Dlaczego szybkość ma znaczenie?

Zbadanie szybkości i późniejsze jej optymalizowanie może odczuwalnie wpłynąć na Twój biznes. Czasem niewielkie i niewidoczne zmiany w działaniu i szybkości strony znacząco wpływają na jej odbiór. Na co dokładnie zwracać uwagę?

Współczynnik odrzuceń

Szybkość Twojej strony istotnie wpływa na współczynnik odrzuceń. Postaw się na miejscu osoby, która szuka Twojego produktu czy usługi. Bardzo często klient, który znalazł Twoją firmę w Google i kliknął w link do strony ładującej się bardzo długo po prostu rezygnuje i klika w link konkurencji.

Nawet jeżeli produkt, który oferujesz jest najlepszy na świecie, z powodu wolnego ładowania się serwisu zobaczy go 1/10 osób. Szybka strona powinna pomagać w odbiorze pierwszego wrażenia, które dotyczy też wizerunku Twojej firmy.

Współczynnik konwersji

Szybkość strony wpływa bezpośrednio na współczynnik konwersji. Dotyczy to głównie sklepów internetowych, ale nie jest to regułą i może dotyczyć też lokalnych biznesów czy małych serwisów w które generują zamówienia online.

Poruszanie się po powolnej stronie może powodować trudności ze znalezieniem produktów czy informacji. Wiele osób rezygnuje już na tym etapie. Ci najwytrwalsi spróbują dodać produkt do koszyka, ale jeżeli przejście przez cały proces nie będzie działał sprawnie, zrezygnują oni na ostatniej prostej. Szybka i poprawnie działająca strona zwiększy liczbę klientów, którzy chętniej wrócą na stronę i będą od Ciebie kupować co przełoży się na Twój zysk!.