O kliencie

Activeline to lubelski producent placów zabaw oraz nowatorskich atlasów treningowych. Misją firmy jest tworzenie bezpiecznych i inspirujących miejsc do zabawy dla dzieci oraz siłowni zewnętrznych dla młodzieży i osób dorosłych. Oprócz placów i siłowni firma Activeline dostarcza też elementy małej architektury, a także zajmuje się projektowaniem placów zabaw dla dzieci.

Problem

Głównym problemem firmy Activeline był brak zapytań ze strony internetowej. Dział odpowiedzialny za sprzedaż musiał sam znajdować potencjalnych klientów, co pochłaniało bardzo dużo czasu.

Za brak zapytań odpowiadały trzy główne czynniki:

  • brak ruchu z Google
  • przestarzała strona z niepoprawnie przedstawioną ofertą
  • brak optymalizacji strony pod kątem sprzedaży

Właściciel firmy próbował wcześniej naprawić problem ruchu. Strona była wcześniej pozycjonowana przez dwie firmy, które promowały ją na zaledwie kilka słów kluczowych, co nie przynosiło oczekiwanych rezultatów biznesowych, a dodatkowo przysporzyło problemów z linkami słabej jakości.

Rozwiązanie

Zaczęliśmy od zbudowania właściwej strategii, która pozwoliłaby pojawiać się w Google na wszelkie możliwe zapytania związane z ofertą firmy. Zaplanowaliśmy wszystkie podstrony. Przygotowaliśmy ich optymalizację SEO oraz przypisaliśmy cele biznesowe, jakie mają spełniać.

Całą stronę zbudowaliśmy od zera. Nowe wersja spełniła wszystkie wymagania związane z SEO oraz te związane ze sprzedażą. Po opublikowaniu nowej strony rozpoczęliśmy proces budowania treści ofertowej i poradnikowej, a także zaczęliśmy zdobywanie linków. Proces ten trwa do dziś.

Zakres naszych działań na początku współpracy:

  1. Określiliśmy właściwą grupę docelową oraz cele biznesowe.
  2. Przygotowaliśmy kompleksową analizę wszystkich słów kluczowych, które mogą być używane przez potencjalnych klientów.
  3. Zaplanowaliśmy nową, o wiele bardziej rozbudowaną strukturę strony odzwierciedlającą ofertę firmy.
  4. Zbudowaliśmy od zera nową wersję strony opartą o WordPress oraz Woocommerce (dedykowany motyw).
  5. Zmigrowaliśmy stronę do nowej wersji z uwzględnieniem optymalizacji SEO oraz wykonaniem właściwych przekierowań.

Zakres cyklicznej współpracy:

  • piszemy treści na kategorie oraz najważniejsze produkty (co miesiąc)
  • optymalizujemy treści na bazie danych z Google Search Console (co miesiąc)
  • piszemy i optymalizujemy pod SEO artykuły na bloga firmowego (co miesiąc)
  • zdobywamy linki z artykułów sponsorowanych na branżowych stronach lub portalach informacyjnych (co miesiąc)
  • wykonujemy ponowną analizę słów kluczowych oraz konkurencji (co kwartał)
  • nanosimy ewentualne poprawki w strategii działania (co kwartał)

Efekty

Ruch z wyszukiwarki Google (w porównaniu do 2018) zwiększył się o ponad 420%.

Porównanie ruchu w pierwszym kwartale roku (2020 do 2018)

Ilość słów kluczowych będących w TOP10 zwiększyła się z około 25 do ponad 240.

Przy obecnym ruchu, dział handlowy regularnie otrzymuje po 3-15 zapytań dziennie.

Sprzedaż placów zabaw w ciągu ostatnich dwóch lat zwiększyła się wielokrotnie.

Opinia klienta:

Jestem bardzo zadowolony z całej wykonywanej pracy, chłopaki naprawdę pomogli mi rozwinąć biznes. Zdecydowana większość nowych zapytań pochodzi od klientów, którzy znaleźli nas w Google. Do momentu podjęcia współpracy byłem obsługiwany przez firmy od SEO , które tylko wyciągały ode mnie pieniądze. Obecna współpraca to zupełnie inny poziom.
Przede wszystkim zostałem dobrze wysłuchany, a strategia pozyskiwania klientów uwzględniała wszystkie aspekty mojego biznesu. To co mi się bardzo podobała to nastawienie na cel oraz dużo fajnych propozycji, które przyczyniały się do zwiększenia zapytań ze strony, a ostatecznie coraz większej sprzedaży.

Marcin Taczalski, właściciel firmy Activeline