Jesteś na etapie planowania i „stawiania” swojej pierwszej strony internetowej? Tracisz pieniądze, bo klienci nie mogą znaleźć Twojej strony w internecie? A może ruch w Twojej witrynie jest ostatnio wyraźnie mniejszy i nie wiesz dlaczego? Potrzebna Ci strategia SEO, w ramach której krok po kroku zaplanowane zostaną działania optymalizacyjne, pomagające skierować strumień klientów z Google wprost do Twojej witryny. Klienci staną oko w oko z Twoimi produktami, usługami i marką. 

SEO (ang. Search Engine Optimization), bądź, jak wolisz: pozycjonowanie stron www to nie czarna magia. To działania dążące do tego, żeby Google zaufało Twojej stronie i prezentowało ją Twoim potencjalnym klientom możliwie wysoko w ICH wynikach wyszukiwania.

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Pozycja strony w Google zależy od tak wieku czynników, że kłamie ten, kto mówi, że ma je wszystkie w małym palcu. Obrastający coraz większą liczbą mitów, słynny algorytm Google to ponad 200 zmiennych, których działanie wspiera sztuczna inteligencja. Dodatkowo różne czynniki są mniej lub bardziej brane pod uwagę w zależności od branży. Nie bez powodu można czasem usłyszeć narzekanie specjalistów od pozycjonowania, że już prawie rozgryźli jak działa algorytm Google i właśnie wtedy uległ on zmianie. Nie jest to oczywiście powód do przerwania działań pozycjonujących. Daje jednak jasną odpowiedź na pytanie, dlaczego strona internetowa nie może być wypozycjonowana raz na zawsze. 

Żeby Twoja strona pojawiała się w Google muszą być spełnione 3 warunki:  

  1. Google musi wiedzieć o tym, że Twoja strona w ogóle istnieje.
  2. Google musi też mieć możliwość zeskanowania wszystkich jej podstron.
  3. Google musi mieć zaufanie do Twojej strony.

Podkreślamy raz jeszcze: strona www nie może być WYPOZYCJONOWANA raz na zawsze. Trzeba ją stale pozycjonować. Zależy Ci na tym, żeby Twoja strona POJAWIAŁA się w Google tak długo, jak tego chcesz, a nie POJAWIŁA się i przepadła w czeluściach sieci. 

Jak pozyskiwać klientów dzięki Google?

Zasadę działania Google można sprowadzić do jednego prostego zdania: Google odpowiada na pytania swoich użytkowników. Albo: internauta zadaje pytanie (wpisuje w wyszukiwarkę słowa kluczowe, które mają zaprowadzić go do celu) a Google odpowiada (kieruje internautę na Twoją stronę). A jaka jest w tym łańcuszku Twoja rola? Musisz stworzyć lub zlecić stworzenie strony internetowej, której Google zaufa i podsunie ją internaucie jako odpowiedź na jego pytanie. Słowem: zależy Ci na internaucie, który pomyśli: tak, znalazłem to, czego szukałem. Zostaję na tej stronie. Przeglądam jej zasoby. Tak, tu kupię towar/zamówię usługę.

Czy audyt SEO jest potrzebny? 

Audyt SEO to precyzyjna analiza, którą przeprowadza się w celu określenia stopnia dostosowania strony www do wymogów wyszukiwarek – przede wszystkim Google. 

Pamiętaj: łatwiej zacząć od zlecenia profesjonalnego audytu i od razu zaplanować (lub zlecić zaplanowanie) działania optymalizacyjne jeszcze na etapie planowania i projektowania, unikając błędów, niż te błędy naprawiać. Dzięki audytowi SEO otrzymasz szczegółowe instrukcje działań/zmian na stronie, które są niezbędne, by zdobywać wartościowy ruch przekładający się na sprzedaż. Jeśli chcesz samodzielnie przeprowadzić jednorazowy audyt SEO, będziesz potrzebował pewnego zestawu narzędzi, z których część posiada darmowe okresy testowe. Wśród darmowych narzędzi znajdziesz:

  • Google Search Console (podstawowe, a zarazem najlepsze narzędzie do analizy widoczności strony w Google)
  • Google Analytics (narzędzie do analizy ruchu na stronie)
  • Google Keyword Planner (narzędzie przydatne w analizach słów kluczowych)

Jak wybrać dobrą agencję SEO z Białegostoku?

Wiesz już bardzo dużo o pozycjonowaniu Twojej strony internetowej. Pora na podjęcie decyzji: zajmiesz się tym sam, czy zlecisz pozycjonowanie dobrej firmie. Czy w Białymstoku można znaleźć dobrą agencję SEO? Tak! 

Dobra agencja SEO zrobi wszystko, żeby zrozumieć specyfikę Twojej działalności, bo jej pracownicy wiedzą, że nie uda im się przygotować dla Ciebie rekomendacji dotyczące treści strony, jeśli pominą ten etap przygotowań. Wiedzą też, że sama lista błędów technicznych wykrytych na Twojej stronie oraz naprawa tych błędów bez zoptymalizowania treści nie poskutkuje zwiększeniem widoczności strony. 

Jak wybrać najlepszą agencję SEO z Białegostoku? Podpowiadamy w naszym artykule o wyborze agencji SEO.

Jak dobrać właściwą strategię pozycjonowania?

Strategia pozycjonowania to nic innego jak dobór działań, które właściciel strony internetowej zamierza podjąć w celu zwiększenia jej widoczności w sieci oraz zwiększenia ruchu na stronie, co przełoży się na zdobywanie klientów z Google oraz zamianę klientów potencjalnych na klientów prawdziwych/realnych.

Przygotowanie strategii pozycjonowania to zatem kompletny plan budowy strony, pozwalający na jej maksymalną widoczność w Google. W ramach tworzenia strategii należy wziąć pod uwagę:

  • potrzeby biznesowe firmy
  • cel, jaki dana firma chce osiągnąć dzięki SEO
  • analizę konkurencji
  • określeni grupy odbiorców, do których firma chce dotrzeć ze swoją ofertą
  • stworzenie listy słów kluczowych

Załóżmy, że mamy do wypozycjonowania agencję SEO w mieście Białystok. Ta agencja SEO ma w ofercie kilka podstawowych usług:

Aby dobrze wypozycjonować wszystkie te usługi należy zaplanować jakie słowa kluczowe będą optymalizowane na konkretne adresy, najlepiej to zrobić w tabeli:

Słowa kluczowePodstronaOptymalizacja
agencja seo białystokdomena.pl (strona główna)Title:
Agencja SEO – Białystok

H1:
Skuteczna agencja SEO w Białystok
pozycjonowanie białystok
pozycjonowanie stron białystok
pozycjonowanie stron www białystok
pozycjonowanie stron internetowych białystok
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-bialystok/Title:
Pozycjonowanie stron internetowych – Białystok

H1: 
Skuteczne pozycjonowanie stron www - Białystok
pozycjonowanie sklepów internetowych białystok
pozycjonowanie sklepów białystok
optymalizacja sklepów białystok
domena.pl/oferta/pozycjonowanie-sklepow-interntowych-bialystokTitle:
Pozycjonowanie sklepów internetowych – Białystok

H1:
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych w Białystok
audyt SEO białystokdomena.pl/oferta/audyt-seo-bialystokTitle:
Audyt SEO – Białystok

H1:
Profesjonalny audyt SEO w Białystok
itditditd

Czy można pozycjonować się samemu?

Audyt SEO,  następnie pozycjonowanie własnej strony www możesz wykonać samodzielnie. Wystarczy, że poświęcisz na to trochę czasu i przejdziesz krok po kroku wszystkie etapy związane z analizą oraz planowaniem. Możesz także skorzystać z darmowego kursu SEO, który pomoże Ci pomoże Ci zdobyć wiedzę na temat pozycjonowania i pomoże Ci pozyskiwać klientów z wyszukiwarek. Pamiętaj: warto nauczyć się analizy i planowania, bo będziesz ponawiał swoje działania co jakiś czas – wiesz już przecież, że nie da się raz na zawsze wypozycjonować strony www tak, aby pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania i generowała wartościowy ruch z Google.

Możesz także skorzystać z konsultacji SEO, w których trakcie doświadczony specjalista odpowie na wszystkie Twoje pytania.

Pozycjonowanie Białystok – Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w mieście Białystok?

Cena pozycjonowania w mieście Białystok zależy od wielu czynników takich jak: obecny stan domeny, branża, działanie konkurencji czy stan techniczny strony. Przejdź na stronę i poznaj więcej szczegółów na ten temat.

Kiedy będą efekty pozycjonowania mojej strony w mieście Białystok?

Czas efektów pozycjonowania w mieście Białystok, zależy głównie od tego, jaki był stan początkowy strony. Im bardziej zaniedbana pod kątem SEO strona względem konkurencji (Białystok), tym dłużej trzeba będzie czekać na efekty.