pokazać tych adresów jako wyniki wyszukiwania. Nie można pozycjonować strony, której Google nie może wcześniej przeczytać.

Aspekty techniczne

Istnieje wiele technikaliów, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie w darmowych wynikach wyszukiwania. Może to być na przykład semantyka kodu HTML, jakość grafik czy ich nazwy lub atrybuty ALT. Poprawność strony ma wielkie znaczenie w procesie indeksowania SEO. Im lepiej zbudowana jest strona, tym łatwiej roboty Google będą ją skanować i odnajdywać odpowiednie informacje i tym skuteczniejsze będzie pozycjonowanie.

Bardzo pomocne będą tutaj dane strukturalne, które pokazują istnienie elementy strony np: dane firmy lokalizacyjne firmy, informacje o ofercie, produktach czy planowanych wydarzeniach. Istnieją schematy, które bezpośrednio pokazują Google szczegółowe informacje, które prezentowane są potem w wynikach wyszukiwania. To właśnie dane strukturalne odpowiadają za gwiazdki recenzji pokazywane obok wyników wyszukiwania. To dlatego dane strukturalne są bardzo ważne w pozycjonowaniu stron internetowych.

Zaufanie Google do strony

Aby wyświetlać Twoje adresy URL jako wyniki wyszukiwania, Google chce mieć pewność, że treści tam umieszczone będą odpowiadać na zadawane pytania i dodatkowo spełnią oczekiwania osób wyszukujących. 

Aby twoja domena była dobrze wypozycjonowana, musi posiadać pewien autorytet. To dlatego istnieją pewne domeny, które pojawiają się na bardzo dużą ilość fraz. Przykładem może być Wikipedia, na hasła związane z wiedzą będzie zazwyczaj bardzo wysoko. Dlaczego Google ufa tej witrynie? 

  • Po pierwsze, Wikipedia ma bogatą i merytoryczną treść. Google o tym wie i ufa, że artykuły opisywane w Wikipedii odpowiedzą na zapotrzebowanie użytkowników — ta domena pozycjonuje się tylko dzięki treści jej użytkowników. Ty też musisz dbać, aby treści twojej strony były jak najbardziej wartościowe. To dlatego prowadzenie bloga firmowego jest ważne w procesie pozycjonowania, dzięki niemu budujesz swoją markę jako ekspercką i w oczach Google jesteś autorytetem. SEO twojej domeny na pewno na tym skorzysta.
  • Po drugie, wiele innych domen linkuje do Wikipedii jako źródła wiarygodnych informacji. Google sprawdza linkowanie między stronami i jeżeli widzi, że inne strony wskazują na zasoby Wikipedii Linki to kolejny ważny aspekt pozycjonowania. 

Jeszcze jakiś czas temu można było nadużywać drugiej zasady i po prostu umieszczać linki z dużej ilości domen. Wiele stron zostało tak wypozycjonwanych i zajmują wysokie pozycje do dziś. Niestety, teraz taka forma “oszukiwania” algorytmu już nie zadziała. Tylko linki ze stron, które same mają wysoką reputację, będą się liczyć. 

Aby wypozycjjonować swoją stronę, musisz sprawiać, by inne domeny, którym Google ufa, linkowały do Ciebie. Najlepiej by było, żeby domeny linkujące do Ciebie były powiązane tematycznie — doskonale sprawdzą się tutaj portale tematyczne, blogi czy prawdziwe fora. To kolejna z podstaw SEO.

Urządzenia

Kolejność wyników wyszukiwania zależy też od urządzenia, z jakiego korzystasz. Na pewno zauważyłeś już, że wyniki wyszukiwania prezentowane na komputerze nie pokrywają się z tymi na smartfonach, czy tabletach. Nie oznacza to, że należy inaczej pozycjonować stronę www na różne urządzenia — nalezy mieć taką samą treść na wszystkich urządzeniach.

W zależności od używanego urządzenia proporcje czynników rankingowych SEO się zmieniają. Głównie chodzi tu o przystosowanie strony do małych ekranów oraz jej szybkie działanie — to jedne z ważniejszych czynników, które wpływają na pozycjonowanie mobilne. 

Lokalizacja

Twoja lokalizacja także ma wpływ na część pozycjonowanych zapytań, głównie związanych z lokalnymi biznesami czy wydarzeniami. Wbrew pozorom, Google dość dokładnie jest w stanie określić Twoją lokalizację na przykład po sygnale GPS telefonu.

Nawet jak wyłączysz czujnik GPS w swoim urządzeniu, namierzenie Cię będzie nadal możliwe — wystarczy zwykły sygnał telefonu, którego używasz do rozmowy. Taka analiza pozycji telefonu jest możliwa, zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach typu Lublin.

Użytkownicy komputerów stacjonarnych także są łatwi do namierzenia dzięki adresowi IP. Ogólnie rzecz biorąc, Google jest prawie zawsze określić Twoją lokalizację z dokładnością do miasta lub nawet dzielnicy. Dzięki temu może on prezentować wyniki lokalne, na przykład w Lublinie.

Szukasz dentysty, piekarni lub najbliższej restauracji w Lublinie? Nie musisz wpisywać nazwy miasta „Lublin”. Google pokaże Ci te najbliższe Twojej lokalizacji. To bardzo ważne w procesie pozycjonowania biznesów lokalnych, które chcą zdobywać klientów z SEO.

Twoje zachowanie w internecie

To jakie wyniki otrzymasz, zależy też od tego, jak wygląda Twoje zachowanie w wyszukiwarce oraz na innych stronach. Na podstawie danych historycznych, wyszukiwarka wie, czym się interesujesz i jakie są Twoje preferencje. Wiedza o użytkownikach wpływa na SEO.

Jeśli jesteś miłośnikiem owoców i wpiszesz w Google słowo “avokado” – informacje o tym owocu lub przepisy z nim związane. Jeżeli natomiast jesteś stałym bywalcem restauracji o tej nazwie, jako wynik wyszukiwania zobaczysz stronę internetową tego lokalu. Pamiętaj o tym podczas pozycjonowania swojej strony.

Czym jest algorytm Google?

Słynny algorytm Google, który winny jest wszystkim problemom z pozycjonowaniem stron www w darmowych wynikach wyszukiwania, jest niczym innym, jak mieszanką wszystkich czynników wpływających na SEO. Google przelicza czynniki związane z treścią strony, linkami, technikaliami oraz innymi czynnikami, by ostatecznie ocenić wartość danego adresu URL na zadane pytanie. 

Żeby było jeszcze trudniej, ważność poszczególnych czynników SEO wpływających na poszczególne pozycje zmienia się wraz z branżą czy tematyką. Niektóre elementy są bardziej istotne w branży finansowej a inne w branży medycznej czy rozrywkowej. 

Mocno skomplikowanie zależności oraz zasady, jakimi kierują się algorytmy sprawiają, że żadna osoba nie zna go w całości. Wiele osób odpowiedzialnych za wdrażanie zmian po prostu, nie jest wstanie zebrać wszystkiego w jedną całość. Do tego wszystkiego, Google coraz częściej używa sztucznej inteligencji, która uczy się poznawać zachowania użytkowników i prezentować im wyniki najlepsze możliwe wyszukiwania. 

Mnogość czynników i zależności sprawia, że nie da się sprawdzić pozycji Twojej domeny, używając do tego Google. To, że w Twoim komputerze strona znajduje się na pierwszym miejscu, nie oznacza, że wszyscy tak mają. Google wie, że to Twoja strona i pomaga Ci szybko na nią wejść. Dlatego podczas sprawdzania efektów pozycjonowania, należy analizować dane z narzędzi typu Google Search Console.

Sama obecność nawet na pierwszym miejscu w Google nie oznacza jeszcze sukcesu…

Twoja strona musi być wypozycjonowana na dosłownie każde zapytanie związane z Twoim biznesem. Każda fraza, użyta w kontekście Twoich produktów czy usług to potencjalny klient, który jest w stanie zostawić u ciebie pieniądze. Niestety, wysokie pozycje w Google to dopiero początek…

To dlatego część firm zajmujących się pozycjonowaniem w Google ma tak złą opinię. Próbują oni wygenerować jak najwięcej ruchu, który nie daje dosłownie nic, jeżeli strona nie jest przygotowana do generowania sprzedaży.

Aby zakończyć frustrację spowodowaną brakiem sprzedaży czy chociażby zapytań potrzebujesz przemyślanej strategii pozycjonowania. Przede wszystkim musisz wiedzieć, jak szukają Cię Twoi klienci, dopiero na podstawie analiz można zaproponować długofalową strategię pozyskiwania wartościowych klientów.

Czego więc potrzebujesz, żeby mieć ciągły dopływ nowych klientów z Google?

  1. Przemyślanej, długofalowej strategii pozycjonowania w Google.
  2. Strony, która będzie w stanie zrealizować taką strategię — bez dobrej strony nie warto inwestować w reklamę, bo pieniądze pójdą w błoto.
  3. Dobrze przygotowanej oferty, która będzie w stanie zachęcić klienta do zakupu.
  4. Optymalizacji pod konwersję, która wyciągnie możliwie najwięcej sprzedaży z dostarczanego ruchu.
  5. Przynajmniej podstawowej analityki, która podpowie które obszary działają najlepiej i gdzie inwestować pieniądze.

Proces zdobywania klienta dzięki pozycjonowaniu

Potencjalny klient przechodzi długą drogę, zanim dokona zakupu czy poprosi o ofertę. Istnieje kilka ważnych etapów, przez które musisz w łatwy sposób przeprowadzić osobę do Twojego celu. Tylko wtedy pozycjonowanie będzie skuteczne.

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania?

Chciałbyś, aby twoja strona była wysoko w Google, a do tego, żeby generowała zapytania od potencjalnych klientów?
Zobacz naszą ofertę skutecznego pozycjonowania.

Proces SEO z punktu widzenia użytkownika wygląda następująco:

  1. Użytkownik odkrywa w sobie jakąś potrzebę i z intencją spełnienia potrzeby zaczyna szukać w Google.
  2. Użytkownik zaczyna wpisywać różne zapytania związane z jego potrzebą — to dlatego ważne jest, aby pozycjonować się na wszelkie możliwe frazy.
  3. Po wpisaniu zapytania użytkownik wybiera, kilka wyników, w które klika. Wpływ na to, w co kliknie ma optymalizacja SEO tytułu i opisu.
  4. Po przejściu na stronę, użytkownik oczekuje, że adres docelowy na jaki trafił rozwiąże jego problem

W całym procesie pozycjonowania istnieje kilka pułapek, w które łatwo wpaść. Są to tak zwane wąskie gardła w procesie pozycjonowania.

Problem 1:

Twoja strona nie pojawia się na różne kombinacje zapytań związane z pytaniem potencjalnego klienta. Zamiast być widocznym tylko na kilka fraz związanych z produktem, Twoja strona powinna pozycjonować się na wszelkie możliwe zapytania związane z tym tematem. 

Jedni klienci sklepu wpiszą “pozycjonowanie lublin” inni mogą wpisać “skuteczne pozycjonowanie stron internetowych lublin”. Jeśli pojawiasz się na wszystkie frazy, Twoja szansa na zdobycie ruchu generowanego przez potencjalnych klientów bardzo się zwiększa. 

Problem 2:

Treści, wyników wyszukiwania nie odpowiadają zapytaniu użytkownika. Ważne jest, aby użytkownik widział w treści wyniku wyszukiwania, że po kliknięciu w niego znajdzie odpowiedź na swój problem.

Przykład dla zapytania “pozycjonowanie lublin”:

Title 1:
Pozycjonowanie Lublin, SEO Lublin, pozycjonowanie stron www, strony www, sklepy internetowe — octamedia.pl

Title 2:
Skuteczne pozycjonowanie stron w Lublinie — octamedia.pl

Który z wyników jest bardziej atrakcyjny? Drugi pokazuje użytkownikowi, że trafi na podstronę dedykowaną usłudze pozycjonowania firm w Lublinie. Nie będzie musiał dodatkowo szukać, by znaleźć to, czego potrzebuje. Dodatkowo już na poziomie wyników wyszukiwania, potencjalny klient dostaje informację o skuteczności działań, co wpływa na atrakcyjność pozycjonowania tej strony.

Aby strona miała tak precyzyjne wyniki wyszukiwania, wymagana jest odpowiednia struktura strony, ale przekłada się to na o wiele lepsze wyniki sprzedażowe. 

Analogicznie będzie z firmami usługowymi. Jeżeli potencjalny klient szuka projektanta do ogrodu w Lublinie, to warto mieć podstronę dedykowaną tej usłudze. 

Ludzie o wiele chętniej kliknąć tytuł: “Projektowanie nowoczesnych ogrodów Lublin – xyz” zamiast “firma ogrodnicza Lublin – xyz”. Im bardziej wynik wyszukiwania dopasowany do zapytania, tym lepiej. 

Problem 3:

W procesie pozycjonowania musisz sprawić, by użytkownik musi trafić na odpowiednią stronę. Jeżeli tytuł mówi, że trafisz na stronę z usługą pozycjonowania stron internetowych dla firm z Lublina, to tak musi być. Jeżeli tytuł odpowiada intencji wyszukiwania, a strona docelowa ma nieoczekiwaną treść — użytkownik najpewniej wyjdzie.

Pierwszą rzeczą, jaką potencjalny klient powinien zauważyć, jest nagłówek potwierdzający, że treść strony jest tym, czego szuka. To dlatego tak ważne jest, by umieszczać nagłówki H1 opisujące zawartość strony. Możesz porównać treść tytułu tego artykułu, do jego title:

Title:
Pozycjonowanie stron Lublin — jak zacząć?

Nagłówek H1, który jest tytułem artykułu:
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – Lublin – Octamedia

Twoja strona musi posiadać tyle podstron, ile jesteś sobie w stanie wyobrazić intencji użytkowników.  Pamiętaj, że intencja to zestaw fraz. Frazy typu „pozycjonowanie lublin”, „pozycjonowanie stron internetowych lublin” czy „pozycjonowanie stron www lublin”, to frazy, za którymi stoi intencja znalezienia usługodawcy oferującego pozycjonowanie stron internetowych w mieście Lublin.

Problem 4:

Ostatnim problemem jest brak odpowiedniej optymalizacji strony pod kątem konwersji. Użytkownik, który trafił na Twoją stronę, dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, musi jeszcze mieć możliwość dokonania zakupu czy realizacji zamówienia w maksymalnie prosty sposób. 

Sama strona, jej układ czy ogólny design ma wpływ na to, czy użytkownik ostatecznie zostawi u Ciebie pieniądze. Ludzie są z reguły leniwi, dlatego warto ułatwiać im wszystkie akcje, które prowadzą do kontaktu z tobą czy też zakupu. Jeśli nie zadbasz o ten aspekt to cały wysiłek, który poszedł na pozycjonowanie strony, pójdzie na marne.

Czasem warto zainteresować się tym tematem. Zamiast inwestować w budowanie coraz większego ruchu (np. dokupując reklamę Google Ads), by zwiększyć procent osób, które zostawiają kontakt — właśnie poprzez zmiany wyglądu na stronie i optymalizacji konwersji. To aspekt twojej strony, o który musisz zadbać oprócz optymalizacji pod SEO.

Przykład:
Strona posiada 10 000 wejść miesięcznie z Google, 1% użytkowników używa formularza do złożenia zamówienia. Na 10 000 osób 100 zostawia kontakt.

Aby zwiększyć liczbę wysłanych formularzy do 200, musisz wygenerować dwa razy tyle ruchu (20 000 wejść). Znacznie łatwiej będzie popracować nad współczynnikiem wysłanych formularzy. Jeżeli uda się zoptymalizować proces wysyłania formularza i osiągnąć 2% zapytań to mamy 200 wysłanych formularzy przy takim samym ruchu.

Wniosek nasuwa się sam — pozycjonowanie strony nie wystarczy, by zdobywać klientów. Musisz jeszcze postarać się, by użytkownik wszedł na twoją stronę, a następnie maksymalnie ułatwić mu proces złożenia zamówienia czy wysłania formularza.

Strategia zdobywania klientów dzięki pozycjonowaniu

Wiesz już, że użytkownicy powinni trafiać na odpowiednie sekcje strony w zależności od zapytania, które wpisują. Teraz musisz zaplanować strukturę strony, która to umożliwi właściwą optymalizację SEO. Do rozplanowania ruchu po odpowiednich podstronach należy podejść strategicznie. 

Musisz z góry zaplanować jakie strony będą pozycjonowane na konkretne zapytania. Żeby to osiągnąć, musisz przeprowadzić analizę słów kluczowych i znaleźć wszystkie słowa, jakie mogą używać twoi potencjalni klienci.

Listę wszystkich pozycjonowanych słów podziel na grupy, które reprezentują tą samą intencję. Na przykład frazy typu: “„pozycjonowanie lublin cena”, „pozycjonowanie stron internetowych lublin ceny” czy „pozycjonowanie stron www lublin koszt” oznaczają tą samą intencję wyszukiwania, jaką jest poznanie ceny usługi pozycjonowania w mieście Lublin.

Każda intencja powinna mieć swoje miejsce w strukturze strony, dzięki temu jesteś w stanie w prosty sposób budować tytuły SEO, które stają się treścią wyników wyszukiwania oraz panować nad zjawiskiem duplikacji czy kanibalizacji.

Przygotowanie takiej struktury powinno odbywać się niezależnie od strony, którą będziesz pozycjonować. Istnieje bardzo duża szansa, że Twoja strona nie posiada w tej chwili podstron, które można przypisać do konkretnych grup fraz czy intencji i przez to pominiesz pewne frazy w procesie pozycjonowania.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania to jeden z najważniejszych etapów w tworzeniu strategii SEO. Podczas researchu, jesteś w stanie poznać, o co pytają Twoi potencjalni klienci. 

Spora część osób szukających firm od usługi pozycjonowania pomija ten krok i zgłasza się do firm oferujących pozycjonowanie z własnymi propozycjami fraz. Kilka czy kilkanaście fraz to za mało, by poważnie myśleć o pozyskiwaniu klientów. Twój biznes powinien pojawiać się na wszystkie możliwe związane z Twoją branżą.

Zwłaszcza jeżeli zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem w Google, wiedza na temat tych niszowych fraz może okazać bardzo pomocna. Google nie wyświetli Cię od razu na te najpopularniejsze frazy, jedyna szansa to spróbować optymalizować stronę na frazy mniej konkurencyjne. Pozycjonowanie na ważniejsze frazy musisz odłożyć na późniejszy czas, niestety takie jest SEO.

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania?

Chciałbyś, aby twoja strona była wysoko w Google, a do tego, żeby generowała zapytania od potencjalnych klientów?
Zobacz naszą ofertę skutecznego pozycjonowania.

Szukając słów, powinno się mieć na uwadze zachowanie klientów, punktem wyjścia może być własna wiedza, ale research fraz do pozycjonowania należy rozszerzyć za pomocą narzędzi:

  • Google Keyword Planner – darmowe narzędzie do szukania słów z systemu Google Ads, doskonale sprawdza się też w analizach SEO do darmowych wyników wyszukiwania.
  • Narzędzia dla specjalistów SEO typu Senuto/Semstorm, które bazują na danych ze wspomnianego wyżej planera.
  • Google Search Console, które pokaże na jakie frazy, już wyświetla się Twoja strona (pod warunkiem, że masz już jakieś pozycje i ruch).
  • Answer The Public, które w znakomity sposób agreguje informacje o podpowiedziach proponowanych przez wyszukiwarkę. Narzędzie znakomicie nadaje się do szukania fraz zapytaniowych.
  • Własna wyszukiwarka na stronie — jeżeli Twoi użytkownicy szukają czegoś w wyszukiwarce Twojego sklepu, na pewno warto pozycjonować te frazy w Google.

Efektem researchu słów dla małego biznesu powinno być przynajmniej 500 słów kluczowych, właściciele większych stron czy sklepów w wyniku analizy mogą otrzymać nawet kilka tysięcy słów, które stanowią punkt wyjścia do optymalizacji SEO.

Nie skupiaj się jednak na konkretnych słowach kluczowych

Czy to na pewno ważne, z jakiej frazy pochodził użytkownik, który kupił Twój produkt? Ważne jest, że była to fraza związana z tym produktem i że osoba, która go szukała, trafiła od razu na stronę ,na której mogła zrealizować transakcje. 

Warto jest wiedzieć, na jakie frazy należy się pozycjonować, taka wiedza jest niezbędna do przeprowadzenia właściwej optymalizacji SEO strony. Jednak w podstawowych analizach np. przy użyciu Google Search Console, nie zwracaj uwagi na to, ile wejść na stronę wygenerowała każda z fraz. Patrz, ile było wejść na konkretny adres URL, bo to adresy URL są przedstawicielami produktów czy ofert. 

Może być tak, że strona która generuje najwięcej ruchu, jest wypozycjonowana na wiele różnych zapytań. Nie zauważysz tego, patrząc tylko na frazy. Da się to dopiero zauważyć, sumując wszystkie zapytania przypisane do jednego adresu URL.

Pozycjonowanie to jedyny sposób na klientów z Google bez płacenia za kliknięcia

Przemyślane i dokładnie zaplanowane działania SEO to klucz do tego, by klienci mogli dotrzeć do Twojej oferty. Dobrze dobrana strategia połączona z technologią zapewni Ci efektywne pozycjonowanie stron – tak, aby Twój biznes był widoczny w wynikach organicznych. To one są kluczowe, jeżeli chcesz zbudować wiarygodność i wzmocnić pozycję marki.

Dzięki SEO możesz dotrzeć do setek klientów szukających Cię w internecie

Nie ma Cię w Google? Nie istniejesz! Ale spokojnie: umiejętne pozycjonowanie stron ujęte w strategii SEO sprawi, że Twoja strona stanie się widoczna na pierwszych stronach wyników wyszukiwań Internautów. Nie, nie wszystkich. Tych, którzy są związani z Twoją branżą – to w ten sposób pozyskasz nowych internetowych (i realnych) klientów.

Reklama, która skutecznie przyciągnie tłumy prawdziwych klientów

Dotrzyj do interesującej Cię grupy klientów: precyzyjnie i prosto do celu. Pozycjonowanie serwisów www sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji, a klienci chętniej zapoznają się z Twoją ofertą. Wykorzystaj potencjał drzemiący w SEO i poszerz niszę rynkową skuteczniej niż kiedykolwiek.

Rozwijaj biznes szybciej niż konkurencja

Jeśli widzą Cię wyszukiwarki – widzą Cię też Klienci. Pozycjonowanie stron internetowych sprawia, że Twoja marka staje się lepiej rozpoznawalna, a oferta dociera do potencjalnej grupy odbiorców. Przełożenie na wyniki sprzedaży pojawi się szybciej, niż myślisz. A Ty, z szerszym portfelem Klientów, dzięki działaniom SEO pchniesz swój biznes na szersze tory.

Pozycjonuj swój biznes, nie stronę internetową

W pozycjonowaniu stron www nie chodzi wyłącznie, o zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Twoim celem działań SEO powinno być pozyskanie klienta wprost z wyszukiwarki. Takiego, który nie tylko kliknie, by przejść na stronę, ale zostanie na niej na dłużej, a w konsekwencji — sfinalizuje transakcję — wszystko dzięki pozycjonowaniu.

Aby go osiągnąć, musisz działać kompleksowo i według przemyślanej strategii. Dzięki temu uda Ci się wzmocnić pozycję na rynku – na długo i skutecznie.

Patrz na pozycjonowaną stronę szeroko

Twój biznes, bez względu na branżę, ma wiele różnych aspektów, dlatego pozycjonowanie rozpocznij od dogłębnej analizy: Twojej sytuacji rynkowej oraz konkurencji oraz od dookreślenia kluczowej dla Twojego biznesu grupy docelowej.

To absolutna podstawa – fundament, na którym zbudujesz strategię na długo. Zapomnij o kilku frazach, na które prowadzone jest pozycjonowanie i powitaj to działające szeroko. Tzw. długi ogon pozwala na dotarcie do tych klientów, na których najbardziej Ci zależy.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Dobra strona w Internecie to podstawa. Ale jeżeli jej odpowiednio nie wypozycjonujesz, nikt nie zobaczy nawet najlepiej przygotowanej wizytówki Twojego biznesu. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jak przyciągnąć odbiorców na Twoją stronę www, zatrzymać ich tam na dłużej, a co najważniejsze – zachęcić do interakcji (czyt. zakupu) – zastanów się, jak Ty szukasz informacji.

Czy pamiętasz dokładnie adresy witryn, które odwiedzasz? A może wolisz nie zaprzątać swojej głowy takimi informacjami. Jasne, że tak. Przecież wystarczy, że wpiszesz odpowiednią frazę w Google, a wyskoczą Ci informacje, których potrzebujesz, prawda?

I tu w grę wchodzi właśnie pozycjonowanie stron www oraz optymalizacja SEO. To dzięki nim zwiększasz swoją widoczność w sieci, bo Twoja strona wyświetla się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. A większa widoczność to większy ruch.

Większy ruch = większy zysk

Na tym, że ktoś odwiedzi stronę Twojej firmy raczej jeszcze nie zarobisz. No, chyba że w witrynie umieścisz reklamy, za wyświetlenie których reklamodawca zapłaci. To jednak nie jedyna forma zarabiania na większym ruchu.

Mówiąc najprościej: do im szerszego grona odbiorców trafi Twoja oferta, tym większa szansa, że któryś z nich zechce przejść od oglądania do zakupu czy zamówienia usługi. To czysta statystyka. Oczywiście zwiększysz swoje szanse, jeśli dodatkowo zadbasz o nowoczesny i komunikatywny layout strony.

Docierasz do klientów posiadających motywacje zakupowe

To możliwe dzięki innowacyjnym technologiom stosowanym obecnie w branży SEO. Odpowiednio dobrane narzędzia połączone z planem działania opracowanym na podstawie analizy Twojej pozycji rynkowej.

Tak właśnie eksperci od pozycjonowania stron docierają do klientów, którzy są prawdopodobnie zainteresowani Twoją ofertą. To dzięki temu odzwierciedlenie pozycjonowania dostrzeżesz również w wynikach sprzedażowych.

Relatywnie niski koszt

Pozycjonowanie stron internetowych i SEO to forma promocji, która niesie za sobą niewielkie wydatki – zwłaszcza gdy przyjrzysz się przełożeniu wydanych sum na ruch na stronie www.

Za ułamek kosztów, które poniósłbyś np. na reklamę w mediach tradycyjnych – np. na billboardach, w telewizji czy prasie – zyskujesz sprawdzone narzędzie, które pozwala Ci być tam, gdzie Twoi Klienci.

SEO to długoterminowe korzyści

Inteligentna, dopracowana w każdym detalu strategia uwzględniająca tzw. długi ogon to najlepsza gwarancja, że wysoką pozycję w rankingach Google utrzymasz nie przez kilka dni czy tygodni, ale znacznie dłużej.

Tak właśnie zbudujesz prestiż swojej marki, rozpoznawalność wśród klientów oraz wzmocnisz sprzedasz produktów na długo.

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania?

Chciałbyś, aby twoja strona była wysoko w Google, a do tego, żeby generowała zapytania od potencjalnych klientów?
Zobacz naszą ofertę skutecznego pozycjonowania.

Co możesz zyskać dzięki usłudze SEO?

  • Twoja firma będzie widoczna na szereg fraz związanych z Twoim biznesem. Zoptymalizujemy stronę pod szczegółowe zapytania, które charakteryzują się większym współczynnikiem sprzedaży czy większa ilością wysłanych zapytań i/lub telefonów,
  • Twoja strona zyska wartościowych ruch, bo trafiasz do osób, na których Ci zależy. Przełoży się to na efekty biznesowe,
  • Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna oraz wzbudzisz zaufanie wśród potencjalnych klientów,
  • Poznasz lepiej swoich klientów i dowiesz się czego szukają, co pomoże Ci rozwijać firmę.

Co my oferujemy w ramach współpracy SEO?

  • Przygotujemy dedykowaną strategię marketingu w wyszukiwarkach przeznaczoną dla Twojego biznesu. Będzie ona miała na celu zdobywanie jak największej ilości potencjalnych klientów,
  • Udoskonalimy Twoją stronę technicznie, tak aby ułatwić jej indeksowanie przez wyszukiwarki,
  • Zoptymalizujemy stronę treściowo i strukturalnie, tak aby mogła pojawiać się w wyszukiwarkach internetowych na jak najwięcej haseł związanych z Twoim biznesem,
  • Wdrożymy narzędzia analityczne pozwalające mierzyć ruch oraz zainteresowanie ofertą,
  • Wykonana zostanie promocja na zewnętrznych portalach branżowych, umożliwiająca dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów,
  • Zwiększymy użyteczność Twojej strony. Będzie łatwiejsza w nawigowaniu dla użytkowników, jak również dla wyszukiwarek,

Zacznij rozwijać swój biznes już dziś!

Daj się dostrzec swoim potencjalnym klientom, sięgając po siłę tkwiącą w nowoczesnym pozycjonowaniu. Chcesz się dowiedzieć, co konkretnie możemy dla Ciebie zrobić? Skontaktuj się z naszym doradcą i pytaj. Z przyjemnością udzielimy Ci wszystkich informacji, a później wspólnie opracujemy plan, dzięki któremu Twoja marka stanie się znana tak online, jak i offline.

FAQ

Czy wykonujecie Audyty SEO?

Tak, na początku każdej współpracy wykonujemy Audyt SEO lub przygotowujemy strategię SEO.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Cena pozycjonowania zależy głównie od Twojej konkurencji. Im więcej działań podejmuje Twoja konkurencja, tym więcej musisz robić, by ich pokonać. To wpływa na cenę. Więcej preczytasz na naszym blogu: Ile kosztuje pozycjonowanie?.

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Czas, w jakim Twoja strona zacznie przynosić klientów, zależy głównie od ilości Twoich działań. Im więcej treści publikujesz i zdobywasz więcej linków, tym szybciej przyjdą efekty. Więcej na naszym blogu: Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Zobacz efekty naszej pracy

Przeczytaj Case Study opisujące drogę do sukcesu naszych klientów. Zobacz jak zwiększona widoczność w Google, wpływa na sprzedaż firm.

Przydało się? Oceń!
Średnia ocena: 5,00, na podstawie 1 opinii.
Loading...