Audyt SEO pomo偶e twojej firmie skutecznie dotrze膰 do klient贸w szukaj膮cych ci臋 w Google

Audyt SEO to kompleksowa analiza strony internetowej pod k膮tem jej widoczno艣ci w Google. Celem audytu jest przygotowanie jej w taki spos贸b, aby mog艂a si臋 pojawia膰 w wynikach wyszukiwania na mo偶liwie najwi臋cej fraz u偶ywanych przez potencjalnych klient贸w na mo偶liwie najwy偶szych pozycjach. Zainwestuj w audyt, w艂a艣ciwa optymalizacja SEO jest warta ka偶dej ceny!

Audyt SEO pomo偶e ci wyprzedzi膰 konkurencj臋

Chyba nie chcesz zosta膰 w tyle za konkurencj膮? Profesjonalny audyt SEO strony internetowej pozwoli ci na okre艣lenie pozycji twojej firmy na tle konkurencji. Otrzymasz cenne wskaz贸wki, kt贸re pozwol膮 skutecznie poprawi膰 widoczno艣膰 strony w wynikach wyszukiwania. A wszystko za cen臋, kt贸ra nie b臋dzie kosztem a inwestycj膮!

Dokument audytu SEO, jaki otrzymasz to zbi贸r informacji na temat kondycji twojej strony, pod k膮tem obecno艣ci w wyszukiwarkach internetowych. Cena, jak膮 ponosisz za niezoptymalizowan膮 stron臋 jest ogromna – to strata potencjalnych klient贸w.

Z audytu SEO, dowiesz si臋 o wszystkich b艂臋dach, kt贸re blokuj膮 ci臋 przed osi膮ganiem lepszych rezultat贸w. Otrzymasz indywidualn膮 analiz臋 danych na temat Twojego biznesu oraz rekomendacje przysz艂ych dzia艂a艅, kt贸re sprawi膮, 偶e wreszcie zaczniesz odczuwa膰 pozytywne skutki obecno艣ci w Google.

Celem audytu SEO jest poprawa Twojego biznesu

Dobrze przygotowany i dok艂adnie wdro偶ony audyt SEO pozwoli ci zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 pozyskiwania klient贸w z Google i innych wyszukiwarek internetowych. To inwestycja, kt贸ra w realny spos贸b zwi臋kszy obroty twojej firmy!

Dok艂adnie sprawdzimy Twoj膮 stron臋 i linki

Sprawdzimy poprawno艣膰 budowy twojej strony internetowej. Poka偶emy ci jak wyeliminowa膰 b艂臋dy techniczne, kt贸re blokuj膮 stron臋 przed wzrostami. Podpowiemy ci jak zoptymalizowa膰 jej struktur臋 oraz tre艣膰, by dotrze膰 do wi臋kszej liczby klient贸w.

Linki to nadal istotny element budowania wysokich pozycji w Google. Zmieni艂y si臋 natomiast zasady samego linkowania. Stosowane wcze艣niej linki niskiej jako艣ci szkodz膮, zamiast pomaga膰. Sprawdzimy profil linkowania twojej strony i zaproponujemy odpowiednie dzia艂ania.

Otrzymasz dok艂adny raport

Po zako艅czeniu audytu SEO otrzymasz pe艂ny raport zawieraj膮cy wszystkie informacje oraz plany na dalsze dzia艂ania. Dokument b臋dzie napisany prostym i zrozumia艂ym j臋zykiem. Poni偶ej zakres pracy jakie wykonujemy podczas przygotowywania audytu SEO.

Strategia SEO oraz planowanie tre艣ci

  • wska偶emy wszystkie frazy kluczowe, u偶ywane przez potencjalnych klient贸w zainteresowanych ofert膮 (bezpo艣rednio i po艣rednio)
  • przygotowujemy struktur臋 strony pozwalaj膮c膮 na wygenerowanie maksymalnego ruchu organicznego (na podstawie wcze艣niej wybranych fraz)
  • poka偶emy jak budowa膰 poszczeg贸lne tre艣ci strony istotne z punktu widzenia SEO
    • title
    • description
    • nag艂贸wki
    • tre艣膰 tekstowa
  • wska偶emy sposoby optymalizacji istniej膮cej tre艣ci oraz poka偶emy jak tworzy膰 now膮 tre艣膰
  • analizujemy jako艣膰 i zasadno艣膰 indeksowania poszczeg贸lnych podstron

Analiza techniczna

  • wykonujemy analiz臋 skanowania strony przez roboty Google
  • planujemy w艂a艣ciwe indeksowanie strony (jakie strony maj膮 by膰 odwiedzane przez roboty)
  • tworzymy mapy przekierowa艅 nieu偶ywanych adres贸w
  • sprawdzamy linkowanie wewn臋trzne
  • analizujemy stron臋 pod k膮tem w艂a艣ciwej semantyki kodu HTML5
  • sprawdzamy lub proponujemy u偶ycie danych strukturalnych
  • wykonujemy analiz臋 szybko艣ci storny
  • badamy pozosta艂e elementy techniczne istotne z punku widzenia SEO takie jak:
    • u偶ywanie grafik
    • wersje j臋zykowe
    • wersje mobilne
    • wdro偶enie tag贸w kanonicznych
  • podajemy sposoby na eliminacje wszystkich b艂臋d贸w

Audyt SEO Cennik

  • ma艂y biznes
  • 艣redni biznes
  • du偶y biznes
Standardowy
2997z艂
+ VAT, p艂atne z g贸ry

Gdy chcesz mie膰 stron臋 przystosowan膮 do wyszukiwarek internetowych.

  • Podstawowa analiza s艂贸w kluczowych
  • Analiza widoczno艣ci w Google
  • Analiza stanu indeksowania
  • Rekomendacja naprawy b艂臋d贸w indeksowania
  • Analiza pod k膮tem duplikacji tre艣ci
  • Analiza pod k膮tem kanibalizacji tre艣ci
  • Analiza pod k膮tem jako艣ci tre艣ci
  • Przygotowanie struktury storny dopasowanej do biznesu
  • Plan rozbudowy tre艣ci strony
  • Propozycja temat贸w poradnikowych do publikacji
  • Przygotowanie brefi贸w dla wpis贸w poradnikowych
  • Rekomendacja optymalizacji najwa偶niejszych adres贸w URL
  • Analiza stosowania danych strukuralnych
  • Optymalizacja crawl budget
  • Analiza najwa偶niejszych dla SEO b艂臋d贸w technicznych
  • Analiza renderowania JS
  • Analiza optymalizacji grafik
  • Rekomendacja budowy linkowania wewn臋trznego
  • Analiza markup'u HTML
  • Analiza struktury nag艂贸wk贸w
  • Analiza link贸w przyhcodz膮cych
  • Analiza szybko艣ci strony
  • Rekomandacja i plan zdobywania link贸w
  • Szczeg贸艂owy plan wdro偶enia audytu z uwzgl臋nieniem prerorytet贸w
  • Opieka podczas wdro偶enia zmian
  • Konsultacje dotycz膮ce wdro偶enia audytu
Zaawansowany
3997z艂
+ VAT, p艂atne z g贸ry

Gdy chesz zdobywac wi臋cej klient贸w za pomoc膮 darmowych wynik贸w wyszukiwania.

  • Rozbudowana analiza s艂贸w kluczowych
  • Analiza widoczno艣ci w Google
  • Analiza stanu indeksowania
  • Rekomendacja naprawy b艂臋d贸w indeksowania
  • Analiza pod k膮tem duplikacji tre艣ci
  • Analiza pod k膮tem kanibalizacji tre艣ci
  • Analiza pod k膮tem jako艣ci najwa偶niejszych tre艣ci
  • Przygotowanie struktury storny dopasowanej do biznesu
  • Plan rozbudowy tre艣ci strony
  • Propozycja 10 temat贸w poradnikowych do publikacji
  • Przygotowanie brefi贸w dla wpis贸w poradnikowych
  • Rekomendacja optymalizacji najwa偶niejszych adres贸w URL
  • Analiza stosowania danych strukuralnych
  • Optymalizacja crawl budget
  • Analiza najwa偶niejszych dla SEO b艂臋d贸w technicznych
  • Analiza renderowania JS
  • Analiza optymalizacji grafik
  • Rekomendacja budowy linkowania wewn臋trznego
  • Analiza markup'u HTML
  • Analiza struktury nag艂贸wk贸w
  • Analiza link贸w przychodz膮cych
  • Analiza szybko艣ci strony
  • Rekomandacja i plan zdobywania link贸w
  • Szczeg贸艂owy plan wdro偶enia audytu z uwzgl臋nieniem prerorytet贸w
  • Opieka podczas wdro偶enia zmian
  • 2 godzin konsultacji dotycz膮cych wdro偶enia audytu
Profesjonalny
5997z艂
+ VAT, p艂atne z g贸ry

Gdy wyszukiwarki internetowe to dla ciebeie podstawowa forma zdobywania klient贸w.

  • Pe艂na analiza s艂贸w kluczowych
  • Analiza widoczno艣ci w Google
  • Analiza stanu indeksowania
  • Rekomendacja naprawy b艂臋d贸w indeksowania
  • Analiza pod k膮tem duplikacji tre艣ci
  • Analiza pod k膮tem kanibalizacji tre艣ci
  • Analiza pod k膮tem jako艣ci wszystkich tre艣ci
  • Przygotowanie struktury storny dopasowanej do biznesu
  • Plan rozbudowy tre艣ci strony
  • Propozycja 20 temat贸w poradnikowych do publikacji
  • Przygotowanie brefi贸w dla 5 wpis贸w poradnikowych
  • Rekomendacji optymalizacji ka偶dego adresu URL
  • Analiza stosowania danych strukuralnych
  • Optymalizacja crawl budget
  • Analiza wszystkich dla SEO b艂臋d贸w technicznych
  • Analiza renderowania JS
  • Analiza optymalizacji grafik
  • Rekomendacja budowy linkowania wewn臋trznego
  • Analiza markup'u HTML
  • Analiza struktury nag艂贸wk贸w
  • Analiza link贸w przychodz膮cych
  • Analiza szybko艣ci strony
  • Rekomandacja i plan zdobywania link贸w
  • Szczeg贸艂owy plan wdro偶enia audytu z uwzgl臋nieniem prerorytet贸w
  • Opieka podczas wdro偶enia zmian
  • 4 godzin konsultacji dotycz膮cych wdro偶enia audytu

Jak wygl膮da wsp贸艂praca?

1
1

Ustalenie cel贸w biznesowych

Zaczniemy od ustalenia cel贸w, jakie chcesz osi膮gn膮膰. Wnikliwa analiza dotychczasowych dzia艂a艅 oraz plan贸w na przysz艂o艣膰 pozwoli na dok艂adny audyt SEO twojej strony internetowej.

2
2

Strategia pozyskiwania klient贸w

Na podstawie zebranych danych przygotujemy ci optymaln膮 strategi臋 pozyskiwania klient贸w z wyszukiwarki Google. Strategia b臋dzie zawiera膰 obszern膮 analiz臋 s艂贸w kluczowych oraz rekomendacj臋 budowy strony.

3
3

Audyt struktury i tre艣ci strony

W tej cz臋艣ci audytu SEO, sprawdzimy czy twoja strona ma szanse by pojawia膰 si臋 na wszystkie s艂owa kluczowe zwi膮zane z biznesem. W dalszej cz臋艣ci zaproponujemy zmiany strukturalne oraz optymalizacyjne.

4
4

Techniczny audyt SEO

Ko艅cowy etap audytu SEO to analiza techniczna zwi膮zana ze skanowaniem oraz indeksowaniem strony. Sprawdzimy te偶 szybko艣c dzia艂ania oraz inne wazne z punktu widzenia SEO b艂臋dy techniczne.

5
5

Om贸wienie audytu SEO

Po przygotowaniu audytu SEO, otrzymasz raport oraz plan w艂a艣ciwej budowy strony. Ka偶dy raport jest indywidualnie omawiany ze specjalist膮, kt贸ry wykonywa艂 ten audyt SEO.

Popularne b艂臋dy, kt贸re eliminujemy w audytach SEO:

1. B艂臋dy na poziomie planowania

Planowanie w SEO to bardzo wa偶na kwestia, bez planu nie da si臋 przeprowadzi膰 skutecznej kampanii. B艂臋dy pope艂nione na tym poziomie nie pozwol膮 generowa膰 warto艣ciowego ruchu, nawet je艣li masz dobrze zbudowan膮 stron臋 i atrakcyjn膮 tre艣膰.

Nieznajomo艣膰 grupy docelowej

Poznanie klienta to klucz do sukcesu, musisz zna膰 jego potrzeby i to czego szuka. Je艣li nie po艣wi臋cisz troch臋 czasu na przeanalizowanie zachowa艅 i potrzeb potencjalnych klient贸w, nie b臋dziesz w stanie zbudowa膰 tre艣ci, kt贸re b臋d膮 przekonywa膰 ich do zakupu.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z analiz膮 klienta, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak analizy zachowa艅 obecnych klient贸w
  • nieznajomo艣膰 realnych potrzeb potencjalnych klient贸w
  • niemy艣lenie w kontek艣cie intencji, jakimi kieruj膮 si臋 osoby suzkaj膮ce
  • brak tworzenia przynajmniej podstawowych person

Brak analizy konkurencji

Konkurencja w SEO jest bardzo istotnym czynnikiem, kt贸ry mo偶e przyspieszy膰 lub spowolni膰 wzrost widoczno艣ci. Z jednej strony, du偶a konkurencja to mniej miejsca dla twojej firmy. Trudniej b臋dzie zwi臋ksza膰 widoczno艣膰 domeny, je艣li wiele firm konkurencyjnych walczy o najwa偶niejsze w twojej bran偶y s艂owa kluczowe.

Z drugiej strony, dobrze dzia艂aj膮ca konkurencja to 藕r贸d艂o bardzo cennej wiedzy. Dzi臋ki dok艂adnej analizie konkurencji mo偶esz pozna膰 wszystkie istotne s艂owa kluczowe zwi膮zane z wasz膮 bran偶膮. Wykorzystanie kilku najwi臋kszych konkurent贸w i lider贸w w bran偶y na pewno przyspieszy dzia艂ania zwi膮zane z planowaniem twojej w艂asnej strategii.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z analiz膮 konkurencji, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • ca艂kowity brak analizy konkurencji
  • analizowanie tylko bezpo艣rednich konkurent贸w (wa偶niejsi s膮 konkurenci w Google)
  • brak szczeg贸艂owej analizy fraz konkurencji
  • kopiowanie rozwi膮za艅 konkurencji bez adaptacji do w艂asnego biznesu

Zbyt w膮ska analiza s艂贸w kluczowych

Potencjalni klienci, u偶ywaj膮 s艂贸w kluczowych, aby znale藕膰 twoje produkty czy us艂ugi. Warto wspomnie膰, 偶e ka偶dy ma swoje sposoby na szukanie, r贸偶ne osoby u偶ywaj膮 r贸偶nych fraz kluczowych. W ka偶dym biznesie istnieje wiele s艂贸w kluczowych, dlatego skupianie si臋 tylko na tych, kt贸re ty uwa偶asz za s艂uszne, jest b艂臋dem.

艢redniej wielko艣ci firma us艂ugowa to (w zale偶no艣ci od typu us艂ug) oko艂o 1000-5000 r贸偶nych s艂贸w kluczowych, kt贸re dadz膮 obraz wszystkich wyszukiwa艅. Sklepy internetowe to tysi膮ce lub nawet o wiele wi臋cej s艂贸w kluczowych. Aby osi膮gn膮膰 sukces w darmowych wynikach wyszukiwania, musisz by膰 widoczny na wiele s艂贸w kluczowych i to na r贸偶nych etapach zakupowych swoich klient贸w.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z ograniczeniem s艂贸w kluczowych, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • skupianie si臋 na kilku / kilkunastu s艂owach
  • nieu偶ywanie tzw. d艂ugiego ogona
  • brak analizy fraz sprzeda偶owych
  • brak analizy fraz poradnikowych

Niepoprawna struktura strony

Zaplanowanie w艂a艣ciwej struktury, dopasowanej do biznesu to w艂a艣ciwie pierwszy element wp艂ywaj膮cy na poprawn膮 optymalizacj臋 strony. Czasami sama zmiana struktury mo偶e spowodowa膰 ogromny wzrost ruchu. Aby wykona膰 tak膮 struktur臋, musisz zna膰 swoich klient贸w oraz s艂owa kluczowe, jakimi si臋 oni pos艂uguj膮. To dlatego dwa poprzednie punkty s膮 takie wa偶ne.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane ze struktur膮 strony, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak planu strukturalnego
  • u偶ywanie s艂贸w kluczowych w niew艂a艣ciwych elementach struktury
  • duplikacja tre艣ci / kanibalizacja spowodowana brakiem w艂a艣ciwego planu
  • brak prezentowania ka偶dego z element贸w oferty na osobnych podstronach (firmy us艂ugowe)
  • niedostosowanie drzewa kategorii do wyszukiwanych fraz w ecommerce
  • brak globalnego planu linkowania wewn臋trznego
  • menu g艂贸wne niedostosowane do struktury strony
  • niepanowanie nad nawigacj膮 fasetow膮 (sklepy z du偶膮 ilo艣ci膮 filtr贸w)

Brak odpowiednich podstron

Aby pojawi膰 si臋 w Google na frazy kluczowe zwi膮zane z danym tematem, musisz mie膰 podstron臋 z nim zwi膮zan膮. Google nie chce pokazywa膰 strony g艂贸wnej, jako wynik wyszukiwania. Je艣li zajmujesz si臋 szkoleniami, musisz mie膰 podstrony na ka偶dy rodzaj szkolenia (stacjonarne, online, sprzeda偶owe, menad偶erskie itd.), a tak偶e na ka偶de konkretne szkolenie.

Je偶eli potencjalny klient szuka konkretnego szkolenia, Google wy艣wietli stron臋 tego szkolenia jako wynik wyszukiwania (wynikiem b臋dzie title strony). Natomiast, je艣li klient b臋dzie szuka艂 bardziej og贸lnie (szkolenia sprzeda偶owe), to Google wy艣le go na stron臋 zbiorcz膮 szkole艅 sprzeda偶owych. Musisz mie膰 tak膮 stron臋, by pojawi膰 si臋 w Google na frazy zwi膮zane z tym tematem.

Nie zak艂adaj, 偶e Google b臋dzie pokazywa膰 stron臋 g艂贸wn膮 wynikach wyszukiwania. Je艣li nie masz podstrony dedykowanemu tematowi, praktycznie nie ma mo偶liwo艣ci wy艣wietlenia si臋 na frazy kluczowe zwi膮zane z tym tematem.

Niewykonywanie ponownych analiz i brak reakcji na zmiany

Sytuacja w Google jest bardzo dynamiczna. Wyszukiwarka zmienia si臋 i dokonuje aktualizacji prawie codziennie, do tego, konkurencja te偶 si臋 pozycjonuje. Musisz trzyma膰 r臋k臋 na pulsie, analizowa膰 obecny ruch i por贸wnywa膰 efekty swoich dzia艂a艅 z konkurencj膮.

Musisz te偶 wiedzie膰, kt贸re z twoich dzia艂a艅 maj膮 najwi臋kszy sens. SEO to ci膮gle testowanie najlepszych rozwi膮za艅, nie zawsze to, co oczywiste jest najlepsze. Cykliczna analiza oraz wyci膮gni臋te z niej wnioski pozwol膮 szybko wprowadza膰 lepsz膮 optymalizacj臋 i na przyk艂ad uratowa膰 stron臋 przed spadkiem ruchu.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z analizami, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak cyklicznych analiz s艂贸w kluczowych
  • brak cyklicznych optymalizacji tre艣ci na podstawie bie偶膮cych danych z Google Search Console
  • niereagowanie na zmiany w wyszukiwarkach
  • brak analizy link贸w przychodz膮cych

2. B艂臋dy na poziomie tre艣ci

Tre艣膰 strony kolejny bardzo wa偶ny czynnik zwi膮zany z widoczno艣ci膮 w wynikach wyszukiwania Google. To na podstawie tre艣ci, Google podejmuje decyzj臋 o tym czy dana strona mo偶e si臋 wy艣wietli膰 jako wynik wyszukiwania oraz jaka b臋dzie pozycja strony zawieraj膮cej t膮 tre艣膰.

Wielu w艂a艣cicieli nie dba o tre艣膰 swojej strony pod k膮tem SEO, pope艂niaj膮c przy tym wiele b艂臋d贸w, oto lista najcz臋stszych.

B艂臋dy zwi膮zane z title

Znacznik meta title to inaczej tytu艂 strony internetowej. Tytu艂 jest reprezentacj膮 danego adresu URL, m贸wi skr贸towo, co znajduje si臋 w tre艣ci danej strony. Tagi tytu艂owe stron internetowych s膮 wy艣wietlane w wynikach wyszukiwania przegl膮darek internetowych oraz w oknach wyszukiwarek. Meta tytu艂 strony jest jednym z wa偶niejszych czynnik贸w rankingowych Google. Dlatego, jego optymalizacja to bardzo istotna z punktu widzenia SEO.

Jedn膮 z najwa偶niejszych kwestii w SEO jest u偶ywanie odpowiednich s艂贸w kluczowych w tytu艂ach. Tytu艂 ka偶dego adresu URL, powinien m贸wi膰 o swojej tre艣ci za pomoc膮 s艂贸w kluczowych u偶ywanych przez potencjalnych klient贸w. Dzi臋ki temu b臋d膮 oni w stanie znale藕膰 interesuj膮ce ich tematy w zasobach Google.

Wa偶nym aspektem u偶ywania s艂贸w kluczowych jest ich dok艂adne rozplanowanie po strukturze ca艂ej strony. Wynika to z faktu, 偶e jako wynik wyszukiwania na dane zapytanie, mo偶e pojawi膰 si臋 tylko jeden adresu URL z danej domeny. Plan u艂o偶enia tytu艂贸w wszystkich stron mo偶e by膰 wykonany na podstawie kompleksowej analizy s艂贸w kluczowych, jakich u偶ywaj膮 potencjalni klienci.

Og贸lny wz贸r u偶ywania takiego tytu艂u wygl膮da nast臋puj膮co:
[Nazwa bie偶膮cej strony] – [Wezwanie do dzia艂ania] – [Nazwa firmy]

Przyk艂ad dla kategorii produkt贸w w sklepie:
Laptopy dla graczy – Darmowa dostawa – Sklep internetowy Laptopex

Przyk艂ad dla pojedynczej us艂ugi w firmie szkoleniowej:
Szkolenie z zarz膮dzania osobami ludzkimi – wolne terminy – Szkolpex

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z title, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO to:

  • brak globalnego planu u偶ywania tytu艂贸w wzgl臋dem s艂贸w kluczowych
  • u偶ywanie niew艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych (na niew艂a艣ciwych podstronach)
  • u偶ywanie tych samych s艂贸w kluczowych w tytu艂ach r贸偶nych adres贸w URL
  • u偶ywanie produktowych / us艂ugowych s艂贸w kluczowych w tytule strony g艂贸wnej,
  • duplikowanie tytu艂贸w,
  • nieu偶ywanie call to action (je艣li miejsce pozwala)
  • niedodawanie nazwy firmy na ko艅cu tytu艂u ka偶dej podstrony

B艂臋dy zwi膮zane z description

Description to opis zawarto艣ci strony, kt贸ry dawniej mia艂 du偶y wp艂yw na SEO. Z racji nadu偶y膰 ze strony w艂a艣cicieli stron, nie jest on ju偶 w og贸le u偶ywany do obliczania pozycji strony. Zgodnie z zapewnieniami Google description nie ma bezpo艣redniego wp艂ywu na pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak ten tag po艣rednio wspomaga dzia艂ania SEO, przede wszystkim wp艂ywaj膮c na prezencj臋 wyniku w wyszukiwarce. Atrakcyjnie napisany opis strony zach臋ca u偶ytkownika do odwiedzin serwisu.

Napisany w interesuj膮cy spos贸b opis zawarto艣ci strony wp艂ynie na wzrost klikalno艣ci i liczby odwiedzin serwisu. Warto wspomnie膰, 偶e wsp贸艂czynnik klikalno艣ci jest ju偶 czynnikiem rankingowym. Warto zastanowi膰 si臋 nad tworzeniem unikalnych opis贸w dla kluczowych podstron zach臋caj膮cych u偶ytkownik贸w do klikni臋cia w link naszego serwisu.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z meta description, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO to:

  • brak description
  • stosowanie tego samego opisu dla ka偶dego adresu URL
  • zbyt d艂ugie opisy (limit to oko艂o 155 znak贸w ze spacj膮)
  • u偶ywanie s艂贸w kluczowych po przecinku
  • nieu偶ywanie wezwania do dzia艂ania

Ma艂a ilo艣膰 tre艣ci lub jej brak

W SEO wa偶ne jest, aby ka偶da podstrona mia艂a w艂asny adres URL i zawiera艂a tre艣ci wyczerpuj膮ce dany temat. Google analizuje strony pod k膮tem ich jako艣ci. Je艣li strona danej us艂ugi czy wpisu blogowego b臋dzie posiada艂a du偶膮 ilo艣膰 informacji, kt贸re s膮 wyszukiwane przez klient贸w, b臋dzie ona uznana za warto艣ciow膮 tre艣膰.

To spowoduje pojawienie si臋 tej strony jako wynik wyszukiwania na g艂贸wn膮 fraz臋 kluczow膮 oraz szereg innych po艣rednich fraz, kt贸re tak偶e mog膮 si臋 przyczyni膰 do zdobycia nowego klienta.

Du偶a ilo艣膰 adres贸w URL, kt贸re posiadaj膮 ma艂膮 ilo艣膰 tre艣ci, jest przes艂ank膮 o niskiej jako艣ci ca艂ej domeny. Ka偶da podstrona, kt贸ra jest dodana do indeksu Google, powinna posiada膰 odpowiedni膮 ilo艣膰 tre艣膰.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z ma艂膮 ilo艣ci膮 tre艣ci, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak opis贸w produkt贸w
  • brak opis贸w kategorii
  • du偶a ilo艣膰 adres贸w URL bez tre艣ci, kt贸re s膮 w indeksie Google
  • brak tre艣ci na stronie g艂贸wnej
  • brak bloga/poradnika, kt贸ry mo偶e opisywa膰 tematy zwi膮zane z potrzebami klient贸w

Kanibalizacja tre艣ci

Kanibalizacja tre艣ci to stan, w kt贸rym dwa lub wi臋cej adres贸w URL konkuruj膮 ze sob膮 o pozycj臋 w wynikach wyszukiwania Google. Najcz臋艣ciej objawia si臋 to cz臋stymi zmianami pozycji. Na przyk艂ad, jednego dnia strona g艂贸wna wyst臋puje na pozycji 5, a nast臋pnego dnia jako wynik wyszukiwania na to samo zapytanie pojawia si臋 inna podstrona, kt贸ra ma znacznie ni偶sz膮 pozycj臋.

Nale偶y pami臋ta膰, 偶e w wi臋kszo艣ci systemach CMS (tak偶e Wodpress) dodanie tagu/ kategorii skutkuje dodaniem nowej podstrony, kt贸rej tytu艂 oraz adresu URL jest to偶samy z tre艣ci膮 tego tagu. Dodanie tagu o nazwie podobnej do produktu czy wpisu, powoduje automatyczne dodanie podstrony, kt贸ra b臋dzie konkurowa膰 z tym produktem/wpisem, co jest sytuacj膮 niepo偶膮dan膮.

Naczesze problemy zwi膮zane z kanibalizacj膮 tre艣ci, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • u偶ywanie jednego s艂owa kluczowego w tytu艂ach wi臋cej ni偶 jednego adresu URL
  • wiele adres贸w URL nakierowana na jedn膮 grup臋 s艂贸w kluczowych
  • optymalizowanie strony g艂贸wnej na frazy produktowe / us艂ugowe

Duplikacja tre艣ci

Duplikacja tre艣ci to sytuacja, gdy ten sam tekst pojawia si臋 na kilku r贸偶nych stronach internetowych albo kiedy wyst臋puje w r贸偶nych miejscach w obr臋bie tej samej witryny.

Gdy tre艣ci powielaj膮 j膮 si臋 w ramach jednej domeny m贸wimy o duplikacji wewn臋trznej. Mo偶e to by膰 spowodowane zar贸wno poprzez kopiowanie tre艣ci na r贸偶ne podstrony, jak i poprzez b艂臋dy techniczne zwi膮zane z niew艂a艣ciwym u偶ywaniem adres贸w URL.

Naczesze problemy zwi膮zane z duplikacj膮 tre艣ci, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • u偶ywanie tych samych tre艣ci na wielu podstronach
  • kopiowanie opis贸w z innych stron (konkurencja, strony producent贸w)
  • dost臋pno艣膰 jednej podstrony pod wieloma adresami
  • brak przekierowa艅 po zmianach w adresach URL
  • u偶ywanie syminizowanej tre艣ci

Niepoprawne u偶ywanie nag艂贸wk贸w

Kolejnym aspektem zwi膮zanym z tre艣ci膮 jest u偶ywanie nag艂贸wk贸w. Powinny one zawiera膰 tre艣ci istotne dla u偶ytkownik贸w, by tworzy膰 swojego rodzaju spis tre艣ci danej podstrony.

Nale偶y trzyma膰 si臋 zasady, aby ka偶da podstrona posiada艂a jeden nag艂贸wek H1 oraz dowoln膮 ilo艣膰 nag艂贸wk贸w H2 lub H3. Nag艂贸wki powinny by膰 u偶ywane kolejno w strukturze czyli pod nag艂贸wkiem H1 mog膮 by膰 tylko nag艂贸wki H2 itd.

Przyk艂ad:

[H1] Sekcja z g艂贸wnym nag艂贸wkiem H1 zawieraj膮cy najwa偶niejsze s艂owa kluczowe
     [H2]  Sekcja z nag艂贸wkiem H2 zawieraj膮ce dodatkowe frazy
     [H2]  Sekcja z nag艂贸wkiem H2 zawieraj膮ce dodatkowe frazy
        [H3]  Sekcja z nag艂贸wkiem H3 zawieraj膮ce dodatkowe frazy
        [H3]  Sekcja z nag艂贸wkiem H3 zawieraj膮ce dodatkowe frazy
     [H2]  Sekcja z nag艂贸wkiem H2 zawieraj膮ce dodatkowe frazy
     [H2]  Sekcja z nag艂贸wkiem H2 zawieraj膮ce dodatkowe frazy

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z u偶ywaniem nag艂贸wk贸w, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • nieu偶ywanie nag艂贸wka H1 jako widocznego tytu艂u strony zwieraj膮cego najwa偶niejsze s艂owa kluczowe
  • brak w艂a艣ciwej struktury nag艂贸wk贸w
  • nieu偶ywanie nag艂贸wk贸w w tre艣ciach istotnych dla SEO
  • nieu偶ywanie uzupe艂niaj膮cych s艂贸w kluczowych w nag艂贸wkach ni偶szego rz臋du

Brak linkowania wewn臋trznego

Linkowanie wewn臋trzne jest jednym z podstawowych zabieg贸w optymalizacyjnych i jedn膮 z najbardziej istotnych strategii przy pozycjonowaniu serwisu internetowego. Linkowanie wewn臋trzne (internal linking) to linki w obr臋bie serwisu, kt贸re umo偶liwiaj膮 u偶ytkownikom i robotom wyszukiwarek dotarcie do innych podstron czy to w tek艣cie czy te偶 przez sekcje administracyjne.

Poza standardowymi linkami w nawigacji czy listingach us艂ug / wpis贸w blogowych strona powinna posiada膰 dodatkowe linki nawigacyjne. Zalecane jest u偶ywanie link贸w wewn臋trznych umieszczanych w tre艣ciach strony. Najlepszym miejscem linku z tre艣ci jest miejsce, gdzie jest wspominana dana us艂uga czy produkt.

Jedn膮 z najlepszych strategii budowania linkowania wewn臋trznego z tre艣ci strony jest rozbudowa bloga. Dodaj膮c r贸偶ne publikacje na blogu, warto wspomina膰 o swoich produktach i linkowa膰 w spos贸b pokazany na powy偶szej grafice.

Dodawanie takich link贸w w naturalny spos贸b b臋dzie systematycznie przyczynia艂o si臋 do zwi臋kszania widoczno艣ci linkowanego adresu URL.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z linkowaniem wewn臋trznym, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak linkowanie wewn臋trznego poza menu g艂贸wnym
  • brak linkowania pomi臋dzy produktami / us艂ugami pokrewnymi lub komplementarnymi
  • u偶ywanie niew艂a艣ciwej tre艣ci link贸w wewn臋trznych
  • brak klikanego menu okruszkowego
  • brak link贸w do najwa偶niejszych cz臋艣ci serwisu ze strony g艂贸wnej
  • brak linkowania z tre艣ci blogowych do produkt贸w us艂ug

3. B艂臋dy techniczne

Dobry plan i warto艣ciowa tre艣膰 to fundament udanej kampanii SEO. Jednak aby wdro偶y膰 ca艂o艣膰 w 偶ycie, potrzebujesz strony internetowej 鈥 takiej, kt贸ra pozwoli na zwi臋kszanie ruchu. Na nic plany i dziesi膮tki godzin na pisanie tre艣ci, je艣li strona b臋dzie 藕le zbudowana pod k膮tem technicznym. W ekstremalnych przypadkach Google nawet nie odczyta twoich tre艣ci, dlatego warto zadba膰 o techniczne aspekty tre艣ci.

Niepanowanie nad skanowaniem i indeksowaniem strony

Du偶e serwisy, kt贸re maj膮 du偶膮 ilo艣膰 stron, powinny zacz膮膰 od decyzji, jakie podstrony powinny by膰 widoczne w Google, a kt贸re z nich powinny by膰 zablokowane dla robot贸w wyszukiwarek.

Je艣li jeste艣 w艂a艣cicielem sklepu z du偶膮 ilo艣ci膮 kategorii i filtr贸w, to prawdopodobnie tw贸j sklep posiada ogromn膮 ilo艣膰 adres贸w URL (niekt贸re sklepy mog膮 mie膰 ich setki milion贸w!). Nawet Google nie jest w stanie efektywnie skanowa膰 takiej domeny. Roboty b臋d膮 skanowa膰 tylko cz臋艣膰 strony, a wi臋c mog膮 nigdy nie nie dotrze膰 do produkt贸w, kt贸re sprzedajesz. W konsekwencji cz臋艣膰 twoich produkt贸w nie pojawi si臋 w Google.

Dlatego, cz臋艣膰 adres贸w nale偶y wykluczy膰 z indeksowania, tak aby wyszukiwarki skupi艂y si臋 na tych adresach, kt贸re s膮 dla ciebie najwa偶niejsze. Je艣li dane strony nie maj膮 na celu generowania ruchu, zalecane jest ich blokowanie przed indeksowaniem.

Najwa偶niejsze problemy zwi膮zane z indeksowaniem, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • dost臋pno艣膰 jednej podstrony pod kilkoma adresami URL
  • u偶ywanie parametr贸w (w adresach URL) niezmieniaj膮cych tre艣ci
  • indeksowanie stron, kt贸re nie maj膮 tre艣ci generuj膮cej ruch organiczny
  • pozwalanie na skanowanie kombinacji wszystkich kategorii / filtr贸w
  • nieblokowanie stron dost臋pnych po zalogowaniu (panele administracyjne)
  • niepoprawne u偶ywanie pliku robots.txt
  • brak analiz zachowania robota na danej stronie (logi serwera)

殴le zbudowana mapa strony w formacie XML lub jej brak

Mapa witryny to plik, w kt贸rym podaje si臋 informacje o stronach i innych plikach w witrynie oraz o zwi膮zkach mi臋dzy tymi elementami. Google odczytuje ten plik, aby skuteczniej indeksowa膰 strony. Mapa witryny informuje robota, kt贸re pliki w Twojej witrynie s膮 wa偶ne. Udost臋pnia te偶 cenne informacje o tych plikach, np. o ostatniej aktualizacji, cz臋stotliwo艣ci zmian na stronie i wszystkich alternatywnych wersjach j臋zykowych strony.

Robots.txt

Plik robots.txt przekazuje robotom wyszukiwarek informacje, kt贸re strony i pliki w Twojej witrynie mog膮 by膰 skanowane. U偶ywa si臋 go g艂贸wnie po to, by zablokowa膰 dost臋p robotom do stron, kt贸re nie maj膮 znaczenia z punktu widzenia ich wyszukiwania w Googole.

Cz臋stym zapisem w robots.txt jest blokowanie dost臋pu do paneli zarz膮dzaj膮cych stron膮 (CMS) lub stron, kt贸re nie maj膮 warto艣ci merytorycznej dla u偶ytkownika wyszukiwarki (regulaminy, polityka prywatno艣ci itp.)

Brak optymalizacji pod wzgl臋dem szybko艣ci strony

W艂a艣ciciele stron po艣wi臋caj膮 ogromn膮 ilo艣膰 czasu na generowanie ruchu do swoich stron, uruchamiaj膮 kolejne kana艂y dotarcia do klienta, 偶eby przyci膮gn膮膰 jak najwi臋cej os贸b na stron臋. Zapominaj膮 jednak o tym, 偶e wi臋kszo艣膰 potencjalnych klient贸w wyjdzie ze strony, je偶eli ta nie za艂aduje si臋 do艣膰 szybko.

Szybka i dostosowana do urz膮dze艅 mobilnych strona b臋dzie znacznie lepszym narz臋dziem do zdobywania klient贸w. Wiele os贸b wychodzi ze strony, gdy musi czeka膰 na jej za艂adowanie wi臋cej ni偶 kilka sekund. Optymalizacja szybko艣ci oraz przystosowania dla urz膮dze艅 mobilnych to szeroki temat, ale istnieje kilka najwa偶niejszych kwestii.

Najwi臋ksze problemy zwi膮zane z szybko艣ci膮 strony, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak optymalizacji/minifikacji CSS/JS
  • u偶ywanie du偶ej ilo艣ci kodu CSS/JS
  • u偶ywanie du偶ej ilo艣ci wtyczek
  • brak kompresowania plik贸w graficznych
  • u偶ywanie grafik w rozdzielczo艣ciach wi臋kszych ni偶 jest to potrzebne
  • u偶ywanie du偶ej ilo艣ci zewn臋trznych bibliotek
  • u偶ywanie PHP starszej ni偶 7.1
  • brak asynchronicznego 艂adowanie plik贸w CSS/JS

Nieprzystosowanie do urz膮dze艅 mobilnych

Ponad po艂owa polskiego ruchu odbywa si臋 za pomoc膮 urz膮dze艅 mobilnych. Je艣li twoja strona nie jest dostosowana do ma艂ych ekran贸w, tracisz potencjalnych klient贸w. Google coraz rzadziej pokazuje wyniki wyszukiwania prowadz膮ce do stron, kt贸re nie s膮 dostosowane do mobile.

Je艣li twoja stronie nie jest dostosowana do ma艂ych ekran贸w, prawdopodobnie b臋dziesz musia艂 zadba膰 o jej now膮 wersj臋.

Wszelkie b艂臋dy zwi膮zane z adresami URL

Adresy URL to jeden z najwa偶niejszych czynnik贸w zwi膮zanych z SEO. Roboty skanuj膮 stron臋 w艂a艣nie po tych adresach. Adresy URL powinny posiada膰 w艂a艣ciw膮 struktur臋 oraz by膰 proste dla u偶ytkownika. Wa偶ne jest, aby jedna tre艣膰 (podstrona) by艂a dost臋pna tylko pod jednym adresem URL.

Istnieje kilka zasad dotycz膮cych budowy adres贸w URL, s膮 one istotne zar贸wno z punktu widzenia SEO jak i UX. Najwa偶niejsz膮 z nich jest budowanie adres贸w URL w taki spos贸b, by m贸wi艂y o tre艣ci podstrony. Dzi臋ki temu, u偶ytkownik wie, co czeka go po klikni臋ciu w link, przez co ch臋tniej wykona t膮 czynno艣膰.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z adresami URL, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • adresy URL niezrozumia艂e dla u偶ytkownika
  • u偶ywanie du偶ej ilo艣ci parametr贸w w adresach
  • zbyt d艂ugie adresy
  • upychanie s艂贸w kluczowych w adresach
  • dost臋pno艣ci jednej tre艣ci na kilku adresach URL
  • brak przekierowa艅 po zmianie adres贸w URL
  • u偶ywanie znak贸w specjalnych w adresach (polskie znaki)

Niepoprawne wdro偶enie rel=”canonical”

Kanoniczny adres URL to adres strony, kt贸r膮 Google uznaje za najbardziej reprezentatywn膮 spo艣r贸d zbioru duplikat贸w stron w witrynie. Je艣li na przyk艂ad tre艣膰 ma kilka adres贸w URL tej samej strony (za艂贸偶my domena.pl?parametr=1234 i domena.pl/parametr/1234), Google wybiera jeden z nich jako kanoniczny.

Je艣li witryna posiada stron臋, kt贸r膮 mo偶na otworzy膰 przy u偶yciu wielu adres贸w URL, lub wiele stron o podobnej tre艣ci (na przyk艂ad stron臋 w wersji na komputery i urz膮dzenia mobilne), dla robota Google b臋d膮 to zduplikowane wersje tej samej strony. Robot wybierze jeden adres URL jako wersj臋 kanoniczn膮 i go zaindeksuje. Aby wskaza膰 Google w艂a艣ciwe adresy URL, nale偶y stosowa膰 parametr rel=”canonical” wskazuj膮cy na po偶膮dane adresy URL.

B艂臋dy zwi膮zane z rel=”canonical”, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO

  • brak linku kanonicznego
  • brak absolutnej 艣cie偶ki do strony w rel=”canonical”
  • canonical wskazuj膮cy na inn膮 (najcz臋艣ciej nadrz臋dn膮 podstron臋)
  • niepoprawne u偶ywanie linku kanonicznego w paginacji

Niepoprawna semantyka HTML

Semantyka HTML to zestaw zasad, kt贸re powinny by膰 stosowane podczas budowy strony w j臋zyku HTML5. Nowe znaczniki wprowadzone w wersji 5 HTML, pomagaj膮 robotom wyszukiwarek kontekstowo rozumie膰 tre艣ci. Na przyk艂ad:

  • znacznik <main> – zawiera g艂贸wn膮 cz臋艣膰 strony
  • znacznik <header> – zawiera nag艂贸wek strony
  • znacznik <footer> – zawiera stopk臋 strony
  • znacznik <article> – zawiera g艂贸wn膮 tre艣膰 strony (wa偶n膮 dla robot贸w)
  • znacznik <aside> – zawiera poboczn膮 tre艣膰 strony (mniej wa偶n膮 dla robot贸w)

Wi臋kszo艣膰 stron nie u偶ywa poprawnej semantyki HTML5. Warto poprawi膰 ten aspekt, aby u艂atwi膰 skanowanie robotom ca艂ej strony. Najwa偶niejsze jest w艂a艣ciwe u偶ywanie znacznik贸w main, section, aside, article, kt贸re definiuj膮 rodzaj tre艣ci, jaki si臋 w nich zawiera.

Naczesze problemy zwi膮zane ze semantyk膮 HTML, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak u偶ywania sk艂adni HTML5
  • u偶ywanie element贸w HTML5 niezgodnie z ich przeznaczeniem
  • niepoprawne zagnie偶d偶anie poszczeg贸lnych element贸w semantycznych

Niepoprawne stosowanie danych strukturalnych lub ich brak

Dane strukturalne to rozszerzone opisy stron internetowych wy艣wietlane w wynikach wyszukiwania Google. Poza standardowymi elementami, czyli tytu艂em i opisem strony, zawiera膰 mog膮 bardzo wiele r贸偶nych dodatkowych element贸w takich jak np. cena, dost臋pno艣膰 i stan produktu, liczba opinii i 艣rednia ocena u偶ytkownik贸w, zdj臋cia, miejsce i data wydarzenia.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z danymi strukturalnymi, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak danych strukturalnych
  • u偶ywanie danych strukturalnych niezgodnych z przeznaczeniem
  • b艂臋dy wdro偶eniowe zwi膮zane z niepoprawnym formatem

Brak breadcumbs

Breadcrumbs to wa偶ny element pokazywania struktury strony robotom wyszukiwarek. Jego poprawne wykonanie pozytywnie wp艂ywa na linkowanie wewn臋trzne. 艢cie偶ka prezentowana przez Breadcrumbs powinna by膰 prezentowana na podstawie struktury strony.

Licz膮c od prawej strony, pierwszym elementem 艣cie偶ki powinna by膰 bie偶膮ca strona, nast臋pnym strona nadrz臋dna tej strony. Kolejny element to kolejna strona nadrz臋dna itd. Ostatnim elementem (lub pierwszym od lewej) powinna by膰 strona g艂贸wna. Dodatkowo, menu okruszkowe powinno u偶ywa膰 danych strukturalnych, kt贸re informuj膮 roboty o strukturze strony.

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z breadcumbs, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak menu okruszkowego
  • brak danych strukturalnych opisuj膮cych breadcumbs
  • okruszki nieodzwierciedlaj膮ce struktur臋 strony
  • brak link贸w w okruszkach
  • linki do stron nieistniej膮cych w strukturze strony

Niepoprawne wdro偶enie wersji j臋zykowych

Google rozpoznaje poszczeg贸lne wersje j臋zykowe, ale warto jest pom贸c robotom w tej kwestii i pokaza膰 zale偶no艣ci mi臋dzy poszczeg贸lnymi podstronami i ich wersjami w innych j臋zykach. Dzi臋ki temu wyszukiwarka Google skieruje u偶ytkownik贸w do najodpowiedniejszej wersji strony na podstawie j臋zyka lub regionu.

Wskazywanie pozosta艂ych wersji j臋zykowych polega na dodawaniu do nich link贸w za pomoc膮 atrybutu hreflang, kt贸ry jest umieszczany w sekcji <HEAD> strony.

Atrybut ten wygl膮da w nast臋puj膮cy spos贸b:

<link rel=”alternate” hreflang=”kod_jezyka” href=”url_strony” />

Najcz臋stsze b艂臋dy zwi膮zane z wersjami j臋zykowymi, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak u偶ywania link贸w hreflang w witrynach wieloj臋zycznych
  • brak u偶ywania pe艂nych adres贸w (wraz z protoko艂em)
  • niesp贸jne adresowanie w atrybutach hreflang
  • brak link贸w powrotnych
  • u偶ywanie niepoprawnych kod贸w regionalnych

Paginacja

Paginacja to podzielenie pewnych zasob贸w i wy艣wietlanie ich w cz臋艣ciach. Na przyk艂ad, gdy sklep ma 1000 produkt贸w, te pokazywane s膮 w cz臋艣ciach po 50 na jednej podstronie. W ten spos贸b powstaj膮 kolejne strony kategorii produkt贸w lub wpis贸w na blogu. To dobre rozwi膮zanie ze wzgl臋du na du偶e ilo艣ci zasob贸w, jakie mog膮 by膰 艂adowane na raz. Nale偶y jednak pami臋ta膰, aby zachowa膰 pewne zasady zwi膮zane z paginacj膮. Dzi臋ki temu roboty Google b臋d膮 w stanie poprawnie skanowa膰 produkty wylistowane na stronach paginacji.

Najwa偶niejsze b艂臋dy zwi膮zane z paginacj膮 to, kt贸re napotykamy podczas audyt贸w SEO:

  • brak unikalnych tytu艂贸w dla ka偶dej strony (wystarczy doda膰 numer strony do title)
  • powielenie tre艣ci tekstowych na ka偶dej stronie paginacji
  • pierwsza strona paginacji dost臋pna pod adresem g艂贸wnym oraz pod adresem z pierwszym numerem strony
  • u偶ywanie linku kanonicznego wskazuj膮cego na niew艂a艣ciwy adres URL

Podsumowanie

Istniej膮 trzy podstawowe rodzaje b艂臋d贸w, kt贸re napotykamy podczas robienia audyt贸w SEO:

  1. B艂臋dy strategiczne zwi膮zane z planowaniem struktury i rozmieszczeniem s艂贸w kluczowych.
  2. B艂臋dy zwi膮zane z tre艣ci膮 strony.
  3. B艂臋dy technicznie zwi膮zane z dzia艂aniem samej strony.

Aby zdobywa膰 klient贸w z Google, musisz wyeliminowa膰 wszystkie najwa偶niejsze b艂臋dy z ka偶dej z grup. Dobrze przygotowana pod wzgl臋dem technicznym strona, ale nieposiadaj膮ca zaplanowanej tre艣ci nie ma szans na wysokie pozycje. Z drugiej strony, witryna z poprawn膮 struktur膮 i tre艣ci膮, kt贸rej nie da si臋 indeksowa膰, mo偶e nigdy nie pojawi膰 si臋 w Google.

Tylko kompleksowe podej艣cie do tematu pozwoli na sukces i coraz wi臋ksz膮 ilo艣膰 klient贸w z darmowych wynik贸w wyszukiwania.

Porozmawiajmy o Audycie SEO

Podpowiemy ci, jak wdro偶enie audytu SEO wp艂ynie na ilo艣膰 klient贸w zdobywanych z Google. Zostaw numer, odzwonimy do ciebie.

Certyfikat Google Partners
Certyfikat Google PPC
Certyfikat Google Analytics