O kliencie

Motosternik to warszawska firma oferująca kursy teoretyczne i praktyczne na patent sternika motorowodnego oraz licencję holowania narciarza wodnego. 

Problem

Strona na starcie naszej współpracy posiadała dwa główne problemy, pierwszym z nich była znikoma ilość treści i optymalizacji na zaledwie kilka słów kluczowych. W zasadzie tylko główna strona była w stanie generować jakikolwiek ruch. Reszta podstron była całkowicie pominięta w optymalizacji pod wyszukiwarki. Drugim problemem były linki niskiej jakości, które mogły negatywnie wpływać na widoczność strony. 

Rozwiązanie

W tym przypadku postawiliśmy na dużą ilość treści oraz na fundamentalne zmiany w strukturze całej strony. Efektem tej strategii było powstanie podstron ofertowych, które zostały dokładnie opisane i zoptymalizowane na wybrane wcześniej słowa kluczowe związane z prowadzonym biznesem. 

Bardzo ważnym elementem strategii był blog, który miał generować ruch z fraz typowo poradnikowych — analizy wykazały, że jest ich bardzo dużo, a konkurencja praktycznie w ogóle nie prowadzi takich działań. Jako dodatkowe wzmocnienie, oraz próbę poprawienia profilu linków opublikowaliśmy kilka wysokiej jakości artykułów sponsorowanych. 

Efekty

W sezonie wakacyjnym ruch zwiększył się o 1853% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego ruchu. W lipcu i sierpniu 2019 strona wygenerowała 993 wejścia z Google zarejestrowane w Google Search Console. W wakacje 2020 było to już ponad 19,4 tys. wejść.

Ogromną różnicę widać na wykresie pokazującym wejścia na stronę z ostatnich 16 miesięcy:

Mimo że strona motosternik.pl posiada niewielką ilość podstron, jednak pojawia się w Google na ponad 200 fraz kluczowych w TOP10.

Opinia klienta:

Ostatni sezon był bardzo udany, wszystko dzięki dużej liczbie klientów, którzy trafili do nas z Google. Polecam wszystkim współpracę z Octamedia, zwłaszcza w zakresie pozycjonowania w wynikach organicznych.

Łukasz Chomicz