Pozycjonowanie lub inaczej SEO to czynno┼Ť─ç, kt├│ra pozwala na zwi─Ökszenie widoczno┼Ťci stron internetowych. Dzi─Öki temu podstrony s─ů mo┼╝liwie wysoko w wynikach wyszukiwania, a to umo┼╝liwia dotarcie do ludzi, kt├│rych mo┼╝e zainteresowa─ç zawarto┼Ť─ç stron www. W chwili obecnej, pozycjonowanie stron www jest niemal niezb─Ödne, je┼Ťli maj─ů one by─ç w sieci widoczne i mo┼╝liwe do odnalezienia.

Celem pozycjonowania jest przede wszystkim:

  • wypozycjonowanie strony na s┼éowa kluczowe zwi─ůzane z prowadzonym biznesem w danej lokalizacji (np w Warszawie)
  • wygenerowanie warto┼Ťciowego ruchu, kt├│ry prze┼éo┼╝y si─Ö na sprzeda┼╝.

Każda firma potrzebuje zysków, nieważne czy jest to duży sklep internetowy, czy też mały biznes lokalny (na przykład w Warszawie). Pozycjonowanie będzie pomagało zdobywać nowych klientów, ale pod warunkiem, że będzie przeprowadzone w sposób profesjonalny i skuteczny.

Obecno┼Ť─ç w darmowych wynikach wyszukiwania to jeden z najwa┼╝niejszych element├│w strategii docierania do potencjalnych klient├│w. Google to jedyne ┼║r├│d┼éo ruchu, w kt├│rym u┼╝ytkownicy wpisuj─ů to, czego potrzebuj─ů. Na tym etapie nie musisz ich przekonywa─ç, ┼╝e potrzebuj─ů danego produktu czy us┼éugi ÔÇö za konkretnymi zapytaniami stoj─ů intencje. Im bardziej Twoja storna jest widoczna w Google, tym wi─Öksza szansa trafi─ů oni do Ciebie i kupi─ů ten produkt czy us┼éug─Ö. Pytanie, jak budowa─ç swoj─ů widoczno┼Ť─ç w wynikach wyszukiwania?

Jak działa Google?

Nie wszyscy wiedz─ů, ┼╝e Google to wyszukiwarka, kt├│ra nie dzia┼éa w czasie rzeczywistym. Gdy wpisujesz zapytanie np. „pozycjonowanie warszawa”, wyszukiwarka ju┼╝ wcze┼Ťniej wie, kt├│re strony pasuj─ů pod t─ů fraz─Ö kluczow─ů.

W czasie rzeczywistym, jedyne co mo┼╝e zmieni─ç kolejno┼Ť─ç wynik├│w wyszukiwania to kwestie zwi─ůzane z u┼╝ytkownikiem takie jak jego historia czy lokalizacja. Wyniki b─Öd─ů troch─Ö inne poza granicami Warszawy, ni┼╝ w samym centrum Warszawy.

Musisz wiedzie─ç, ┼╝e roboty Google nieustanie skanuj─ů siec w poszukiwaniu informacji, kt├│re mog─ů si─Ö kiedy┼Ť przyda─ç. Dopiero gdy taki robot trafi na Twoj─ů stron─Ö, zostanie ona zapisana do bazy.

Aby Twoja strona mog┼éa pojawia─ç si─Ö w darmowych wynikach wyszukiwania musz─ů by─ç spe┼énione pewne warunki:

  • Google musi wiedzie─ç o tym, ┼╝e Twoja strona w og├│le istnieje. Musi po prostu wej┼Ť─ç przynajmniej raz na ka┼╝d─ů podstron─Ö i zapisa─ç wszystkie informacje. Mo┼╝esz zapomnie─ç o pozycjonowaniu strony, kt├│ra nie, dodana do indeksu Gogole.
  • Google musi te┼╝ mie─ç mo┼╝liwo┼Ť─ç zeskanowania wszystkich podstron. To wa┼╝ne, bo ka┼╝da z tych stron mo┼╝e by─ç wynikiem wyszukiwania. W przypadku ma┼éych stron nie jest to problemem, natomiast w du┼╝ych serwisach z tysi─ůcami podstron, nale┼╝y zapanowa─ç na struktur─ů stron─ů, aby taki robot m├│g┼é dotrze─ç do wszystkich wa┼╝nych podstron.
  • Google musi mie─ç zaufanie do Twojej firmy. Dwa poprzednie punkty to czysto techniczna sprawa. Albo Google wejdzie i zeskanuje stron─Ö, albo nie. Z zaufaniem jest troch─Ö trudniej, a bez tego nie b─Ödziesz wysoko. Musisz sprawi─ç, by Google ufa┼éo Twojej stronie.

Jak sprawi─ç by Google zaufa┼éo stronie i strona dobrze si─Ö pozycjonowa┼éa? Zrobisz to za pomoc─ů tre┼Ťci, kt├│re musz─ů by─ç w jak najwy┼╝szej jako┼Ťci. Wyszukiwarka sprawdza, co piszesz i jak cz─Östo. Je┼Ťli widza zawarta na Twojej stronie jest prawdziwa ÔÇö strona jest godna zaufania.

To dlatego content marketing jest idealnym narz─Ödziem w SEO. Buduj─ůc warto┼Ťciow─ů tre┼Ť─ç, stajesz si─Ö ekspertem w oczach klient├│w oraz dla wyszukiwarki i zyskujesz cenne pozycje.

Czynniki SEO na stronie

Jak sama nazwa wskazuje, w tej kategorii znajduj─ů si─Ö wszystkie czynniki znajduj─ůce si─Ö na Twojej stronie, na kt├│re masz bezpo┼Ťredni wp┼éyw. W ich sk┼éad wchodz─ů wszystkie aspekty techniczne Twojej witryny.

Aby wypisa─ç wszystkie, nale┼╝a┼éoby stworzy─ç oddzielny artyku┼é po┼Ťwi─Öcony tylko tym zagadnieniom, dlatego wymienimy najwa┼╝niejsze z nich. Do takich czynnik├│w mo┼╝emy zaliczy─ç struktur─Ö witryny i architektur─Ö informacji, szybko┼Ť─ç witryny oraz jej zawarto┼Ť─ç tre┼Ťciow─ů.

W pierwszej kolejno┼Ťci musisz zastanowi─ç si─Ö nad tym, jak oraz czego szukaj─ů Twoi potencjalni klienci w Internecie. Wa┼╝ne jest, ┼╝eby Twoja oferta by┼éa odpowiednio podzielona na podstrony, a ka┼╝da z nich musi posiada─ç tre┼Ť─ç zawieraj─ůc─ů najwa┼╝niejsze s┼éowa kluczowe.

Pami─Ötaj jednak o tym, ┼╝e na stron─Ö musisz kierowa─ç tylko osoby rzeczywi┼Ťcie zainteresowane Twoj─ů ofert─ů. Wej┼Ťcia na stron─Ö z fraz bardzo og├│lnych przyniesie niewiele korzy┼Ťci, a tym bardziej z fraz niekoniecznie zwi─ůzanych z prowadzonym biznesem. Aby na Twoj─ů stron─Ö kierowa─ç warto┼Ťciowy ruch musisz zna─ç intencje os├│b szukaj─ůcych produkt├│w lub us┼éug, kt├│re oferuje Twoja firma.

Zewn─Ötrzne czynniki SEO

Zewn─Ötrze czynniki SEO s─ů nieco trudniejsze do zdobycia. Najwa┼╝niejszym czynnikiem wp┼éywaj─ůcym na widoczno┼Ť─ç Twojej strony s─ů linki prowadz─ůce do Twojej witryny. Pami─Ötaj jednak, ┼╝e to nie ilo┼Ť─ç, a ich jako┼Ť─ç o tym ┼Ťwiadczy. S┼éabej jako┼Ťci linki mog─ů tylko zaszkodzi─ç, a Google celowo obni┼╝y widoczno┼Ť─ç Twojej witryny.

Jest to swego rodzaju wirtualny system g┼éosowania na Twoj─ů stron─Ö, im wi─Öcej warto┼Ťciowych g┼éos├│w (pochodz─ůcych z dobrych stron), tym Twoja strona zdobywa wi─Ökszy autorytet w oczach Google. Im wi─Öcej odpowiednich witryn linkuje do Twojej strony, tym Twoja strona b─Ödzie wy┼╝ej w rankingu Google.

Kolejny czynnik zewn─Ötrzny to konkurencja lub nisza konkretnej bran┼╝y. W niekt├│rych niszach jest o wiele trudniej si─Ö pozycjonowa─ç ni┼╝ w innych. Konkurencyjno┼Ť─ç Twojego rynku ma zatem du┼╝y wp┼éyw na Twoje szanse na wysokie pozycje.

Jak w 6 krokach zwi─Ökszy─ç widoczno┼Ť─ç strony w Google?

Krok 1: Analiza słów kluczowych

Najwa┼╝niejsz─ů rzecz─ů, od jakiej musisz zacz─ů─ç, jest analiza s┼é├│w kluczowych. ┼╗eby dalsze dzia┼éania mia┼éy sens, musisz wiedzie─ç, czego tak naprawd─Ö szukaj─ů Twoi potencjalni klienci. Wymy┼Ťlenie kilku czy kilkunastu og├│lnych fraz kluczowych to za ma┼éo. Powiniene┼Ť znale┼║─ç wszystkie s┼éowa, po kt├│rych mo┼╝na trafi─ç na Twoj─ů stron─Ö, szukaj─ůc produkt├│w, us┼éug czy rozwi─ůza┼ä problem├│w, z jakimi borykaj─ů si─Ö potencjalni klienci. 

Wynikiem analizy s┼é├│w powinna by─ç poka┼║na lista interesuj─ůcych Ci─Ö fraz kluczowych. Powiniene┼Ť mie─ç po kilka-kilkana┼Ťcie fraz na ka┼╝d─ů us┼éug─Ö czy produkt. Do tego, musisz pozna─ç maksymaln─ů ilo┼Ť─ç fraz poradnikowych. Zajmujesz si─Ö robieniem mebli na wymiar? – ÔÇťMeble na wymiarÔÇŁ to nie jedyna fraza, na jak─ů powiniene┼Ť si─Ö pojawia─ç w Gogole. 

Twoi klienci szukaj─ů nie tylko mebli, ale szaf, kom├│d, sto┼é├│w, biurek itd. Szukaj─ů  te┼╝ mebli do salonu, jadalni, kuchni czy przedpokoju. Do tego poszukuj─ů informacji o aran┼╝acji wn─Ötrz czy stylach umeblowania. Ka┼╝dy z tych rodzaj├│w potrzeb mo┼╝e by─ç szukany na co najmniej kilka sposob├│w, dlatego fraz mo┼╝e by─ç  nawet kilka tysi─Öcy!

Krok 2: Strategia

Maj─ůc zarys wszystkich s┼é├│w kluczowych wyszukiwanych przez potencjalnych klient├│w, jeste┼Ť w stanie zidentyfikowa─ç ich potrzeby. To w┼éa┼Ťnie na tych potrzebach b─Ödziesz opiera─ç strategi─Ö obecno┼Ťci w darmowych wynikach wyszukiwania. Wszystkie Twoje przysz┼ée dzia┼éania b─Öd─ů polega┼éy na pr├│bie dotarcia do os├│b o tych konkretnych potrzebach.

Potrzebujesz klient├│w z Google?

Poka┼╝emy Ci, jak stale pozyskiwa─ç klient├│w z Google i sprzedawa─ç o wiele wi─Öcej za pomoc─ů strony internetowej.

Zobacz jak pozyskiwa─ç klient├│w z Google →

Na ka┼╝d─ů z tych potrzeb musisz zaplanowa─ç osobn─ů podstron─Ö w swoim serwisie. Dzi─Öki temu u┼╝ytkownik trafi na stron─Ö z informacjami, kt├│rych szuka┼é. Nie mo┼╝esz kierowa─ç ca┼éego ruchu do strony g┼é├│wnej. Ka┼╝dy potencjalny klient wyszukuje innych informacji w zale┼╝no┼Ťci od tego, co jest jego potrzeb─ů. Jedni b─Öd─ů potrzebowa─ç mo┼╝liwo┼Ťci zakupu, inni informacji o parametrach czy gwarancji. Jeszcze inni b─Öd─ů szuka─ç instrukcji czy sposob├│w zastosowania. Zwi─Ökszysz swoj─ů szans─Ö na sprzeda┼╝, je┼Ťli b─Ödziesz widoczny na ka┼╝dym etapie procesu zakupowego.

Krok 3: Struktura strony

Struktura odpowiada za architektur─Ö informacji znajduj─ůcych si─Ö na Twojej stronie. To jeden z podstawowych i najwa┼╝niejszych czynnik├│w wp┼éywaj─ůcych na widoczno┼Ť─ç strony w Google. To jak u┼éo┼╝ysz informacje na stronie, jest wa┼╝ne zar├│wno dla ludzi, jak i robot├│w skanuj─ůcych Twoj─ů stron─Ö. Istotne s─ů te┼╝ relacje pomi─Ödzy poszczeg├│lnymi podstronami, ich logika oparta o linkowanie wewn─Ötrzne jest bardzo wa┼╝na dla proces├│w optymalizacji domeny pod wyszukiwarki.

Struktura strony

Krok 4: Audyt techniczny

Najwa┼╝niejszym aspektem czysto technicznym jest mo┼╝liwo┼Ť─ç indeksowania Twojej strony przez roboty Gogole. Wyszukiwarka nie dzia┼éa w czasie rzeczywistym, aby Twoja konkretna podstrona pojawi┼éa si─Ö jako wynik wyszukiwania, wcze┼Ťniej Googlebot musi j─ů zeskanowa─ç. Musisz doprowadzi─ç do stanu, w kt├│rym Google jest w stanie skanowa─ç ka┼╝d─ů podstron─Ö, nawet je┼Ťli masz setki czy tysi─ůce podstron. 

Inne elementy zwi─ůzane z budow─ů strony tak┼╝e wp┼éywaj─ů na widoczno┼Ť─ç. Niew┼éa┼Ťciwie zbudowana strona, lub po prostu dzia┼éaj─ůca za wolno mo┼╝e by─ç powodem ni┼╝szych pozycji. Warto wi─Öc zadba─ç o podstawowe elementy techniczne zwi─ůzane z SEO, takie jak struktura HTML, linkowanie wewn─Ötrzne czy optymalizacja grafik. Pami─Ötaj jednak, ┼╝e bez w┼éa┼Ťciwej strategii oraz odpowiedniej tre┼Ťci poprawki techniczne nie wiele pomog─ů.

Krok 5: Tre┼Ťci

Tre┼Ťci to paliwo dla Twojej strony. To na ich podstawie Google oblicza pozycj─Ö oraz dobiera podstrony, kt├│re maj─ů pojawi─ç si─Ö jako wynik wyszukiwania na dane zapytanie. Google zajmuje si─Ö pomaganiem w szukaniu informacji, musisz wi─Öc posiada─ç te informacje. Nie pojawisz si─Ö w Google na zapytanie z Twoj─ů us┼éug─ů, je┼Ťli nie b─Ödziesz mia┼é podstrony z opisem tej us┼éugi. 

Tre┼Ťci na stronie powinny by─ç pisane na podstawie wcze┼Ťniej zaplanowanej struktury. Ka┼╝dy element w strukturze to miejsce na odpowiednie tre┼Ťci. Na stronach kategorii sklep├│w czy stron us┼éugowych opisz og├│lnie grup─Ö produkt├│w, czy us┼éug. Na stronie produktu czy konkretnej us┼éugi napisz wszelkie informacje zwi─ůzane z tym produktem. Je┼Ťli Twoi klienci szukaj─ů informacji poradnikowych ÔÇö uruchom bloga i opisuj rozwi─ůzania ich problem├│w, to pomaga szybko zwi─Öksza─ç warto┼Ťciowy ruch.

Tre┼Ťci poradnikowe sprawiaj─ů, ┼╝e pomagasz swoim potencjalnym klientom, przek┼éada si─Ö to na wzrost zaufania oraz na postrzeganie Ciebie lub Twojej firmy jako eksperta w bran┼╝y. Zyskasz nie tylko ruch, ale i wzrost sprzeda┼╝y.

Krok 6: Link building

Odno┼Ťniki skierowane do Twojej strony to sygna┼é dla Google, ┼╝e inni polecaj─ů twoje tre┼Ťci. Warto zadba─ç, by strony o wysokiej reputacji linkowa┼éy do Ciebie. Mog─ů to by─ç influencerzy lub portal zwi─ůzany z tematyk─ů Twojego biznesu. Nie skupiaj si─Ö jednak na ilo┼Ťci, wa┼╝na jest jako┼Ť─ç linku. Dawniej, wystarczy┼éo linkowa─ç z du┼╝ej ilo┼Ťci domen, nie patrz─ůc na pochodzenia link├│w. Teraz takie dzia┼éania b─Öd─ů najcz─Ö┼Ťciej ignorowane przez wyszukiwark─Ö, w ekstremalnych sytuacjach Google mo┼╝e ukara─ç Twoj─ů domen─Ö za u┼╝ywanie nienaturalnych link├│w.

Linki mo┼╝esz zdobywa─ç na przyk┼éad dzi─Öki tre┼Ťci. Napisz artyku┼é, kt├│ry b─Ödzie zawiera┼é warto┼Ťciow─ů wiedz─Ö lub b─Ödzie pomaga┼é rozwi─ůzywa─ç dany problem, dzi─Öki temu inne portale bran┼╝owe podlinkuj─ů Tw├│j artyku┼é. Klienci mog─ů te┼╝ dodawa─ç linki, dziel─ůc si─Ö nimi na forach internetowych lub innych serwisach. 

W┼éa┼Ťciwie dobrana strategia SEO

Aby zwi─Ökszy─ç ilo┼Ť─ç ruchu, kt├│ry b─Ödzie zamienia┼é odwiedzaj─ůcych w klient├│w potrzebne jest skuteczne pozycjonowanie stron. Nie zale┼╝nie do tego czy pozycjonujesz firm─Ö w ca┼éej polsce czy lokalnie (na przyk┼éad w Warszawie) – potrzebujesz w┼éa┼Ťciwej strategii SEO. 

Strategia pozycjonowania to przede wszystkim zaplanowanie w┼éa┼Ťciwych s┼é├│w kluczowych oraz stron, na jakie ma trafi─ç u┼╝ytkownik. Nie da si─Ö wypozycjonowa─ç na wszystkie frazy kluczowe jednej strony lub podstrony. Musisz zdecydowa─ç jakie adresy URL b─Öd─ů optymalizowane na konkretne s┼éowa.

Załóżmy, że mamy do wypozycjonowania agencję SEO w Warszawie. Ta lubelska agencja SEO ma w ofercie kilka podstawowych usług:

  • pozycjonowanie stron dla firm z warszawy
  • pozycjonowanie sklep├│w internetowych
  • pozycjonowanie zagraniczne
  • audyty SEO
  • itp

Aby dobrze wypozycjonowa─ç wszystkie te us┼éugi nale┼╝y zaplanowa─ç jakie s┼éowa kluczowe b─Öd─ů optymalizowane na konkretne adresy, najlepiej to zrobi─ç w tabeli:

Słowa kluczowePodstronaOptymalizacja
agencja seo warszawadomena.pl (strona główna)Title:
Agencja SEO – Warszawa

H1:
Skuteczna agencja SEO w Warszawie
pozycjonowanie warszawa
pozycjonowanie stron warszawa
pozycjonowanie stron www warszawa
pozycjonowanie stron internetowych warszawa
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-warszawa/Title:
Pozycjonowanie stron internetowych – Warszawa

H1: 
Skuteczne pozycjonowanie stron www w Warszawie
pozycjonowanie sklep├│w internetowych warszawa
pozycjonowanie sklep├│w warszawa
optymalizacja sklep├│w warszawa
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-sklepow-interntowych/Title:
Pozycjonowanie sklep├│w internetowych – Warszawa

H1:
Skuteczne pozycjonowanie sklep├│w internetowych w Warszawie
audyt SEO warszawadomena.pl/oferta/audyt-seoTitle:
Audyt SEO – Warszawa

H1:
Profesjonalny audyt SEO w Warszawa
itditditd

Og├│lnie, musisz zaplanowa─ç wszystkie s┼éowa kluczowe wzgl─Ödem adres├│w URL i umie┼Ťci─ç je w podobnej tabeli. Tabela b─Ödzie mia┼éa tyle rz─Öd├│w, ile masz podstron w swoim serwisie. Je┼Ťli zape┼énisz ju┼╝ wszystkie adresy URL, a mimo wszystko masz jeszcze dodatkowe s┼éowa kluczowe ÔÇö musisz stworzy─ç nowe adresy dla tych s┼é├│w.

Maj─ůc tak─ů tabel─Ö, musisz zaplanowa─ç tre┼Ť─ç poszczeg├│lnych adres├│w URL oraz linki prowadz─ůce do tych podstron. Wdro┼╝enie takiego planu pozwoli szybciej i bardziej przewidywanie wypozycjonowa─ç Twoj─ů stron─Ö. Warto jest wi─Öc po┼Ťwi─Öci─ç troch─Ö wi─Öcej czasu na wyszukiwanie s┼é├│w kluczowych i planowanie ich w strukturze strony.

Potrzebujesz klient├│w z Google?

Poka┼╝emy Ci, jak stale pozyskiwa─ç klient├│w z Google i sprzedawa─ç o wiele wi─Öcej za pomoc─ů strony internetowej.

Zobacz jak pozyskiwa─ç klient├│w z Google