O kliencie

D-pos to firma działająca od 1995 roku zajmująca się usługami druku UV, frezowania oraz produkcją materiałów POS, a także fototapet, paneli szklanych, obrazów naklejek według indywidualnych zamówień. Firma realizuje zlecenia zarówno dla osób prywatnych, jak i dużych znanych marek.

Wyzwanie

Głównym wyzwaniem było zaplanowanie właściwej struktury nowej strony, która będzie w stanie przedstawić kompleksową ofertę firmy oraz posyłać ruch z wyników organicznych w Google. Dodatkową trudnością było rozproszenie oferty firmy na mniejsze strony dedykowane różnym usługom. Każda z tych stron była niepoprawnie zoptymalizowała pod wyszukiwarki, a do tego żadna z nich nie posiadała wystarczającej ilości treści, która mogłaby generować ruch.

Działania

Pierwszym etapem współpracy był proces zaplanowania struktury strony, która będzie realnie odzwierciedlać biznes, a do tego będzie optymalna względem Google. W pierwszym etapie zaplanowaliśmy strukturę nowej strony zawierającą około 250 podstron, gdzie każda z nich miała optymalizację na odpowiednie frazy kluczowe, by generować odpowiedni ruch. 

Po zaplanowaniu struktury strony pomagaliśmy przy procesie jej wdrożenia przez zewnętrzną firmę. Na tym etapie skupialiśmy się głównie na kwestiach technicznych oraz tych związanych z architekturą informacji, oraz linkowaniem wewnętrznym.

W momencie uruchomienia nowej strony rozpoczęliśmy proces budowy widoczności w oparciu o przygotowaną wcześniej strategię. Na początku skupiliśmy się na budowaniu treści ofertowych, dodatkowo zaczęły powstawać pierwsze wpisy poradnikowe (blog). Po około 8 miesiącach, do działań dołączyliśmy też publikacje artykułów sponsorowanych publikowanych na zewnętrznych portalach. 

Efekty

Porównując analogiczne okresy rok do roku (Maj 2020 do Maja 2021), strona wygenerowała ponad 1600% wzrostu w wejściach na stronę kierowanych z darmowych wyników wyszukiwania. Realny wzrost ruchu nastąpił około 6 miesięcy po rozpoczęciu współpracy.  

Wykres przedstawia wzrost wejść na stronę z darmowych wyników wyszukiwania
Wykres widoczności domeny d-pos.pl wg Ahrefs

Opinia klienta:

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy. Odpowiada nam metodyczność i konsekwencja działań. Daje się odczuć, że Panowie z Octamedia nie kluczą, nie improwizują zasłaniając się holistycznym zakresem działań a wdrażają rozwiązania, których sprawiają wrażenie być pewnymi i skutecznymi. Po podjęciu współpracy Poczuliśmy, że mamy merytoryczne i techniczne wsparcie w zakresie optymalizacji strony, mamy możliwość dynamicznie zmieniać stronę, dostosowując się do zapotrzebowania rynku. Mamy znacznie więcej zapytań od potencjalnych Klientów.

Cenimy sobie, że Octamedia ma odwagę powiedzieć “To nie jest dobry pomysł, nie powinniśmy tego robić”. Czujemy, że nasz biznes rozwija się, że mamy wsparcie merytoryczne i techniczne ze strony Octamedia. To duży kontrast wg naszych dotychczasowych doświadczeń z firmami o podobnym profilu.

Marcin Krakowiak, współwłaściciel firmy D-pos