Pozycjonowanie lokalne – jak wykorzystać SEO w lokalnym biznesie?
Pozycjonowanie lokalne – jak wykorzystać SEO w lokalnym biznesie?

Chcesz dotrzeć do klientów z Twojej okolicy? Większość z nich szuka Cię w Google — wyjdź im naprzeciw i pokaż swoją lokalną firmę z jak najlepszej strony. SEO pozwoli Ci dotrzeć do klientów z Twojego regionu, miasta, dzielnicy czy nawet ulicy. Wszystko zależy od specyfiki Twojego biznesu.

Twoja firma w Google

Wyszukiwarki internetowe to jedno z największych źródeł pozyskiwania klientów. Dotarcie do odpowiedniego klienta na lokalnym rynku zwiększa szanse na jego pozyskanie oraz sprzedaż Twojego produktu czy usługi.

Pokaż się w mapach

Coraz większa liczba osób szuka firm, używając map Google. Pozycjonowanie Twojej wizytówki w Google Maps pozwoli nie tylko dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, ale także pomoże zbierać pozytywne opinie o Twojej firmie.

Pozycjonowanie lokalne – przepis na sukces na małym rynku

Jeżeli Twoja firma działa na lokalnym rynku to pokazanie jej w Google powinno być dla Ciebie priorytetem. Wielu potencjalnych klientów szuka Twoich usług czy produktów używając do tego wyszukiwarki Google.

Na pozycjonowaniu lokalnym skorzystają głównie lokale gastronomiczne, sklepy stacjonarne czy wszelkiego rodzaju firmy usługowe. Klienci używają Google nie tylko do wyszukiwania produktów czy usług, w Google sprawdzają również opinie, menu restauracji oraz cenniki..

Co wpływa na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Istnieje kilka głównych czynników wpływających na pojawienie się Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania oraz mapach Google. Aby pozyskać dodatkowy, cenny ruch lokalny, który przyniesie Ci nowych klientów, należy wziąć pod uwagę wszystkie czynniki i odpowiednio je zoptymalizować.

Google Moja Firma

GMF to usługa Google, która pozwala na dodanie Twojego biznesu do Google Maps. Dzięki dobrze zoptymalizowanej wizytówce będziesz w stanie skutecznie zwiększyć widoczność Twojej firmy. Najważniejsze elementy optymalizacyjne na jakie zwracamy uwagę to:

  • nazwa firmy
  • kategorie działalności
  • adres
  • opis firmy
  • zdjęcia

Opinie

Opinie to kolejny, bardzo ważny czynnik wpływający na siłę marki. Google zwraca uwagę nie tylko na opinie pozostawione na profilu GMF, ale także coraz częściej brane są pod uwagę inne serwisy cieszące się dużym zaufaniem. Są to m.in.: Facebook, Booking, TripAdvisor, AirBNB i inne. Dzięki pozytywnym opiniom Twoja firma może zdobyć nowych klientów, dlatego warto dbać o wysoki poziom obsługi. Zadbaj o to żeby zadowoleni klienci zostawili Ci pozytywną opinię.

Wzmianki o Twojej firmie na innych stronach

Fakt, że na innych stronach, które Google uznaje za wiarygodne znajdują się informacje o Twojej firmie sprawia, że jest ona traktowana jako godna zaufania. Ważnym jest, aby dane teleadresowe był prawdziwe i zgadzały się z tymi podanymi w Wizytówce Google. Obecność na portalach typu Panorama Firm czy PKT to idealny sposób na umieszczanie wzmianek o firmie w internecie, a im będą to portale bardziej znane, tym lepiej dla Twojego biznesu.

Chcesz się nauczyć skutecznie pozyskiwać klientów z Google? Zobacz nasz kurs SEO, który jest instrukcją działania krok po kroku.

Optymalizacja strony firmowej

Optymalizacja Twojej właściwej strony firmowej również wpływa na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Zawsze dążymy by używać odpowiednich mikroformatów oraz umieszczać adres strony w widocznym miejscu.

Pokaż się lokalnie i zacznij zdobywać więcej klientów

Dzięki pozycjonowaniu lokalnym możesz zyskać więcej klientów, którzy zwiększą Twoje dochody. Obecność w wyszukiwarkach to istotny aspekt promocji lokalnej firmy, dlatego zacznij już dziś!