Pozycjonowanie łódzkie
Optymalizacja SEO witryny pod kątem wyszukiwarek jest ważnym czynnikiem, który może wpływać na liczbę odwiedzających witrynę. Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarki, które przemierzają sieć, oceniają witryny na podstawie ich linków przychodzących, trafności słów kluczowych i posiadanej zawartości.
Na przykład, jeśli potrzebujemy znaleźć najlepsze sklepy obuwnicze w woj. łódzkim, najprawdopodobniej przejdziemy do Google i wpiszemy „sklepy obuwnicze łódzkie”. Kilka pierwszych wyników pochodziłoby z popularnych witryn sklepów obuwniczych, więc każdy link, który prowadzą do nich te witryny, będzie bardziej wartościowy niż przeciętny link, co może spowodować, że znajdą się one wyżej w rankingu algorytmu Google. Jeśli więc firma chce zoptymalizować swoją witrynę pod kątem tego wyszukiwania, chciałaby, aby wszyscy jej klienci mieli do niej link, aby wyświetlał się wyżej w Google
W tym rozdziale omówiono korzyści płynące z pozycjonowania strony internetowej na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Dzieje się tak, ponieważ pozycjonowanie w SERP w Google i innych wyszukiwarkach jest głównym czynnikiem wpływającym na liczbę odwiedzających Twoją witrynę. Im wyższa pozycja Twojej witryny w SERP, tym większe prawdopodobieństwo, że odwiedzą Cię nowi klienci i dokonasz sprzedaży.
Pozycjonowanie stron internetowych to proces strategicznego umieszczania strony internetowej na stronie wyników wyszukiwania (SERP), dzięki czemu zajmuje ona wyższą pozycję niż jej konkurenci. Pozycjonowanie stron internetowych może odbywać się automatycznie za pomocą oprogramowania SEO lub ręcznie, również poprzez płatne wyniki wyszukiwania. Jednak ogólny konsensus jest taki, że ranking organiczny zapewni lepszą długoterminową pozycję stronom w SERP niż rankingi płatne.
Aby właściwie pozycjonować stronę internetową, ważne jest, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy do niej docierają i jak wchodzą z nią w interakcję, gdy już tam są. Dzisiaj Google ma algorytm, który pokaże różne SERP dla różnych zapytań, co oznacza, że aby odpowiednio wypozycjonować swoją stronę, musisz zbadać, jakich słów kluczowych używają ludzie podczas wyszukiwania i starać się uzyskać jak najwyższy ranking dla tych słów kluczowych.