Na czym polega optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej (Search Engine Optimization / SEO) to proces, który ma na celu ułatwić witrynie wyświetlanie się w Google na słowa kluczowe związane z daną tematyką. Dzięki dobrze przygotowanej witrynie zyskujesz więcej odwiedzających.

Każdy dziś używa Google, głównie szukając informacji, produktów czy usług. Warto więc zaistnieć w wyszukiwarkach – potencjalni klienci na pewno szukają Twoich produktów czy usług. Zobacz na czym polega proces optymalizacji.

Znalezienie słów kluczowych, które przyniosą sukces

Aby znaleźć wartościowych klientów, przede wszystkim musisz wiedzieć jakich słów używają, podczas wyszukiwania tego co oferujesz. Fraz kluczowych może być naprawdę dużo, a znalezienie ich może zająć sporo czasu.

Zdecydowanie nie warto jest skupiać się tylko na kilku frazach – należy poznać je wszystkie bo większość decyzji związanych z optymalizacją podejmuje się o research słów kluczowych. Im bardziej dokładny tym większe prawdopodobieństwo, że nie pominie się istotnych dla biznesu fraz, które nie są zawsze oczywiste. Zazwyczaj zaczynamy od doboru 500-2000 najważniejszych fraz kluczowych wyszukiwanych przez potencjalnych klientów danego biznesu.

Ułożenie odpowiedniej struktury strony

Struktura strony to jeden z najważniejszych elementów optymalizacji SEO. Bez przemyślanej struktury trudno będzie osiągnąć sukces w wyszukiwarkach, zwłaszcza jeżeli chodzi o strony z dużym potencjałem długoogonowym.

Struktura układana jest na podstawie researchu słów kluczowych. To kolejny powód na dokładne szukanie jak największej ilości fraz. Od tego kroku zależy budowa strony, jej układ oraz linkowanie wewnętrzne dlatego warto przemyśleć tą kwestię jeszcze przed rozpoczęciem prac webmastera nad stroną.

Budowa linkowania wewnętrznego

Linkowanie wewnętrzne to sposób na przekazanie informacji o strukturze robotom wyszukiwarek. To linki determinują zależność między poszczególnymi stronami, czy sekcjami witryny. Dzięki odpowiedniemu zbudowaniu linkowania wewnętrznego Google pozna strukturę i “zrozumie” całą stronę.

Optymalizacja crawlowania

Crawlowanie to proces skanowania strony przez roboty wyszukiwarek. Ważnym jest, aby nie utrudniać im tego zadania. Zoptymalizowanie crawlowania polega głównie na zapanowaniu nad dostępem robotów do poszczególnych stron czy sekcji serwisu. Dzięki temu roboty nie zgubią się w gąszczu adresów URL, które są mało istotne z punktu widzenia biznesowego.

Odpowiednie przygotowanie treści

Treść strony decyduje o tym, na jakie słowa kluczowe dany adres URL pojawia się jako wynik wyszukiwania. Dzięki odpowiednio przygotowanym tekstom, grafikom i innym multimediom można maksymalnie zwiększyć widoczność strony.

Optymalizacja treści to przede wszystkim zmiany w:

  • znacznikach title,
  • meta tagu description,
  • nagłówkach H1, H2, H3 itd.,
  • podpisach, atrybutach alt i title grafik.

Przyspieszanie ładowania strony

Szybkość ładowania strony to nie tylko czynnik, który zaczyna być brany pod uwagę przy ustalaniu pozycji, ale także element który wpływa na współczynnik konwersji. Dzięki szybkiej stronie, więcej klientów zdecyduje się na złożenie zamówienia czy wysłania zapytania.

Poprawa szybkości to głównie:

  • optymalizacja ładowania plików css/js,
  • poprawa szybkości ładowania po stronie serwera,
  • optymalizacja grafik,
  • minifikacja kodu.