Dlaczego Twoja firma musi mieć profesjonalną stronę internetową?

Nie ma Cię w sieci? To znaczy, że nie istniejesz, ponieważ dziś biznesu nie da się prowadzić tylko offline. Klienci poszukują usługodawców, producentów oraz kontrahentów właśnie za pośrednictwem Internetu. To on jest głównym źródłem informacji oraz miejscem, w którym decydują się Twoje losy.

Zaprezentowałeś się umiejętnie? Istnieje szansa, że potencjalny klient czy kontrahent nawiąże z Tobą kontakt, a nawet sfinalizuje transakcję. Aby jednak tak się stało, musi gdzieś Cię znaleźć. Właśnie dlatego absolutną podstawą jest strona internetowa. Potrzebujesz jej, podobnie jak siedziby dla swojej firmy czy nieprzerwanych dostaw prądu.

Tylko nad własną stronę masz pełną władzę

Swoim potencjalnym i obecnym klientom oraz kontrahentom chcesz się zaprezentować z dobrej strony. Pokazać im wszystko, co masz do zaoferowania, opowiedzieć o swoich atutach oraz powodach, dla których warto współpracować właśnie z tobą. Jasne, możesz to zrobić, korzystając z social media czy reklamy. Jeśli chcesz zachować pełną władzę zarówno nad formą, jak i nad treścią komunikatu, wybór jest tylko jeden. To własna strona www.

Aktualizujesz ją jak chcesz i kiedy chcesz. To Ty decydujesz, które zdjęcia pojawią się na stronie głównej oraz jak wygląda strategia komunikacyjna. I, co najważniejsze, za publikację nowych treści nie ponosisz dodatkowych kosztów. Pamiętaj: nie stać Cię na to, by jej nie mieć.

Jakie są korzyści z posiadania strony?

To inwestycja na lata – zarówno w budowanie wizerunku firmy, jak też w prowadzenie działań informacyjnych i sprzedażowych. Cel wyznaczasz Ty, a specjaliści od projektowania stron, tacy jak my, realizują go tak jak oczekujesz.

Budujesz wizerunek swojej marki

Przemyślany layout oraz odpowiednio dobrane treści na www to podstawa Twojego sukcesu biznesowego. Eksperci dobiorą odpowiednią kolorystykę serwisu, jego układ, styl graficzny oraz sposób działania – tak, byś zaprezentował się rynkowi z jak najlepszej strony. Pamiętaj: nie ma jednego dobrego rozwiązania dla wszystkich. Oczekuj więc, że serwis www dla Twojej marki powstanie na indywidualne zamówienie.

Zyskujesz nowych klientów

Proste, nakierowane na sprzedaż serwisy czy profesjonalne sklepy internetowe – oto miejsca, które są nastawione na pozyskiwanie nowych klientów. Odpowiednia konstrukcja takiego portalu to gwarancja, że potencjalnego kupującego od finalizacji transakcji dzieli zaledwie kilka kliknięć. Ale na standardowej stronie www także walczysz o klienta. Czasem o tego indywidualnego, niekiedy o kontrahenta, który zechce z Tobą współpracować, podpisując kontrakt na wysoką sumę. Im bardziej atrakcyjny i przemyślany jest serwis, tym więcej zyskujesz.

Masz nieograniczony zasięg

Sky is the limit – zwłaszcza przy zoptymalizowanej pod SEO stronie, która jest we właściwy sposób pozycjonowana. Dobry serwis pozwala Ci też budować zasięg organiczny. Wystarczy ciekawy dla Twojej grupy docelowej content, podany w przyjemnej dla oka formie, by stworzyć ruch w serwisie – tak podczas intensywnych kampanii, jak i w długofalowej perspektywie.

Zwiększasz sprzedaż usług i produktów

Strona www ma wartość informacyjną, ale przede wszystkim – sprzedażową. Serwis www pozwoli Ci poszerzyć wachlarz kanałów sprzedażowych o te dostępne online. Prosto, wygodnie i niemal automatycznie. A nawet jeśli nie chcesz prowadzić sprzedaży w sieci, możesz tu w atrakcyjny dla odbiorcy sposób zaprezentować towary i usługi oferowane przez twoją firmę oraz zachęcić do skorzystania z nich.

Własna strona internetowa to podstawa!

Chcesz zbudować pozytywny wizerunek marki? Zależy Ci, by przekazać najważniejsze informacje o firmie w pigułce? Własna strona to przestrzeń, gdzie Ty masz głos i możesz pokazać to, na czym Ci zależy.

Proste strony, które sprzedają

Im prościej, tym lepiej? W sieci często tak bywa. Prosta, minimalistyczna strona www stanie się nośnikiem najważniejszych informacji i najlepszą zachętą do podjęcia akcji.

Responsywne strony www – wiele ekranów, różne wielkości

Strony są dziś przeglądane zarówno na komputerach stacjonarnych i laptopach, jak również na smartfonach oraz tabletach. Z tego powodu muszą być mobilne – tak jak ich użytkownicy. Właśnie dlatego potrzebujesz w pełni repsonsywne strony – dopasowane formą do wielkości ekranu, na którym są wyświetlane.

WordPress – System CMS dla każdego

Przejmij kontrolę nad swoją stroną – to prostsze niż Ci się wydaje! Przy tworzeniu stron sięgamy po szablony takie jak WordPress i zapewniamy przyjazny system CMS, dzięki któremu samodzielnie dodasz nowe treści i obrazy – tak, by serwis „żył” i był nieustannie aktualny.

Nowoczesne serwisy to strony, które dopasowują się do użytkownika i zapewniają intuicyjną obsługę, a Tobie gwarantują skuteczne budowanie wizerunku i przekaz informacji.

Tworzenie profesjonalnych stron internetowych

Stworzenie strony www to coś więcej niż tylko zaprojektowanie pięknego layoutu, który można podziwiać. Profesjonalny serwis internetowy to przede wszystkim użyteczność – powinna być prosta i intuicyjna, tak aby jej użytkownik podążał do celu – Twojego zysku!

Zyskaj więcej klientów prawie za darmo!

Własna strona www to podstawa każdego biznesu. Dobrze przygotowana pozwoli przyciągnąć dużą liczbę klientów. Do tego działa cały czas, przez co koszt pozyskania klienta jest niski!

Tworzenie stron www – krok po kroku

Research i analiza

Punktem wyjścia przy tworzeniu strony internetowej jest poznanie jej przyszłego (lub obecnego, jeżeli np. projektujemy nową wersję) użytkownika. Aby poznać taką osobę musimy zadać sobie kilka podstawowych pytań:

  • Dlaczego do nas trafił?
  • Co go do tego zmotywowało?
  • Jakie są jego potrzeby?
  • Jak się zachowuje?

Po co w ogóle poznawać i opisywać zachowania osób, które będą korzystać z serwisu www? Odpowiedzi na te pytania dadzą nam wiedzę, dzięki której możemy zaprojektować stronę właśnie dla nich. Spełniając ich oczekiwania, sprawimy że z większym prawdopodobieństwem użytkownicy tacy dokonają konwersji, czyli staną się naszymi klientami.

Tworzenie architektury treści

Strona internetowa nie może istnieć bez zawartości, dlatego kolejnym krokiem jest stworzenie architektury informacji jaką chcemy przekazać użytkownikowi. Ułożenie zależnych od siebie podstron w logiczny sposób znacznie ułatwi poruszanie się po serwisie, zwłaszcza jeżeli jego struktura jest skomplikowana i wielopoziomowa.

Zyskają na tym nie tylko osoby szukającej danej informacji. Dzięki logicznemu ułożeniu poszczególnych treści, strona www jest łatwiej i szybciej skanowana przez roboty indeksujące – przełożyć się to może na lepszą widoczność w wyszukiwarkach internetowych.

Dlaczego zaczynamy od tworzenia treści?

Posiadanie przynajmniej zarysu treści jaka ma znajdować się w serwisie jest niezwykle ważne w procesie projektowania strony www. Ciężko jest zrobić choćby podstawowy szkic bez wiedzy o treści i intencji przekazu. Nawet bardzo dobry layout przestaje mieć sens, jeżeli zostanie zaprojektowany dla innego przekazu.

Prototypowanie i pierwsze testy

Kolejnym etapem w tworzeniu strony internetowej jest przygotowanie szkiców poszczególnych widoków. Bardzo często odbywa się to przy pomocy kartki papieru i ołówka – nie jesteśmy ograniczeni narzędziem, dzięki czemu możemy skupić się na potrzebach użytkownika. To na tym etapie przydaje się wiedza o architekturze treści oraz potrzebach przyszłych klientów, które chcemy zaspokoić.

W kolejnym kroku szkice przygotowane na papierze przenosimy do prototypu strony, który nie jest jeszcze w pełni funkcjonalny, ale może pokazać wszelkie błędy związane z jej użytecznością. Ważne jest aby szczegółowo omówić tak przygotowaną makietę i na tym etapie wykryć jak najwięcej niedoskonałości.

Kodowanie i testowanie

Kodowanie to już właściwe przygotowanie, według wcześniej ustalonych projektów z całą jej funkcjonalnością. Stronę www tworzymy zazwyczaj na roboczym serwerze gdzie odbywają się testy:

  • działania na różnych przeglądarkach internetowych
  • działania na różnych rodzajach urządzeń (desktop, netbook, tablet, smartfon, telefon)
  • szybkości serwera (ważne w przypadku używania systemów CMS)
  • szybkości działania po stronie przeglądarki

Wszelkie niedociągnięcia, które mogą różnicować wygląd układu na różnych przeglądarkach czy urządzeniach, naprawiamy na bieżąco. W ostatnim etapie tworzenia strony optymalizujemy jej kod pod względem szybkości i wydajności, zarówno na serwerze jak i w przeglądarce – wszytko po to, aby witryna ładowała się najszybciej jak to możliwe.

Wdrażanie analityki internetowej

Wdrożenie analityki internetowej nie jest konieczne przy tworzeniu strony www, ale warto się nad tym zastanowić. Większość osób nie docenia analityki, co jest olbrzymim błędem biznesowym. Dane płynące z pochodzenia i zachowań użytkowników mogą posłużyć do podejmowania decyzji istotnych dla prowadzonej działalności.

Wdrożenie analityki bardzo często utożsamiane jest z samą instalacją narzędzia takiego jak darmowe Google Analytics. Większość osób używa go jedynie, aby sprawdzić ilość odsłon strony, a dobrze zaplanowana analityka to przede wszystkim wyznaczenie celów biznesowych oraz mierzenie postępów ich realizacji w czasie.

Testy A/B

Ostatnim etapem tworzenia strony internetowej są testy A/B przeprowadzane na prawdziwych użytkownikach. Mają one sens jedynie gdy serwis posiada odpowiednio duży ruch, dlatego nie można przeprowadzać ich zaraz po uruchomieniu serwisu.

Polegają one na dopracowywaniu wyglądu elementów wpływających na konwersje, tak aby zwiększyć jej współczynnik np. taki test może wykazać, że przeniesienie przycisku zakupu z prawej części na lewą może zwiększyć sprzedaż w sklepie o 20%. Takiej informacji nie uzyskamy podczas standardowych badań, a jedynie na działającej już stronie.

Jak wygląda proces projektowania strony?

Każda strona internetowa jest tak naprawdę inna, dlatego do każdego projektu podchodzimy indywidualnie. Istnieje jednak kilka kroków, które muszą zostać wykonane przy projektowaniu strony, aby Twój serwis spełniał swoją rolę.

Zawsze zaczynamy od celów biznesowych

Proces projektowania zawsze zaczynamy od wyznaczenia celów biznesowych. Informacja o tym jaką rolę ma spełniać strona www w Twojej działalności jest dla nas bardzo istotna. Dzięki pełnej wiedzy o Twoich celach biznesowych jesteśmy w stanie zaprojektować nie tylko samą witrynę, ale także efektywne procesy i interakcje użytkowników serwisu. To na tym etapie wspólnie ustalimy grupę docelową, czyli po prostu osoby, do których pragniesz dotrzeć i chciałbyś, aby zostali Twoimi klientami.

Projektowanie architektury informacji

Ustalenie odpowiedniej hierarchii informacji, zarówno na poziomie całego serwisu, jak i pojedynczej podstrony, pozwoli Twoim klientom zobaczyć to czego oczekują w odpowiednim miejscu i czasie. Zanim przystąpimy do jakiegokolwiek ustalania wizualnego, powinniśmy poznać lub wytworzyć przekazy, które chcemy, aby trafiały do Twoich potencjalnych klientów. Na tym etapie o wiele łatwiej jest ustalić priorytety i kolejność informacji jakie chcemy przekazać odbiorcom.

Zarys layoutu

Gdy poznamy Twoje założenia i informacje jakie ma przekazywać strona, wspólnie zastanowimy się jak ma ona wyglądać i jakie rozwiązania przyniosą najlepsze rezultaty. Powstanie zarys układu strony, który da ogólną wizję jej wyglądu. Na tym etapie uwzględnimy Twoje wskazówki i życzenia.

Prototypowanie

Prototyp strony to “żywa” wersja, która pokazuje poszczególne funkcjonalności witryny i jej działanie. Nie ma ona jeszcze docelowego wyglądu, ale możesz już sprawdzić wszystkie mechanizmy jakie będą w niej funkcjonować. W tym kroku zweryfikujesz: czytelność przekazów informacyjnych, układ oraz poprawność działania.

Właściwy wygląd

Dopiero pod koniec procesu projektowania skupiamy się na aspekcie graficznym. Na tym etapie nadajemy witrynie odpowiedni wygląd. Zawsze dążymy do tego, aby grafika wyróżniała Cię na tle konkurencji, ale zarazem nie przysłaniała głównego przekazu płynącego do Twoich klientów. Ważne aby Twoja strona w jasny i przystępny sposób przekazywała informacje użytkownikom i dążyła do osiągania celów biznesowych.

Przydało się? Oceń!
Średnia ocena: 5,00, na podstawie 1 opinii.
Loading...