Wiesz dlaczego mówi się, że SEO nie działa?

Większość osób uważa, że jak już będą na pierwszych miejscach w Gogole, to klienci będą ciągle od nich kupować. Prawda jest taka, że obecność w Google to dopiero początek. Wysokie pozycje nie dadzą nic bez odpowiedniego przygotowania strony.

  1. Musisz być wysoko, ale na odpowiednie frazy używane przez klientów, którzy będą kupować.
  2. Już na poziomie wyników wyszukiwania musisz pokazywać, że warto wejść na Twoją stronę internetową.
  3. Sam wynik wyszukiwania musi kierować do strony, która zrealizuje Twój cel biznesowy.
  4. Strona docelowa musi być zoptymalizowana w taki sposób, by pomóc klientowi wykonać właściwą akcję.

Bez takiego podejścia trudno mówić o pozyskiwaniu klientów. A jeśli jesteś dość wysoko i masz jakąkolwiek sprzedaż — pomyśl jak mogłaby się ona zwiększyć po wdrożeniu SEO nastawionego na zdobywanie klientów!

Tym się właśnie zajmujemy. Pomagamy firmom takim jak Twoja zwiększać sprzedaż za pośrednictwem darmowych wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron www – Lublin – jak to działa?

Pozycjonowanie stron www lub też inaczej SEO (z języka angielskiego Search Engine Optimization) to szereg działań mających na celu zwiększenie widoczności strony w darmowych wynikach wyszukiwania, głównie w Google. Celem pozycjonowania jest przede wszystkim:

  • wypozycjonowanie strony na słowa kluczowe związane z prowadzonym biznesem
  • wygenerowanie wartościowego ruchu, który przełoży się na sprzedaż
Pozycjonowanie - Lublin
Pozycjonowanie (Lublin)

Każdy biznes potrzebuje klientów, nieważne czy jest to duży sklep internetowy, czy też mały biznes lokalny (na przykład w Lublinie). Pozycjonowanie będzie pomagało zdobywać nowych klientów, ale pod warunkiem, że będzie przeprowadzone w sposób profesjonalny i skuteczny.

Zobacz jak wypromowaliśmy firmy z Lublina

Zanim przeczytasz wiele przydatnych informacji na temat pozycjonowania, możesz sprawdzić, jak takie działania przekładają się na biznesy naszych klientów. Polecamy sprawdzić zwłaszcza opisy dwóch firm z Lublina, którym pozycjonowanie w Google pozwoliło rozwinąć sprzedaż.

Erton

Pierwsza z nich to Erton — lubelska firma robiącą wysokiej jakości meble na wymiar. Dzięki pozycjonowaniu na wiele fraz kluczowych strona pojawia się nie tylko w Lublinie, ale i całej Polsce co znaczącą zwiększa perspektywy rozwoju. Strona w rok osiągnęła bardzo wysokie pozycja na frazy związane z meblami w mieście Lublin:

Druga pozycja na ważną frazę dzięki pozycjonowaniu (Lublin)

Jeśli chcesz zobaczyć szczegóły naszej współpracy z firmą Erton, zachęcamy do zapoznania się z case study. Przeczytasz w nim, jak zaplanowaliśmy rozwój strony i jakie były tego efekty.

Czytaj opis sukcesu firmy Erton →

Opinia właściciela firmy Erton:

Polecam, pozycjonowanie oraz reklama płatna przyczyniły się do znacznego zwiększenia przychodów mojej firmy. Bardzo podoba mi się strategiczne podejście do wszelkich działań. Od ponad roku ruch na stronie z wyników wyszukiwania regularnie rośnie. Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się aż tak dobrego przełożenia na biznes.

Activeline

Druga firma z Lublina to Activeline — producent sprzętu outdoor typu siłownie oraz place zabaw. Strona firmy Activeline jest pozycjonowana w skali całego kraju. Od ponad roku, stale zwiększamy pozycję fraz, które przekładają się na zdobywanie nowych zleceń:

Stale rosnąca liczba fraz w TOP10 dzięki pozycjonowaniu

Jeśli chcesz zobaczyć szczegóły naszej współpracy z firmą Activeline, zachęcamy do zapoznania się z case study. Przeczytasz w nim, jak zaplanowaliśmy rozwój strony i jakie były tego efekty.

Czytaj opis sukcesu firmy Activeline →

Opinia właściciela firmy Activeline

Jestem bardzo zadowolony z całej wykonywanej pracy, chłopaki naprawdę pomogli mi rozwinąć biznes. Zdecydowana większość nowych zapytań pochodzi od klientów, którzy znaleźli nas w Google. Do momentu podjęcia współpracy byłem obsługiwany przez firmy od SEO , które tylko wyciągały ode mnie pieniądze. Obecna współpraca to zupełnie inny poziom. Przede wszystkim zostałem dobrze wysłuchany, a strategia pozyskiwania klientów uwzględniała wszystkie aspekty mojego biznesu. To co mi się bardzo podobała to nastawienie na cel oraz dużo fajnych propozycji, które przyczyniały się do zwiększenia zapytań ze strony, a ostatecznie coraz większej sprzedaży.

Jak w ogóle działa Google?

Nie wszyscy wiedzą, że Google to wyszukiwarka, która nie działa w czasie rzeczywistym. Gdy wpisujesz zapytanie np. „pozycjonowanie lublin”, wyszukiwarka już wcześniej zna listę stron, które pasują pod tą frazę kluczową.

W czasie rzeczywistym, jedyne co może zmienić kolejność wyników wyszukiwania to kwestie związane z użytkownikiem takie jak jego historia czy lokalizacja. Wyniki będą trochę inne poza granicami Lublina, niż w samym centrum Lublina.

Musisz wiedzieć, że roboty Google nieustanie skanują siec w poszukiwaniu informacji, które mogą się kiedyś przydać. Dopiero gdy taki robot trafi na Twoją stronę, zostanie ona zapisana do bazy.

Aby Twoja strona mogła pojawiać się w darmowych wynikach wyszukiwania muszą być spełnione pewne warunki:

  • Google musi wiedzieć o tym, że Twoja strona w ogóle istnieje. Musi po prostu wejść przynajmniej raz na każdą podstronę i zapisać wszystkie informacje. Możesz zapomnieć o pozycjonowaniu strony, która nie, dodana do indeksu Gogole.
  • Google musi też mieć możliwość zeskanowania wszystkich podstron. To ważne, bo każda z tych stron może być wynikiem wyszukiwania. W przypadku małych stron nie jest to problemem, natomiast w dużych serwisach z tysiącami podstron, należy zapanować na strukturą stroną, aby taki robot mógł dotrzeć do wszystkich ważnych podstron.
  • Google musi mieć zaufanie do Twojej firmy. Dwa poprzednie punkty to czysto techniczna sprawa. Albo Google wejdzie i zeskanuje stronę, albo nie. Z zaufaniem jest trochę trudniej, a bez tego nie będziesz wysoko. Musisz sprawić, by Google ufało Twojej stronie.

Jak sprawić by Google zaufało stronie i strona dobrze się pozycjonowała? Zrobisz to za pomocą treści strony, które muszą być w jak najwyższej jakości. Wyszukiwarka sprawdza, co piszesz i jak często. Jeśli widza zawarta na Twojej stronie jest prawdziwa — strona jest godna zaufania.

To dlatego content marketing jest idealnym narzędziem SEO. Budując wartościową treść, stajesz się ekspertem w oczach klientów oraz dla wyszukiwarki i zyskujesz cenne pozycje.

Od czego zależy kolejność wyników wyszukiwania w Google?

Kolejność wyników wyszukiwania nie jest oczywiście przypadkowa. Najwyżej znajdują się strony internetowe, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego zapytania, a do tego Google ufa tym stroną dzięki wartościowej treści. Za ułożenie ich w odpowiedniej kolejności odpowiedzialny jest algorytm wyszukiwarki Google.

Dokładny sposób działania algorytmu nie jest oczywiście powszechnie znany, jednak znane są czynniki, które mają wpływ na to, że jedna strona znajduje się w wynikach wyszukiwania na wyższej pozycji niż inne. Wszystkich czynników, które mają na to wpływ, jest około 200. Pozycjonowanie ma na celu sprawienie, że strona będzie zoptymalizowana pod kątem najważniejszych czynników.

Elementy, które mają wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, możemy podzielić na 2 ogólne grupy:

Do czynników związanych z treścią na stronie i jej działaniem zaliczyć możemy m.in.:

  • struktura strony oraz linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami
  • ilość oraz jakość treści na stronie, a także częstotliwość dodawania nowej treści
  • występowanie słów kluczowych oraz słów wspierających w tekście i nagłówkach
  • ogólne zaufanie Google do witryny
  • unikalność treści na stronie (czy nie są skopiowane z innych źródeł)
  • szybkość ładowania strony
  • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony

Z kolei czynniki związane z popularnością strony internetowej opierają się głównie na linkach (odnośnikach), które prowadzą do naszej strony www z innych stron. Przykładowe czynniki to np.:

  • ilość różnych stron internetowych, które zamieszczają odnośniki do naszej strony
  • łączna ilość linków z innych stron www
  • wzmianki o domenie lub nazwie firmy na innych stronach
  • jakość stron internetowych, które linkują do naszej (liczba użytkowników je odwiedzająca, ich popularność)

Główne czynniki SEO, na które musisz zwracać uwagę

Istnieje jednak pewna lista czynników rankingowych, które musisz wziąć pod uwagę, porównując swoją stronę do konkurencji. To one wpływają na skuteczne pozycjonowanie. Poniżej znajduje się lista tych najważniejszych:

Treść strony

To treść strony jest odpowiedzią na pytanie wpisane w wyszukiwarkę. Na podstawie tej treści Google analizuje czy Twoja strona może się przydać pytającemu. Nie można pozycjonować pustej strony, to dlatego tak ważne jest opisywanie produktów czy usług nawet bardzo szczegółowo. Każda strona (adres URL) powinna mieć swój unikalny tytuł oraz opis (podstawowe meta tagi) reprezentujący jej treść — to one pojawią się najprawdopodobniej jako wynik wyszukiwania i są to najistotniejsze elementy SEO.

Budowa strony

Budowa strony to przede wszystkim logiczne rozmieszczenie informacji na stronie internetowej. Konkretne działy, sekcje czy kategorie powinny mieć swoje miejsca w serwisie. Użytkownik nie może czuć się zdezorientowany, gdy trafi na Twoją stronę. To jak dane treści są ze sobą połączone (linkami między stronami), może mieć bardzo duży wpływ pozycjonowanie domeny.

Ważnym czynnikiem wpływającym na SEO jest także możliwość skanowania strony przez roboty Google — jeżeli nie mają one możliwości wejścia na poszczególne podstrony serwisu, to nie będą wstanie pokazać tych adresów jako wyniki wyszukiwania. Nie można pozycjonować strony, której Google nie może wcześniej przeczytać.

Aspekty techniczne

Istnieje wiele technikaliów, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie w darmowych wynikach wyszukiwania. Może to być na przykład semantyka kodu HTML, jakość grafik czy ich nazwy lub atrybuty ALT. Poprawność strony ma wielkie znaczenie w procesie indeksowania SEO. Im lepiej zbudowana jest strona, tym łatwiej roboty Google będą ją skanować i odnajdywać odpowiednie informacje i tym skuteczniejsze będzie pozycjonowanie.

Bardzo pomocne będą tutaj dane strukturalne, które pokazują istnienie elementy strony np: dane firmy lokalizacyjne firmy, informacje o ofercie, produktach czy planowanych wydarzeniach. Istnieją schematy, które bezpośrednio pokazują Google szczegółowe informacje, które prezentowane są potem w wynikach wyszukiwania. To właśnie dane strukturalne odpowiadają za gwiazdki recenzji pokazywane obok wyników wyszukiwania. To dlatego dane strukturalne są bardzo ważne w pozycjonowaniu stron internetowych.

Zaufanie Google do strony

Aby wyświetlać Twoje adresy URL jako wyniki wyszukiwania, Google chce mieć pewność, że treści tam umieszczone będą odpowiadać na zadawane pytania i dodatkowo spełnią oczekiwania osób wyszukujących. 

Aby Twoja domena była dobrze wypozycjonowana, musi posiadać pewien autorytet. To dlatego istnieją pewne domeny, które pojawiają się na bardzo dużą ilość fraz. Przykładem może być Wikipedia, na hasła związane z wiedzą będzie zazwyczaj bardzo wysoko. Dlaczego Google ufa tej witrynie? 

Jeszcze jakiś czas temu można było nadużywać drugiej zasady i po prostu umieszczać linki z dużej ilości domen. Wiele stron zostało tak wypozycjonwanych i zajmują wysokie pozycje do dziś. Niestety, teraz taka forma “oszukiwania” algorytmu już nie zadziała. Tylko linki ze stron, które same mają wysoką reputację, będą się liczyć. 

Aby wypozycjjonować swoją stronę, musisz sprawiać, by inne domeny, którym Google ufa, linkowały do ciebie. Najlepiej by było, żeby domeny linkujące do ciebie były powiązane tematycznie — doskonale sprawdzą się tutaj portale tematyczne, blogi czy prawdziwe fora. To kolejna z podstaw SEO.

Urządzenia

Kolejność wyników wyszukiwania zależy też od urządzenia, z jakiego korzystasz. Na pewno zauważyłeś już, że wyniki wyszukiwania prezentowane na komputerze nie pokrywają się z tymi na smartfonach, czy tabletach. Nie oznacza to, że należy inaczej pozycjonować stronę www na różne urządzenia — nalezy mieć taką samą treść na wszystkich urządzeniach.

W zależności od używanego urządzenia proporcje czynników rankingowych SEO się zmieniają. Głównie chodzi tu o przystosowanie strony do małych ekranów oraz jej szybkie działanie — to jedne z ważniejszych czynników, które wpływają na pozycjonowanie mobilne. 

Lokalizacja

Twoja lokalizacja także ma wpływ na część pozycjonowanych zapytań, głównie związanych z lokalnymi biznesami czy wydarzeniami. Wbrew pozorom, Google dość dokładnie jest w stanie określić Twoją lokalizację na przykład po sygnale GPS telefonu.

Nawet jak wyłączysz czujnik GPS w swoim urządzeniu, namierzenie Cię będzie nadal możliwe — wystarczy zwykły sygnał telefonu, którego używasz do rozmowy. Taka analiza pozycji telefonu jest możliwa, zarówno w małych miejscowościach, jak i większych miastach takich jak Lublin.

Użytkownicy komputerów stacjonarnych także są łatwi do namierzenia dzięki adresowi IP. Ogólnie rzecz biorąc, Google jest prawie zawsze określić Twoją lokalizację z dokładnością do miasta lub nawet dzielnicy (w Lublinie nawet z dokładnością do ulicy). Dzięki temu może on prezentować wyniki lokalne.

Szukasz dentysty, piekarni lub najbliższej restauracji? Nie musisz wpisywać nazwy miasta. Google pokaże Ci te najbliższe Twojej lokalizacji. To bardzo ważne w procesie pozycjonowania biznesów lokalnych, które chcą zdobywać klientów z SEO.

Twoje zachowanie w internecie

To jakie wyniki otrzymasz, zależy też od tego, jak wygląda Twoje zachowanie w wyszukiwarce oraz na innych stronach. Na podstawie danych historycznych, wyszukiwarka wie, czym się interesujesz i jakie są Twoje preferencje. Wiedza o użytkownikach wpływa na SEO.

Jeśli jesteś miłośnikiem owoców i wpiszesz w Google słowo “avokado” – informacje o tym owocu lub przepisy z nim związane. Jeżeli natomiast jesteś stałym bywalcem restauracji o tej nazwie, jako wynik wyszukiwania zobaczysz stronę internetową tego lokalu. Pamiętaj o tym podczas pozycjonowania swojej strony.

Właściwie dobrana strategia SEO

Aby zwiększyć ilość ruchu, który będzie zamieniał odwiedzających w klientów potrzebne jest skuteczne pozycjonowanie stron. Nie zależnie do tego czy pozycjonujesz firmę w całej polsce czy lokalnie (na przykład w Lublinie) – potrzebujesz właściwej strategii SEO

Strategia pozycjonowania to przede wszystkiem zaplanowanie właściwych słów kluczowych oraz stron na jakie ma trafić użytkownik. Nie da się wypozycjonować na wszystkie frazy kluczowe jednej strony lub podstrony. Musisz zdecydować jakie adresy URL będą optymalizowane na konkretne słowa.

SEO - Lublin
SEO (Lublin)

Załóżmy, że mamy do wypozycjonowania agencję SEO w Lublinie. Ta lubelska agencja SEO ma w ofercie kilka podstawowych usług:

  • pozycjonowanie stron dla firm z lublina
  • pozycjonowanie sklepów internetowych
  • pozycjonowanie zagraniczne
  • audyty SEO
  • itp

Aby dobrze wypozycjonować wszystkie te usługi należy zaplanować jakie słowa kluczowe będą optymalizowane na konkretne adresy, najlepiej to zrobić w tabeli:

Słowa kluczowePodstronaOptymalizacja
agencja seo lublindomena.pl (strona główna)Title:
Agencja SEO – Lublin

H1:
Skuteczna agencja SEO w Lublinie
pozycjonowanie lublin
pozycjonowanie stron lublin
pozycjonowanie stron www lublin
pozycjonowanie stron internetowych lublin
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-lublin/Title:
Pozycjonowanie stron internetowych – Lublin

H1: 
Skuteczne pozycjonowanie stron www w Lublinie
pozycjonowanie sklepów internetowych lublin
pozycjonowanie sklepów lublin
optymalizacja sklepów lublin
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-sklepow-interntowych/Title:
Pozycjonowanie sklepów internetowych – Lublin

H1:
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych w Lublinie
audyt SEO lublindomena.pl/oferta/audyt-seoTitle:
Audyt SEO – Lublin

H1:
Profesjonalny audyt SEO w Lublinie
itditditd

Ogólnie, musisz zaplanować wszystkie słowa kluczowe względem adresów URL i umieścić je w podobnej tabeli. Tabela będzie miała tyle rzędów, ile masz podstron w swoim serwisie. Jeśli zapełnisz już wszystkie adresy URL, a mimo wszystko masz jeszcze dodatkowe słowa kluczowe (frazy longtail) — musisz stworzyć nowe adresy dla tych słów.

Mając taką tabelę, musisz zaplanować treść poszczególnych adresów URL oraz linki prowadzące do tych podstron. Wdrożenie takiego planu pozwoli szybciej i bardziej przewidywanie wypozycjonować Twoją stronę. Warto jest więc poświęcić trochę więcej czasu na wyszukiwanie słów kluczowych i planowanie ich w strukturze strony.

Strona zbudowana pod pozycjonowanie

Strona idealna pod pozycjonowanie to przede wszystkim taka, która ma tyle podstron i treści, by dało się ją zoptymalizować pod konkretne słowa kluczowe. Oczywiście Twoja strona www musi być też zoptymalizowana pod względem technicznym, by roboty Google mogły ją zeskanować i indeksować.

Najważniejsza jest struktura strony i architektura informacji. Google poznaje strukturę strony, analizując linkowanie wewnętrzne, czyli to jak poszczególne podstrony linkują do siebie. Ważna jest liczba linków oraz treść ich anchorów. 

Regularnie dodawana i optymalizowania treść

Treść strony to kolejny bardzo ważny czynnik związany z pozycjonowaniem stron internetowych. W treści istotna jest jej architektura oraz zawartość odpowiednich słów kluczowych — to dla tego podczas publikacji treści należy wykonywać analizy słów kluczowych.

W skutecznym pozycjonowaniu stron www ważne jest też częstotliwość publikacji oraz jakość samej treści. Musisz więc publikować nowe treści — na przykład w postaci firmowego bloga. Jakość tekstów musi być dobra, najlepiej gdyby Twoje wpisy dawały realną wartość potencjalnym klientom — nie zalecane jest pisanie treści tylko pod pozycjonowanie.

Czynniki zewnętrzne takie jak backlinki czy wzmianki

Jednym z pierwszych i nadal aktualnym czynnikiem rankingowym jest ilość oraz jakość linków wskazujących Do Twojej strony. W danych czasach liczyła się tylko ilość, pozycjonerzy po prostu umieszczali tysiące linków do domeny, by pozycjonować daną stronę. Teraz liczy się jakość, czyli linki muszą być z dobrych źródeł. Dobre źródła to strony o wysokiej reputacji, z realnym ruchem. 

W dobie dzisiejszych algorytmów takich jak Pingwin czy Panda stosowanie popularnych kiedyś zapleczy pozycjonerskich jest bardzo ryzykowne. Zaplecze to specjalna strona, która istnieje tylko po to, by móc linkować do pozycjonowanych stron klientów. Zaplecza takie jeszcze mogą działać w pewnych przypadkach, ale ich stosowanie jest bardzo ryzykowne, zwłaszcza dla osób, które nie mają doświadczenia w takim sposobie pozycjonowania. Oczywiście wiele firm, w tym te w Lublinie, nie przyznaje się do takich praktyk, co jest zrozumiałe.

Proces zdobywania klienta dzięki pozycjonowaniu

Potencjalny klient przechodzi długą drogę, zanim dokona zakupu czy poprosi o ofertę. Istnieje kilka ważnych etapów, przez które musisz w łatwy sposób przeprowadzić osobę do Twojego celu. Tylko wtedy pozycjonowanie będzie skuteczne.

Proces SEO z punktu widzenia użytkownika wygląda następująco:

  1. Użytkownik odkrywa w sobie jakąś potrzebę i z intencją spełnienia potrzeby zaczyna szukać w Google.
  2. Użytkownik zaczyna wpisywać różne zapytania związane z jego potrzebą — to dlatego ważne jest, aby pozycjonować się na wszelkie możliwe frazy.
  3. Po wpisaniu zapytania użytkownik wybiera, kilka wyników, w które klika. Wpływ na to, w co kliknie ma optymalizacja SEO tytułu i opisu.
  4. Po przejściu na stronę, użytkownik oczekuje, że adres docelowy na jaki trafił rozwiąże jego problem

W całym procesie pozycjonowania istnieje kilka pułapek, w które łatwo wpaść. Są to tak zwane wąskie gardła w procesie pozycjonowania.

Problem 1:

Twoja strona nie pojawia się na różne kombinacje zapytań związane z pytaniem potencjalnego klienta. Zamiast być widocznym tylko na kilka fraz związanych z produktem, Twoja strona powinna pozycjonować się na wszelkie możliwe zapytania związane z tym tematem. 

Jedni klienci sklepu wpiszą “pozycjonowanie” inni mogą wpisać “skuteczne pozycjonowanie stron internetowych”. Jeśli pojawiasz się na wszystkie frazy, Twoja szansa na zdobycie ruchu generowanego przez potencjalnych klientów bardzo się zwiększa. 

Problem 2:

Treści, wyników wyszukiwania nie odpowiadają zapytaniu użytkownika. Ważne jest, aby użytkownik widział w treści wyniku wyszukiwania, że po kliknięciu w niego znajdzie odpowiedź na swój problem.

Przykład dla zapytania “pozycjonowanie lublin”:

Title 1:
Pozycjonowanie lublin, SEO lublin, pozycjonowanie stron www lublin, strony www, sklepy internetowe — Agencja SEO X

Title 2:
Skuteczne pozycjonowanie stron w Lublinie — Agencja SEO

Który z wyników jest bardziej atrakcyjny? Drugi pokazuje użytkownikowi, że trafi na podstronę dedykowaną usłudze pozycjonowania firm. Nie będzie musiał dodatkowo szukać, by znaleźć to, czego potrzebuje. Dodatkowo już na poziomie wyników wyszukiwania, potencjalny klient dostaje informację o skuteczności działań, co wpływa na atrakcyjność pozycjonowania tej strony.

Aby strona miała tak precyzyjne wyniki wyszukiwania, wymagana jest odpowiednia struktura strony, ale przekłada się to na o wiele lepsze wyniki sprzedażowe. 

Analogicznie będzie z firmami usługowymi. Jeżeli potencjalny klient szuka projektanta do ogrodu, to warto mieć podstronę dedykowaną tej usłudze. 

Ludzie o wiele chętniej kliknąć tytuł: “Projektowanie nowoczesnych ogrodów w Lublinie – xyz” zamiast “firma ogrodnicza lublin – xyz”. Im bardziej wynik wyszukiwania dopasowany do zapytania, tym lepiej. 

Jak dobrać właściwe dla pozycjonowania słowa kluczowe?

Właściwe słowa kluczowe to podstawa pozycjonowania, bez nich SEO nie miałoby sensu. Musisz wiedzieć jakich słów używają Twoi klienci, a nie zawsze wszystkie słowa są oczywiste. Wszystko zależy od prowadzonego biznesu, ale w większości biznesów, nie będzie to tylko kilka słów. 

Powinieneś pozycjonować wszystkie słowa związane z Twoją ofertą. Weźmy na przykład, firmę oferująca usługi pozycjonowania w Lublinie, nie wystarczy, że będziesz wykonywał działania SEO oparte o frazę “pozycjonowanie lublin”. Cały proces powinien się opierać o znacznie wiele słów kluczowych takich jak:

  • pozycjonowanie stron lublin
  • pozycjonowanie stron www lublin
  • pozycjonowanie stron internetowych lublin
  • pozycjonowanie sklepów internetowych
  • pozycjonowanie stron lublin cena
  • pozycjonowanie stron lublin koszt
  • ile kosztuje pozycjonowanie lublin
  • agencja seo lublin
  • optymalizacja seo
  • optymalizacja sklepów internetowych
  • pozycjonowanie efekty lublin
  • audyt seo lublin
  • konsultacje seo lublin
  • itp

Warto też pojawiać się na frazy poradnikowe takie jak:

  • jak wybrać frazy kluczowe do pozycjonowanie
  • jak zdobyć więcej ruchu z Google
  • czym jest kanibalizacja słów kluczowych
  • duplikacja treści i jej wpływ na SEO
  • wdrażanie danych strukturalnych dla Gogole
  • itp

Rozbudowa treści, po pierwsze wpłynie na większą ilość fraz, po jakich potencjalni klienci mogą trafić na stronę agencji SEO z Lublina. Po drugie, ogólna ilość treści i jej struktura wpływa na pozycje tych najważniejszych słów takich jak „pozycjonowanie lublin” itp.

Narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych

  • Google Keyword Planner dla Google Ads — Jest to najbardziej popularne narzędzie tego typu dostępne w internecie. Każda wpływowa osoba w świecie pozycjonowania zaleca to narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych. Mimo że Google stworzyło to narzędzie z myślą o użytkownikach Google Ads, aby pomóc im we właściwym wyborze słów kluczowych do kampanii.
  • Google Search Console — Narzędzie pokazujące, na jakie słowa Twoja domena już się wyświetla, dzięki temu jesteś w stanie sprawdzić jakie frazy są dla ciebie istotne.
  • Keywordtool.io — Narzędzie do znajdowania tzw. długich ogonów, czyli wielowyrazowych słów kluczowych. Jest to alternatywa dla Google Keyword Plannera. Podpowiada słowa kluczowe na podstawie auto-uzupełniania w wyszukiwarce Google. Takie słowa kluczowe są generowane przez algorytm bez udziału ludzi. Odbywa się to na podstawie wielu czynników, np. tego, jak często użytkownicy szukali danego zwrotu.
  • Ubersuggest — Jest to również darmowe narzędzie do propozycji słów kluczowych, które pomaga w ustaleniu długiego ogona. Dzięki niemu wyszukiwanie słów kluczowych staje się dziecinnie proste. Ubersuggest proponuje słowa kluczowe na podstawie wielu czynników, np. języka odbiorców, odmiany słów (w tym polskich). Długość ogona jest zapewniania przez dodanie litery lub cyfry do bazowego słowa kluczowego. Zobacz: długi ogon a pozycjonowanie.

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce, gdy dwie podstrony w serwisie są zoptymalizowane na takie same, lub podobne słowa kluczowe, przez co konkurują one ze sobą w wynikach wyszukiwania. Weźmy na przykład stronę agencji SEO z Lublina, której tytuł strony głównej wygląda następująco:

Pozycjonowanie stron internetowych Lublin – Agencja SEO (domena.pl – storna główna)

Agencja ta posiada też podstronę z ofertą pozycjonowania podstępną na jednej z podstron o tytule:

Pozycjonowanie stron www Lublin – SEO (domena.pl/oferta/pozycjonowanie/)

Strona główna oraz strona oferty są zoptymalizowane na podobne słowa kluczowe związane z pozycjonowaniem w Lublinie. Google będzie miało problem z wybraniem właściwej i pokazaniem jej w wynikach wyszukiwania. Może być tak, że Google wybierze podstronę, która ma obliczoną niższą pozycję i nie będzie ruchu z ważnej frazy. 

To właśnie dlatego, ważne jest, aby zaplanować słowa kluczowe względem adresów URL, podczas budowy strategii SEO omawianej na początku tego artykułu. Dobry plan pozwoli uniknąć powstawania problemu duplikacji treści.

Audyt strony www – Lublin

Audyt SEO strony internetowej to ważny krok w procesie optymalizacji. Z tego korzystają właściciele witryn i specjaliści SEO, aby dowiedzieć się, w jaki sposób ludzie znajdują witrynę i korzystają z niej.

Audyty mogą być wykonywane ręcznie lub za pomocą zautomatyzowanych narzędzi, ale najnowszym trendem jest wykonywanie ich za pomocą specjalistycznego oprogramowania, które przeprowadza testy optymalizacyjne i analizy.

Audyt SEO witryny to proces, w którym webmaster bada witrynę w celu zidentyfikowania i rozwiązania wszelkich nierozstrzygniętych problemów z witryną. Może to pomóc poprawić ranking witryny w wyszukiwarkach, zwiększyć współczynniki konwersji i poprawić wrażenia użytkownika.

Audyt SEO - Lublin
Audyt SEO (Lublin)

Audyt SEO to proces sprawdzania strony internetowej, aby upewnić się, że jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Obejmuje sprawdzanie tytułów stron, opisów meta i słów kluczowych.

W tej sekcji omówimy różne rodzaje audytów SEO, które możesz wykonać na stronie internetowej. Najpierw sprawdzimy, czy nie ma zduplikowanych stron, a następnie zobaczymy, ile stron jest indeksowanych przez Google. Zobaczymy również, ile zdjęć znajduje się na stronie i co można zrobić, aby skrócić czas ich ładowania. Na koniec zobaczymy, jak dobrze witryna działa pod względem czasu ładowania, gęstości słów kluczowych i indeksu szybkości, który mierzy czas ładowania strony z 10 różnych lokalizacji geograficznych na całym świecie.

Agencja SEO – Lublin

Posiadanie silnej strategii SEO jest niezbędne dla każdej firmy internetowej. Dobra agencja SEO zaplanuje i zrealizuje strategię SEO, która będzie idealna dla Twojego biznesu. Skuteczna strategia SEO składa się z wielu elementów, w tym linków zwrotnych, słów kluczowych i optymalizacji treści. Co najważniejsze, zespół marketingowy w firmie powinien określić, jak wygląda ich grupa docelowa, czego potrzebują i czego chcą. Zespół w agencji SEO również powinien zrobić wszystkie te rzeczy, aby pomóc Twojej firmie odnieść sukces.

Agencje SEO istnieją od czasów, gdy istniały wyszukiwarki internetowe, aby zapewnić, że firmy będą wyświetlane na pierwszej stronie wyników, gdy potencjalni klienci będą wyszukiwać słowa kluczowe lub frazy związane z ich produktami lub usługami. Teraz, gdy wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, zdominowały krajobraz Internetu, jest to ważniejsze niż kiedykolwiek.

Agencja SEO to firma, która specjalizuje się w poprawie widoczności stron internetowych swoich klientów w wynikach wyszukiwania. Ich głównym celem jest optymalizacja na stronie, budowanie linków i optymalizacja współczynnika konwersji.

Agencja SEO - Lublin
Agencja SEO (Lublin)

Należy zauważyć, że agencje SEO świadczą szeroki zakres usług. Na przykład agencje SEO pomagają firmom w najlepszy możliwy sposób pozyskiwać klientów. Można to osiągnąć, stosując kombinację strategii, w tym PR, marketing w mediach społecznościowych i PPC.

Zatrudnienie agencji SEO ma wiele zalet. Jedną z wysokiej jakości usług, które świadczą, jest znajdowanie możliwości łączenia, co może być trudne dla większości firm. Ponadto zapewniają one również usługi usuwania linków i pomagają w zarządzaniu reputacją w przypadku pojawienia się negatywnych recenzji w popularnych witrynach z recenzjami, takich jak Yelp lub Miejsca Google.

Co możesz zyskać dzięki usłudze SEO?

  • Twoja firma będzie widoczna na szereg fraz związanych z Twoim biznesem. Zoptymalizujemy stronę pod szczegółowe zapytania, które charakteryzują się większym współczynnikiem sprzedaży czy większa ilością wysłanych zapytań i/lub telefonów,
  • Twoja strona zyska wartościowych ruch, bo trafiasz do osób, na których Ci zależy. Przełoży się to na efekty biznesowe,
  • Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna oraz wzbudzisz zaufanie wśród potencjalnych klientów,
  • Poznasz lepiej swoich klientów i dowiesz się czego szukają, co pomoże Ci rozwijać firmę.

Co my oferujemy w ramach współpracy SEO?

  • Przygotujemy dedykowaną strategię marketingu w wyszukiwarkach przeznaczoną dla Twojego biznesu. Będzie ona miała na celu zdobywanie jak największej ilości potencjalnych klientów,
  • Udoskonalimy Twoją stronę technicznie, tak aby ułatwić jej indeksowanie przez wyszukiwarki,
  • Zoptymalizujemy stronę treściowo i strukturalnie, tak aby mogła pojawiać się w wyszukiwarkach internetowych na jak najwięcej haseł związanych z Twoim biznesem,
  • Wdrożymy narzędzia analityczne pozwalające mierzyć ruch oraz zainteresowanie ofertą,
  • Wykonana zostanie promocja na zewnętrznych portalach branżowych, umożliwiająca dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów,
  • Zwiększymy użyteczność Twojej strony. Będzie łatwiejsza w nawigowaniu dla użytkowników, jak również dla wyszukiwarek,

Zacznij rozwijać swój biznes już dziś!

Daj się dostrzec swoim potencjalnym klientom, sięgając po siłę tkwiącą w nowoczesnym pozycjonowaniu. Chcesz się dowiedzieć, co konkretnie możemy dla ciebie zrobić? Skontaktuj się z naszym doradcą i pytaj. Z przyjemnością udzielimy Ci wszystkich informacji, a później wspólnie opracujemy plan, dzięki któremu Twoja marka stanie się znana tak online, jak i offline.

FAQ

➡️ Jak dzięki SEO, firma Activeline otrzymuje po 3-15 zapytań dziennie?

Naszym celem było zdobycie zapytań na budowę placów zabaw lub zakup urządzeń na ich wyposażenie. Aktualnie, dział handlowy regularnie otrzymuje po 3-15 zapytań dziennie. Zobacz, jak doprowadziliśmy do takiego stanu. Kliknij tutaj i zobacz, jak tego dokonaliśmy.Case Study: Activeline

➡️ Jak zwiększyliśmy ilość zapytań ze strony o ponad 1100% w firmie Erton?

Naszym celem było zwiększenie ilości zapytań o meble na wymiar (głównie szafy i kuchnie). Ilość wysłanych formularzy zamówieniowych zwiększyliśmy o ponad 1100%! Zobacz, jak tego dokonaliśmy, klikając w ten link.

➡️ Jak kilkukrotnie zwiększyliśmy sprzedaż instalacji PV w firmie Synteza?

Naszym celem było przygotowanie oraz wdrożenie strategii pozyskiwania klientów za pomocą wyszukiwarki Google. W ciągu pierwszych 6 miesięcy współpracy wygenerowaliśmy średnio 11 zapytań dziennie. Po tym linkiem sprawdzisz, jak tego dokonaliśmy.