Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe na świecie

Warto wiedzieć, że wyszukiwarki internetowe to nie tylko Google. Na świecie istnieje kilka innych wyszukiwarek, które co prawda nie mają mniejsze udziały, ale mogą Cię zainteresować.

Jak skutecznie pozyskiwać klientów z Google?

Pobierz darmowe materiały i otrzymaj solidną dawkę wiedzy o strategicznym podejściu do obecności w wyszukiwarkach.

📘 9 błędów, przez które nie masz klientów z Google.

📗 Pierwszy rozdział E-booka: Samodzielne SEO bez agencji.

👨‍🏫 Kurs o podstawach SEO dla totalnie początkujących.

👩🏻‍💻 Zamknięta grupa do zadawania pytań.

📨 Cotygodniową porcję wiedzy o efektywnej sprzedaży dzięki Google.

📈 Dostęp do niepublicznych case study naszych klientów.

☑️ Checklista analizy strony pod kątem SEO.

📝 Pytania do agencji SEO na początek współpracy.

Zapisz się i pobierz wszystko:

Uwaga! Musisz kliknąć przycisk w pierwszej wiadomości, by potwierdzić swój adres! Jeśli wiadomość nie przychodzi, sprawdź foldery "spam" i "oferty". Bez tego nie otrzymasz dostępu do darmowych materiałów.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

  • Jakie są najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe na świecie?
  • Które z nich są używane w Polsce?
  • Na które warto zwracać uwagę, jeśli chodzi o SEO?

Google

Google to najpopularniejsza, a zarazem najbardziej zaawansowana wyszukiwarka na świecie. Powstała w 1998 roku i od tego czasu ciągle się rozwija. Zdecydowana większość (około 80-90%) użytkowników internetu, używa właśnie Google.

Gigant z Mountain View posiada też jeden z najbardziej rozbudowanych systemów reklamowych (Google Ads), który przynosi firmie olbrzymie zyski. Dzięki Google Ads, reklamy można umieszczać w wyszukiwarce oraz stronach partnerów.

Oprócz samej wyszukiwarki, Google rozwija się w wielu innych dziedzinach, takich jak poczta (Gmail), darmowa przestrzeń dyskowa (Google Drive), chmura (Google Cloud), rozwiązania dla firm (Gsuite), oraz wiele innych.

Zobacz artykuł: Podobne wyszukiwania w Google

Youtube

W poprzednim akapicie celowo pominąłem YouTube, które także należy do Google. YouTube, to obecnie druga na świecie wyszukiwarka, używana miliony razy na godzinę. Dzięki YouTube, każdy może umieścić swoje wideo w internecie.

Aktualnie, YouTube traktowane jest jak sieć społecznościowa, na której można znaleźć treści zarówno rozrywkowe jak i te przydane profesjonalistom, np w biznesie.

Wiele osób postanowiło oprzeć swój biznes o tą wyszukiwarką i zarabiać na życie dzięki publikacji różnego rodzaju materiałów wideo.

Bing

Bing to wyszukiwarka od firmy Microsoft znanej z systemu operacyjnego Windows. Wyszukiwarka ta przez kilka lat przechodziła ewolucję, starając się znaleźć swoje miejsce wśród najpopularniejszych konkurentów. Obecnie odstaje wprawdzie od Google pod względem liczby użytkowników, ale w ciągu ostatnich kilku lat jej pozycja stopniowo wzrasta.

Baidu

Baidu to chińska wyszukiwarka powstała w 2000 roku. Jest ona niekwestionowanym liderem lokalnego rynku. Większość chińczyków korzysta właśnie z Baidu. Strona Google do dziś działa w Chinach bardzo niestabilnie i nie za bardzo nadaje się do przeszukiwania zasobów chińskiego internetu, nie stanowiąc dla Baidu większej konkurencji.

Yandex

Yandex to rosyjska wyszukiwarka internetowa stworzona w 1997 roku. W Rosji cieszy się większą popularnością niż Google – posiada około 50% udziału w tamtejszym rynku. Podobnie jak Google, Dostarcza użytkownikom wiele usług dodatkowych takich jak m.in.: poczta elektroniczna, mapy, translator i własna przeglądarka internetowa.

DuckDuckGo

DuckDuckGo − wyszukiwarka internetowa z siedzibą w Valley Forge w stanie Pensylwania. Wyszukiwarka oprócz tradycyjnych źródeł danych wykorzystuje serwisy tworzone przez użytkowników Internetu, w celu poprawy wyników.

Twórcy wyszukiwarki podkreślają dbanie o ochronę prywatności użytkowników i twierdzą, że nie gromadzą żadnych danych o nich. Wyszukiwarka jest zbudowana w oparciu o otwarte oprogramowanie.

W związku z ujawnianiem i nagłaśnianiem wycieków danych, incydentów inwigilowania internautów przez konkurencję, zaczęła systematycznie zyskiwać na popularności.

Czy ten artykuł był pomocny?

Staramy się tworzyć pomocne i wartościowe treści, dlatego będziemy wdzięczni za ocenę tego artykułu.
Tak
Nie
Autor:
Michał Całka
Jestem specjalistą SEO oraz Google Ads z 6-letnim doświadczeniem. W swojej pracy wykorzystuję najnowsze technologie oraz skuteczne metody komunikacji i promocji w internecie.

Michał Całka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Certyfikat Google Partners
Certyfikat Google PPC
Certyfikat Google Analytics
Certyfikat Google Analytics