Termin pozycjonowanie bardzo precyzyjnie odzwierciedla istotę całego procesu: kiedy Twój potencjalny Klient wpisuje konkretne zapytanie (frazę) do wyszukiwarki, Google już tylko czeka – bo ma wcześniej przygotowane wszystkie wyniki (frazy) oraz ich kolejność. A Tobie zależy na tym, żeby fraza, dzięki  której potencjalny Klient znajdzie właśnie Twoją stronę www znajdowała się wysokiej pozycji, bo wtedy jest duża szansa, że nie będzie szukał dalej, tylko zajrzy do twojego sklepu czy zakładu usługowego.

Dla potencjalnego Klienta fakt, że Twoja strona www wyświetla się bardzo wysoko jest ważny i znaczący. Ale to jeszcze nie koniec. Równie ważna jest pozycja Twojej strony rozumiana tak, jak rozumiemy naszą pozycję społeczną: Twoja strona powinna aspirować do miana strony eksperckiej. Kiedy staje się wartościowym źródłem informacji w internecie, w naturalny i niewymuszony sposób kieruje ruch do Twojego sklepu.

Co jest celem pozycjonowania?

Celem pozycjonowania nie jest zatem nic innego jak wypromowanie danej firmy np. w  Kielcach. Istotą działania jest skupienie się na wygenerowaniu ruchu, który przełoży się na Twoje konkretne cele biznesowe.

Każda firma potrzebuje pozycjonowania, żeby zdobywać klientów z Google, a sama obecność nawet na pierwszym miejscu Google nie oznacza jeszcze sukcesu i zakończenia działań: chodzi przecież o to, żeby na podstawie szczegółowych analiz stworzyć długofalową strategię pozyskiwania wartościowych klientów.

Jeżeli strona nie jest przygotowana do generowania sprzedaży, nawet największy ruch na niej nie przełoży się na Twoje konkretne cele biznesowe, czyli na sprzedaż produktów i usług.

Jak działa Google?

Nie wszyscy wiedzą i umieją sobie zwizualizować jak działa Google w kontekście biznesowym. Kluczowe są trzy kwestie:

  • Google nie działa w czasie rzeczywistym (już wiesz: kiedy Twój potencjalny Klient wpisuje konkretne zapytanie do wyszukiwarki, Google już tylko czeka – bo ma wcześniej przygotowane wszystkie wyniki oraz ich kolejność)
  • Google działa lokalnie
  • Roboty Google nieustannie skanują strony w poszukiwaniu informacji, które mogą się kiedyś przydać do wyświetlenia pytającym

Żeby Twoja strona pojawiała się w Google muszą być spełnione 3 warunki:  

  1. Google musi wiedzieć o tym, że Twoja strona w ogóle istnieje – jeśli robot nie sprawdzi wcześniej Twojej strony, to nigdy nie trafi ona na listę wyników wyszukiwania.
  2. Google musi też mieć możliwość zeskanowania wszystkich podstron – jeżeli nawigacja Twojej strony będzie źle zaprojektowana, to robot może nigdy nie trafić do podstrony z konkretnym produktem, którego ktoś właśnie szuka. Nie da się wypozycjonować strony, jeżeli jej struktura jest niezrozumiała dla Google.
  3. Google musi mieć zaufanie do Twojej strony – to właśnie “zaufanie” odpowiada za kolejność wyników wyszukiwania i właśnie pozycjonowanie. Jakim stronom ufa Google? Takim, które zna i po których umie się poruszać.

Pozycjonowanie sprowadza się do tych 3 punków powyżej.

Czym jest algorytm Google

Najprościej rzecz ujmując: algorytm Google jest mieszanką wszystkich czynników wpływających na SEO. Google przelicza czynniki związane z treścią strony, linkami, technikaliami oraz innymi czynnikami, by ostatecznie ocenić wartość danego adresu URL – sensowność wyświetlenia go w odpowiedzi na zadane pytanie. Ważność poszczególnych czynników SEO wpływających na pozycje konkretnych stron www zmienia się wraz z branżą czy tematyką. 

Zasady, jakimi kierują się algorytmy Google są skomplikowane, a ich dogłębne poznanie utrudnia dodatkowo fakt, że Google coraz częściej używa sztucznej inteligencji, która uczy się poznawać zachowania użytkowników i prezentować im wyniki najlepsze możliwe wyszukiwania. To, że w Twoim komputerze strona znajduje się na pierwszym miejscu, nie oznacza, że wszyscy tak mają!
 

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Podsumowując:

Istnieje ponad 200 czynników, które wpływają na pozycję strony w Google, ale nie wszystkie one są równie ważne. Niektóre wprost zależą od branży.  

Czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem, o których koniecznie musisz pamiętać to:

  • struktura strony oraz linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami
  • ilość oraz jakość treści na stronie, a także częstotliwość dodawania nowej treści
  • występowanie słów kluczowych oraz słów wspierających w tekście i nagłówkach
  • ogólne zaufanie Google do witryny
  • unikalność treści na stronie (czy nie są skopiowane z innych źródeł)
  • szybkość ładowania strony
  • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony

Czynniki związane z popularnością strony internetowej opierają się głównie na linkach (odnośnikach), które prowadzą do naszej strony www z innych stron. Przykładowe czynniki to np.:

  • ilość różnych stron internetowych, które zamieszczają odnośniki do naszej strony
  • łączna ilość linków z innych stron www 
  • wzmianki o domenie 

Właściwie dobrana strategia SEO

Aby zwiększyć ilość ruchu, który będzie zamieniał odwiedzających w klientów potrzebne jest skuteczne pozycjonowanie stron. Nie zależnie do tego czy pozycjonujesz firmę w całej polsce czy lokalnie (na przykład w Krakowie) – potrzebujesz właściwej strategii SEO. 

Strategia pozycjonowania to przede wszystkim zaplanowanie właściwych słów kluczowych oraz stron, na jakie ma trafić użytkownik. Nie da się wypozycjonować na wszystkie frazy kluczowe jednej strony lub podstrony. Musisz zdecydować jakie adresy URL będą optymalizowane na konkretne słowa.

Załóżmy, że mamy do wypozycjonowania agencję SEO w Krakowie. Ta krakowska agencja SEO ma w ofercie kilka podstawowych usług:

  • pozycjonowanie stron dla firm z krakowa
  • pozycjonowanie sklepów internetowych
  • pozycjonowanie zagraniczne
  • audyty SEO
  • itp

Aby dobrze wypozycjonować wszystkie te usługi należy zaplanować jakie słowa kluczowe będą optymalizowane na konkretne adresy, najlepiej to zrobić w tabeli:

Jak dobrać właściwą strategię pozycjonowania?

Strategia pozycjonowania to nic innego jak dobór działań, które właściciel strony internetowej zamierza podjąć w celu zwiększenia jej widoczności w sieci oraz zwiększenia ruchu na stronie, co przełoży się na zdobywanie klientów z Google oraz zamianę klientów potencjalnych na klientów prawdziwych/realnych.

Przygotowanie strategii pozycjonowania to zatem kompletny plan budowy strony, pozwalający na jej maksymalną widoczność w Google. W ramach tworzenia strategii należy wziąć pod uwagę:

  • potrzeby biznesowe firmy
  • cel, jaki dana firma chce osiągnąć dzięki SEO
  • analizę konkurencji
  • określeni grupy odbiorców, do których firma chce dotrzeć ze swoją ofertą
  • stworzenie listy słów kluczowych

Załóżmy, że mamy do wypozycjonowania agencję SEO w mieście Kielce. Ta agencja SEO ma w ofercie kilka podstawowych usług:

Aby dobrze wypozycjonować wszystkie te usługi należy zaplanować jakie słowa kluczowe będą optymalizowane na konkretne adresy, najlepiej to zrobić w tabeli:

Słowa kluczowePodstronaOptymalizacja
agencja seo kielcedomena.pl (strona główna)Title:
Agencja SEO – Kielce

H1:
Skuteczna agencja SEO w Kielce
pozycjonowanie kielce
pozycjonowanie stron kielce
pozycjonowanie stron www kielce
pozycjonowanie stron internetowych kielce
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-kielce/Title:
Pozycjonowanie stron internetowych – Kielce

H1: 
Skuteczne pozycjonowanie stron www - Kielce
pozycjonowanie sklepów internetowych kielce
pozycjonowanie sklepów kielce
optymalizacja sklepów kielce
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-sklepow-interntowych-kielceTitle:
Pozycjonowanie sklepów internetowych – Kielce

H1:
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych w Kielce
audyt SEO kielcedomena.pl/oferta/audyt-seo-kielceTitle:
Audyt SEO – Kielce

H1:
Profesjonalny audyt SEO w Kielce
itditditd

Pozycjonuj swój biznes, a nie wyłącznie stronę www

Choć cały czas mówimy o pozycjonowaniu Twojej strony www, nie możesz zapominać, że Twoim ostatecznym celem biznesowym nie jest sama obecność nawet na pierwszym miejscu Google, ale pozyskiwanie Klientów wprost z wyszukiwarki. Klientów, którzy nie tylko klikną, by przejść na Twoją stronę, ale zostaną na niej na dłużej, a w konsekwencji — sfinalizują transakcję zakupu produktów czy usług.  

Już wiesz: dobra strona w Internecie to podstawa, ale to od jej pozycjonowania zależy, czy tę perfekcyjną wizytówkę Twojego biznesu zobaczy wystarczająca liczba potencjalnych Klientów. Im szersze jest grono odbiorców, do których trafi Twoja oferta (którym się ona wyświetli, kiedy zadają Google konkretne pytanie), tym większa szansa, że któryś z nich zechce przejść od oglądania do zakupu czy zamówienia usługi. To czysta statystyka.

Pamiętaj: eksperci od pozycjonowania stron docierają do klientów, którzy są prawdopodobnie zainteresowani Twoją ofertą. To dzięki temu odzwierciedlenie pozycjonowania dostrzeżesz również w wynikach sprzedażowych. Pozycjonowanie stron internetowych i SEO to skuteczna forma promocji, która niesie za sobą niewielkie wydatki – zwłaszcza gdy przyjrzysz się przełożeniu wydanych sum na ruch na stronie www. 

Pozycjonowanie Kielce – Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w mieście Kielce?

Cena pozycjonowania w mieście Kielce zależy od wielu czynników takich jak: obecny stan domeny, branża, działanie konkurencji czy stan techniczny strony. Przejdź na stronę i poznaj więcej szczegółów na ten temat.

Kiedy będą efekty pozycjonowania mojej strony w mieście Kielce?

Czas efektów pozycjonowania w mieście Kielce, zależy głównie od tego, jaki był stan początkowy strony. Im bardziej zaniedbana pod kątem SEO strona względem konkurencji (Kielce), tym dłużej trzeba będzie czekać na efekty.