O kliencie

Sunprofi, to prężnie rozwijająca się hurtowania fotowoltaiczna, która powstała z myślą o obsłudze firm zajmujących się montażem instalacji PV. Wieloletnie doświadczenie zespołu pozwala na merytoryczne doradztwo przy wyborze zarówno całych zestawów, jak i poszczególnych części w hurtowych ilościach.

Wyzwanie

Głównym wyzwaniem związanym z obecnością firmy w Google był brak strony, która miała dopiero powstać. Firma w zasadzie nie była widoczna online, dlatego bez odpowiednio zbudowanej strony nie można było pojawiać się w wyszukiwarkach.

Jednocześnie firma potrzebowała dość szybkiego zastrzyku potencjalnych klientów – instalatorów fotowoltaiki, którzy będą się w przyszłości zaopatrywać w nowo powstałej hurtowni.

Działania

Strategia pozyskiwania klientów z Google zakładała działania na dwóch obszarach: płatnej reklamy oraz działań organicznych. Jeszcze podczas budowy nowej strony, na potrzeby kampanii Google Ads powstał prosty landing page, który generuje zapytania z płatnych reklam. 

Jednocześnie wykonaliśmy wszystkie niezbędne analizy, które miały na celu zaprojektowanie oraz wdrożenie nowej strony, która będzie miała szanse na budowanie ruchu w wynikach organicznych. Struktura nowej strony zakładała optymalizacje na frazy lokalne (miasta w Polsce) oraz poradnikowe (blog dla instalatorów).

Efekty

10 miesięcy pracy zaowocowało w pozyskanie około 2600 zapytań wygenerowanych przez potencjalnych klientów. 

Kampania płatna pozyskała 1530 leadów (telefonów lub wypełnionych formularzy) przy średnim koszcie wynoszącym około 26 zł za kontakt z potencjalnym klientem. 

Kampania SEO w organicznych wynikach wyszukiwania wygenerowała około 20 tys. wejść na stronę, przy czym większość tych wejść nastąpiła dopiero w pierwszym kwartale 2021 roku. Ruch organiczny przełożył się na 950 kontaktów od potencjalnych klientów.

Opinia klienta:

Współpraca z Octamedia to czysta przyjemność. Poprzez stworzenie dla nas strony internetowej oraz kompleksowe działania reklamowe w Google, nasza rozpoznawalność znacznie wzrosła, co z kolei miało bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży. Świetny kontakt, czas reakcji na powierzone zadania jest natychmiastowy. Dzięki konkretnie zaplanowanej strategii i dobrym pomysłom, ruch na stronie rośnie z dnia na dzień! Co wyróżnia Octamedia? Systematyczna analiza naszych potrzeb, która daje nam pewność, że wszelkie działania są zoptymalizowane i skrojone na miarę! Polecam!

Sonia Droździewicz, Specjalista ds. marketingu