Pozycjonowanie stron www - Łódź

Podejmując działania optymalizacyjne czyli wdrażając SEO (ang. Search Engine Optimization), bądź, jak wolisz: pozycjonując swoją stronę www, dajesz sobie szansę na płynny rozwój wymarzonego biznesu w sieci. 

SEO to planowe, precyzyjne działania mające na celu wygenerowanie ruchu z wyszukiwarki, który przełoży się na Twoje cele biznesowe, czyli inaczej strona ma pozyskiwać klientów, którzy pozostawią kontakt i zostaną objęci naszym procesem lead generation. Google oraz inne wyszukiwarki to jedno z najlepszych źródeł ruchu! Dlaczego? Ponieważ TYLKO w wyszukiwarkach potencjalni klienci wpisują to, czego konkretnie potrzebują. Jeśli ktoś czegoś szuka, to tego potrzebuje. Jeśli potrzebuje – to pyta. A Google pomaga mu znaleźć odpowiedź. Cały dowcip polega na tym, żeby odpowiedzią na pytanie Twojego potencjalnego klienta była Twoja strona www, bądź jak wolisz: jej zawartość. 

Co jest celem pozycjonowania w Łodzi?

Wiesz już, co jest  ogólnym  celem pozycjonowania każdej strony www – to po prostu dążenie do stanu, aby Google zaufało Twojej stronie i prezentowało ją Twoim potencjalnym klientom możliwie wysoko w ICH wynikach wyszukiwania.

A co jest celem pozycjonowania firmy z Łodzi? Oczywiście, w pierwszej kolejności pozycjonowanie lokalne, czyli wypromowanie tej firmy w Łodzi, a w dalszej – w całej Polsce i wszędzie indziej. Wszak sieć www nie ma granic. 

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Widoczność firmy w Google zależy od ponad 200 zmiennych. Słynny algorytm Google jest po prostu skomplikowany. Nie łudź się, że jakakolwiek agencja SEO zna go na wylot, czyli zna wszystkie zmienne wpływające na widoczność strony w Google. Dlaczego? 

  • Po pierwsze, jest ich za dużo.
  • Po drugie, często się zmieniają.
  • Po trzecie, Google coraz częściej używa sztucznej inteligencji, która uczy się poznawać zachowania użytkowników i prezentować im wyniki najlepsze możliwe wyszukiwania.
  • Po czwarte, inne zmienne brane są pod uwagę przy pozycjonowaniu strony na urządzenia stacjonarne, inne na urządzenia mobilne.

A jednak pozycjonowanie stron jest możliwe! Żeby Twoja strona pojawiała się w Google muszą być spełnione 3 warunki:  

  1. Google musi wiedzieć o tym, że Twoja strona w ogóle istnieje.
  2. Google musi też mieć możliwość zeskanowania wszystkich jej podstron.
  3. Google musi mieć zaufanie do Twojej strony.

W gruncie rzeczy, pomimo tych wszystkich komplikacji zasadę działania Google można sprowadzić do jednego prostego zdania: Google odpowiada na pytania swoich użytkowników. Musi więc zaufać Twojej stronie i pokazać ją jako odpowiedź na pytanie Twojego potencjalnego klienta. 

Zaufać stronie. Jak to łatwo powiedzieć…. 

Załóżmy, że twoja strona spełniła już wymienione wyżej 3 warunki zaistnienia w „świadomości wyszukiwarki”. Teraz zależy Ci na tym, żeby roboty indeksujące Google zaufały Twojej stronie www i podczas wpisywania frazy przez potencjalnego klienta skierowały go właśnie do Twojego sklepu. Oto kolejne warunki do spełnienia:  

  • Twoja strona musi się w ogóle wyświetlać na konkretną frazę.
  • Pozycja tej frazy powinna być w miarę wysoka.
  • Treść wyniku wyszukiwania powinna zachęcać do kliknięcia w wynik wyszukiwania.
  • Wynik wyszukiwania powinien kierować do odpowiedniej (pod)strony docelowej.
  • (Pod)strona docelowa powinna być zoptymalizowana pod kątem Twoich celów biznesowych – tak się stanie, gdy wdrożone zostanie SEO, czyli optymalizacji strony internetowej zwana potocznie pozycjonowaniem.

Jak pozyskiwać klientów dzięki Google?

Aby pozyskiwać klientów z Google musisz wyobrazić sobie, że…

  • Twoim zadaniem jest zaplanowanie, zaprojektowanie i, ostatecznie, wybudowanie drogi, którą szedł będzie Twój potencjalny klient od chwili, gdy wpisze słowo kluczowe do wyszukiwarki, do momentu wykonania pożądanej akcji (np. zakupu produktu czy usługi) na Twojej stronie www. Proces powstania takiej drogi do pozyskania realnego klienta najeżony jest pułapkami, które starasz się omijać wdrażając audyt SEO, a potem konkretne działania optymalizacyjne.
  • Strona www Twojej firmy pojawia się jako odpowiedź na frazę wpisaną przez Klienta w Google, a jest to strona tak zoptymalizowana pod kątem technicznym i tak atrakcyjna merytorycznie dla poszukującego, że potraktuje ją jako stronę docelową. Pomyśli: tak, znalazłem to, czego szukałem. Zostaję na tej stronie. Przeglądam jej zasoby. Tak, tu kupię towar/zamówię usługę. I tak oto klient potencjalny przedzierzga się w klienta realnego.

Czy audyt SEO jest potrzebny?

Audyt SEO to sprawdzenie strony pod kątem indeksowania, struktury i błędów technicznych. Dzięki niemu otrzymasz szczegółowe instrukcje zmian na stronie, które są niezbędne, by zdobywać wartościowy ruch przekładający się na sprzedaż. Profesjonalny audyt SEO, bez względu na to, czy robisz go sam, czy zlecasz wyspecjalizowanej agencji, opiera się głównie o RĘCZNE analizy strony, słów kluczowych i konkurencji. To czasochłonny proces (waha się od 20 do 40 godzin), ale jego przeprowadzenie gwarantuje opracowanie najlepszej możliwej strategii SEO i planu działania. 

Jeśli chcesz samodzielnie przeprowadzić jednorazowy audyt SEO, będziesz potrzebował pewnego zestawu narzędzi, z których część posiada darmowe okresy testowe. Wśród darmowych narzędzi znajdziesz:

  • Google Search Console (podstawowe, a zarazem najlepsze narzędzie do analizy widoczności strony w Google)
  • Google Analytics (narzędzie do analizy ruchu na stronie)
  • Google Keyword Planner (narzędzie przydatne w analizach słów kluczowych)
     

Jak wybrać dobrą agencję SEO z Łodzi?

Możesz zdecydować się na początkującego freelancera, który na pewno nie policzy sobie za pozycjonowanie Twojej strony tyle, co profesjonalna agencja, ale pod warunkiem, że zada on sobie trud zdobycia wiedzy o ofercie Twojej firmy oraz całym biznesie. Jeżeli osoba oferująca darmową pomoc nie spróbuje zrozumieć Twojej działalności, nie uda jej się przygotować dla Ciebie rekomendacji dotyczące treści strony. A sama lista błędów technicznych wykrytych na Twojej stronie oraz naprawa tych błędów bez zoptymalizowania treści nie poskutkuje zwiększeniem widoczności strony. Gdyby tak było, content marketing nie byłby jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin marketingu!

Możesz też wybrać profesjonalną agencję SEO. Agencja SEO poza swoimi usługami pozycjonowania stron może też zaoferować konsultację SEO, które są również bardzo pomocne przy zdobywaniu ruchu z Google.

Jak dobrać właściwą strategię pozycjonowania?

Strategia pozycjonowania to nic innego jak dobór działań, które właściciel strony internetowej zamierza podjąć w celu zwiększenia jej widoczności w sieci oraz zwiększenia ruchu na stronie, co przełoży się na zdobywanie klientów z Google oraz zamianę klientów potencjalnych na klientów prawdziwych/realnych.

Przygotowanie strategii pozycjonowania to zatem kompletny plan budowy strony, pozwalający na jej maksymalną widoczność w Google. W ramach tworzenia strategii należy wziąć pod uwagę:

  • potrzeby biznesowe firmy
  • cel, jaki dana firma chce osiągnąć
  • analizę konkurencji
  • określeni grupy odbiorców, do których firma chce dotrzeć ze swoją ofertą
  • stworzenie listy słów kluczowych

Załóżmy, że mamy do wypozycjonowania agencję SEO w Łodzi. Ta łódzka agencja SEO ma w ofercie kilka podstawowych usług:

  • pozycjonowanie stron dla firm z Łodzi
  • pozycjonowanie sklepów internetowych
  • pozycjonowanie zagraniczne
  • audyty SEO
  • itp

Aby dobrze wypozycjonować wszystkie te usługi należy zaplanować jakie słowa kluczowe będą optymalizowane na konkretne adresy, najlepiej to zrobić w tabeli:

Jak dobrać właściwą strategię pozycjonowania?

Strategia pozycjonowania to nic innego jak dobór działań, które właściciel strony internetowej zamierza podjąć w celu zwiększenia jej widoczności w sieci oraz zwiększenia ruchu na stronie, co przełoży się na zdobywanie klientów z Google oraz zamianę klientów potencjalnych na klientów prawdziwych/realnych.

Przygotowanie strategii pozycjonowania to zatem kompletny plan budowy strony, pozwalający na jej maksymalną widoczność w Google. W ramach tworzenia strategii należy wziąć pod uwagę:

  • potrzeby biznesowe firmy
  • cel, jaki dana firma chce osiągnąć dzięki SEO
  • analizę konkurencji
  • określeni grupy odbiorców, do których firma chce dotrzeć ze swoją ofertą
  • stworzenie listy słów kluczowych

Załóżmy, że mamy do wypozycjonowania agencję SEO w mieście Łódź. Ta agencja SEO ma w ofercie kilka podstawowych usług:

Aby dobrze wypozycjonować wszystkie te usługi należy zaplanować jakie słowa kluczowe będą optymalizowane na konkretne adresy, najlepiej to zrobić w tabeli:

Słowa kluczowePodstronaOptymalizacja
agencja seo Łódźdomena.pl (strona główna)Title:
Agencja SEO – Łódź

H1:
Skuteczna agencja SEO w Łódź
pozycjonowanie Łódź
pozycjonowanie stron Łódź
pozycjonowanie stron www Łódź
pozycjonowanie stron internetowych Łódź
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-lodz/Title:
Pozycjonowanie stron internetowych – Łódź

H1: 
Skuteczne pozycjonowanie stron www - Łódź
pozycjonowanie sklepów internetowych Łódź
pozycjonowanie sklepów Łódź
optymalizacja sklepów Łódź
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-sklepow-interntowych-lodzTitle:
Pozycjonowanie sklepów internetowych – Łódź

H1:
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych w Łódź
audyt SEO Łódźdomena.pl/oferta/audyt-seo-lodzTitle:
Audyt SEO – Łódź

H1:
Profesjonalny audyt SEO w Łódź
itditditd

Czy można pozycjonować się samemu?

Oczywiście możesz zostać specjalistą SEO do spraw własnej strony internetowej. Wystarczy, że poświęcisz na to trochę czasu i przejdziesz krok po kroku wszystkie etapy związane z analizą oraz planowaniem. Staną przed Tobą m. in. takie zadania jak:

  • zbadanie widoczności strony
  • analiza słów kluczowych
  • analiza struktury strony
  • indeksowanie strony
  • poprawa i optymalizacja treści na stronie
  • analiza problemów technicznych związanych z budową strony, które m. in. wpływają na szybkość jej działania

Darmowy kurs SEO pomoże Ci zdobyć wiedzę na temat pozycjonowania i pomoże Ci pozyskiwać klientów z wyszukiwarek.

Pozycjonowanie Łódź – Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w mieście Łódź?

Cena pozycjonowania w mieście Łódź zależy od wielu czynników takich jak: obecny stan domeny, branża, działanie konkurencji czy stan techniczny strony. Przejdź na stronę i poznaj więcej szczegółów na ten temat.

Kiedy będą efekty pozycjonowania mojej strony w mieście Łódź?

Czas efektów pozycjonowania w mieście Łódź, zależy głównie od tego, jaki był stan początkowy strony. Im bardziej zaniedbana pod kątem SEO strona względem konkurencji (Łódź), tym dłużej trzeba będzie czekać na efekty.